معرفی و دانلود کتاب تمام خاطره‌ی دنیا: مصاحبه‌ها با الن رنه

عکس جلد کتاب تمام خاطره‌ی دنیا: مصاحبه‌ها با الن رنه
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمام خاطره‌ی دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمام خاطره‌ی دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمام خاطره‌ی دنیا: مصاحبه‌ها با الن رنه

اَلن رنه، یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌سازان کشور فرانسه و تاریخ سینما بود. عظیم جابری در کتاب تمام خاطره‌ی دنیا، برخی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین مصاحبه‌های این کارگردان برجسته‌ی فرانسوی را گردآوری و ترجمه کرده است.

درباره‌ی کتاب تمام خاطره‌ی دنیا

اَلن رنه (Alain Resnais)، فیلمنامه‌نویس و کارگردان مطرح فرانسوی بود که در طول بیش از شش دهه فعالیت خود در عرصه‌ی سینما، نوزده فیلم بلند ساخت. از رنه به عنوان یکی از پیش‌گامان موج نوی سینمای فرانسه نام برده می‌شود. این فیلم‌ساز برجسته که بارها موفق به کسب جایزه از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی جهان شده بود، با خلق آثار ارزشمندی همچون فیلم‌های هیروشیما عشق من (Hiroshima, mon Amour)، سال گذشته در مارین‌باد (Last Year at Marienbad)، موریل (Muriel)، استاویسکی (Stavisky)، پراویدنس (Providence) و عموی آمریکایی‌ام (My American Uncle)، نام خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان تاریخ سینما ماندگار کرد.

برای مخاطبین جدی سینما و هنرمندان فعال در این زمینه، آشنایی با مهم‌ترین دیدگاه‌های هنری و فیلم‌های اَلن رنه، امری ضروری به حساب می‌آید. عظیم جابری، یکی از مترجمان موفق زبان و ادبیات فرانسه، با آگاهی از اهمیت بالای اَلن رنه در تاریخ هنر هفتم، در کتاب تمام خاطره‌ی دنیا برخی از مهم‌ترین مصاحبه‌های این کارگردان بزرگ را گردآوری و به زبان فارسی ترجمه کرده است. جابری برای نگارش این کتاب از متن مصاحبه‌های معروف‌ترین روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های هنری فرانسوی (از قبیل کایه‌ دو سینما و پوزیتیف) که در مقاطع زمانی مختلف با الن رنه انجام داده بودند، استفاده کرده است.

معرفی و دانلود کتاب تمام خاطره‌ی دنیا

مطالعه‌ی کتاب تمام خاطره‌ی دنیا، شما را با برخی از تجارب ارزشمند و دیدگاه‌های مهم اَلن رنه در زمینه‌ی سینما آشنا می‌سازد. عظیم جابری در این اثر، نوزده مصاحبه‌ی رنه را جمع‌آوری و ترجمه کرده است که مطالعه‌ی هر یک از آن‌ها، می‌تواند آموزه‌های جذاب و مفید بسیاری را درمورد فیلم و سینما به مخاطب بیاموزد. رنه در این مصاحبه‌ها، درمورد سبک فیلم‌سازی خود، نگاهش به سینما و هدفش از ساخت فیلم، به طور مفصل صحبت کرده است. مقدمه‌ی خواندنی کتاب تمام خاطره‌ی دنیا، که توسط عظیم جابری به نگارش رسیده است، علاوه بر آن که نقش تأثیرگذار اَلن رنه در تحولات سینمای فرانسه و جهان را به خوبی نشان می‌دهد، به مخاطب درمورد محتوای کتاب و نوع نگاه رنه به سینما پیش‌زمینه می‌دهد.

کتاب تمام خاطره‌ی دنیا که توسط عظیم جابری به تألیف رسیده، به وسیله‌ی نشر چشمه در اختیار مخاطبین قرار گرفته است. گفتنی‌ست اثر نامبرده ذیل دو مجموعه‌ی «مطالعات سینمایی» و «هنر سینما» به انتشار رسیده است.

کتاب تمام خاطره‌ی دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به سینما، علی‌الخصوص کسانی که قصد دارند به طور حرفه‌ای و جدی در این زمینه فعالیت هنری داشته باشند، از مخاطبین اصلی کتاب تمام خاطره‌ی دنیا، به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب تمام خاطره‌ی دنیا: مصاحبه‌ها با الن رنه می‌خوانیم

چه چیزی باعث شد شیفته‌ی این فرم از نمایش، یعنی سینما، شوید؟

احساس می‌کنم همه‌چیز باهم اتفاق افتاد. کتاب خواندن، سینما، ادبیات تصویری، اگر نخواهیم بگوییم داستان مصور، و همین‌طور موسیقی. وقتی بچه بودم، اگر یک کارامل «زاغی که آواز می‌خوانَد» می‌خریدیم، می‌توانستیم پنج تصویر از فیلم‌ها داشته باشیم. و به ازای پنجاه سانتیم می‌توانستیم جعبه‌ای مقوایی و عدسی‌ای برای دیدن تصاویر فیلم بخریم: این‌طوری بعد از خریدن حدود صد کارامل، می‌توانستیم پانصد تصویر داشته باشیم و من سرگرم بازسازی فیلمی می‌شدم. یک روز اتفاق بامزه‌ای افتاد: مدت‌ها بعد پروژکتور 16میلی‌متری‌ام را به تعمیرکاری به نام آقای روبر دادم که تعمیر کند.

داشتیم حرف می‌زدیم که به‌ام گفت: «آخر من بودم که وقتی چهارده پانزده سالم بود فیلم‌های «زاغی که آواز می‌خوانَد» را به صورت قطعه‌های کوچک درست می‌کردم!» پدرش از او برای بریدن فیلم‌ها استفاده می‌کرده... ولی من تصنیف‌های اُپِرِت فیلم‌شده را هم خیلی دوست داشتم، فیلم‌هایی مانند مسیر بهشت با شرکت لیلیان هاروی. و بعد شوک بزرگ خیابان چهل و دوم هم بود. مثل ضربه‌ای که به سرم خورد: متوجه شدم که این برنامه‌ی کمدی را که در پایان خیابان چهل و دوم نشان‌مان می‌دهند نمی‌توان در تئاتر انجام داد: در نتیجه، سینما به نظرم چیز فوق‌العاده‌ای آمد. آن زمان به زیگ و پوس علاقه داشتم، اولین داستان‌های مصور با دیالوگ‌های حباب‌دار در فرانسه، و همین‌طور به رابین هود با شرکت داگلاس فیربنکس، تمام این‌ها باهم جور هستند. اما کنسرت برای ویولن اثر استراوینسکی هم بود که به طور اتفاقی دست صفحه‌فروشی در وان در استان بروتانی افتاده بود، چون شخص سفارش‌دهنده هیچ‌وقت دنبال آن نیامده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌
در قامت عشق
اَلن‌ رنه: یک زندگی‌
بخش اول: مصاحبه‌ها با اَلن رنه
فرم باید از پیش وجود داشته باشد
مارکر موجودی فوق‌زمینی است
تبعید تمام شده است
هیچ‌وقت ایده‌ای نداشته‌ام، معمولاً تهیه‌کننده‌ها به سراغم می‌آیند
مسیرهای اتفاق
آن‌ها که فیلم را می‌سازند و آن‌ها که فیلم را می‌بینند باید از آن لذت ببرند
من فرمالیستی اصلاح‌ناشدنی‌ام
اگر نوستالژی وجود دارد، من به دنبال تسهیل کردنش نیستم
کاش من را در جهنمِ آدم‌های بی‌خیال بیندازند!
دوست دارم تماشاگر آزاد باشد
آکروبات‌بازی در آسمان
در واقع باید در شانزده‌سالگی می‌مُردم
همه‌ی ما علف‌هایی وحشی هستیم
می‌خواهم عواطف را منتقل کنم
سینما گورستانی زنده است
دوست داشتن، نوشیدن و فیلم ساختن
بخش دوم: پیوست‌ها
هیروشیما، عشق ما
تجربه‌ی زمان
اَلن رنه از نگاه مدیر فیلم‌برداری‌اش
از هجده‌سالگی خواب اوریدیس را می‌دیدم
پیوسته در حال نوآوری بود
فرم یعنی بازیگر
درون اتاق بچه
او به سوی زندگی می‌رفت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمام خاطره‌ی دنیا: مصاحبه‌ها با الن رنه
نویسنده
مترجمعظیم جابری
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-600-229-773-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمام خاطره‌ی دنیا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمام خاطره‌ی دنیا

برای دریافت کتاب تمام خاطره‌ی دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.