معرفی و دانلود کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی

عکس جلد کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی

کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی نوشته‌ی حسین علی جعفری و محمدرضا دهقانی زاده، شرایط دینی و فرهنگی آیین بودا را معرفی کرده و تحلیلی تاریخی، اجتماعی و آیینی در مورد گونه‌های ازدواج، روابط بین مرد و زن و ساختار خانواده در این آیین شرقی ارائه می‌دهد.

درباره کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی:

از جمله اساسی‌ترین و تاثیرگذارترین مسائلی که در زندگی انسان نقش دارند، می‌توان به ازدواج اشاره کرد. ازدواج مهم‌ترین و بنیادی‌ترین اتفاق زندگی بشر به شمار می‌آید و نزد خداوند از جمله پسندیده‌ترین اعمال است. ازدواج قبل از اینکه هر مذهبی ظهور کند در تایخ وجود داشته است. بنابراین هیچ دین و مذهبی نمی‌تواند مدعی شود که ازدواج زاده‌ی آن مکتب یا دین است.

دین بودا یکی از ادیان بزرگ جهان به شمار می‌آید که شامل مجموعه‌ای از اصول اخلاقی و فلسفی است. این دین در ابتدا شباهت‌هایی با دین برهمایی (هندو) داشت با این تفاوت که ظواهر آن کمتر بود و به ترک نفس و ترحم توجه بیشتری داشت. با گذشت زمان فرقه‌ها و جنبه‌های مختلفی از دین بودا به وجود آمد که برجسته‌ترین آن‌ها فرقه بودایی ذن است که در ژاپن بسیار رشد یافت.

حسین علی جعفری و محمدرضا دهقانی زاده در کتاب حاضر با بهره‌گیری از منابع معتبر علمی موضوع زن، ازدواج و خانواده را در این دین بررسی می‌کنند.

کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی مناسب چه کسانی است؟

دوستداران و پژوهشگران حوزه ادبیان شرقی را به خواندن کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی می‌خوانیم:

در زمان بودایی‌های نخستین، طلاق بدون نیاز به هیچ حکم رسمی، جایز بود. به عنوان مثال ایسی داسی شرح می‌دهد که چگونه مجبور شد تا دوباره به خانه پدرش بازگردد و چگونه شوهر دوستش او را به خانه پدرش بازپس فرستاد؛ زیرا وی، ناسازگار و بدخُلق بود که البته این بدخلقی ماحصل رفتار بد و شرارت او در تولد قبلی‌اش بوده است. از چنان رفتار مشابهی توسط زن نسبت به شوهر، نمونه دیگری در منابع یافت نشده است. در کشورهایی که از تراودا (هینا‌یانه یا زنجیره کوچک) تأثیر گرفته‌اند، حق طلاق به طور برابر، در صورت انجام زنا، ترک خانه یا بدخُلقی و ناسازگاری، هم برای زن و هم برای شوهر وجود دارد؛ اگرچه طلاق چندان اتفاق نمی‌افتد. اگر بخواهیم میزان طلاق را در اجتماعات روستایی در بورما تخمین بزنیم، می‌توان گفت: دو تا پنج درصد از ازدواج‌ها به طلاق منتهی می‌گردد. اگرچه نویسنده نمی‌تواند درصد طلاق را به صورت تقریباً قطعی تخمین بزند، زیرا هیچ آماری در دسترس ندارد. اما تأیید می‌کند که در شهر سیلان طلاق به ندرت اتفاق می‌افتد.

فهرست مطالب کتاب

چکیده
مقدمه
زن در دوره ﺑﻮدﯾﺴﻢﮐﻬﻦ ﻫﻨﺪی
ازدواج و طلاق در دین بودایی
دیدگاه‌هایی که در سنت‌های متفاوت نسبت به ازدواج وجود دارد
مراسم ازدواج
انتظاراتی که زن و شوهر میتوانند از هم داشته باشند
انتظاراتی که شوهر از زن دارد
انتظاراتی که زن از شوهر دارد
سفارش‌ها
سفارش‌ها به زن
سفارش‌ها به شوهر
وظایف پدر و مادر نسبت به فرزندان
وظایف فرزند پسر نسبت به پدر و مادر
در مورد رفتار پسر با پدر و مادرش، توصیه شده است
وظایف والدین نسبت به فرزند
تک‌همسری و چندهمسری
طلاق
خانواده در دین بودایی
فهرست منابع فارسی و انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-8323-48-8
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی

برای دریافت کتاب زن، ازدواج و خانواده در دین بودایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.