معرفی و دانلود کتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر: روش‌های تغییر رفتار مدنی

برای دانلود قانونی کتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر: روش‌های تغییر رفتار مدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر: روش‌های تغییر رفتار مدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر: روش‌های تغییر رفتار مدنی

کتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر: روش‌های تغییر رفتار مدنی، به سیاست اقتصادی و اجتماعی، توسعه پایدار، علوم سیاسی و انتخاب اجتماعی می‌پردازد. همچنین بهترین شیوه‌هایی که سیاست‌گذاران و نهادهای ملی می‌توانند با کمک آن‌ها، شهروندان را به شرکت بیشتر در امور جمعی جامعه تشویق کنند، شناسایی و معرفی می‌کند.

تلنگر به ساخت انتخاب‌ها مرتبط است. شهروندان اکنون در جهانی پیچیده همراه با سیگنال‌های بسیار درباره آنچه بهترین کار برای انجام دادن است، زندگی می‌کنند. با توجه به اینکه افراد مدت‌ زمان محدودی برای پردازش تمامی اطلاعات رسیده از این جهان دارند، از نشانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که به آن‌ها کمک کند تا تصمیم بگیرند که چه ‌کاری انجام دهند: آیا تغییر رفتار، تلاش بیشتری نیاز دارد؟ شهروندان دیگر چه ‌کاری انجام می‌دهند؟ آیا آن‌ها می‌توانند اثر یک تغییر در رفتار را به‌سرعت و به سهولت تدبیر کنند.

تفکر به مجموعه گسترده‌ای از ابزار اشاره دارد – از مشاوره تا تسلیم تصمیمات به شهروندان – که در چند دهه اخیر، در دنیای حکومت به‌طور برجسته و گسترده‌ای شکل گرفته است. به‌طور کلی، این اشکال مختلف مشارکت عمومی بر این فرض استوار است که شهروندان – در صورت داشتن گواه درست، زمان کافی و یک زمینه مناسب – می‌توانند در خصوص این‌که چه چیزی برای آن‌ها و همشهریانشان بهتر است، بهترین قضاوت را داشته و سپس اقدام کنند.

کتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر (Nudge, Nudge, Think, Think) درباره ابزارهای نرم‌تر مداخله است و دو پرسش را مطرح می‌کند: مکانیسم‌های اساسی که این ابزارها به آن‌ها وابسته هستند، کدامند؟ و آیا سیاست‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، مؤثر خواهند بود – یعنی، آیا استفاده از آن‌ها منجر به تغییر در رفتاری می‌شود که ارزش یا منفعت عمومی به ارمغان آورد؟ کتاب در پاسخ به این پرسش‌ها، بنای تازه‌ای را آغاز کرده است. این یکی از اولین توضیحات درباره این ابزارهای جدید حکومتی است و در عین‌ حال به دنبال پیدا کردن این است که آیا این ابزارها مؤثر هستند یا خیر.

بخش اول کتاب به بررسی تفکر و تلنگر اختصاص یافته است. بخش دوم و مهم‌تر این کتاب، پیامدهای کلیدی است که سیاست‌گذاران به آن علاقه دارند و این بخش آزمایش‌هایی با هدف شکل‌دهی رفتار مدنی را گزارش و بحث کرده است.

در فصل سوم، شواهد ترویج داوطلب شدن را بررسی کرده و پرسشی را با این عنوان مطرح کرده که یک استراتژی تلنگر چه چیزی می‌تواند ارائه کند. این فصل شامل جزئیات در خصوص یک طراحی آزمایش است که از شهروندانی که به یک مرکز تلفن اداره محلی برای انجام برخی اقدامات مدنی شکایت داشتند، سؤال پرسیده است.

فصل چهارم درباره یک رفتار سیاسی مدنی فردی دیگری است: امضای یک طومار (petition)، روشی ساده و قوی برای رساندن صدای شهروندان به افراد در قدرت. فصل پنجم درباره "بخشیدن" است و این پرسش را مطرح می‌کند که آیا یک تلنگر، از طریق ایجاد فشار روانی برای انجام کاری، می‌تواند افراد را تشویق به تبعیت از نیت خیر خود برای کمک به خیریه کند یا خیر.

در فصل ششم ایده مشورت به‌عنوان یک استراتژی تفکر به‌خوبی اثبات شده است. اما آیا می‌تواند با مسائل بحث‌برانگیز سیاست عمومی در یک محیط مقابله کند یا خیر؟ فصل هفتم به زمینه نهادی گسترده‌تر تصمیم‌گیری‌های عمومی می‌پردازد و اگر تفکر مؤثر باشد، ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد. تفکر به ارتباط دادن نیاز دارد، و تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که ایده‌هایی که شهروندان به آن می‌رسند، علناً و بی‌پرده توسط سیاست‌گذاران بررسی و قضاوت شوند.

در بخشی از کتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر: روش‌های تغییر رفتار مدنی می‌خوانیم:

اولین مسئله درباره اعتبار، خارجی بودن آن است – آیا می‌توان آن را مکان‌ها و زمان‌های دیگر نیز تعمیم داد یا خیر. به دلیل دشوار بازتولید همان شرایطی که مداخله اصلی و اولیه در آن بازبینی‌شده، این مشکل رخ می‌دهد – بازهم مشکل پیچیدگی.

دومین مسئله در خصوص اعتبار به این می‌پردازد که آیا ابزاری که استفاده می‌کنیم، به‌صورت معتبری ارتباطات علّی که فرض شده در دنیا واقعی رخ خواهد داد را مشاهده می‌کند یا خیر – یعنی اعتبار داخلی. یکی از دلایل اعتبار داخلی ضعیف این است که ابزار همیشه آن چیزی که رخ می‌دهد را اندازه‌گیری نمی‌کنند.

برای مثال، دیدگاه‌ها درباره موفقیت یک سیاست ممکن است از پاسخ‌های نظرسنجی آن‌هایی برگرفته‌شده باشد که در مداخله درگیر بودند یا مشارکت داشتند. اما ازآنجایی‌که آن‌هایی که به نظرسنجی پاسخ دادند در موفقیت سیاست نقش دارند، ممکن است درباره جنبه‌های خوب مداخله اغراق کنند یا جنبه‌های منفی آن را کمتر گزارش کنند. این اتفاق می‌افتد – اما نه از تمایل به فریب دادن – بلکه به خاطر اینکه شخص پاسخ‌دهنده، از مشارکت در سیاست از آن ادراک دارد که در پاسخ نظرسنجی نمود پیدا می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
طرح‌ریزی کتاب
تعریف شهروند خوب
1: تلنگر زدن و تفکر کردن
چگونه رفتار مدنی را تغییر دهیم: استراتژی‌های تفکر و تلنگر
یک فرض شروع مشترک: عقلانیت محدود
تلنگر: از بینش روانشناسی تا مداخله
مداخلات هدایت‌شده با تأثیرات اجتماعی
تفکر در عمل: از نظریه دموکراتیک تا مداخلات نهادی
مقایسه تفکر و تلنگر
نتیجه‌گیری
2: آزمایش کردن
استانداردهای اثبات
مزایای مقایسه
قدرت تصادفی‌سازی
استفاده از روش آزمایشی
نتیجه‌گیری
3: داوطلب شدن
چرا باید برای افزایش داوطلب شدن تلاش کنیم؟
مداخله چیست؟ تجربه (آزمایش) تلنگر
نتایج
4: امضای طومار
چرا باید امضای طومار را مطالعه کنیم؟
مطالعات آتی
5: بخشیدن
چرا بخشیدن به خیریه را مطالعه کنیم؟
جمعیت و تصادفی‌سازی
مطالعات آتی
6: بحث
چرا گفتگو مباحثه آنلاین را مطالعه کنیم؟
دربارۀ مشارکت آنلاین چه می‌دانیم؟
مداخله چه بود؟
مطالعات آتی
7: ربط دادن
چرا نهادها برای رفتار مدنی، مهم و حیاتی هستند؟
پیوند تلنگر و تفکر
آزمایش
یافته‌ها
نتیجه‌
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر: روش‌های تغییر رفتار مدنی
نویسنده، ، ، ، ، ،
مترجممریم زینالی
ناشر چاپیانتشارات وانیا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-622-6341-05-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر: روش‌های تغییر رفتار مدنی

برای دریافت کتاب تلنگر، تلنگر، تفکر، تفکر: روش‌های تغییر رفتار مدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.