معرفی و دانلود کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای: هنر پشتکار، عمل، اجرا و خودتنظیمی

عکس جلد کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای: هنر پشتکار، عمل، اجرا و خودتنظیمی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای: هنر پشتکار، عمل، اجرا و خودتنظیمی

عنوان بعضی از کتاب‌ها به‌شیوه‌ای انتخاب می‌شوند که مخاطب با همان نگاه اول دریابد که مطالعه‌ی این اثر قرار است رقم‌زننده‌ی چه تغییری در زندگی‌اش باشد. کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای نوشته‌ی پیتر هالینز، همان‌طور که از نامش پیداست، قرار است به ما راهکارهایی کاربردی بیاموزد تا در نهایت با نهادینه‌کردن پشتکار به‌عنوان یک هنر فردی، در جهت عملی‌شدن نقشه‌هایمان قدم برداریم.

درباره‌ی کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای

چقدر برای شما پیش آمده است که گوشه‌گوشه‌ی ذهن‌تان پر از اضطرابِ تمام‌کردن کارهای نیمه‌تمام باشد؟ تابه‌حال شده خودتان را آدم نصفه‌نیمه‌ای بدانید که به آخرِ هیچ‌کاری نمی‌رسد؟ فکر و ذکرتان پیِ پرونده‌های ناتمام کارهایی بوده است که باید به سرانجام برسند؟

پیتر هالینز (Peter Hollins)، نویسنده‌ی کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای (Finish What You Start)، به‌سراغ این دغدغه‌ی مهم انسان امروزی رفته است: «تمام کردن کارهای نیمه‌تمام.» همه‌ی ما تجربه‌ی این را داریم که با شوقی زایدالوصف کاری را شروع کرده باشیم، اما از نیمه آن را رها کنیم؛ طوری که تمام‌کردن آن مثل باری روی شانه‌هایمان سنگینی کند. این کتاب که جزو پرفروش‌های آمازون و نیویورک‌تایمز بوده، با ترجمه‌ی سحر نوشادمطهر و به همت انتشارات السانا در اختیار مخاطب فارسی‌زبان قرار گرفته است. این کتاب که مثل یک راهنمای عملی قلمداد می‌شود، قرار است به ما بگوید که چطور بار سنگین ناتمام‌ها را روی زمین بگذاریم و به ایده‌آل‌هایمان جامه‌ی عمل بپوشانیم.

پیتر هالینز در تلاش است تا در کتاب خود علاوه بر ارائه‌ی یک راهنمای کاربردی و ساده که برای همگی ما قابل‌اجرا باشد، به بررسی و تحلیل همه‌ی دلایل و عواملی بپردازد که باعث می‌شود ما پشتکار لازم برای به‌سرانجام‌رساندن یک هدف یا دغدغه‌ی اجرایی را نداشته باشیم و آن را در نیمه‌ی راه رها کنیم. جای‌جای کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای، روایت افرادی است که از بودن در مسیر دلخواه‌شان به‌سبب مواجهه با ناملایمات و سختی‌ها انصراف داده‌اند.

فرقی نمی‌کند چه جایگاه اجتماعی‌ای داشته باشیم، چندساله باشیم یا در آرزوی رسیدن به چه اهداف بلندپروازانه‌ای به‌سر می‌بریم؛ چراکه همه‌ی ما در مقطعی از زندگی، خودمان را به‌عنوان یک اهمال‌کار و انصراف‌دهنده از مسیری که پیش چشم داشته‌ایم، شناخته‌ایم. از این رو، پیتر هالینز با شناخت دقیق و بررسی موشکافانه دلایل تنبلی، اهمال‌کاری و بی‌برنامگی به ارائه‌ی راهکارهای مفید و کاربردی می‌پردازد تا درنهایت، ما نیز هنر پشتکار، عمل اجرا و خودتنظیمی را در خودمان تقویت کنیم تا در نهایت نه‌تنها به‌عنوان یک عادت تثبیت‌شده، بلکه به‌عنوان یک ویژگی همیشگی در ما شناخته شود.

کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای مناسب چه کسانی است؟

کتاب‌های زیادی هستند که می‌توان آن‌ها را به همه پیشنهاد کرد. اثر پیش رو نیز جزو همان‌هایی است که می‌توان مطالعه‌اش را با خاطرجمعی به همه‌ی افراد پیشنهاد کرد. بنابراین مطالعه‎‌ی این کتاب به همه افرادی که بودن در مسیر رشد برای آن‌ها یک دغدغه‌ی فردی مهم است، پیشنهاد می‌شود. علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی دیگر مخاطبان این کتاب برجسته هستند.

با پیتر هالینز بیشتر آشنا شوید

پیتر هالیز را بیش از نویسنده بودن باید به‌عنوان یک روان‌شناس شناخت که نتایج پژوهش‌های خود را در قالب کتاب‌هایی که مناسب همگان باشد، منتشر می‌کند. پیتر هالینز فارغ‌التحصیل لیسانس و فوق‌ لیسانسِ رشته‌ی روان‌شناسی است. او را می‌توان یکی از نویسندگان پرفروش حوزه‌ی روان‌شناسی و توسعه فردی دانست. علاوه بر کتاب کاری را که شروع کرده‌ای تمام کن، از او کتابی با عنوان قدرت انضباط شخصی نیز به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای می‌خوانیم

مکن است در مسیر پیشرفت بر سر دوراهی قرار بگیرید؛ دوراهی تسلیم‌شدن و پشتکارداشتن. به‌جای این‌که هر بار تصمیمات دشواری بگیرید یا به دامان قدرت اراده پناه ببرید، می‌توانید با تعیین قوانین به خودتان کمک کنید که هنگام قرارگرفتن در دوراهی، راحت‌تر تصمیم بگیرید.

از کودکی یاد گرفته‌ایم که تابع قوانین باشیم. خب، این‌بار می‌توانیم قوانین مخصوص خودمان را برگزینیم تا در انجام به‌موقع کارها کمک‌حالمان باشند.

به‌طور کلی، قوانین را می‌توان الگوهای ذهنی نامید که برای داشتن پشتکار لازم و ضروری هستند، به این دلیل که راهی نشانتان می‌دهند که مجبور می‌شوید تصمیم بگیرید و هیچ راهی جز تصمیم‌گیری نداشته باشید. با بهره‌گیری از این قوانین، دیگر جایی برای تصمیم‌گیری‌های اشتباه بر پایۀ کم‌رنگی قدرت اراده و انضباط شخصی باقی نمی‌ماند که منجر به تسلیم‌شدن شود.

قوانین شما را مسئول و پاسخ‌گو تربیت می‌کنند، به‌طوری که با بهره‌گیری از قوانین، کارهایتان را با تأمل و برنامه‌ریزی انجام می‌دهید. می‌توانید از قوانین استفاده کنید تا بتوانید به‌سمت انجام فعالیت‌های روزانه و باورهایتان سوق پیدا کنید. به آن‌ها اجازه دهید تا برایتان تصمیم بگیرند.

یک نمونۀ خوب از قانون‌مندی، این است که هر روز دو کار از کارهای برنامه‌ریزی روزانه‌تان را انجام دهید. هیچ عذر و بهانه‌ای قابل‌پذیرش نیست و شما باید همۀ مراحل را پشت سر بگذارید. در پایان، شما به این نتیجه خواهید رسید که با برنامه‌ریزی درست به‌سوی اهدافتان پیش رفته‌اید، حتی بااین‌که هیچ میلی به انجام آن‌ها نداشته‌اید. البته، چاره‌ای هم جز این نداشته‌اید. تصمیم به انجام روزانۀ کارها تصمیم شما نیست، تصمیمی است که توسط قوانین برایتان گرفته شده است و چاره‌ای جز انجام ندارید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل 1. فکر نکنید، فقط عمل کنید
فصل 2. مشتاق بمانید
فصل 3. برای خودتان قوانینی تعیین کنید
فصل 4. داشتن پشتکار یک ذهنیت است.
فصل 5. علم غلبه بر تعلل
فصل 6. مقابله با حواس‌پرتی و عدم تمرکز
فصل 7. خطرهای مهلک
فصل 8. سیستم روزانۀ موفقیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای: هنر پشتکار، عمل، اجرا و خودتنظیمی
نویسنده
مترجمسحر نوشادمطهر
ناشر چاپیانتشارات السانا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-7584-26-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای

M mohamadi
۱۴۰۱/۹/۱۰
همه ما می‌دونیم که هم شروع کردن و هم پایان بردن یک کار تقریبا کار سختی هست و در انجام برخی از پروژه‌ها و فعالیت هامون اکثر مواقع دچار تعلل و اهمال کاری میشیم چه در پایان رساندن و چه در آغاز انجام یک کار
این کتاب برای بررسی این موضوع از مقایسه تلاش‌های دو فرد برنامه نویس با نام مادلین و میشل که رو
استفاده می‌کنه هردو مجبورند کاری یک هفته‌ای به کارفرما تحویل بدند و انجام این کار مستلزم پانزده صفحه برنامه نویسی به صورت روزانه هست و مادلین به علت عدم کنترل وسوسه و نداشتن آینده نگری، کار رو با سه روز تاخیر و شب نخوابی و ایراداتی به کارفرما تحویل میده و خوب جز سرزنش و از دست دادن کارش چیزی عایدش نمیشه
برخلاف میشل که کار رو جز جز تر کرده و تکنیکی برای خودش ایجاد کرده تا بر وسوسه شروع نکردن غلبه کنه..
در واقع این کتاب تاکید داره که شما نیازمند مهارتی دقیق هستید که هم آینده نگرانه، باشه، هم زمان رو لحاظ کرده باشید و هم بر وسوسه‌ها غلبه کنید
از نظر من مهارت جز به جز کردن یک کار و تبدیل اون به قطعات کوچک و قابل انجام، یک مهارت مهم هست که با تلاش و تمرین و انسجام بدست میاد و این کتاب شاید در معرفی این مهارت خوب عمل کرده اما در نشان دادن ابزار لازم برای ریز ریز کردن و تاکید بیشتر بر این مهارت خیلی قوی عمل نکرده
اما در کل کتاب اثر گذاری هست برای مخصوصا افراد پر مشغله، ایده پرداز و افرادی که دچار اهمال کاری و اینرسی‌های ذهنی هستند.
این جمله چشمگیر در مورد استرس ناشی از تعدد انتخاب هاهم بخاطر سپردنی ست..
تناقض در انتخاب مضر است، چون منجر به ازکارافتادگی کاوش می‌شود.
https: //ketabrah. ir/go/b70609
Afaridun
۱۴۰۱/۹/۷
کتاب خیلی خوب و پر محتوایی بود که با بقیه‌ی کتابای این زمینه که چیزای کلیشه‌ای میگفتن متفاوت بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای

برای دریافت کتاب تمام کن آنچه را شروع کرده‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.