معرفی و دانلود کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی

عکس جلد کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی

نگاهی نو به ارتباط از دیدگاه اکتاویو پاز نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل! او در کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی سعی دارد مفهوم واقعی تنهایی را کشف کند و این کار را ضمن بررسی فرهنگ مردم مکزیک انجام می‌دهد. هدف نویسنده نجات انسان مدرن از سردرگمی است؛ زیرا باور دارد ما پس از پشت سر گذاشتن زندگی غریزی اجدادمان، هنوز نتوانسته‌ایم معنایی برای روابطمان بیابیم.

درباره‌ی کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی

کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی (The Labyrinth of Solitude Life and Thought in Mexico) نوشته‌ی اکتاویو پاز تحلیلی بر شخصیت و فرهنگ زادگاه نویسنده یعنی مکزیک است. او که به‌عنوان یکی از بزرگترین شاعران مکزیک شناخته می‌شود از بینشی عمیق نسبت به کشورش برخوردار بود. پاز در اثر معروفش می‌گوید سکوت، طعنه و زندگی اجتماعی که قانونی نانوشته در سرزمین اوست همگی به یک «مکزیکی» اجازه می‌دهند تا خود واقعی‌اش را پشت هویتی بزرگتر پنهان کند. این شرایط همانقدر که گریزگاهی برای فاش نکردن رازها یا تابوهاست و می‌تواند از بروز تعارض جلوگیری به عمل آورد از طرف دیگر سلاخ تجربه‌های فردی است.

او در کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی نقاب‌های متداول را کنار می‌زند تا شما با واقعیت مکزیک و در ابعاد بزرگتر، آمریکای لاتین آشنا شوید. زمان انتشار کتاب در سال 1951 است و به‌خوبی سردرگمی انسان مدرن در دنیایی که به‌سرعت انتزاعی شده و حیات غریزی‌اش را بلعیده بود را به تصویر می‌کشد. این موارد در کنار هنجارهای فرهنگی، وضعیت اسفناکی را خلق کرده‌اند. تنها گریزگاه شهروندان در چنین فضایی روابط خانوادگی به‌ویژه زناشویی است. اما اکتاویو پاز (Octavio Paz Lozano) یکی از برجسته‌ترین نویسندگان مکزیک با بی‌رحمی اعلام می‌کند این امید سرابی بیش نیست.

البته گمان نکنید کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی که توسط خشایار دیهیمی به فارسی ترجمه شده پیام‌آور یاس و ناامیدی است! اکتاویو پاز در نوشته‌ی خود سخت بر موانع خودشناسی فرهنگی می‌تازد و شرح می‌دهد چرا زنان و مردان هرگز نمی‌توانند رابطه‌ای واقعی را تجربه کنند. پاز قطعا نویسنده‌ای صریح است ولی نگاه او نسبت به این سدهای ارتباطی و خودشناسی به‌مثابه‌ی دیوارهایی غیرقابل عبور نیست. او در این اثر - که ترجمه‌ی بخشی از کتاب هزارتوی تنهایی است - شما را نسبت به پشت پرده‌ی کلیشه‌های فرهنگی آگاه می‌سازد تا قدرت شکستن آن‌ها را پیدا کنید. هدف او ایجاد القای ناتوانی نیست زیرا پاز آنچه را برای کنار زدن موانع فرهنگی نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد تا زندگی دلخواهتان را با تعقل برگزینید.

گفتنی است نسخه‌ی چاپی این اثر روشنی‌بخش توسط انتشارات لوح فکر در دسترس عموم قرار گرفته. همچنین نشر صوتی استودیو نوار نسخه‌ی گویای آن را تولید کرده تا افراد بیشتری از اندیشه‌های پیشتازانه‌ی اوکتاویو بهره ببرند.

کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به تمامی دنبال‌کنندگان آثار اوکتاویو پاز و علاقه‌مندان مباحث اجتماعی-فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

با اکتاویو پاز بیشتر آشنا شویم

اوکتایو پاز نویسنده، سیاستمدار و شاعر مکزیکی است. او ابتدا تصمیم به فعالیت در حیطه‌ی حقوق داشت اما درنهایت حرفه‌ی نویسندگی را برگزید. «ماه وحشی»، «عقاب یا خورشید»، «کمان و بربط»، «میمون دستورشناس» و «نقشی از سایه‌ها» تعدادی از آثار وی هستند که در فاصله‌ی 1933 تا 1990 تالیف شدند. جالب است بدانید اوکتایو پاز (Octavio Paz) از سال 1962 تا 1968 سفیر مکزیک در هندوستان بوده است.

در بخشی از کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی می‌شنویم

تنهایی، احساس و علم بر اینکه انسان تنهاست، بیگانه از جهان و خویشتن فقط ویژه‌ی مکزیکی‌ها نیست. همه‌ی انسان‌ها در لحظاتی از زندگی‌شان احساس تنهایی می‌کنند و تنها هم هستند. زیستن یعنی جدا شدن از آنچه بودیم برای رسیدن به آنچه در آینده مرموز خواهیم بود. تنهایی عمیق‌ترین واقعیت در وضع بشری است.

انسان یگانه موجودی است که می‌داند تنهاست و یگانه موجودی است که در پی یافتن دیگری است. طبیعت او - اگر اصلا بتوان این کلمه را درمورد بشر به‌کار برد که با نه گفتن به طبیعت خودش را ساخته است - میل و عطش تحقق بخشیدن خویش در دیگری را در خود نهفته دارد. انسان درد غربت و بازجستن روزگار وصل است. بنابراین آنگاه که او از خویشتن خویش آگاه است، از نبود آن دیگری یعنی از تنهایی‌اش هم آگاه است. جنین با دنیای پیرامونش یکی است، زندگی نابِ خام است، ناآگاه از خویشتن، وقتی که زاده می‌شویم رشته‌هایی را می‌گسلیم که ما را به زندگی کور در زهدان مادر جایی که فاصله‌ای میان خواستن و ارضا نبود پیوند می‌داد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
49 دقیقه
دیالکتیک تنهایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دیالکتیک تنهایی
نویسنده
مترجمخشایار دیهیمی
راویخشایار دیهیمی
ناشر چاپیانتشارات لوح فکر
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی

mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۲۹
تنهایی کتاب جالبیست. همه احساس تنهایی را تجربه کردند.
در حالی که تنهایی صرفاً عدم ارتباط با افراد است؛ بنابراین تنهایی یک تجربه ذهنی است. افراد می‌توانند در هنگام تنهایی، یا در میان جمع تنها باشند، آنچه فرد را تنها می‌گذارد این واقعیت است که آن‌ها به تعامل اجتماعی بیشتری نیاز دارند یا نوع خاصی از
تعامل اجتماعی که در حال حاضر در دسترس نیست تنهایی در واقع یک حالت روحی است. تنهایی باعث می‌شود افراد احساس پوچی کنند. افرادی که تنها هستند اغلب مشتاق تماس انسانی هستند، اما وضعیت ذهنی آن‌ها ایجاد ارتباط با دیگران را دشوارتر می‌کند. کتاب خوبیست و خواندن آن پیشنهاد میشود
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۲/۹
دوسش داشتم… صدای خشایار دیهیمی رو هم … (هر چند آرمان گرایی هاشو نادیده گرفتم … روزگاری خودم آرمان گرا بودم: -/ اما امروز به باور من بر خلاف نظر امیدوارانه اکتاویو پاز - که در زمان خودش قابل درک بوده این امیدواری-
"جامعه‌ای که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم در نهایت ختم " به خودکشی خواهد شد نه به …
مشارکت خلاقانه تازه‌ای دیگر آخر هر مشارکت خلاقانه‌ای محکوم به سرقت رفتن است… این را که دیگر زندگی کرده ایم)
و زمان…
به قول مایلز دیویس "زمان مسئله اصلی نیست زمان تنها مسئله است".
حسین خیری فام
۱۴۰۲/۵/۲۷
دوبار گوش کردم. کتاب جالبی نیست. به نظرم با عنوان جذاب خواسته فروش پیدا کنه. خوانش هم بسیار ساده و روخوانی هست. اصلا فصلها یا پاراگرافها رو متوجه نمیشین کی عوض میشه.
پژهان رضایی
۱۴۰۲/۱/۲
اصلاً قابل درک نبود این ترجمه و نامفهوم بود کاملاً و گوینده انگار داره شاهنامه میخونه و حماسه گرایى میکنه و صداى ورق زدن کتاب هم خیلى جالب نیست
محمد مهدی امامی
۱۴۰۲/۱/۱۹
خیلی سنگینه من که فقط ۲۰ درصدشو فهمیدم😂
Sara S
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
دوس نداشتم اصلا اما گوینده عالیه
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی

برای دریافت کتاب صوتی دیالکتیک تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.