معرفی و دانلود کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

عکس جلد کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران داستان زنی است که بعد از بازی در یک فیلم به شهرت می‌رسد. این موضوع همسرش را که از قضا بازیگری معروف است می‌رنجاند و ازدواج چهل‌ساله‌ی آن‌ها به خطر می‌افتد... مرجان شیرمحمدی با روایت سرگرم‌کننده و شخصیت‌های جالب شما را فصل به فصل دنبال خود می‌کشاند و لحظاتی خوش برایتان خلق می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

رمانی با عطر علف‌های کوهی، هوای سرد روستاهای دماوند و بوی خوش غذای خانگی! این داستان بیشتر از هر چیز اثری درباره‌ی روابط خانوادگی‌ست که همواره با احساساتی متناقض همراه است. درباره‌ی نزدیک‌ترین افراد به ما که گاهی از خودمان می‌پرسیم: «من چه گناهی کردم که باید با این آدم زندگی کنم؟» و چند ساعت -یا حتی چند دقیقه! - بعد احساس می‌کنیم خوشبخت‌ترین فرد دنیاییم که با شخصی چنین نازنین و مهربان و همراه آشنا شدیم. کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران روایت مرجان شیرمحمدی از چنین خانواده‌ی است که با یک اتفاق پایه‌های زندگی‌شان متزلزل و آتشفشان‌های نهفته در روابطشان فعال می‌شوند... .

پرویز و شهدخت وقتی با همدیگر آشنا شدند که اولی بازیگر یک لاقبای تئاتر و دومی دانشجوی مهندسی فرانسه بود. این کبوترهای عاشق با چهل سال زندگی مشترک به همه ثابت کردند با وجود تفاوت‌های عمیق آداب مدارا و سازش را خیلی خوب بلدند و زندگی‌شان را با مهر و محبت به هم پیش بردند. پرویز دیوان بیگی با حضور در سینما قله‌های شهرت را یکی بعد از دیگری فتح می‌کرد، آن هم با شدت و حدتی که به پاس قدردانی‌ از سال‌ها خاک صحنه خوردن و فداکاری در راه سینما، مجسمه‌ای از او را در شهر تهران برپا کردند.

در طرف دیگر این ازدواج، شهدخت با تحصیلات درخشان و خانواده‌ای پیشگام، به زنی سنتی تبدیل شد. او با عشق آشپزی می‌کرد، شور و ترشی می‌انداخت، لباس شوهر پرمشغله‌اش را می‌شست و به بچه‌های قد و نیم‌قدش می‌رسید. راستش را بخواهید شهدخت آرامش خانواده‌اش را به جاه‌طلبی‌های شغلی ترجیح می‌داد و بانوی کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران از زندگی‌اش راضی بود. قبل از وقوع حادثه همه چیز در خانه‌ی دیوان بیگی‌ها سرجایش قرار داشت. امکان نداشت پا به خانه‌ی زیبا و بزرگ این دو بگذارید و شیفته‌ی سعادت آن‌ها نشوید، اما فراموش نکنید که خوشبختی روی دیگری نیز دارد... .

شهدخت یک روز برای کاری وارد محل فیلمبرداری پرویز می‌شود. کارگردان که مبهوت چهره و حرکات خاص این خانم متین و باوقار شده به او پیشنهاد همکاری می‌دهد تا در مقابل همسرش یعنی پرویز دیوان بیگی نقشی مهم را ایفا کند. زن و شوهر کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران بااکراه این پیشنهاد را می‌پذیرند اما برخلاف تصورشان فیلم بسیار موفق می‌شود. روزنامه‌نگارها برای صحبت با شهدخت صف می‌کشند، هربار که تلفن خانه به صدا در می‌آید با خانم دیوان بیگی کار دارند و علاوه بر این‌ها، زن خانه‌دار سابق جایزه بهترین بازیگر زن را برنده می‌شود!

این اتفاقات پرویز را آشفته می‌کند. او که نمی‌تواند همسرش را در قالب زنی بازیگر و مشهور و محبوب ببیند با بدخلقی‌هایش شهدخت را آزار می‌دهد. او هم در مقابل با کمال میل از پیشنهادات کارگردانان برای حضور در فیلم هایشان استقبال می‌کند و بر آتش خشم شوهرش نفت می‌ریزد. در این میان آذر، دختر خانواده که خارج از کشور زندگی می‌کرد به خانه بر می‌گردد و به رابطه‌ی پدر و مادرش رنگی جدید می‌بخشد.

اقتباس از کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

بهروز افخمی در سال 1393 فیلمی براساس این داستان ساخت و بازیگرانی از جمله مهدی افخمی، گوهر خیراندیش، رامبد جوان و مانی حقیقی در آن هنرنمایی کردند. این فیلم در جشنواره‌ی فجر آن سال برنده‌ی جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد. همچنین افخمی و خیراندیش بابت ایفای نقش پرویز و شهدخت جایزه بهترین بازیگر را از جشن حافظ دریافت کردند.

جالب است بدانید مرجان شیرمحمدی در این اثر نقش آذر را به عهده داشت.

کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به تمامی علاقه‌مندان رمان‌های فارسی توصیه می‌کنیم.

با مرجان شیرمحمدی بیشتر آشنا شویم

مرجان شیرمحمدی نویسنده، بازیگر، طراح‌ صحنه و لباس ایرانی است. او اولین حضور سینمایی خود را در فیلم «خانه به خانه» تجربه کرد. فعالیت‌های گسترده‌ی مرجان شیرمحمدی بازخورد مثبت یر از منتقدین را به دنبال داشته: او دوبار جایزه‌ی هوشنگ گلشیری را به دست آورده و در تولید آثار محبوبی مانند «پر پرواز»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «آخرین دعوت»، «سن پترزبورگ» و «پسر تهرونی» همکاری داشته است.

اگر به مطالعه‌ی دیگر آثار کتاب‌های این نویسنده‌ی خوش‌ذوق علاقه‌مندید، کتاب‌های «بعد از آن شب»، «یک جای امن»، «این یک فصل دیگر است» و «خانه‌ی لهستانی‌ها» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران می‌شنویم

شهدخت خوش نداشت توی محل کار شوهرش ظاهر شود. به خصوص با بهانه‌ی قرص آوردن و این جور کارها. جوان‌تر که بود شده بود گاهی با بچه‌ها به محل فیلم‌برداری فیلمی که دیوان بیگی توش بازی می‌کرد سری بزند ولی این کم اتفاق افتاده بود و در تمام آن سال‌ها تعدادش به انگشت‌های دو دست نمی‌رسید. از آن اتاق رفتند توی یک اتاق بزرگ‌تر، اتاق بزرگی که عده‌ای روی مبل‌های بزرگ و یغوری نشسته بودند و گرم حرف زدن بودند.

مرد به جمع گفت: «خانوم دیوان بیگی هستن. همسر جناب دیوان بیگی».

جمع به احترام بیگی بلند شد.

شهدخت گفت: «بفرمایید خواهش می‌کنم! مزاحم نمی‌شم».

مردی که عینک داشت و موهای کم پشتی داشت و پشت هاله‌ای از دود سیگار به شهدخت نگاه می‌کرد گفت: «این چه حرفیه؟ چه سعادتی که خدمتتون رسیدیم! بفرمایید بشینین الان آقای دیوان بیگی رو صدا می‌کنیم. دارن گریم می‌شن».

شهدخت مرد را شناخت. کارگردان فیلم بود. گفت: «اصلا لازم نیست. فقط این قرص‌ها رو به دستشون برسونین!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
25 دقیقه
قسمت اول
32 دقیقه
قسمت دوم
22 دقیقه
قسمت سوم
22 دقیقه
قسمت چهارم
25 دقیقه
قسمت پنجم
32 دقیقه
قسمت ششم
26 دقیقه
قسمت هفتم
20 دقیقه
قسمت هشتم
28 دقیقه
قسمت نهم
24 دقیقه
قسمت دهم
24 دقیقه
قسمت یازدهم
12 دقیقه
قسمت دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
نویسنده
راویمرجان شیرمحمدی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

Princess
۱۴۰۲/۸/۲
حاوی اسپویل
پرویز دیوان بیگی بازیگر باسابقه سینما و شهدخت فیروزکوهی دختر در فرنگ تحصیلکرده‌ای که مدت هاست با اینکه اورا شهدخت دیوان بیگی بخوانند کنار آمده؛) پیشنهاد بازی در فیلم برای شهدخت تلنگری میشود که به یاد بیاورد چقدر در این سال‌ها خودش را فراموش کرده. و با بازگشت دختر کوچک خانواده داستان تک
روند دیگری میابد (شخصیت اصلی داستان بیشتر آذر است!) روند خطی داستان را دوست داشتم. ولی خب بعضی جاها کسل کننده میشد. احساس میکردم این کتاب از ابتدا با این هدف که فیلمنامه بشود نوشته شده. خصوصا پایان بندی داستان، که تقریبا تمام فاکتورهای فیلم‌های دو دهه اخیر ایران را دارد. (ولی با پایان خودفیلم تا حدودی تفاوت دارد: /) شخصیت پردازی داستان خوب و به اندازه بود، و پرشخصیت بودن داستان هم برایم جذاب بود.
من کتاب خانه لهستانی هارو از این نویسنده خونده بودم و برای همین جذب این کتاب شد. نویسندگی و گویندگیشون عالیه من جای خانم شیر محمدی بودم خودکارمو زمین نمیگذاشتم فقط و فقط مینوشتم
فریبا نوروزی
۱۴۰۲/۶/۱
این کتاب در قالب یک داستان بیان شده بود ولی داشت از یک انحراف جنسی که در جامعه امروز نیز بیشتر شده است صحبت می‌کرد و همچنین از افرادی که گرایش جنسی هم به زن دارند و هم به مرد و آذر که در این داستان نقش یک فرد آسیب دیده را داشت و از همسر خود فیلیپ جدا شده بود این داستان از دوجنس گرایی در غرب صحبت در می‌کرد ولی امروزه کشور ایران هم تعداد این افراد زیاد شده است و متاسفانه مشکلات خانوادگی زیاد شده است. واقعا زندگی برای کسی که روان سالمی دارد و یک دگرجنسگرا است زندگی با کسی که همجنسگرا هست و یا دوجنسگرا هست واقعا سخت هست و روان این انسان سالم را هم به هم می‌ریزد، متاسفانه با هجوم انحرافات جنسی به جامعه ما زندگی‌ها به شدت بیخود و سرد شده و انسانیت از انسانها فاصله گرفته و دیگر اعتمادی بین انسانها وجود ندارد، ازدواج کردن با انسان سالم بسیار مشکل شده است و صمیمیت و عشق جایی در زندگی زناشویی ندارد، و آمار طلاق در جامعه ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۴/۷
در سالهای پیش، موقعی که کتاب چاپ شد، دیدمش. نویسنده‌ای که قبلا بازیگر بود، بیشتر مرا جلب کرد.
بعدها که همسرش، بهروز افخمی، فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران را ساخت؛ فیلمش را در سینما دیدم.
فیلمش با هیجان تر از کتابش است.
در فیلم از نگاه من، داستان و روایت و انتها و ابتدایی دارد. اما، در کتاب و
معلوم نیست نویسنده دنبال نشان دادن چه چیزی از یک کاراکتر است در حالی که گنگی از شخصیت داستان در فیلم کمتر است یک هدفی از طلاق و آمدن قوی تری دارو.
شخصیت بهرام کیانی در کتاب شخصیتی زائد و زیرپوستی هیجانی است و فکر می‌کنم نویسنده به عمد از شخصیت پردازی و پر و بال دادن به او، کاسته است!؟ تا این بار با آذر ازدواج نکند و کمی آذر نفس بکشد!؟
حتی خیال بافی‌های دیوان بیگی نیز رها شده است و دیالوگ یا مونولوگ الکی و سطر پر کنی است.
البته از اینکه نویسنده به تحلیل و نسخه پیچی برای کاراکترهایش نپرداخته و رد یا پذیرش ازشون نشان نمی‌دهد و سیاه و سفید مطلق ندارد، برایم جالب بود.
لذت بردن از نگاه فیلم و کتاب برای من ترجیحا فیلم از این کتاب است.
اگر داستان کتاب مرجان شیرمحمدی واقعا همین است که من شنیدم، برای توصیه دیگران به این کتاب صحبتی نمی‌ماند.
melika baradaran
۱۴۰۲/۴/۵
انتظارش رو نداشتم که اینقدر از این کتاب خوشم بیاد.
داستان جریان خوبی داره و روان نوشته شده. شخصیت پردازی‌ها عمیق و باور پذیرند و گویندگی خوب این کتاب لمس شخصیت‌ها رو آسون‌تر می‌کنه.
این کتاب باورهای سنتی و اجتماعی جامعه‌ی ایرانی رو به چالش کشیده. جامعه‌ای که خیلی‌ها در اون به تغییر تمایلی ندارن
و باور دارن که قدیم هرچه بوده بهترین بوده. این نگرش زمانی که راننده‌ی تاکسی درباره‌ی شلوغ شدن تجریش صحبت می‌کنه و یا زمانی که پرویز نسبت به تغییرات زندگیش مقاوت نشون میده دیده می‌شه.
زندگی اما جریان داره و آدم‌ها تغییر می‌کنند. در این کتاب مسیر تغییر شخصیت‌های پرویز، شهدخت و آذر از همه ملموس‌تر هست. اونها چالش‌های بیشتری رو تجربه می‌کنند و این مسیر تحولی از زبان اونها نقل میشه.
زمانی که اطرافیان ما تغییر می‌کنند و یا جنبه‌های نهفته‌ای از اونها آشکار می‌شه انعطاف پذیری ما نسبت به این اتفاقات هست که آینده‌ی رابطه‌امون با اونها رو تعیین می‌کنه.
در این کتاب از درس خوندن شهدخت در فرانسه و سپس خانه‌دار شدنش صحبت شد. این که یکجایی از زندگی آدم بر میگرده عقب و تصمیماتش رو دوباره بررسی می‌کنه. شاید اگر شهدخت بر می‌گشت عقب اون راهی رو که سالها ادامه داد هیچوقت انتخاب نمی‌کرد اما به هرحال اینقدر جسارت داشت که یک شروع تازه رو در زمانی که انتظارش نمی‌رفت رقم بزنه.
کتاب زیبایی بود... لذت بردم‌.
م مسعودی
۱۴۰۲/۲/۲۹
داستان روان از زندگی روزمره خانواده ایرانی
نوستالژی قابل درک و تکراری اما جذاب
خانم شیرمحمدی هم اجرای قابل پذیرشی داشتند اگر چه گاهی از فراز و فرود لحن گفتاری در داستان جا مانده بودند و به عنوان نویسنده داستان این موضوع دور از انتظار است.
روایتی از زندگی زنان سرزمینم در نقش همسر، مادر، خواهر، و
دوست همسایه و حتی بانوی سالمندی که در طول زندگی به عنوان امین مردم در درمان بیماری‌ها به صورت سنتی شناخته شده و عملکرد مردان از قدیم تا به امروز، از سنت تا مدرنیته
غروری که به صورت کاذب با اطاعت محض و یک‌سو نگری خانم‌ها در جنبه‌های محدود و تعریف شده به صورت سنت وجود مردان را فرا می‌گیرد.
بیشتر من را به یاد سریال‌های اصیل ایرانی مانند پدرسالار؛ عطر گل یاس؛ تلخ و شیرین و..... انداخت و این نکته که در نهایت با فداکاری مادران و همراهی و آگاهی پدران کلید همه مشکلات در کانون گرم خانواده است و هیجانی که برخی از منتقدان دنبالش بودند جز تشدید اضطراب و سردرگمی بهره‌ای ندارد.
جامعه امروز ما به شدت نیازمند یادآوری فرهنگ اصیل زندگی ایرانی است حتی اگر این داستان‌ها تکراری باشد و باور به این که می‌شود یک زن قدرتمند و یک مرد آگاه هسته اصلی خانواده‌ای آرام و امن برای تعامل همه اعضا با یکدیگر و جامعه را تشکیل دهند.
ارائه کتاب‌های صوتی از این‌گونه قدم بزرگی است در این مهم و ممنون از همه کسانی که دغدغه پیشرفت و ایجاد بستری امن برای رشد اجتماعی جامعه را دارند🙏🌹
لیلی ش
۱۴۰۲/۴/۲۲
در ابتدا باید بگم صدا و لحن خانم شیرمحمدی که خودشون هم نویسنده داستان بودند عالی بود و همین موضوع مرا ترغیب کرد که تا انتها داستان را گوش کنم و اعتراف میکنم بیشتر از داستان از صدای ایشون لذت بردم. اما در مورد محتوای کتاب، به نظرم وقتی شخصیت‌های مختلفی تو یه داستان هستند که اسم کتاب هم برگرفته از به حضور اونهاست باید نقش همه اونها پرداخته بشه ولی در مورد این کتاب این چنین نبود در ابتدا ماجرای بیگی و شهدخت خیلی پر رنگ بود که اونم با امدن آذر تمام شد و دیگر ادامه پیدا نکرد و داستان تنها به آذر و مشکل اون پرداخت. شاید نویسنده قصد داشت که بگه مثله آذر انقد مهم بود که پدر و مادر اون مسئله خودشون را فراموش کردن، ولی اخر داستان شهدخت و پرویز بازم به همون بحث اول داستان رسیدن که این نشون میداد با رفتن آذر مشکل اون هم فراموش شد و این پایان کل داستان و نگرانی اطرافیان را زیر سوال میبرد.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۳/۲۰
من فیلمش رو ندیدم. داستان برشی از زندگی یک  خانواده مرفه هست و در ظاهر میخواد بگه هر خانواده‌ای با هر سطحی، مشکلات و دغدغه‌های خودش رو داره، اما متاسفانه این رمان حتی رمان اجتماعی هم حساب نمیاد، همه چی خوب و عالی هست و فقط مشکلی که برای این خانواده غم معمولی رو پدید آورد در خانواده متوسط و یا پایین معضلی بزرگی خواهد شد.
در جاهایی از داستان روستایی بودن و شهرستانی بودن به تمسخر گرفته میشه. راننده تاکسی فرودگاه، یا زمانی که پرویز با دوربین تفنگش به جاده نگاه میکرد یا طوری که بهرام از پدرش حرف میزنه.
علت نامگذاری این داستان به نام اسمها چی بود؟ شهدخت، پرویز و آذر شخصیت‌های عجیب یا خاصی نبودن که داستان به نامشان هست.
از مزایای داستان، صدای خوب راوی، روان بودن ادبیات داستان و قابل پذیرش بودن مکالمات داستان هست.
برای سرگرمی داستان خوبیه، اما هیچ هیجانی نداره
فوآد شبانی
۱۴۰۲/۵/۱
حال خوب خانواده، و مگر بهتر از آن داریم...
برای هر کسی که درد دوری کشیده و زخم غربت و غربتی را خورده!
ارزش ایران ایرانی به وجود نهاد با ارزش خانوده و بقا ان حتی در زمانه‌ای است که دیگر اخلاق از خیلی جاهای دنیا رنگ باخته، غرب وحشی که جای خود دارد...
تصویر زیبای ان در این داستان برایم نمود این
بقا و تلاش برای حفظ ان بود.
پدر و مادر باید مثل همیشه وقتی پای حال خوب بچه‌ها وسط است تلاششان ساختن حال خوب برای فرزندانشان باشد. صبوری، گذشت، عشق و در نهایت آموزه ارزشمند مدارا.
اینکه در نهایت همیشه همه چیز باب میل ما نخواهد بود. پس در کنار هم یا راهی می‌سازیم یا راهی پیدا خواهیم کرد که حال خانواده خوب شود.
هنوز هم این جمله داستان در گوشم زنگ میزند:
«خاله آذر، تو بوی تنهایی میدهی...
ادمهای تنها بوی تنهایی میدهند!»
مانا
۱۴۰۲/۳/۱۲
کتاب صوتی اذر، شهدهت، پرویز و دیکران رویتگر زندگی عادی و روزمره خیلی از افرداد اطراف ما هستند که حتی با اینکه تحصیل کرده یا به روز باشند باطن بسیار سنتی دارند مثل مرد اصلی رمان و باز قصه خیلی از زنان اطراف ما هست که بخاطر زندگی و هانواده حتی از خودشان میگذرند و باعث میشوند که اطرافیان همیشه از انان طلبکار باشند و اکر زمانی بخواهند چند سانت از خط زندگی روزانه شان فاصله بگیرند با با تنش و مخالفت رو به رو میشوند به هر حال ادامه قصه خیلی معمولی شد زندگی دختری در خارج با شوهری که به رابطه خلاف و بالاخره طلاق کشیده میشود و زندگی خاله و خواهرزاده‌ای که زندگی خواهر و مادرشان عبرت شان میشود و الی اخر که به نظر من قصه خیلی بد تمام شد البته صدای خانم شیر محمدی به زیبایی و لطف داستان می‌افزود. ممنون
.
۱۴۰۲/۲/۲۸
با عرض سلام
این کتاب نقاط ضعف و نقاط قوتی داشت که از نقاط ضعف آن میتوان این مورد را گفت:
داستانش ضعیف بود، هیجانی نداشت که آدم بخواد داستان رو ادامه بده. البته این نظر منه چون من به کتاب‌های هیجانی علاقه دارم این کتاب رو نپسندیدم و کسانی که به رمان‌های احساسی علاقه دارند شاید خوششون بیاد.
یک
فیلمی هم از این کتاب درست شده. خیلیا به جای خواندن فیلم میبینن و فکر میکنند که فرقی نداره اما فیلم هیچوقت جای کتاب رو نمیگیره.
در آخر از نویسنده محترم بسیار تشکر میکنم چرا که نویسندگی کار بسیار سختی است و ایشان به بهترین نحو این کتاب را نوشته‌اند.
از انتشارات نشر چشمه نیز تشکر میکنم و کتاب 1984 که نوشته جورج اورول از این انتشارات است را پیشنهاد میکنم بخونین.
آمین
۱۴۰۲/۴/۱۱
داستان زیبایی بود، با روایت نویسنده و موسیقی لطیف و دلنواز برام شنیدنی بود. روایتی از تغییر جامعه ایرانی از سنت به مدرنیته و چالش‌های آن؛ مدرنیته‌ که جایگاه درست زن و مرد در کانون خانواده رو زیر سوال میبره... حالا دختری از بطن خانواده سنتی ایرانی با پوشش و رفتار مدرن خسته روح و بیمار به آغوش مادری برگشته که با وجود تمام فداکاری‌ها و گذشتها و مادرانه گی هایش برای همسر و فرزندان از نادیده گرفتن حق ادامه کار و فعالیت اجتماعی توسط همسر روشنفکرش، دردمندانه به زادگاهش پناه برده... خاک و وطن و مادر درمانگرند؛ تهران شلوغ برای آذر و نیاک آرام و دنج برای شهدخت و در آخر تدبیر زن آگاه، تحصیل کرده و تاب آور آرامش رو به اعضای خانواده برمیگردونه💚💚💚
ملینا ن
۱۴۰۲/۷/۵
داستان این کتاب درون مایه‌ی اجتماعی ضعیفی داشت. به نظرم خیلی خوب شروع شد اما بلاتکلیف ادامه پیدا کرد داستان خیلی خاصی نبود که شما وقتتون رو بذارید و چیز خاصی بشنوید یا یاد بگیرید کتاب باگ زیاد داره تنها نقطه‌ی قوتش اول گوینده و دوم زیبایی خانواده در کنار هم همین و بس …ماجرای زنی مثل بیشتر زن‌های که ایران بالاجبار و گاه خواسته یا ناخواسته به خاطر فرهنگ مردسالاری میشن مصرف کننده‌ی زندگی مشترک.. و ادامه ساده یه روزمرگی که برای هر کسی هست و ارزش کتاب شدن نداره،،،،، در هر حال خسته نباشید و موفق من این کتاب رو برای کسانی که دنبال آموزش و یادگیری و هیجان موضوعات خاص و ویژه هستن به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنم ممنون کتابراه
مریم رجایى
۱۴۰۲/۳/۳
برای من که دانشجوام و دور از خونواده، این داستان معمولی خیلی دلنشین و پرکشش بود، یه کله تا آخر گوشش دادم. حس خوردن خورشت قیمه‌ی خونگی رو داشت.
ولی خب داستان چیز خاصی برای عرضه نداشت. اگر دلم تنگِ خونواده نبود گوش نمیکردم.
یه خونواده پولدار و زیبا، نسبتاً انتلکت و نسبتاً سطحی با دغدغه‌هایی قیاس
غیرقابل با اون چیزی که ملت الآن توی زندگی روزمره شون دارن. همه چی نایس و بزرگترین دغدغه شون به نظر شوخیه! خب من دوست داشتم فکر کنم زندگیِ ما ایرانی‌ها، یا حداقل اغلبمون الآن این شکلیه، ولی از لحاظ سطح دغدغه بیشتر شبیه یک زندگی اروپایی بود تا ایرانی!
+ ولی از لحاظ تمسخر گیاهخواری و فمینیسم هم باید بگم وحشتناک ایرانی بود!
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۳/۲۹
باسلام کتاب صوتی آذرشهر دوخت پرویز و دیگران، نوشته خانم مرجان شیرمحمدی کتاب بسیار شنیدنی و زیبایی بود. از شنیدن آن لذت بردم. من به این نکته پی بردم که با کوچکترین مسائل می‌توان داستان زیبایی نوشت بستگی به قلم نویسنده و نگاه نو و جدید آن به موضوع دارد. موضوعی که در این کتاب مطرح شده بود یک دیتیل از بسیار نزدیک یک زندگی معمولی بود ولی بسیار زیبا و دلنشین نوشته شده بود و به دل می‌نشست. یعنی نتیجه میگیریم که نباید حتما این موضوع کتاب یک مسئله پیچیده و دارای زوایای بسیار پنهان باشد موضوعی ساده و آشنا نیز می‌تواند بسیار دلنشین باشد. متشکرم
سپیده غلامی
۱۴۰۲/۳/۱۵
داستان رمان در ابتدا خیلی خوب شروع شد و از موضوع دستان رمان‌های ایرانی کمی متفاوتر بود ولی رفته رفته باز حسو حال رمان‌های ایرانی رو گرفت, من دلیل اینکه در رمان‌های ایرانی کشور‌های دیگرو بد میکنن تا بگن ایران از کشور‌های دیگه بهتره متوجه نمیشم آیا شرط چاپ شدن کتاب‌ها بد کردن کشور‌های دیگست?! و در از قسمتی داستان که پدر خوانواده چون فکر میکنه پشت فرمون یک ماشین فرد روستایی هست جمله‌ای که به کار رفته واقعا زشته که باعث تعجب من شد که چطور در یک کتاب همچین جمله‌ای برای کوچیک کردن یه فرد روستایی به کار رفته
مشاهده همه نظرات 109

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

برای دریافت کتاب صوتی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.