معرفی و دانلود کتاب تندیس ساحلی

عکس جلد کتاب تندیس ساحلی
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تندیس ساحلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تندیس ساحلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تندیس ساحلی

حکایت آشوب و سردرگمی، بی‌پناهی و تلاش برای داشتن آرامش! کتاب تندیس ساحلی اثر نشمیل قربانی روایتگر داستان زندگی دختری به نام ساحل است که با فوت پدر و ازدواج مجدد مادرش، بی‌خانمان شده است. او که پس از سال‌ها تلاش برای ساختن زندگی‌اش، به‌تازگی رنگ آرامش را دیده است، با فوت ناپدری و ورود فرزندان این مرد به زندگی‌اش با چالش‌های جدیدی روبه‌رو می‌شود.

درباره‌ی کتاب تندیس ساحلی

ساحل دختر رنج‌کشیده‌ای‌ست که از نوجوانی درد بی‌خانمانی را چشیده و از همان زمان روی پای خودش ایستاده است. آوارگی او پس از فوت پدر و ازدواج مجدد مادرش با مردی به نام فرخ آغاز شد. فرخ که مرد بی‌رحمی بود، حضور ساحل را در خانه تاب نیاورد و او را در سیزده‌سالگی، از خانه بیرون کرد. ساحل در مدت زندگی خود تلاش کرد که زندگی متفاوتی را رقم بزند و آرامش را تجربه کند. اما پس از سال‌ها، دختری به نام دریا، با خبر فوت فرخ و درخواست کمک از ساحل، به زندگی او وارد می‌شود و دوباره آرامش او از بین می‌رود. دریا، که خواهر ناتنی اوست و پدرش فرخ را به‌تازگی از دست داده، جایی برای ماندن ندارد و به دنبال سرپناه می‌گردد. هرچند ساحل مصمم است کم‌ترین محبتی هم به این خانواده‌ی شوم نکند اما قلب مهربانش طاقت نمی‌آورد و به تصمیم دیگری برای این خواهر کوچک نویافته می‌رسد. تصمیمی که زندگی همه‌ی آن‌ها را تغییر خواهد داد.

کتاب تندیس ساحلی نوشته‌ی نشمیل قربانی در ژانر اجتماعی و درام است. این رمان در سال 1397 توسط انتشارات آئی‌سا منتشر شد و در سال 1401 به نوبت دوم رسید. استقبال از این رمان را باید در پیرنگ ساده و روایت‌گری روان نویسنده دید که می‌تواند به راحتی خواننده را برای ساعت‌ها درگیر داستان کند، بدون این که گذشت زمان احساس شود. هرچند که این رمان کوتاه نیست اما با توجه به مهارت نویسنده در همراه کردن مخاطب، حجم کتاب حتی برای خوانندگان کم‌حوصله هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد. کتاب تندیس ساحلی به راحتی توانایی پاسخ به انتظارات دوستداران رمان، از هر طیفی، را دارد.

کتاب تندیس ساحلی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تندیس ساحلی انتخابی بسیار عالی برای طرفداران داستان‌ها و رمان‌های درام و اجتماعی ایرانی است.

با نشمیل قربانی بیشتر آشنا شویم

نشمیل قربانی رمان‌نویس ایرانی متولد سال 1360 است. او در ابتدا با نام هنری «گیسوی پاییز» می‌نوشت و هنوز هم با این نام فعالیت می‌کند. حاصل فعالیت حرفه‌ای نشمیل قربانی پیش از پنج رمان به نام‌های «عطر یوسف... شمیم یاس...»، «سرزمین من باران می‌خواهد»، «ثانیه‌های عاشقی»، «آدم و حوا» و جلد دوم آن «برزخ اما...» و کتاب پیش‌روی شما بوده است.

در بخشی از کتاب تندیس ساحلی می‌خوانیم

ای داغم را مزه مزه می‌کنم. از پشت این پنجره هم می‌توان سرمای بیرون را کاملا حس کرد. پاهایم را به پکیج می‌چسبانم و نگاهم را روی شهر یخ زده از سکوت می‌چرخانم. هنوز سردردم خوب نشده و تمام صبرم را به انتها رسانده. از ترس آن که دوباره خواب نبینم دل به بیداری داده‌ام. سه صبح است و مطمئنم به ذهن هیچ کس خطور نمی‌کند گوشه‌ای از این شهر دختری چشم به تاریکی دوخته و میان گذشته و آینده‌اش معلق مانده. آن قدر معلقم که به یک بی‌حسی مطلق رسیده‌ام. از همان‌هایی که تمام اعصابت را فلج می‌کند؛ نه دستت می‌لرزد نه پاهایت، حتی اشک‌هایت نمی‌چکند. مثل همان روزی که آقاجان را خیره به سقف روی صندلی گهواره‌ایش پیدا کردم. همان روزی که دوان دوان به خانه رفتم تا خبر قبولی در دانشگاه را به اویی بدهم که برایم از دار دنیا مانده بود. یکسالی می‌شد که مامان ساجده تنهایمان گذاشته بود. یکسالی که هیچ کدام رغبت نکردیم لباس سیاهمان را از تن درآوریم. می‌خواستم با خبر قبولی‌ام نگاه پر از غمش را بعد از یکسال رنگ شادی دهم. می‌خواستم لبخندهای تصنعی و ظاهری‌اش را به قهقهه‌ی از ته دلی مهمان کنم. می‌خواستم رنگ و بوی تازه‌ای را حتی برای یک روز به خانه‌ی سوت و کورمان بپاشم. یکپارچه لبخند بودم وقتی پا به خانه گذاشتم. حیاط کوچکشان را دوان دوان بی‌توجه به درخت‌های دم کرده از گرمای تابستان به انتها رساندم و با شور و شوق در شیشه‌ای خانه را باز کردم. صدایم را روی سرم انداختم:

- کجایی آقاجان. بیا ببین دخترت دانشجو شد. حالا باید جایزمو بدی، سفر مشهد. یادت که نرفته؟ بدو بریم سر خاک مامانم و مامان ساجده که به اونام بگم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تندیس ساحلی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات685
زبانفارسی
شابک978-622-6462-09-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تندیس ساحلی

زهرا مالکی
۱۴۰۲/۱/۲۶
داستان خوب بود ولی زیادی کش داده شده بود
ایرادهایی از نظر من به داستان وارد بود یکی اینکه اگر فرخ ادعای پدری داشت برای ساحل و او را امانت می‌دانست چرا بعد از اینکه او را از خانه بیرون کرد پیگیر نشد که بداند اوضاعش چطور است دوم سروشه که ادعای عاشقی می‌کنه چطور تو این ۱۱ سال نرفته از حال ساحل بشه و
خبردار دیگه اینکه فرخ چرا نگذاشته دریا با خاله خود که زنی مهربان عاقل بوده ارتباط داشته باشه و آخر اینکه همین خاله مهربون چطور ساحل رو به حال خودش رها کرده که با چنین دوستانی بگردد
سیدمحمد میری
۱۴۰۲/۲/۷
خیلی خوب بود ولی پر از غلط املایی (افتضاح) که البته مقصر نویسنده نیست. تا به حال کتاب با اینهمه غلط املایی نخونده بودم
Hoda fekr
۱۴۰۲/۹/۲۳
بسیار عالی و قشنگ بود متن روون و جذابی داشت جذابیتش اونقدر بود که دوشبه تا صبح بیدار باشم و بخونم
Haniyeh Siavash
۱۴۰۱/۹/۱۵
یکمم کشش الکی داشت خیلی زودتر میشد تموم بشه. داستان لیلی وحسین که واقعا قابل باور نبود
Ziba Abu
۱۴۰۱/۹/۱۲
سلام و احترام خدمت نویسنده محترم
کتاب بسیار عالی بود واقعا از خوندنش لذت بردم
ممنون از کتابراه
Leila sargoo
۱۴۰۲/۲/۷
کتاب خوبی است ارزش وقت گذاشتن دارد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب تندیس ساحلی

برای دریافت کتاب تندیس ساحلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.