معرفی و دانلود کتاب حافظه تصویری

عکس جلد کتاب حافظه تصویری
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حافظه تصویری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حافظه تصویری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حافظه تصویری

برای شما هم پیش آمده که از قدرت حافظۀ برخی افراد تعجب کنید؟ آیا دوست دارید جزو این دسته افراد باشید؟ رایان جیمز در کتاب حافظه تصویری به شما روش‌هایی را می‌آموزد که به کمک آن‌ها می‌توانید بهتر، سریع‌تر و برای مدتی طولانی‌تر اطلاعات را به حافظۀ خود بسپرید.

درباره‌ی کتاب حافظه تصویری:

اگر جزو آن‌دسته افرادی هستید که چیزها را آن‌قدر تکرار می‌کنند تا به خاطر بسپرند، وقت آن است که از این عادت قدیمی خود دست بردارید. حافظه‌ی تصویری توانایی استفادۀ مداوم از تجسم برای ایجاد تصاویر مختلف و پویاست. در کتاب حافظه تصویری (Photographic Memory: Simple, Proven Methods to Remembering Anything Faster, Longer, Better) قرار است با این توانایی بیشتر آشنا شوید.

رایان جیمز (Ryan James) در این کتاب به شما نشان می‌دهد که قدرت حافظه با تولد افراد به وجود نمی‌آید، بلکه حافظه امری است که با تمرین و ممارست تقویت می‌شود. جیمز در کتاب حاضر از نحوۀ عملکرد حافظه و اینکه چه چیز باعث می‌شود افراد چیزها را به‌وضوح به یاد بیاورند می‌گوید.

کتاب حافظه تصویری در 12 فصل تدوین شده و در هر فصل، با تمرین‌هایی ساده، شما را به توانایی خاصی مجهز می‌کند. با خواندن این کتاب، شما می‌آموزید که چطور از احساسات برای به خاطر سپردن چیزها استفاده کنید، چگونه نقشۀ ذهنی بکشید، و قصر حافظه چه کارکردی برای زندگی شما دارد.

کتاب حافظه تصویری اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های «یادگیری تسریع‌شده» و از جمله کتاب‌های پرفروش آمازون در حیطۀ فیزیک استاتیک است.

کتاب حافظه تصویری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از فراموش‌کاری‌های مکرر خود ناراحتید، اگر دوست دارید خودتان و نزدیکانتان به قدرت حافظۀ شما اعتماد داشته باشند، اگر دوست دارید چیزها را با روشی جدیدتر و کارآمدتر به خاطر بسپرید، این کتاب را از دست ندهید.

با رایان جیمز بیشتر آشنا شویم:

نویسندۀ کتاب حاضر علاقۀ زیادی به روانشناسی شناختی، روانشناسی رشد و روانشناسی اجتماعی دارد. رایان جیمز اعتقاد دارد که با درک مغز و احساسات خود می‌توانیم برای رویارویی با چالش‌های مختلف زندگی آماده شویم.

جیمز کتاب‌های کاربردی گوناگونی در زمینۀ بهبود روابط، سلامت و تناسب اندام، کار و بهره‌وری و... نوشته است، و کتاب «تندخوانی» او به فارسی نیز برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب حافظه تصویری می‌خوانیم:

قرن‌هاست که حافظه‌گرایان ادّعا می‌کنند روش قصر حافظه بهترین روش برای حفظ کردن است. این روش همچنین مکان‌یابی یا روش سفر نامیده می‌شود زیرا به‌نحوی به کاربر اجازه می‌دهد تا در حافظه‌ی خود «سفر» کند. افرادی که تابه‌حال به‌دلیل تأثیرات چشمگیر بر حافظه معروف هستند، تا این سن از این روش برای حفظ تقریباً هرچیزی استفاده می‌کنند. امّا روش کاخ دقیقاً چگونه کار می‌کند؟

روش قصر از یک فضای ذخیره‌سازی مجازی به‌نام قصر حافظه استفاده می‌کند. قصر حافظه هر مکان یا ساختاری است که به‌عنوان محل ذخیره‌ی اطّلاعات عمل می‌کند. این فقط در ذهن وجود دارد و می‌تواند هرشکلی از ساختار مانند خانه، دفتر، بازار یا هرچیز دیگری را داشته باشد. می‌تواند به‌اندازه‌ی یک گنجه‌ی کوچک یا به‌بزرگی یک قصر واقعی باشد. می‌تواند به‌سادگی یک اتاق یا به‌پیچیدگی مارپیچ باشد. همچنین می‌تواند به‌شکل مکان موجود باشد. در حقیقت بسیاری از حافظه‌گرایان از خانه‌های خود به‌عنوان قصرحافظه‌شان استفاده می‌کنند.

اندازه‌ی قصر نیز اهمّیّت دارد. باید به‌اندازه‌ی کافی جادار باشد تا احساس کنید واقعاً درحال مسافرت هستید. نباید خیلی باریک یا خیلی گسترده باشد. اگر خیلی باریک باشد، یعنی شما نمی‌توانید در اطراف آن قدم بزنید. و اگر خیلی وسیع باشد بدان معناست که آن مکان خالی به‌نظر می‌رسد و شما فضای در دسترس را به حدّاکثر نمی‌رسانید. فقط مطمئن شوید که می‌توانید در آن مکان «قدم بزنید» و فضا کافی خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اوّل: مفهوم حافظه
فصل دوم: حافظه‌ی تصویری
فصل سوم: تفکّر خلّاق
فصل چهارم: تجسّم
فصل پنجم: مقدّمه‌ای بر روش‌های حفظ
فصل ششم: شیوه‌های تناظری
فصل هفتم: حفظ برمبنای احساسات
فصل هشتم: نقشه‌ی ذهنی
فصل نهم: تجسّم نام‌ها
فصل دهم: تجسّم اعداد (شیوه‌ی اصلی)
فصل یازدهم: تجسّم اعداد (روش‌های دیگر)
فصل دوازدهم: قصر حافظه
نتیجه
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حافظه تصویری
نویسنده
مترجممهران داور
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-622-7857-06-1
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حافظه تصویری

Rahin.xobi
۱۴۰۱/۸/۲۸
به طور کامل بومی سازی نشده مثلاً در بخش تبدیل اعداد به حروف از کلمات اینگلیسی استفاده کرده است که این کار را برای فهم سریع کاهش می‌دهد
امروزه همه می‌دانند ماهی برای تقویت حافظه خوبه ولی احتمالا خیلی‌ها ندانند تقویت حافظه فقط به تغذیه مربوط نیست، اگر شما هم فکر می‌کنید که علاوه بر خوردن ماهی و و...
بلوبری باید دنبال راه اساسی برای تقویت حافظه باشید این کتاب به کارتان میاد
این کتاب دیدگاهتان را نسبت حافظه تغییر خواهد داد
shahrzad izadi
۱۴۰۰/۱۰/۳
کتاب خوبیه. تا حد امکان سعی کرده انواع حافظه رو توضیح بده و همچنین روش‌های مورد استفاده در حفظ اسامی افراد، مکانها، اعداد، یک لیست از اشیا و... رو آموزش بده. ترجمه خوبی داره. میشه گفت مکملی برای کتابهای "حافظه نامحدود" و "راه رفتن روی ماه با انیشتین" است. تشکر فراوان از کتابراه عزیز.
الهام هژبری
۱۴۰۱/۸/۴
ترجمه‌ی روانی نداشت. قسمتهایی بود که باید بارها میخوندم تا بتونم درکش کنم. یکی از نظر دهندگان موافق با من گفتند که بومی سازی نشده گویا یه جورایی ترجمه‌ی لغت به لغت شده. اما برای تصویر سازی روش جالبی یاد داده. من فورا تونستم لیست رو با تصویر سازی حفظ کنم
ابوالفضل رحمانی
۱۴۰۲/۲/۳۰
کتابه خوبیه برای افراد مبتدی، و روش‌های عالی ایه برا حفظ کردن کلمات و یاد اوری نشانه‌ها، ولی جامع نیست، برای متن‌های تشریحی و متن‌های درسی و دانشگاهی راهکار مناسبی نداده در کل کتاب خوبیه.
فاطمه اس
۱۴۰۱/۷/۲۳
خیلی خارق‌العاده نبود، ضمن اینکه چون کتاب ترجمه هست بعضی جاها نیاز به بومی سازی داره تا مطلب رو خوب متوجه بشی. و اینکه باید به زبان انگلیسی مسلط باشی تا متوجه مثالهاش بشی
ممنون
۱۴۰۲/۱/۱۳
عالی
این کتاب هم یکی از تکنیک‌های مطالعه سریع را میگه و نشان میده که ساختن تصویر از آنچه مطالعه می‌کنیم باعث یادگیری سریع تر و بهتر و نیز یاد آوری آسانتر میشه.
فرهاد کیانی
۱۴۰۱/۱۰/۷
کتاب گنگ بود تا حدی، ترجمه در بعضی قسمت‌ها بسیار سطحی بود
نویسنده اصرار به استفاده از تصاویر ذهنی اغراق آمیز در ذهن داره ولی خودش هیچ تصویری در کتاب نداره ☺
Ali Barati
۱۴۰۳/۱/۸
توانایی تفکر و تصمیم گیری، همچون بادی که برگ‌های درختان را می‌رقصان، زندگی‌ام را شکل می‌دهد.
محمد عسکری
۱۴۰۱/۹/۲۲
عالی جای خالی کمبود وقت و تشتت حواس را در دنیای متلاطم اکنون پر کرده لذت میبرم
علیرضا
۱۴۰۱/۷/۲۴
خوب بود، ولی ان شاءالله چیزهای بهتری هم منتشر بشود
ebi parande
۱۴۰۱/۲/۱۳
خیلی تصویر ذهنم 3D شده و به تخیل عالی رسیدم
مهدیه و
۱۴۰۰/۱۱/۱
خیلی نکته‌های کاربردی گفته به نظرم ارزش خریدن داره
شکوفه تیموری
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بد نبود ولی بیشتر قسمت‌ها رو متوجه نشدم
رضا کوهپایه
۱۴۰۲/۲/۱
من که چیزی ازش متوجه نشدم.
Sahararfaei
۱۴۰۱/۷/۱۱
عالی عالی کمک به تقویت حافظه تصویری
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب حافظه تصویری

برای دریافت کتاب حافظه تصویری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.