معرفی و دانلود کتاب صوتی من زنده‌ام

عکس جلد کتاب صوتی من زنده‌ام
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من زنده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من زنده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من زنده‌ام

کتاب صوتی من زنده‌ام نوشته معصومه آباد، یکی از اسرای ایرانی در جنگ عراق علیه ایران است که در حوزه اسارت به نگارش در آمده تا پاسخگوی بسیاری از سؤالات بدون پاسخ در حوزه اسارت بانوان ایرانی در زندان‌های رژیم بعثی در دوران هشت سال دفاع مقدس باشد.

این کتاب در سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده در بخش خاطرات دیگرنوشت انتخاب شد. عنوان کتاب که بر روی جلد چاپ شده، دست‌خط معصومه آباد است. آن روز که برای فرار از بی‌خبری مفقودالاثری برای خانواده‌اش یا هر کسی که می‌توانست فارسی بخواند نوشته بود: من زنده‌ام. معصومه آباد.

سی و چند روز بیشتر از حمله‌ی رژیم بعث به ایران نگذشته بود که چهار نفر از دختران امام خمینی دست نامحرمان اسیر شدند! «بنات‌الخمینی» عنوانی بود که سربازان صدام به چهار بانوی امدادگر ایرانی داده بودند. بعثی‌ها اول که ماشین‌شان را محاصره می‌کنند، از خوشحالی پایکوبی می‌کنند و پشت بی‌سیم به فرماندهان‌شان اعلام می‌کنند که دختران خمینی را گرفتیم! بعدتر برخی دیگر از افسران بازجو به این بانوان غیرنظامی می‌گویند از نظر ما شما  ژنرال‌های ایرانی هستید!

معصومه آباد در خانواده‌ای مذهبی و پر جمعیت در آبادان متولد می‌شود. احمد، علی، رحمان، محمد، کریم، رحیم، سلمان، حمید و فاطمه خواهر و برادران او هستند. پدر که علاقه‌ی خاصی به معصومه دارد او را دختر تو جیبی بابا خطاب می‌کند.

آباد از کودکی خود و دوره‌ای شروع به نوشتن می‌کند که اولین تصاویر و خاطرات را در ذهن دارد. دو فصل ابتدایی کودکی و نوجوانی شاید حجم کتاب را افزوده باشد، اما این قدر هست که مخاطب با شخصیت نویسنده خوب آشنا می‌شود. هرچه باشد او یک نیروی مردمی داوطلب بوده است و برای او خانه و کودکی‌اش اهمیت مضاعفی دارد.

رهبر معظم انقلاب نیز به کتاب «من زنده هستم» خاطرات خانم آباد اشاره کردند و فرمودند: «بنده این کتاب را در 2 روز خوانده‌ام» به هر حال «من زنده‌ام» حتماً یکی از کتاب‌ها مهم تاریخ دفاع مقدس ماست چراکه بخشی را روایت می‌کند که شاید حتی تصورش هم ممکن نباشد، چه رسد به تحمل چهار ساله‌اش، همچنین مقام معظم رهبری در تقریظشان بر آن نوشتند: «کتاب را با احساس دوگانه‌ اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ی اشک، خواندم... این نیز از نوشته‌هائی است که ترجمه‌اش لازم است...»

خانم آباد در ابتدای کتاب نوشته است: «سال‌ها بود سنگینی کلمات را بر شانه می‌کشیدم و هر روز خسته‌تر و خمیده‌تر می‌شدم. یک روز که قدم زنان با این کوله بار سنگین از پیاده رو خیابان وصال می‌گذشتم، به آقای مرتضی سرهنگی -گنجینه‌ی معرفتی شهدا، جانبازان و آزادگان - برخوردم. از حال من پرسید. گفتم هرچه می‌روم و هرچه می‌گذرد این بار سبک نمی‌شود. گفت باری که روی شانه‌های توست فقط از آن تو نیست. باید آن را آهسته و آرام زمین بگذاری و سنگینی آن را با دیگران تقسیم کنی. آن وقت این خاطرات مانند مدال افتخاری در گردن همه‌ی زنان کشورمان خواهد درخشید.»

در قسمتی از کتاب صوتی من زنده‌ام می‌شنویم:

وقتی ما را داخل گودال انداختند، برادرها جا باز کردند. روی دست و پای همدیگر نشستند تا ما دو تا راحت بنشینیم و معذب نباشیم. سربازهای عراقی که این صحنه را دیدند، به آن‌ها تشر زدند که چرا جا باز می‌کنید و روی دست و پای هم نشسته‌اید؟ و با اسلحه‌هایشان برادرها را از هم دور می‌کردند. نگاه‌های چندش‌آور و کش‌دارشان از روی ما برداشته نمی‌شد. یکباره یکی از برادرها که لباس شخصی و هیکل بلند و درشتی داشت با سر تراشیده و سبیل‌های پرپشت و با لهجه‌ی غلیظ آبادانی، جواد [مترجم ایرانی عراقی‌ها] را صدا کرد و گفت: هرچی گفتم راست و حسینی براشون ترجمه کن تا شیرفهم بشن!

رو به سربازهای بعثی کرد و گفت: به من می‌گن اسمال یخی، بچه‌ی آخر خطم، نگاه به سرم کن ببین چقدر خط خطیه، هرخطش برای دفاع از ناموسمونه. ما به سر ناموسمون قسم می‌خوریم، فهمیدی؟ جوانمرد مردن و با غیرت و شرف مردن برای ما افتخاره. دست به سبیلش برد و یک نخ از آن را کند و گفت ما به سبیلمون قسم می‌خوریم. چشمی که ندونه به مردم چطور نگاه کنه مستحق کور شدنه. وقتی شما زن‌ها رو به اسارت می‌گیرید یعنی از غیرت و شرف و مردانگی شما چیزی باقی نموند...

آباد در صفحه پایانی کتاب من زنده‌ام می‌نویسد: همان قدر که در آغاز اسارت غافلگیر شده بودم که چگونه در خاک میهنم، در شهر خودم، جلو چشم همه برادرانم نیروهای بعثی از زیر لوله‌های نفت مثل قارچ سر بلند کردند و مرا به اسارت بردند، آزادی هم مثل یک فرود اضطراری سخت مرا غافلگیر کرده بود. یکباره نیروهای بعثی از دور و برم محو شده بودند. همه جا لبخند شده بود و همه فارسی حرف می‌زدند. کسی با قنداق تفنگ به شانه‌هایم نمی‌کوبید و اگر سرم را می‌چرخاندم، هیچ ضربه‌ای سرم به را جابه جا نمی‌کرد. همه حرکاتم در اختیار خودم بود. از اینکه توانسته بودم با رنج 4 ساله اسارتم یک پر عقاب را بکنم خوشحال بودم و با صدای بلند فریاد زدم: سلام ایران سرافراز من!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
من زنده ام
16 دقیقه
کودکی
12 دقیقه
کودکی 2
18 دقیقه
کودکی 3
14 دقیقه
کودکی 4
14 دقیقه
کودکی 5
19 دقیقه
نوجوانی
14 دقیقه
نوجوانی 2
19 دقیقه
انقلاب
13 دقیقه
انقلاب 2
12 دقیقه
انقلاب 3
14 دقیقه
انقلاب 4
10 دقیقه
انقلاب 5
14 دقیقه
انقلاب 6
14 دقیقه
انقلاب 7
29 دقیقه
جنگ و اسارت
22 دقیقه
جنگ و اسارت 2
22 دقیقه
جنگ و اسارت 3
21 دقیقه
جنگ و اسارت 4
23 دقیقه
جنگ و اسارت 5
25 دقیقه
جنگ و اسارت 6
20 دقیقه
جنگ و اسارت 7
15 دقیقه
جنگ و اسارت 8
18 دقیقه
جنگ و اسارت 9
26 دقیقه
زندان الرشید
20 دقیقه
زندان الرشید 2
24 دقیقه
زندان الرشید 3
16 دقیقه
زندان الرشید 4
27 دقیقه
زندان الرشید 5
26 دقیقه
زندان الرشید 6
20 دقیقه
زندان الرشید 7
19 دقیقه
زندان الرشید 8
17 دقیقه
زندان الرشید 9
15 دقیقه
زندان الرشید 10
25 دقیقه
زندان الرشید 11
26 دقیقه
زندان الرشید 12
30 دقیقه
انتظار
26 دقیقه
انتظار 2
18 دقیقه
انتظار 3
20 دقیقه
انتظار 4
14 دقیقه
اردوگاه موصل
18 دقیقه
اردوگاه موصل 2
16 دقیقه
اردوگاه موصل 3
17 دقیقه
اردوگاه موصل 4
13 دقیقه
اردوگاه موصل 5
13 دقیقه
اردوگاه موصل 6
19 دقیقه
اردوگاه موصل 7
15 دقیقه
اردوگاه موصل 8
15 دقیقه
اردوگاه موصل 9
13 دقیقه
اردوگاه موصل 10
30 دقیقه
اردوگاه موصل 11
17 دقیقه
اردوگاه موصل 12
19 دقیقه
اردوگاه موصل 13
2 دقیقه
اردوگاه موصل 14

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من زنده‌ام
نویسنده
راویصبا راد
ناشر چاپیانتشارات بروج
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من زنده‌ام

سید مصطفی جزایری
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب من زنده‌ام مرا به زندگی‌های قشنگ قدیما میبره و آنقدر احساس خوبی بمن میده که غیر قابل وصفه چون همسن نویسنده و اهل خرمشهر هستم و دقیقا فرهنگ و آداب و رسوم مردمان آن دیارو خطه پاک و خوب را با تمام سلولهای بدنم حس کرده‌ام (زندگی کارگری، خانه‌های شلوغ و پر از بچه، همسایه‌های جور وا جور و....) وبعد جریان روزهای انقلاب و دوران دفاع مقدس که حقیر هم از همان روز شروع جنگ که اولین گلوله‌های توپخانه دشمن بعثی عراق و صدامیان نامرد برسر مردم مظلوم خرمشهر و آبادان فرود آمدتا پایان جنگ درآن توفیق حضور داشتم و خلاصه همه آن روزهای خوب بیاد ماندنی با خاطرات تلخ و شیرینش...
قلم روان و ثبت جزئیات دوران اسارت و تحمل آنهمه سختی بشدت مرا تحت تأثیر قراردادکه همراه با اشکهایم بخاطر مظلومیت و غریبی و هزاران مشکل که فقط خدا می‌داند و بس.
امیدواربودن، توکل بخدا، حفظ ایمان و اعتقاد در سخت‌ترین شرایط همگی از درس‌های عبرت آموزی ست که در این کتاب به آن بخوبی اشاره شده.
صمیمانه از بانو معصومه آباد تشکر و قدردانی میکنم و افتخار میکنم که یک ایرانی مسلمان هستم وبرای ایشان و هموطنان عزیزم روزهای خوبی آرزو دارم.. انشاالله
Leila Zarabi
۱۳۹۸/۲/۲۰
با سلام. من مادر دو پسر تقریبا شلوغ هستم با کلی درد و.... از خانواده‌ام دورم و کسی را در این شهر ندارم. حدود یک سال افسردگی داشتم شایدم بیشتر..... فقط ماه رمضان و محرم حال دلم خوب بود..... الآن که دارم همزمان با زندگی کردنم کتاب صوتی من زنده‌ام را گوش میکنم به شدت به زندگی، نه فقط زندگی دنیایی، مند علاقه شدم و کمتر به فرزندانم تشر میزنم و.... در آیات قرآن هم داریم که خداوند خطاب به کسانی که از مشقت دنیا گله می‌کنند میفرمایند هنوزسختی‌هایی که مومنان قبل از شما گرفتارش شدند و دست و پایشان را از دست دادند ندیده اید و نچشیده اید......
Mohi
۱۴۰۲/۵/۱۹
کتاب فوق العاده‌ای بود🧡نویسنده قلم زیبایی داشتند و خیلی خوب همه چیز را توصیف میکردند همچنین خسته کننده هم نبود. صدای گوینده و نحوه‌ی خواندن بسیار رضایت بخش بود. قشنگ‌ترین چیزی که میشد داخل کتاب حس کرد معنی صبر و صبور بودن💯 و ایمان خالص به خدا داشتن و تسلیم رضای خدا بودن بود که واقعا من و تحت قرار تاثیر داد.
کتابی که میشد خیلی درس‌ها گرفت. زندگی نامه خانم معصومه‌ی آباد که یکی از چهار اسیر خانم ایرانی بود. از کودکی تا پایان اسارت. رنج‌هایی که در اسارت متحمل شدند. و لحظاتی که در شروع جنگ سپری شده بود.
Zahra Aaaa
۱۳۹۹/۵/۴
واقعا حرف نداره من این کتابو5بار خوندم و هربار برام تازگی داره😍😍باید به نویسنده این کتاب تبریک بگم من واقعا لحظاتی رو که ایشون به سختی سپری میکرد رو حسش کردم واقعا خیلی لحظات سختیه.... باید بگم که من واقعا خانم آباد رو دوستشون دارم خیلی دوست دارم ایشون رو از نزدیک ببینم و مطمئنم که ایشون افتخار خیلی بزرگی رو همراه دوستانش که به همراه خود او سختی‌های زیادی را متحمل شده بودند کسب کرده اند
سید محمدعلی حیدری پور
۱۴۰۰/۱/۱۲
خب طبیعتا خیلی ناراحت شدم... نمیدانم تو اسارت مقاومت یعنی چه و ادم اسیر باید تابع مقررات باشد تا اذیت نشود... خدا لعنت کند رژیم بعث را
واقعا دو تا دختر این همه اذیت کردن داشتند تو اسارت... در کل متن خاطرات اسرا تقریبا یکی است و بسیار شبیه هم.. اما زیاد طولانی میکنند متن‌ها را و این یک عیب است... ‌در مجموع خوب بود. خدا را شکر این خانم‌ها سالم به وطن برگشتند.
Sude Neshat
۱۳۹۷/۱/۳۰
کتاب بسیار عالی است و به همه کسانی که کتابخوان هستند توصیه میکنم این کتاب رو بخوانند
متن بسیار روان و داستان گونه بر جذابیت آن میافزاید
درود بر نویسنده کتاب که جسارت و همت به تحریر درآوردن این خاطرات رو داشته که به نسلهای آینده منتقل شود
درود بر خانم صبا راد گوینده کتاب که با صدای گرم و دوست داشتنی خود این خاطرات روایت نمودند
محمد حبیب زاده
۱۳۹۸/۹/۳
من تا حالا نصف کتاب رو گوش دادم اصلا کتاب خوبی نیست و پر از مطالب گنگی هست که همش برات سوال میشه و جوابی نداره - مطمنا نویسنده داره داستان زندگیشو میگه و به موضوعیتش کاری ندارم که درسته یا غلط، اما از لحاظ کتاب بودن اصلا خوب نیست و اصلا ترغیب نمیشی ادامه بدی -تا نصفش نظرم اینه و واقعا نمیفهمم که چرا بقیه اینقد ازش تعریف کردن، شاید تا اخر کتاب نظر من هم عوض شد، البته اگه راغب باشم ادامه بدم
حسین اسکیور
۱۳۹۹/۱۲/۸
کتابی بسیار زیبا و دلنشین صبر و استقامت و توکل به خدا را به خوبی معنی کرده عالی بود این کتاب درس‌های بسیار آموزنده برای هر کسی که این کتاب را بخواند یا گوش دهد. تمام مسئولین این مملکت باید این کتاب را بخوانند وبدانند برای این مملکت چه خونهایی که ریخته شده و چه جانهایی که داده شده در راه وجب به وجب این خاک و این مرزو بوم
مرتضی معصومی
۱۳۹۸/۴/۱۷
اگر به صورت زیپ بذارید با حجم کمتر خیلی خوب میشه. سه بار کتاب رو خوندم و در کتابخونه دارم االانم صوتیشو دانلود کردم روی ماشین گوش میدم. کتاب فوق العادست... همه احساسات رو میشه باهاش تجربه کرد. بخش اولش با صدای خانم آباد بسیار بااحساس و دلنشین روایت شده. ضمن تقدیر از گوینده گرامی و شما دوستان در کتابراه. موفق باشید.
کاربر a
۱۳۹۶/۱۱/۹
کتاب را با احساس دوگانه‌ی اندوه و افتخار وگاه از پشت پرده‌ی اشک خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و براین هنرمندی در مجسم کردن زیبائی‌ها و زشتی‌ها و رنجها و شادیها آفرین گفتم. (امام خامنه‌ای مدظله)
خواندن این کتاب را به همگان توصیه می‌کنم🌼🌷🌼🌷
Fatemeh Hayavi
۱۳۹۸/۵/۲۵
کلمه‌ی فوق العاده درمورد این کتاب حق مطلب را ادا نمیکندانقدر توصیفات زیبا گفته شده که با معصومه در ان جا خود را احساس میکنید‌. انقدر زیبا که تلخی لحظات اسرا با بیان شیوای ایشان به شیرینی ذکر شده و چه شیرزنی که ان همه رنج را با ایستادگی از سر گذراند ‌. وچه تلخ که خیلی از ماها در حق آزادگان و شهدا بی‌انصاف هستیم
میترا رمضانزاده
۱۳۹۷/۱/۲۴
کتاب خوبیه حتما بخونید حتی یک ساعت نمیشه آدم خودشو جای اونا با اون شرایط سخت بزاره اما در مقایسه با دختر شینا باید بگم تاثیر عاطفیش کمتر بود چون این بانوان شجاع بالاخره عاقبت به خیر شدند و اون بحران و گذروندند اما قدم خیر هیچ وقت نتونست از زندگی مشترکش و جوونیش خیر ببینه دلم میگیره وقتی به قدم خیر فکر میکنم
سعید مظفری
۱۳۹۸/۲/۱۵
کتاب به قدری نثری شیوا و روان داره که من فقط دو روز طول کشید تا تمومش کنم یه چیز دیگه که خیلی جلب توجه میکنه خودداری نکردن از بیان برخی مسائله که شاید اگه نویسنده دیگه‌ای بود از بیان اونها صرف نظر می‌کرد.
مریم طالبی
۱۳۹۷/۷/۴
کتاب من زنده‌ام را مطالعه کردم و بارها گریه کردم. خداوند مهربان به همه ازادگان عزیز که صاحب عزت و شرف هستند و سرکار خانم دکتر اباد سلامتی و طول عمر با عزت عنایت فرماید و کشور سرافرازمان را از شر دشمنان و جنگ مصون بدارد.
sarbaz cyberi
۱۳۹۶/۹/۳۰
من این کتاب را قبلا خوندم. سبک رمان گونه کتاب بسیار جذاب هست و آدم را مجذوب خودش میکنه. با این کتاب میشه لبخند زد، گریه کرد، فکر کرد، متحیر شد و شرمنده....
مشاهده همه نظرات 109

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من زنده‌ام

برای دریافت کتاب صوتی من زنده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.