معرفی و دانلود کتاب سیری در فلسفه یهودی

عکس جلد کتاب سیری در فلسفه یهودی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیری در فلسفه یهودی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیری در فلسفه یهودی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیری در فلسفه یهودی

هر اجتماعی برای شکل گرفتن و استحکام یافتن، نیاز به بنیان‌های الهیاتی دارد تا گذشته، حال و آینده‌ی خود را با آن تبیین کند. حسین علی‌ جعفری و محمدرضا دهقانی زاده در کتاب سیری در فلسفه یهودی، به ریشه‌ای عقلانی و فلسفی‌ای می‌پردازند که یهودیان بر اساس آن‌ها، هویت خود را تعریف می‌کنند.

درباره‌ی کتاب سیری در فلسفه یهودی

فلسفه، همواره یکی از مهم‌ترین عناصری بوده است که اجتماعات و جوامع گوناگون، هویت خود را به وسیله‌‌ی آن تعریف کرده‌اند. با آغاز فلسفه از یونان، عقلانیت جایگاهی ویژه در تاریخ جوامع پیدا کرد و متفکران بسیاری تلاش کردند به کمک عقل، پاسخی برای پرسش‌های اساسی خود پیدا کنند.

کتاب سیری در فلسفه یهودی با روشی تاریخی، به بررسی فلسفه‌ی این دین ابراهیمی و متفکران برجسته‌ی آن‌ها می‌پردازد. حسین علی‌جعفری و محمدرضا دهقانی، در این اثر تلاش می‌کنند سرچشمه‌های فلسفه‌ی یهودی و تداوم آن را تا قرون وسطی مورد مطالعه و واکاوی قرار دهند.

با توجه به این موضوع که بسیاری از مباحث فلسفه‌ی یهودی، نشئت‌گرفته از کتاب مقدس هستند؛ نویسندگان در این اثر، سهم ویژه‌ای را به بررسی چگونگی تاثیرگذاری تورات بر فلسفه‌ی یهودی اختصاص داده‌اند. آن‌ها، همچنین توجه به مکان شکل‌گیری این وقایع را در کانون تمرکز خود قرار می‌دهند؛ به عنوان مثال، در کتاب به این موضوع پرداخته می‌شود که چگونه فلسفه‌ی یهودی، دورانی طلایی را در غرب سپری کرد، به رشد و بالندگی رسید و متفکرانی چون موسی بن میمون را – که از برجسته‌ترین اندیشمندان یهودی است – در خود جای داد.

کتاب سیری در فلسفه یهودی مفاهیمی که متفکران یهودی ساخته و پرداخته کردند و با کمک آن‌ها به تبیین بنیان‌های جهان پرداختند معرفی می‌کند و خواننده را با آن‌ها آشنا می‌کند.

کتاب سیری در فلسفه یهودی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب کسانی است که به فلسفه و تاریخ ادیان علاقه‌مندند و قصد دارند دانش بیشتری درمورد یهودیان و بنیان‌های فلسفی آن‌ها به دست بیاورند.

در بخشی از کتاب سیری در فلسفه یهودی می‌خوانیم

بزرگ­ترین و نامدارترین نمایندۀ فیلسوف یهودی در اسکندریه، فیلون (حدود 25 ق.م. تا حدود 40 م.) بود. او نخستین فیلسوفی بود که وظیفۀ آشتی دادن الهیات کتاب مقدس یهود با فلسفۀ یونانی را برعهده گرفت. بخش اعظم نوشته‌­های فراوان فیلون، به‌صورت تفسیر یا نوعی میدراش، در باب کتب مقدس عبری بود که او ساده ­باورانه معتقد بود، می­تواند همه آرایی را که از فیلسوفان یونانی به‌­خصوص افلاطون وام گرفته بود در آن‌ها بیابد. به این منظور او به روش تفسیر تمثیلی توسل جست.

مهم‌­ترین سهمی که فیلون در تاریخ اندیشه فلسفی دینی دارد، تصور او در باب لوگوس (کلمه‌ای که جسمیت یافت) است. با بسط بیش‌تر اندیشۀ کتاب حکمت، فیلون به مفهوم یونانی لوگوس تکامل بخشید و آن ­را همچون شخصیتی تصور کرد که خدای ثانی و نیز گاهی فرزند خداوند می‌نامدش که ابزار وحی و آفرینش خداوند و فعل و تأثیر درون­ ذاتیِ او در عالم است. لوگوس از نظر فیلون، قطعاً در مقامی پایین­‌تر از خداوند قراردارد و بنابراین، با اصل اعتقادی لوگوس در الهیات مسیحی، یعنی «کلمه‌­ای که جسمیت یافت»، یکسان و برابر نیست.

فلسفه یهودی اسکندرانی، عمر کوتاهی داشت و پس‌از مرگ فیلون، تا آن­جا که به یهودیان مربوط می­شد، نیرو و نشاط خود را از دست داد. تنها در قرن دهم میلادی، با ورود فرهنگ یونانی به دنیای اسلام بود که نوعی فلسفۀ یهودی پیوسته در حال تکامل، ظهور یافت که مقدر بود به جریان بعدی اندیشۀ دینی یهودی شکل دهد.

فهرست مطالب کتاب

چکیده:
مقدمه
سرچشمه‌های فلسفۀ یهودی
فلسفه یهودی در قرون وسطی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیری در فلسفه یهودی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-600-8323-52-5
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیری در فلسفه یهودی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سیری در فلسفه یهودی

برای دریافت کتاب سیری در فلسفه یهودی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.