معرفی و دانلود کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان

عکس جلد کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان

کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان تألیف علی جمالی، به هیجانات نوجوان‌ها و رفتارهای مخاطره‌آمیز آن‌ها می‌پردازد و تلاش می‌کند مبنای روان‌شناختی، اجتماعی، بیولوژیک و محیطی آن را توضیح دهد. این کتاب بر روی رابطه‌ی والدین و فرزندان متمرکز می‌شود و به پدرها و مادرها می‌آموزد چگونه رفتارهای چالش‌برانگیز و هیجانی بچه‌ها را کنترل و تنظیم کنند.

درباره‌ی کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه‌ی والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان

روانشناسی، نوجوانی را دوره‌ای بحرانی در زندگی انسان می‌داند. نوجوان در این برهه با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و تغییرات فیزیولوژیک و روحی مهمی را تجربه می‌کند. این تحولات بر روی زندگی او تأثیر زیادی خواهند گذاشت و شخصیت و هویت او را شکل می‌دهند. به اعتقاد روانشناسان اگر این دوره به‌خوبی کنترل و مدیریت نشود، می‌تواند خطرناک باشد و به اتفاقات تلخی منجر شود. نوجوان در این سن به خاطر شرایط روحی‌اش دست‌خوش هیجانات زیادی است و این می‌تواند به رفتارهای مخاطره‌آمیزی بینجامد. چنان‌که تحقیقات سال‌های اخیر نشان داده عامل اصلی مرگ نوجوان‌ها و جوان‌ها، رفتارهای خطرناک خود آن‌هاست. به نظر، والدین در گذار از این مرحله نقش مهمی دارند و اگر به‌درستی وظایفشان را اجرا کنند، فرزندشان با کمترین آسیب این بحران را پشت سر خواهد گذاشت. کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه‌ی والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان تألیف علی جمالی دقیقاً به همین موضوع پرداخته و کوشیده آن را توضیح دهد. این کتاب بر مسأله‌ی هیجان متمرکز می‌شود و از دلایل روان‌شناختی و بیولوژیک آن می‌گوید. همین‌طور به جنبه‌های اجتماعی آن نیز می‌پردازد و تأثیر محیط بر آن را شرح می‌دهد.

برای بحران نوجوانی دلایل مختلفی ذکر شده است. بسیاری بر این اعتقادند که تغییرات هورمونی و بلوغ جنسی دلیل اصلی این تغییرات است، اما این فقط به جنبه‌ی فیزیکی این مسأله می‌پردازد. دسته‌ی دیگر از محققین می‌گویند این دوره معمولاً با کشف خود، افزایش اعتمادبه‌نفس، آزادی بیشتر و میل به تصمیم‌گیری همراه است. نوجوان ناگهان نقش‌هایی جدید بر عهده می‌گیرد و چون الگویی برایش تعیین نشده، خود شروع به آزمون‌وخطا و آزمایش کردن آن‌ها می‌کند. در این میان ممکن است به سمت خطرناک‌تر کشیده شود و این‌چنین دست به رفتارهایی چالش‌برانگیز بزند. علی جمالی در کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه‌ی والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان، برای موشکافی این مسأله، به مدل‌های مختلف دراین‌باره اشاره می‌کند و می‌کوشد با کمک آن‌ها این بحران را توضیح دهد. او به نقش والدین نیز می‌پردازد و تأثیر حمایت‌های عاطفی خانواده را در کنترل و تنظیم آن نشان می‌دهد.

کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه‌ی والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان را انتشارات مهد پژوهش منتشر کرده است.

کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه‌ی والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به والدین، مخصوصاً آن‌هایی که فرزندان کودک و نوجوان دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان می‌خوانیم

هیجان یعنی واکنش کلی، شدید و کوتاه ارگانیسم به یک موقعیت غیره‌منتظره، همراه با یک حالت عاطفی خوشایند یا ناخوشایند. هیجان ترجمه انگلیسی Emotion است. از نظر ریشه لغت، هیجان یعنی عاملی که ارگانیسم را به حرکت در می‌آورد. مثلا، خشم عاملی است که فرد را از خود بی‌خود می‌کند. شادی، غم، ترس و نگرانی نیز می‌توانند نمونه‌های خوبی از هیجان باشند. درست است که خشم، ترس، اندوه، تنفر، شگفتی، حسادت، غبطه و شرمندگی همه جزء هیجان‌ها به حساب می‌آیند ولی تعریف کردن همه این حالت‌ها کار بسیار دشواری است. این حالت‌ها بخش‌های مهم زندگی عاطفی را تشکیل می‌دهند، زیرا در موقعیت‌های ذهنی مهم تجلی می‌کنند. ویژگی حالت‌های هیجانی این است که اختلال‌های روانی و فیزیولوژیک به همراه می‌آورند. بخش ظاهری این اختلال‌ها جلوه هیجان نامیده می‌شود.

در روانشناسی، هیجان‌ها جایگاه بسیار حساس و بنیادی دارند، زیرا رابطه آن‌ها با نیازها و انگیزش‌ها بسیار نزدیک است و می‌توانند ریشه بسیاری از اختلال‌های روانی یا روان‌تنی را تشکیل دهند. هیجان‌ها حتی می‌توانند سلامت انسان را تضمین کنند. مثلا ترس موجب می‌شود که انسان خود را از خطر محفوظ بدارد و خشم موجب می‌شود که به دشمن حمله کند. علاوه بر تلاش‌های بسیار گسترده‌ای که فلاسفه، فیزیولوژیست‌ها و روانشناسان برای تبیین هیجان‌ها به عمل آورده‌اند ماهیت و شیوه عمل آن‌ها هنوز به طور روشن بیان نشده و به حالت فرضیه باقی مانده است. این محققان مخصوصا جلوه‌های فیزیولوژیک هیجان‌ها (تغییرات ضربان‌های قلب و تنفس، سست شدن اسفنکترها، خشک شدن دهان، عرق کردن)، اثر آن‌ها روی عملکردهای ذهن (افزایش تلقین پذیری، کاهش کنترل ارادی) و رفتارهای ناشی از هیجان‌ها (گریه‌ها، خنده‌ها، فرار کردن، پنهان شدن) را مطالعه کرده‌اند. این مطالعات نشان داده است که در ظهور و تکوین جلوه‌های هیجان، فرهنگ سهم بسزایی دارد. مثلا در چین، وقتی انسان‌ها خشمگین می‌شوند چشم‌های خود را گرد می‌کنند. با این همه، شرایط تولید هیجان و پایه‌های روانی فیزیولوژیک آن هنوز به‌خوبی شناخته نشده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
رابطه والد فرزند
اثرات رابطه والد فرزند
الگوهای رابطه والد فرزند
نظریه بامریند
نظریه گلاسر
رابطه والد فرزند و رفتارهای پرخطر
ماهیت هیجان
تاریخچه و تعریف هیجان
تنظیم شناختی هیجان
چهارچوب تنظیم هیجان
نظریه‌های هیجان
کارکرد هیجانات و تنظیم هیجان
واکنش‌های هیجانی
اساس عصبی هیجان
هیجان و سلامت
رفتارهای پرخطر
نظریات مربوط به رفتارهای پرخطر
نظریه‌های بیولوژیک مبنای مخاطره جویی
نظریه‌های روان شناختی مخاطره جویی
نظریه‌های محیطی و اجتماعی رفتارهای مخاطره جویی
مدل زیستی - روانی و اجتماعی مخاطره جویی
مدل شخصیتی، محیطی و رفتاری (نظریه رفتار مشکل جسور)
مدل اعتقاد به سلامتی
عوامل موثر بر رفتارهای پرخطر
رابطه اجتماعی بر رفتارهای پرخطر
حمایت اجتماعی
عزت نفس
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-7699-50-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان

برای دریافت کتاب تنظیم هیجان، کیفیت رابطه والد فرزندی و رفتارهای پرخطر در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.