معرفی و دانلود کتاب بادام

عکس جلد کتاب بادام
قیمت:
۲۲,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بادام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بادام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بادام

وون پیونگ سون در کتاب بادام داستان نوجوانی به نام «یون‌جه» را روایت می‌کند که از نوعی ناتوانی ذهنی رنج می‌برد، اما عشق، دوستی و تلاش، مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهند. این رمان پرافتخار در شمار کتاب‌های برگزیده‌ی وال‌استریت ژورنال قرار دارد و در سال 2016 موفق به کسب جایزه‌ی ادبی جوانان چانگبی شده است.

درباره‌ی کتاب بادام

کتابی که پیش رویتان است، با نام بادام، شما را در معرض تجربه‌ی احساسات چندگانه‌‎ای قرار می‌دهد. شما با خواندن کتاب بادام خواهید خندید، عصبانی خواهید شد، گریه خواهید کرد و برخی از قسمت‌های کتاب نفس شما را در سینه حبس خواهد کرد. یون‌جه شخصیت اصلی کتاب بادام (Almond: A Novel) است. او وقتی می‌بیند که بچه‌ی دیگری در کوچه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، فقط خیره می‌شود؛ نه مداخله‌ای می‌کند و نه حتی تلاش می‌کند از آنجا فرار کند. در ادامه‌ی داستان کتاب بادام است که متوجه می‌شویم که ناتوانی این پسر کره‌ای در بیان و یا درک احساساتی از جمله عصبانیت، از یک اختلال روانی ناشی می‌شود.

وقتی یون‌جه به سن بلوغ می‌رسد، یک تراژدی غیرقابل‌تصور اعضای خانواده‌ی او را درگیر می‌کند و اکنون او باید به تنهایی با جهان اطراف خود مواجه شود. از خلال این تجربه‌ی هولناک است که یون‌جه در مواجهه با احساسی قرار می‌گیرد که تاکنون هرگز آن را درک نکرده است: عشق. دو نورون به شکل بادام در اعماق مغز یون‌جه وجود دارند که باعث می‌شوند او نتواند احساسات خود را بشناسد و آن‌ها را بروز دهد. یون‌جه در زندگی خود هیچ دوستی ندارد، اما مادر و مادربزرگ فداکارش همواره در تلاش هستند تا زندگی امن و رضایت‌بخشی را برای او فراهم کنند. خانه‌ی کوچک آن‌ها در طبقه‌ی بالای یک کتابفروشی قرار دارد. مادر یون‌جه روی دیوارهای کتابفروشی کاغذها و علامت‌هایی را نصب کرده است که به او یادآوری می‌کنند چه زمانی باید بگوید «متشکرم» و چه زمانی باید بخندد. تا این که در شب کریسمس و شانزدهمین سالگرد تولد یون‌جه، ناگهان همه چیز تغییر می‌کند.

در طول داستان، همان‌طور که یون‌جه شروع به گشودن درهای زندگی خود به روی افراد جدید می‌کند، با دختری به نام «گون» آشنا می‌شود. هنگامی به شکلی ناگهانی زندگی گون در معرض خطر قرار می‌گیرد، یونجه از این شانس برخوردار می‌شود که از منطقه‌ی امنی که در اطراف خود ایجاد کرده است خارج شود تا تبدیل به قهرمانی شود که هرگز فکرش را نمی‌کرد.

انتشارات کتیبه پارسی ترجمه‌ی مریم بردبار را از این رمان خواندنی تهیه و منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب بادام

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی جوانان چانگبی در سال 2016؛
  • بهترین کتاب آمازون در ماه مه 2020؛
  • کتاب منتخب وال‌استریت ژورنال در فهرست «داستان‌هایی که می‌توانند شما را به هرکجا ببرند»؛
  • کتاب تحسین‌شده از سوی وبسایت Salon؛
  • کتاب موردعلاقه‌ی گروه موسیقی BTS؛
  • کتاب برگزیده‌ی وبسایت باستلز.

نکوداشت‌های کتاب بادام

  • یک داستان محکم و تکان‌دهنده. اثری خارق‌العاده که سزاوار توجهی گسترده در میان خوانندگان است. (وال‌استریت ژورنال)

  • اولین رمان وون پیونگ سون پیرامون وقایع جهانی است که در آن ارتباطات بر احساسات غلبه می‌کنند. (ال وودورث، نقد کتاب آمازون)

  • اثری لطیف و دلخراش. سون در کتاب بادام احساسات انسانی را آشکار می‌کند و وضعیت انسان را زیر سؤال می‌برد. (جیمی مارینا لاو، نویسنده)

  • یک اثر داستانی جسورانه و اصیل، که نویسنده در آن اعماق شرایط بغرنج انسانی را با طنز فراوان به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. (هفته‌نامه‌ی سرگرمی)

  • داستانی عمیقاً درگیرکننده، جذاب و تأمل‌برانگیز. تمثیلی تلخ از شرایط معاصر کره که نشان‌دهنده‌ی حضور یک استعداد جدید بین‌المللی است. (هاینز اینسو فنکل، نویسنده و مترجم)

  • وون پیونگ سون، کارگردان و فیلمنامه‌نویس کره‌ای، در اولین رمان خود روی مرز بین داستان‌های نوجوانان و بزرگسالان قدم برمی‌دارد. شخصیت‌ها و وقایع کتاب بادام از چنان لطافتی برخوردار هستند که خوانندگان در هر سنی با آن‌ها همدردی می‌کنند و در نهایت پیروزی را جشن می‌گیرند. (Salon)

  • وون پیونگ سون می‌داند کسانی که متفاوت فکر می‌کنند، متفاوت احساس می‌کنند و متفاوت با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، شروران جامعه نیستند، بلکه از آن‌ها به عنوان ناجیان جامعه یاد می‌کند. نوشته‌های او از همدلی و لطافتی نامحدود برخوردارند. (مادلین رایان، نویسنده‌ی کتاب اتاقی به نام زمین)

کتاب بادام برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانی را که در مواجهه با بحران‌های سن بلوغ قرار دارند، و همچنین بزرگسالان علاقه‌مند به ادبیات شرق آسیا را به خواندن کتاب بادام دعوت می‌کنیم.

با وون پیونگ سون بیشتر آشنا شویم

وون پیونگ سون (Won-pyung Sohn) نویسنده و فیلم‌ساز اهل کره‌ی جنوبی در سال 1979 در سئول چشم به جهان گشود. او تحصیلات آکادمیک خود را در رشته‌های جامعه‌شناسی، فلسفه و کارگردانی تکمیل کرده است. «بادام»، «ضد حمله‌ی سی»، «برف در آوریل»، «هیولا: سایه نیمروز» و «به مادربزرگم» عناوین آثاری هستند که به قلم وون پیونگ سون نوشته و منتشر شده‌اند که البته در دو کتاب «هیولا: سایه نیمروز» و «به مادربزرگم»، پیون سونگ در نقش یکی از نویسندگان اثر ظاهر شده است. وون چیونگ سون در عرصه‌ی سینما نیز فعالیت می‌کند و فیلم سینمایی بلند او با عنوان «مزاحم» در سال 2020 تولید شد و به نمایش درآمد.

در بخشی از کتاب بادام می‌خوانیم

اگر بخواهم از اصطلاحات خود مامان‌بزرگ استفاده کنم، من بیشتر با او «هم‌تیمی بودم» تا با مامان‌. در واقع مامان‌ و مامان‌بزرگ هیچ شباهت ظاهری یا شخصیتی با هم نداشتند. حتی چیزهای یکسانی هم دوست نداشتند، به استثنای اینکه هر دو عاشق آبنبات آلویی بودند. مامان‌بزرگ ‌می‌گفت که وقتی مامان‌ کوچک بوده، اولین چیزی که از مغازه‌ای کش رفته یک آبنبات آلویی بوده. به محض اینکه مامان‌بزرگ گفت «اولین» مامان‌ فوراً فریاد زد «و آخرین!» و مامان‌بزرگ با خندۀ نخودی اضافه کرد «خوشبختانه دست از دزدیدن آبنبات برداشت.» آن دو دلیل خاصی برای دوست داشتن آبنبات آلویی داشتند: آن هم طعم شیرین داشت و هم خونی. آبنبات سفید درخششی مرموز داشت و خط قرمزی دورتادور آن کشیده شده بود. چرخاندن آن در دهانشان یکی از لذت‌های کوچک باارزش آن‌ها بود. خط قرمز اغلب در حالی که ذوب ‌می‌شد زبانشان را ‌می‌برید.

در حالی که مامان‌ دنبال پماد ‌می‌گشت، مامان‌بزرگ با لبخندی بزرگ و یک بسته آبنبات آلویی در دستش ‌می‌گفت «‌می‌دونم که خنده‌دار به نظر ‌می‌رسه، اما طعم شورخونی یه جورایی با طعم شیرینی خوب جور در میاد.» عجیب است اما من هرگز از حرف‌های مامان‌بزرگ خسته نمی‌شدم، فارغ از اینکه بارها آن‌ها را از زبانش شنیده بودم. مامان‌بزرگ از ناکجاآباد وارد زندگی من شده بود. پیش از اینکه مامان‌ از زندگی کردن تنها خسته شود و کمک بخواهد، آن‌ها تقریباً برای هفت سال با هم صحبت نکرده بودند. تنها دلیل آن‌ها برای قطع پیوند خانوادگی شخصی خارج از خانواده بود، که بعداً پدر من شد. مامان‌بزرگ وقتی مامان‌ را باردار بود، پدربزرگ را به خاطر سرطان از دست داده بود. از آن به بعد او زندگی‌اش را وقف این کرده بود که دخترش به خاطر نداشتن پدر، اذیت نشود. او اساساً خود را قربانی مامان‌ کرده بود. خوشبختانه مامان‌ در مدرسه به خوبی از پس درس برآمده بود و به یکی از دانشگاه‌های زنان در سئول راه یافته بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بادام
نویسنده
مترجممریم بردبار
ناشر چاپیانتشارات کتیبه پارسی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-6672-67-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بادام

آناهیتا شاهنظری
۱۴۰۲/۵/۲۶
خواندن این اثر بدلیل ترجمه روان و داستان احساسی و زیباش اونقدر برای من دلنشین بود که ظرف دو روز خوندم شباهاش گریه کردم احساساتی شدم و لذت بردم
راحله جربان
۱۴۰۲/۵/۲۶
کتاب خوبیه ولی همون فقط واسه یک بار خوندن مثلا من کتابخانه نیمه شب گوش دادم کتابی بود که بد از دوهفته هنوز تو ذهنمه ولی بادام اونقدری که ازش تعریف شنیدم نبود معمولی رو به بالا
Ayda Shamsi
۱۴۰۲/۵/۲۰
واقعا کتاب عالی بود حتما بخونیدش و واقعا اینکه پایانش رو دوست داشتم نه زیادی غمگین بود و نه شاد و یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم.
Sama
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کتاب خوبی بود و می‌شد خیلی راحت باهاش ارتباط برقرار کرد و همین طور یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم.
محدثه ابوفاضلی
۱۴۰۲/۶/۱۰
رمان آموزنده ایه جوریه که تو دو روز تمومش میکنی به نظرم هر کس حداقل یک بار باید بخوندش
نادره بنی اسدی
۱۴۰۲/۹/۵
کتاب خوبی بود و صداقت و یکرنگی پسری تقریبا اوتیسم به نمایش گذاشته
شری نمازی
۱۴۰۲/۷/۱۰
در نسخه‌ی الکترونیکی چند صفحه خوانا نبود
داستان متفاوت و جالب بود
Milad Mohammadian
۱۴۰۳/۱/۲
قشنگ و تاثیر گذار واقع شد
Azita Latifian
۱۴۰۲/۸/۱۰
یه کتاب متوسط بود ولی موضوع جدیدی داشت.
Darya Fakhari
۱۴۰۲/۴/۲۲
روان، آموزنده، بی تکلف و دلنشین بود.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب بادام

برای دریافت کتاب بادام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.