معرفی و دانلود کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین

عکس جلد کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین

کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین اثری با موضوع اقتصاد دینی است. با توجه به شعار سال 1401 که توسط رهبری انتخاب شد، مسئولین و مردم باید توجه خاصی نسبت به این سه موضوع داشته باشند که چگونگی آن را می‌توانید در نوشته‌ی حسین علی جعفری و سهیل دادفر مطالعه نمایید.

درباره‌ی کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین

سال‌هاست که مردم ایران با هر تحویل سال، منتظر نامی هستند که توسط رهبر کشور برای سال پیش رو انتخاب می‌شود. اهمیت این موضوع در نقشی است که شعار برای ما ایفا می‌کند، یعنی جهت‌دهی به سیاست‌های خرد و کلان. کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نیز عنوان خود را از شعار سال 1401 گرفته، اسم سه بخش مهم کشور که هر کدام به جد نیازمند بررسی و توجه مسئولین هستند.

در این که اقتصاد یکی از مهم‌ترین نهادهای هر سرزمین است جای هیچ شکی نیست، اما آنچه که وضعیت ایران عزیز را نسبت به دیگر کشورها متفاوت می‌کند باور قلبی مردم آن به دین مبین اسلام است. اهداف نظام اقتصادی دینی را نمی‌توان با آنچه در نظام‌های سکولار می‌گذرد یکی دانست و به همین دلیل سیاست‌های لازم را باید با معیارهایی متفاوت تعیین کرد. چنین کشوری علاوه بر تأمین مالی، به استقلال اقتصادی نیز نیاز دارد چرا که هیچ مومنی نباید تحت سلطه‌ی کفار قرار بگیرد.

نویسندگان کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین علاوه بر این نکته توضیح می‌دهند که دین اسلام ابعادی معنوی برای انسان قائل است؛ لذا اقتصاد نباید تمام وجود فرد را در راستای افزایش سود به کار بگیرد. همچنین یک نظام مالی الهی وظیفه‌ی برآورده کردن نیازهای روحی را هم برعهده دارد، پس زمانی که به دنبال ارزیابی میزان رضایت ساکنین کشوری مسلمان هستیم، باید شاخص‌هایی معنوی را به ضابطه‌های مورد سنجش اضافه کنیم. از طرف دیگر، باید دانست که اشتغال در نگاه دین بسیار مهم است و یکی از ارکان ایمان به شمار می‌رود.

یک نظام اعتقادی که سعی در برآورده‌سازی تمام انتظارات گفته شده دارد، بی‌شک قادر است پیروان خود را به رضایت دنیوی و اخروی برساند. اما چگونه می‌توان به این نقطه رسید؟ برای یافتن پاسخ شما را به مطالعه‌ی کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین دعوت می‌کنیم تا چیستی یک اقتصاد سالم و پربازده را دریابید و با استفاده از آیات، احادیث و روایات نقشی در توسعه‌ی کشور عزیزمان ایران ایفا کنید.

کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر به علاقه‌مندان مباحث اقتصاد دینی پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین آشنا شویم

حسین علی‌جعفری و سهیل دادفر از نویسندگان و پژوهشگران برجسته‌ی کشورمان هستند که به نگارش آثار متعددی در زمینه‌ی الهیات و خودشناسی پرداخته‌اند. کتاب‌هایی از جمله: «منکرات در رابطه با خالق، منکرات در رابطه با خود، منکرات در رابطه با اجتماع، معروفات در رابطه با خالق، معروفات در رابطه با خود و معروفات در رابطه با اجتماع».

در بخشی از کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین می‌خوانیم

متأسفانه در حال حاضر بسیاری از مصرف‌کنندگان، از نبود کیفیت کالاهای ساخت داخل گله دارند و معتقدند که تبلیغاتی که در مورد کالاها می‌بینند با واقعیت یکی نیست، از همین رو ترجیح می‌دهند به سراغ کالاهای مشابه خارجی رفته و آن‌ها را خریداری کنند. مشکل دیگر، جدی گرفته نشدن ضمانت‌های اجرایی توسط تولیدکنندگان و کارخانه‌های داخلی در انجام تعهدهایی است که در قبال مشتریان خود دارند.

به عنوان مثال بر روی برچسب بیش‌تر محصولات و لوازم‌خانگی، با این تبلیغ مواجه می‌شویم: «نصب رایگان محصولات در منازل شما» اما واقعیت به شکل دیگری است. پس از خرید این محصول و تماس با نمایندگی، متوجه می‌شویم که باید مبلغی به عنوان هزینه ایاب و ذهاب برای نصب محصول بپردازیم در صورتی که وقتی می‌گویند نصب رایگان! باید به تمام معنا رایگان باشد. آیا این اقدام با شعار «حق با مشتری است» که امروزه بیش‌تر مؤسسه‌های تولیدی سر می‌دهند، هم‌خوانی دارد؟

این نبود ضمانت اجرایی تعهدهای برخی تولیدکنندگان محصولات داخلی، باعث کم رنگ شدن میل و رغبت مصرف‌کننده داخلی به خریداری کالای ایرانی و در نتیجه داغ شدن بازار کالاهای مشابه خارجی شده است. توجه به محصولات داخلی تنها مختص مصرف‌کنندگان نمی‌شود، بلکه تولیدکنندگان نیز باید با بالا بردن کیفیت محصولات، اجرای تعهدها و پایین آوردن قیمت محصولات - در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی - اجازه ندهند مصرف‌کنندگان به سمت خریداری و مصرف کالاهای خارجی تمایل پیدا کنند.

رهبر بصیر انقلاب اسلامی، تلفیق «هنر و توانایی» ایرانی را زمینه‌ساز تقویت کیفیت تولیدهای داخلی برشمردند و فرمودند: «برخی محصولات داخلی دارای قدرت رقابت و برخی دیگر به مراتب بهتر از کالاهای مشابه خارجی‌اند که باید این ویژگی را به تمامی کالاها و مواد تولیدی خوراکی، پوشاکی و وسایل زندگی تعمیم داد». ایشان در همین زمینه افزودند: «باید عرصه تولید کالای برتر در داخل کشور را به همت کارگران، مهندسان و سرمایه‌گذاران، به عرصه‌ای دیگر برای تجلی شعار «ما می‌توانیم» تبدیل کنیم».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: تولید
فصل اول: رونق تولید
فصل دوم: اهمیت تولید
فصل سوم: اهداف تولید
فصل چهارم: موانع، راهکارها و الزامات تولید ملی
فصل پنجم: بسترهای مورد نیاز تولید از منظر اسلام
بخش دوم: دانش‌بنیان
فصل اول: اقتصاد دانش‌بنیان در کلام مقام معظم رهبری
فصل دوم: اقتصاد دانش‌بنیان؛ از آغاز تا امروز
بخش سوم: اشتغال آفرین
فصل اول: انسان و کار از نگاه وحی
فصل دوم: انواع کار
فصل سوم: الگوهای کاری
فصل چهارم: عوامل اشتغال به کار و موانع آن
فصل پنجم: راهکارهای پیشنهادی در جهت افزایش کار
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات488
زبانفارسی
شابک978-622-5859-13-5
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین

برای دریافت کتاب تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.