معرفی و دانلود کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال

کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال نوشته‌ی برام سوینن، یکی از راهگشاترین راهنماهای نظری و عملی برای فوتبالیست‌های علاقه‌مند به پیشرفت با تکیه بر تمرین‌های قدرتی یا مربیان حرفه‌ای فوتبال است. گفتنی‌ست این کتاب ذیل مجموعه‌ی «رشته‌های ورزشی» به همت نشر حتمی منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال

در عصر حاضر، فوتبالیست شدن تنها مسلط بودن بر آداب بازی فوتبال در زمین بازی نیست، بلکه برای درخشیدن در این رشته باید لوازم دیگری نیز مهیا شود. یکی از مهم‌ترین الزامات، بدن‌سازی و تمرین‌های قدرتی است. کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال (Strength Training for Soccer) اثر برام سوینن (Bram Swinnen)، با این هدف به مبانی نظری و عملی این گرایش پرداخته است.

معرفی و دانلود کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال

اگر مربی یا فوتبالیست از سازوکارهایی بهره ببرند که عملکرد تمرین‌های قدرتی را بهبود می‌بخشند، در کنار آن باعث می‌شوند خستگی و آسیب‌دیدگی نیز کاهش بیابد. برام سوینن در نخستین بخش این کتاب، از مکانیسم افزایش عملکرد، جلوگیری از آسیب و کاهش خستگی بعد از مسابقه سخن گفته است. او در همین قسمت به نقش تمرینات قدرتی در افزایش پایداری و تحرک‌پذیری پرداخته و در تکمیل آن، برنامه‌ی مؤثری برای گرم کردن نیز ارائه داده است. فهرست منابعی که نویسنده در پایان هر فصل ارائه داده نیز برای پژوهشگران این حوزه بسیار باارزش است. در این بخش، جداول، اطلاعاتِ جمع‌بندی‌شده و مفیدی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند.

با توجه به این‌که ناحیه‌ی مرکزی بدن (شامل عضلات شانه و کمربند لگنی) در جابه‌جای انرژی از بالاتنه به پایین‌تنه نقش بسیار مؤثری دارند، برام سوینن، در بخش دوم کتاب، تمرینات بخش مرکزی را به‌صورت مفصل شرح داده است. او ابتدا با تعریف این ناحیه آغاز کرده و سپس تمرین‌های مربوط به این بخش را برشمرده است. نویسنده در این مسیر از تصاویر گویایی بهره برده است که کمک شایان توجهی به مخاطب کتاب می‌کند.

نویسنده‌ی کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال در سه بخش بعدی به سه نوع تمرین می‌پردازد: تمرینات قدرتی، تمرینات سرعتی- قدرتی و تمرین با محدودیت جریان خون.

در بخش تمرینات قدرتی از تمرینات غالب بر دو پا، تمرینات غالب بر یک پا، تمرینات لگن، تمرینات پوشینگ بالاتنه، تمرینات پولینگ بالاتنه و تمرینات ترکیبی سخن می‌گوید و بحث را با آناتومی و عملکرد عضلات جمع‌بندی می‌کند. در بخش تمرینات سرعتی-قدرتی به اصول تمرین به‌منظور افزایش قدرت، تمرینات پلیومتریک و وزنه‌برداری المپیک می‌پردازد؛ و در بخش تمرین با محدودیت جریان خون نکاتی کاربردی در این موضوع بیان می‌کند.

آخرین بخش این کتاب در مورد طراحی برنامه است و برام سوینن، راهنمای بسیار روشن و مفصلی درباره‌ی دوره‌سازی و طراحی برنامه تمرین در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و البته در ادامه برنامه‌های تمرینی نمونه را نیز ارائه می‌کند. این کتاب با ترجمه‌ی گروهی از مترجمین در نشر حتمی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال

  • در کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال، رهبران این رشته یک طرح کلی انقلابی برای تسلط بر تمرینات قدرتی ویژه‌ی فوتبال در طول سال ارائه می‌کنند. تمرین قدرتی برای فوتبال یک ابزار ضروری برای جعبه‌ابزار هر مربی فوتبال است. (کلی دورماندی، مدیر عملکرد ورزشی فوتبال زنان دانشگاه جورجیا)
  • تمرینات قدرتی برای فوتبال به آشکار کردن مفاهیمی اساسی و کلیدی کمک می کند که هر مربی قدرتی، مربی عملکرد یا دانشمند ورزش باید همیشه درک عمیقی از آن‌ها داشته باشد. به دست آوردن بینش عملی از حرفه‌ای‌هایی که با بازیکنان و تیم‌ها در بالاترین سطح کار می‌کنند برای همه کسانی که در حرفه‌ی ما کار می‌کنند بسیار ارزشمند است. (آدام سی پار، متخصص عملکرد باشگاه شارلوت و دانشمند ورزشی فوتبال در ایالات متحده)

کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به این‌که هر فوتبالیست باید برای جا نماندن از قافله‌ی پیشرفت و ماندگاری در زمین، از الزامات فوتبال غافل نماند، این کتاب بهترین انتخاب یک بازیکن یا مربی فوتبال، طراح تمرین و علاقه‌مندان به پژوهش در این حوزه است.

در بخشی از کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال می‌خوانیم

براساس نقش‌های عملکردی عضلات، عضلات را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: ثبات دهنده‌های‌مرکزی، ثبات دهنده‌های‌عمومی و حرکت دهنده‌های عمومی.

ثبات دهنده‌های عمومی: ثبات دهنده‌های‌عمومی مسئول تثبیت اجزاء و کنترل انحنای ستون فقرات و پاسچر هستند. انقباض باعث افزایش سفتی اجزاء داخلی ستون فقرات و همچنین باعث کاهش حرکات بیش از حد بین آن‌ها می‌شود. طول این عضلات در طی انقباض هیچ تغییری نمی‌کند و همچنین به انجام حرکات کمک نمی‌کنند و دامنه حرکت را نیز محدود می‌کنند. عضلات ثبات دهنده‌های عمومی عمدتا از واحدهای حرکتی با آستانه پایین تشکیل شده‌اند که با بارهای کم، جذب می‌شوند و در کل حرکت با حساسیت کم به خستگی فعال می‌شوند. فعالیت آن‌ها مستقل از جهت حرکت است. ماهیچه‌های سیستم عمومی ماهیچه‌های کوچکی هستند که در اعماق محل قرار گرفته‌اند و نزدیک مفصل درج شده‌اند، که وطیفه تولید گشتاور، آن‌ها را محدود می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: اجزای تمرینات ورزشی
فصل 1: مکانیک مکانیسم افزایش عملکرد، جلوگیری از آسیب و کاهش خستگی بعد از مسابقه
فصل 2: نقش تمرینات قدرتی در افزایش پایداری و تحرک‌پذیری
فصل 3: برنامه موثر گرم کردن
فصل 4: تمرینات قدرتی با توجه به تمرینات مهارتی همراه با مقاومت
بخش 2: تمرینات مرکزی
فصل 5: تمرینات بخش مرکزی
بخش 3: تمرینات قدرتی
فصل 6: تمرینات غالب بر دو پا
فصل 7: تمرینات غالب بر یک پا
فصل 8: تمرینات لگن
فصل 9: تمرینات پوشینگ بالاتنه
فصل 10: تمرینات پولینگ بالاتنه
فصل 11: تمرینات ترکیبی
فصل 12: آناتومی و عملکرد عضلات
بخش 4: تمرینات سرعتی - قدرتی
فصل 13: اصول تمرین به‌منظور افزایش قدرت
فصل 14: تمرینات پلیومتریک
فصل 15: وزنه‌برداری المپیک
بخش 5: تمرین با محدودیت جریان خون
فصل 16: تمرین با محدودیت جریان خون
بخش 6: طراحی برنامه
فصل 17: دوره‌سازی
فصل 18: طراحی برنامه تمرین
فصل 19: برنامه‌های تمرینی نمونه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال
نویسنده
مترجمبابک مصطفی فرخانی، سید هادی اصغری، محسن بهراد نسب، غزاله کریمی ترشیزی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات245
زبانفارسی
شابک978-600-355-599-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال

برای دریافت کتاب تمرینات قدرتی برای فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.