معرفی و دانلود کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت

عکس جلد کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت

آنچه در کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت اثر پرفروش نیویورک تایمز می‌خوانید، سرگذشتی عجیب و غیرمنتظره از تاریخ شرکت فناوری توییتر است. نیک بیلتون نتیجه‌ی چند صد ساعت مصاحبه با کارمندان کنونی و سابق توییتر، مقامات دولتی، دوستان، شریکان زندگی مقامات ارشد این سازمان و کارکنان شرکت‌های رقیب را گردآوری کرده و به این وسیله از حقایق سیلیکون ولی پرده برمی‌دارد.

درباره‌ی کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت

تا چند سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد که یک شرکت فناوری کوچک، به جبهه‌ای برای مبارزات سیاسی خاورمیانه، راه برقراری ارتباط رییس جمهور آمریکا با مردم و یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود.

چهار هکر به نام‌های ایو ویلیامز، جک دورسی، بیز استون، و نوح گلس عملاً به طور تصادفی یک شرکت غول پیکر فرهنگی را خلق کردند و سریع‌تر از آنچه تصور داشتند به سرمایه‌ای عظیم دست یافتند و توسعه‌ای شگرف را رقم زدند.

امروز توییتر یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری مستقر در سانفرانسیسکو است که در کمتر از ده سال به یک نیروی قدرتمند تبدیل شده و صدها میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. اما تعداد کمی از همین کاربران درباره‌ی سرگذشت و فراز و نشیب‌های عجیب آن می‌دانند.

کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت (Hatching Twitter) تاریخچه‌ای مهیج از یک داستان واقعی‌ست که مانند رمان خوانده می‌شود و شما را به پشت صحنه‌ی رشد و توسعه یک شرکت استارت‌آپی می‌برد. در واقع این کتاب درامی از دوستی‌های خیانت‌شده، جنگ‌های قدرت پرمخاطره بر سر پول، نفوذ و کنترل بر شرکتی است که امروزه آن را با عنوان توییتر می‌شناسیم.

نیک بیلتون (Nick Bilton) با تکیه بر صدها منبع، سند و ایمیل‌ داخلی، نگاهی اجمالی و کمیاب از عملکرد درونی استارتاپ‌های فناوری، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و فرهنگ سیلیکون ولی ارائه می‌دهد.

در نکوداشت کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت

- شبه‌رمانی نفس‌گیر، که داستان خنجر زدن، جنگ قدرت و درگیری‌ بر سر جایگاه بالاتر را روایت می‌کند. (مجله نیویورک تایمز)
- نیک بیلتون با جزئیات چشمگیر تولد و تکامل سایت میکروبلاگینگ را ارئه می‌دهد. (مجله موفقیت)
- این کتاب شما را قانع می‌کند و با ارائه اطلاعات دقیق بیشتر شبیه یک ماموریت جاسوسی است تا سرگذشت یک شرکت! (مجله فورچون)
- عمیق و به شیرینی هرچه تمام‌تر گزارش شده است. (The Verge)

با نیک بیلتون بیشتر آشنا شویم

نیک بیلتون (Nick Bilton) ستون‌نویس و گزارشگر نیویورک تایمز است و در آثارش به جنبه‌های مخرب فناوری در تجارت، فرهنگ و جامعه مجازی می‌پردازد. او درباره آینده فناوری، حریم خصوصی و تأثیر رسانه‌های اجتماعی سخن می‌گوید. بیلتون آثار دیگری را در حوزه فناوری‌های نوین منتشر کرده و به عنوان مهمان دائمی در تلویزیون و رادیو ملی حاضر می‌شود.

کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان و ایده‌پردازان حوزه استارت‌آپ و فناوری‌های نوین که قصد تاسیس یک کسب و کار نوین را دارند، از این کتاب نکات مهم و آموزنده‌ای را دریافت می‌کنند.

در بخشی از کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت می‌خوانیم

بیرون روشن بود و داخل تاریک. جک مقابل صفحه‌نمایش روشن پروژکتور قدم می‌زد و پرتوهای آفتاب کمین‌کرده پشت پرده‌ها داخل می‌خزیدند. کفش‌های رسمی قهوه‌ای مثل کفش‌های رقصنده‌ی باله روی فرش می‌کِشید. نشان سفید کارکنان مزین به اسم جک دورسی و کلمه‌ی «توییتر» به کمرش آویخته بود و توی درزی دوخته به شلوارش تکان‌تکان می‌خورد.

خطاب به چندصد کارمند توییتر که نگاهش می‌کردند گفت: «اسمش را توییتر 1/0 می‌گذاریم و به ‌صورت ت. 1 خلاصه‌اش می‌کنیم.» بعد توضیح داد که تا آن لحظه، تا زمان بازگشت جک به شرکت، توییتر ناتمام بوده است. با اعتماد‌به‌نفس گفت: «به مسیر اصلی توجه داشته باشید، نه جزئیات.» حالا با توییتر جدید سروکار داشتند. در زمینه‌ی تولید از سرگرفتن مسیر پیشین، یعنی نسخه‌ی اِو را تأیید نمی‌کرد بلکه در آن چندین تغییر اساسی لازم می‌دید. گفت، آن نسخه بِتا و ناتمام بوده است.

به ‌عنوان پیش‌درآمد سخنانش ترانه‌ی «پرنده‌ی سیاه» بیتل‌ها را پخش کرد که در آن پرنده‌ای بال‌شکسته یاد می‌گیرد پرواز کند. انتخاب مناسبی بود. برخی از کارمندان هیجان‌زده شدند اما بیشترشان آزرده به اطراف می‌نگریستند و جک هم‌چنان از قدر و منزلت کاری می‌کاست که همه‌شان دو سال گذشته را به آن مشغول بودند.

سرانجام لحظه‌ای فرارسید که جک مدت‌ها انتظارش را کشیده و برای آن برنامه ریخته بود؛ لحظه‌ای که باید چند ماه پیش و با فرود آوردن مقام اجباری اِو شکل می‌گرفت. حالا اِو را بالاجبار بیرون انداخته بودند. بعد از گفتگوهایی با دیک و هیئت‌مدیره، جک در اواخر مارس به قلعه‌اش برگشت، به‌سان شاهی تبعیدی بازگشته از غربت.

حین استراحت چا‌ی‌خوری که دیک او را معرفی کرد، اکثر کارمندان شرکت که شمارشان حالا به چهارصدوپنجاه نفر می‌رسید و بیشترشان باور داشتند جک وارثی بالحق است بازگشته به وطن، ایستاده خوش‌آمدش گفتند. با این‌وجود، چند نفری بودند که از جا برنخاستند؛ شماری اندک از افراد که می‌دانستند با بازگشت جک دقیقا چه اتفاقی افتاده است...

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
شروع
1: موسسان
اِو
نوآ
جک
بیز
2: نوآ
آب‌های متلاطم
اِستتوس
توییتر
دارم توترم رو راه‌ می‌اندازم
گاوچران مسابقه‌ی سوارکاری
نیمکت‌های سبز
3: جک
گند ناجور
هرج‌ومرج دوباره
و برنده کسی نیست جز...
نخستین مدیر ارشد اجرایی
پیشنهاد صدمیلیون دلاری
توییتر از کار افتاده؟
خیاط زنانه
شایعات
لعنتی، لعنتی، لعنتی...
ساخت قلعه‌ای شنی زیر آب
با والدینم تماس می‌گیرم
4: اِو
سومین سرپرست توییتر
ستیز یا گریز
مرد ماراتون‌ها
شام با اَل
اپرا
حرکت حلزونی به‌ سوی عراق
مراسم 101‌ نفره‌ی تایم
شورش ایرانیان
میلیاردر تصادفی
مربی و کمدین
جک چموش می‌شود
استیو جابز دوم
روابطی به سبک قمار روسی
جلسات محرمانه
واگن دلقک‌ها توی معدن طلا
طوفان یکشنبه
5: دیک
بدون نظارت فردی بزرگ‌تر
جک برگشته!
فردا اشتباهات بهتری مرتکب شویم
چه خبر؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت
نویسنده
مترجممهنام عبادی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات450
زبانفارسی
شابک978-600-6974-81-1
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت

برای دریافت کتاب توییتر: داستانی واقعی برآمده از دل پول، قدرت، دوستی و خیانت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.