معرفی و دانلود کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر

عکس جلد کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر

خاطرات ناخدا یکم هوشنگ صمدی فرمانده گردان تکاوران در خرمشهر

این اثر روایتی از دفاع 34 روزه مردم خرمشهر و تکاوران نیروی دریایی ارتش در هفته‌های نخست هشت سال دفاع مقدس دارد که از زبان ناخدا هوشنگ صمدی به صورت خاطرات شفاهی نوشته شده است.

صمدی در این کتاب پس از سه دهه سکوت برای نخستین بار ناگفته‌هایی از رزم نیروی دریایی ارتش در خرمشهر را گفته است. تکاورانی که جا دارد بیشتر به نگارش خاطرات آنان بپردازیم و ایثارگری‌های آنان را برای ثبت در تاریخ روایت کنیم.
ین اثر حاصل 45 ساعت مصاحبه با هوشنگ صمدی است که خاطرات او را از سال‌های آغازین زندگی تا امروز که بازنشسته نیروی دریایی ارتش است بازگو می‌کند.

بخش عمده کتاب به خاطرات او از سقوط خرمشهر باز می‌گردد. صمدی در این دفاع 34 روزه 6 بار زخمی شد اما حاضر به بازگشت به عقب نشد. وی فرمانده گردان 600 نفری بود که فقط 270 نفر آنان زنده ماندند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات299
زبانفارسی
شابک978-600-175-267-4
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر

احمد اعلایی
۱۳۹۹/۷/۱
فوق العاده. امثال ناخدا هوشنگ صمدی وطن پرستی را به معنای واقعی کلمه ثابت کردند. هرگز هم قدر و منزلت شان ب درستی ب مردم نشان داده نشد. تو گویی فرماندهی که اون آموزشهای عالی را در قبل از انقلاب در بهترین ارتش‌های جهان دیده و پرچم یگان تکاوران نیروی دریایی را مستقیما از دست پادشاه فقید دریافت کرده و و تا پای جان از کشور دفاع کرده، خودی نیست. ظلم اجحافی که در حق ارتشیان وطن پرست این کشور از فردای ۲۲ بهمن ۵۷ روا شده، بعدها منتشر خواهد شد و یقین دارم موجبات حیرت و خشم اکثریت مردم ایران را موجب خواهد شد. نمونه‌اش سخنرانی حسن فریدون که به خودش روحانی میگوید در مجلس در سالهای ابتدایی انقلاب و دورانی که سرب داغ سینه فراخ دسته دسته از دلاورمردان میهن را نشانه میرفت و خواستار اعدام آن‌ها نه در زندانها و پنهانی، ک در میادین شهر و در ملا عام میشد. این دلاوران با وجود تمام این ناملایمات و انگ طاغوتی در پیشانی خود، با دلی دردمند و زخمی نمک خورده، همزمان هم باید بر روی دشمت خارجی تمرکز میکردند. درود بر غیرت و شرفشان
رحمان حاتمی
۱۳۹۴/۸/۹
سلام آقای سید حسینی عزیز شاید باور نکنید بنده ارزوهای زیادی داشتم که همه در روز مره گی زندگی گم شدند ولی خدا خواست و بالاخره شما یکی از آرزوهای من را عملی کردید و من مزه ان را چشیدم. خیلی‌ها خون دادند تا خرمشهر در روزهای اول جنگ سقوط نکنه، و همچنین برای ازادی این شهر عزیز ولی هیچ کس نگفت کی به را و بچه‌های خرمشهر جنگیدن در موقع جنگیدن آموزش داد، در هیچ مراسم رو باز یا به عبارتی در یادوارها، مراسم‌ها حرفی از این شیر مرد ایرانی نگفتند تا دو یا سه سال پیش آن هم در قطعات کوچک در بین سرداران سپاه در تلویزیون نمایش دادند. دست شما درد نکند قلمت شیوا عمرت پر باشد که نگذاشتید نام هوشنگ صمدی، اریوبرزن ایران در سال 69در میان بعضی اسم‌های کم رنگ گم شود. زنده باد ایران زمین وزنده باشید شما نویسنده شجاع کتاب. متشکرم رحمان حاتمی از شهرستان ملایر متولد شهر خرمشهر
بهنام بزرگمهر
۱۳۹۶/۱/۱۸
درود خداوند بر روان پاک مدافعان ایران بزرگ در همه زمانها. ناخدا صمدی نمونه سرداران دانا و رشید تاریخ ایران است از آریوبرزن و سورنا و شاهین و شهربراز تا ابومسلم و بابک و امامقلیخان و عباس میرزا و...
ناخدا با سادگی هرچه تمام شرح وقایع شاه‌جنگ ایرانیان​ را در خرمشهر می‌نویسد که از سطر سطر آن میتوان و
حقیقت تاریخ را راستگویی را دریافت. مثلا به گردان ۱۴۴ اشاره میکند. من کتابی هم درباره این گردان نوشته فرمانده آن خواندم. هرچه دیده‌اند​نوشته‌اند. و دریغ که در رسانه‌ها چنان میگویند که گویی ارتشی نبوده و... خون شهدا را ضایع نکنید. همه آنهایی که برای این سرزمین جان دادند فرزندان این خاک بودند. تبعیض بین شهدا؟
علیرضا خاکیان
۱۳۹۸/۹/۲۶
بسیار بسیار زیبا و بسیار غم انگیز و ناراحت کننده بود. این یادگاری جناب آقای هوشنگ صمدی تکاور پرقدرت و دانا و خوش فکر این مملکت بود و هست و من افتخار میکنم ب قدرت جسمی و فکری ک ایشان داشتند. افتخار میکنم ب یاران وفادار نترس ایشان ک برای نگهداری خرمشهر، جانشان را فدا کردند. بعضی از خاطرات ایشان چنان غرور مرا بجوش می‌آورد و خاطراتی ک اشک مرا ریزان میکرد. یاد استاد هوشنگ صمدی و یارانش را فراموش نمیکنم. استاد بزرگوارم، هرکجا ک باشید، موفق و پیروز باشید. یاعلی
ایمان
۱۳۹۶/۱۱/۵
بسیار عالی، گوشه‌ی دیگری از دلاوری‌های ارتش غیور.
ناخدا یه جا درد دل کرد که خیلی دردناک بود. زحمت اصلی رو تکاورها می‌کشیدند ولی حتی اسمی از شهدای این گردان تو صدا و سیمای همون زمان برده نمی‌شد.
حالا هم همینه، درباره‌ی مقاومت خرمشهر کمتر ایرانی‌ای هست که اسمی از این گردان و ناخدا شنیده باشه.
sadeq ezati
۱۳۹۵/۱۲/۸
از همه قسمت‌ها لذت بردم و تحت تاثیر آموزش‌ها و حس وطن پرستی افراد قرار گرفتم. در همه جای کتاب میشه دید که اولویت تصمیم‌ها فقط با حفظ کشور و مردمه واقعا از روش آموزش‌های قبل از انقلاب لذت بردم. امیدوارم ناخدا هوشنگ صمدی هر جا هستن طول عمر داشته باشن و امیدوارم بتونم یه روز ایشون رو از نزدیک ببینم
مجتبی بابائی
۱۳۹۵/۱۱/۲
حیف که ارزش خون ریخته شده این عزیزان فقط برای این خاک به سادگی هر چه تمامتر به دست فراموشی سپرده شده وپشت خون این پاکان چه کثافت بازیهایی در آورده میشه
محسن هوشنگی فر
۱۳۹۸/۱۱/۱
کتاب خاطرات مرد بزرگی از تاریخ معاصر ارتش ایران
ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران دریایی که دوره‌های تکاوری رو در انگلستان دیده و بعد از اون مواجه میشه با جنگ ایران و عراق که پر از نکته‌های طلاییه اما گزارشگر کار مهمی نکرده و نتوانسته به کتاب سامان بده و خاطرات این مرد بزرگ رو خراب کرده.
Aria Ariai
۱۳۹۶/۷/۷
من این کتاب را در عرض چند روز خواندم نویسنده قلم خیلی خوبی دارد.
واقعا عالی بود جا دارد خاطرات این چنین رزمندگانی تا هستند چاپ شود و تا جای ممکن قصور فراموشی شأن را با فیلم، کتاب و رسانه‌ها یاد کرد
Hosein Hoseini
۱۴۰۰/۴/۱۸
درود همه دلاوران ومردمان ایران زمین تقدیم شما تکاوران و همه کسانی که با خونشان از سرزمین اریاییمان مخصوصا خوزستان قهرمان دفاع کردن نام نیک شماها تاابد در تاریخ میماند سپاس از همه کسانی که بی چشمداشتی از سرزمینمان چه در خط مقدم وچه در پشت جبهه دفاع کردند ولعنت به خاینین
فاطمه محامدی
۱۳۹۹/۲/۲۱
بسیار عالی من کمتر نظر میدم ولی این کتاب چنان تاثیری بر من گذاشت که نظر ندادن رو خیانت به این همه جانفشانی دیدم. امیدوارم همه ما بتوانیم چنین فرزندان دلاوری رو پرورش بدهیم و سعی کنیم این فرهنگ ایثار و شجاعت رو اول در خود تقویت و بعد به نسل بعد بسپاریم.
مهدی روزبهانی
۱۳۹۷/۱۰/۱
سلام. من یک نظامی متعصبم. از صفحه اول تا آخر گریه کردم. درود به شرف نظامیانی که با عزت دارن با حداقل امکانات در نقاط صفر مرزی از ناموس و وطن دفاع می‌کنن.
هادی حسن ابادی
۱۳۹۹/۴/۱۳
درود به شرفش. البته نمیدونم چرا اینقدر خلاصه بود و کم. انگار ناخدا تا پایان جنگ دیگه تو جنگ نبوده که بقیه جنگ رو نگفته و البته همینم که الان خوندم خیلییی کلی گویی بود مثلا عملیات بازپس گیری خرمشهر رو توی یک صفحه جمعش کرده. خیلی خلاصه بود.
behrouz Rahbar Soore
۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بسیار عالی بود. من در مورد تاثیرات بسیار زیاد تکاوران در سازماندهی و آموزش مدافعان خرمشهر شنیده بودم اما جزئیاتش رو نمیدونستم و خیلی دوست داشتم که در این مورد بدونم که این کتاب خواسته من رو کاملا تامین کرد. واقعا ممنونم و دست مریزاد.
سعید ایرانخواه
۱۳۹۶/۱۲/۲
بسیار عالی. واقعا از جون مایه گذاشتن. انشالله شهدا قرین رحمت حق باشند. خداوند عمر با عزت به ناخدا صمدی عنایت کنه و همیشه سلامت باشند. تو این دوره شاید مثل این عزیزان دیگه وجود نداشته باشه
مشاهده همه نظرات 77

راهنمای مطالعه کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر

برای دریافت کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.