معرفی و دانلود کتاب تیپ‌های شخصیتی

برای دانلود قانونی کتاب تیپ‌های شخصیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تیپ‌های شخصیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تیپ‌های شخصیتی

دان ریچارد ریسو و راس هادسون در کتاب تیپ‌های شخصیتی، شما را با ویژگی‌ها و خصوصیات جذاب و شگفت‌انگیز انواع شخصیت‌های نه‌گانه انیگرام آشنا می‌سازد و کمک‌تان می‌کند تا از این طریق خود و اطرافیانتان را بهتر و بیشتر بشناسید.

درباره‌ی کتاب تیپ‌های شخصیتی:

نیاز به تصدیق و درک حالت‌های درونی ما، تنها موضوع مهمی است که در تفسیر ما از انیگرام می‌تواند وجود داشته باشد، زیرا با چنین شناختی می‌توانیم در جهت تعالی خود حرکت کنیم. فرایند درک خود، مقدمه تغییر و تحول شخصی و گذشتن از «خود» و هر چیزی است که شخصیت به اصطلاح ساختگی ما را می‌سازد. گذشتن از خود، دروازه ورود به هر راه معنوی است و برای هر یک از تیپ‌های شخصیتی (و هر یک از ما به عنوان یک فرد دارای آن) دروازه ورود به راه‌های معنوی و چگونگی عبور از آن‌ها را نشان می‌دهد.

انیگرام با آگاه ساختن ما نسبت به این موضوع که فراتر رفتن از خود و احساس یگانگی با حالت‌های بالاتر هوشیاری امکان‌پذیر است و همچنین با کمک به ما در خصوص درک ویژگی‌های افسارگسیخته‌تر و قابل توسعه‌تر باطنی، ما را به پیگیری آن‌ها تشویق می‌کند.

همه ما به دنبال پاسخ‌هایی برای برخی از پیچیده‌ترین مسائل زندگی هستیم. شما ممکن است این مسائل را به شکل‌های مختلفی بیان کنید. با این حال، عموماً و در سطح زندگی انسان‌های معمولی، همه ما به دنبال راهی هستیم که ما را به سمت زندگی‌هایی باشکوه‌تر، راضی‌کننده‌تر و دلپذیرتر سوق دهد و مایلیم به دیگران نیز کمک کنیم که همان راه را دنبال کنند.

هر چند انیگرام نمی‌تواند پاسخگوی کلیه مسائل زندگی ما باشد، اما می‌تواند به ما کمک کند تا چگونگی و علت این را که بسیاری از افراد به بیراهه می‌روند و برای خود و دیگران، بدبختی و انواع مختلفی از خرابی‌ها را به بار می‌آورند، شناسایی کنیم.

تیپ‌های شخصیتی انیگرام ویژگی‌های عمده چشم‌انداز درونی ما را شناسایی می‌کنند. این چشم‌انداز، هم می‌تواند به جایی اشاره کند که در آن صخره‌های پرخطر، بیابان‌های خشک و ریگ‌های روان خطرناک، روحمان را فرا گرفته‌اند و هم می‌تواند به جایی اشاره کند که در‌ آن آبادی‌های حاصل‌خیز، جنگل‌های آسایش‌بخش و چشمه‌های روح‌افزا عمق درونمان را احاطه کرده‌اند. ما برای ورود یا عدم ورود به هر یک از این مکان‌ها آزادیم. برای گرفتار شدن یا نشدن در بسیاری از دام‌های بالقوه خطرناک برای روحمان و همچنین برای بالا رفتن از بلندی‌ها و حرکت به سوی حوزه‌های جدید یا حرکت نکردن از جای خود نیز آزادیم.

بنابراین در صورتی که انیگرام به درستی مورد درک و استفاده واقع شود، نه تنها حالت‌های مختلف شخصیتی را نشان می‌دهد بلکه به عنوان نقشه‌ای عمل می‌کند که راه رسیدن به هر گونه شخصیت‌شناسی است و هنگامی آشکار می‌شود که ما از هواهای نفسانی خود درگذریم.

گذشته از این‌ها، انیگرام تفسیر جامعی از شخصیت بشری را ارائه می‌کند که ما را تا آستانه رسیدن به درجات معنوی بالا می‌برد. سخن گفتن از ارتباط میان معنویات و انیگرام کار نابه‌جایی نیست، زیرا معنویت، خودش را در زندگی روزمره ما به صورت ویژگی‌های مثبت شخصیتی نشان می‌دهد و این در حالی است که آن چیزهایی که به لحاظ سنتی "ویژگی مثبت" نامیده می‌شوند، نمودهایی فطری و طبیعی از روح و شخصیت بشری هستند. به اعتقاد دان ریچارد ریسو (Don Richard Riso) و راس هادسون (Russ Hudson) در کتاب تیپ‌های شخصیتی (Personality types) فضایل معنوی سرچشمه بسیاری از خوبی‌هایی هستند که ما در زندگی روزمره خود به دنبال آن‌ها می‌گردیم و این فضایل همان ویژگی‌های شخصیتی هستند که در سطوح معمولی رشد هر یک از انواع تیپ‌های شخصیتی ظاهر می‌شوند.

کتاب تیپ‌های شخصیتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث شخصیت‌شناسی علاقه‌مند هستید و دوست دارید با انواع تیپ‌های شخصیتی آشنا شوید، این کتاب را از دست ندهید.

با دان ریچارد ریسو بیشتر آشنا شویم:

او بزرگ‌ترین نویسنده و توسعه‌دهنده انیاگرام در جهان امروز است. دان ریچارد ریسو که پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین نویسنده در این زمینه به شمار می‌رود، یک مرجع معتبر بین‌المللی در این حوزه محسوب می‌شود. او رئیس شرکت انواع شخصیت انیاگرام و بنیان‌گذار مؤسسه انیاگرام است.

در بخشی از کتاب تیپ‌شناسی شخصیتی می‌خوانیم:

ساده‌ترین راه برای تصور انیگرام، در نظر گرفتن آن به عنوان ترکیبی از نُه تیپ شخصیتی مجزا است که در آن، هر شماره روی انیگرام نشانه یک تیپ شخصیتی است. هر کسی از زمان کودکی خود به عنوان یک عضو خاص از یکی از تیپ‌های شخصیتی سر بر آورده است و قابلیت‌های روانی وی از آن نقطه شروع، رشد و توسعه یا تنزل یافته است.

تیپ‌های شخصیتی و روابط آن‌ها با یکدیگر را می‌توان به طور اختصار بیان نمود. یکی از نُه نقطه واقع بر روی محیط دایره انیگرام، نشان‌دهنده تیپ شخصیتی ویژه‌ای است که شما را کامل‌تر و دقیق‌تر از هر تیپ دیگر توصیف می‌کند و آن همان تیپ شخصیتی پایه شما است که بعدا آن را خواهید شناخت.

عموم روان‌شناسان پذیرفته‌اند که شخصیت فرد به شدت تحت تاثیر رابطه‌ای قرار دارد که وی در کودکی با والدین یا سایر اشخاص مهم در زندگی خود داشته است. پیش از اینکه کودک به سن چهار یا پنج سالگی برسد، آگاهی وی به قدری رشد پیدا می‌کند که یک حس جداگانه از خود برای خویشتن قائل می‌شود. هر چند که هویت کودکی در این سن، هنوز بسیار قابل تغییراست، او تازه شروع به ثابت کردن خود و یافتن راه‌هایی می‌کند که از طریق آن‌ها بتواند بدون کمک دیگران، خود را با جهان پیرامون خویش تطبیق دهد. بدون شک، برخی از عوامل وراثتی وجود دارند که زمینه را برای داشتن یک اخلاق خاص (خصوصاً از زمان کودکی) فراهم می‌کنند. با این حال، دانش بشری نتوانسته است دقیقاً بگوید که چه ژن‌هایی در بروز یک اخلاق خاص دخیل‌اند و به هر تقدیر، هر تیپ شخصیتی پایه انیگرام نشانگر نحوه کلی سازگار شدن ناخودآگاهانه یک کودک با خانواده خود و جهان می‌باشد. خلاصه اینکه، تیپ شخصیتی پایه‌ای که یک فرد دارد، نشانگر نتیجه کلی تمام عواملی است که همراه با ژنتیک، از زمان کودکی شخصیت وی را شکل داده‌اند. از آن جا که در فصل نظریه انیگرام، بیشتر راجع به ریشه‌های وابسته به کودکی هر تیپ شخصیتی توضیح داده خواهد شد، در اینجا وارد جزئیات آن‌ها نمی‌شویم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول
فصل اول: درک تیپ‌های شخصیتی
فصل دوم: ریشه‌ها
فصل سوم: رهنمون‌ها
بخش دوم: هشت تیپ شخصیتی
فصل چهارم: تیپ دو: یاری‌رسان
فصل پنجم: تیپ سوم: موفقیت‌طلب
فصل ششم: تیپ چهارم: فردگرا
فصل هفتم: تیپ پنجم: کنجکاو
فصل هشتم: تیپ ششم: وفادار
فصل نهم: تیپ هفتم: خوش‌گذران
فصل دهم: تیپ هشتم: مبارز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تیپ‌های شخصیتی
نویسنده،
مترجممحمدابراهیم گوهریان، شهاب شالچیان
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک978-964-468-921-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
95000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تیپ‌های شخصیتی

abbas masjedian
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
من کتاب صوتیشو گوش کردم.. این کتاب بی نظیره ولی یه عیب بزرک داره و اون اینه که هم تو‌کتاب متنی و‌هم‌صوتی تیپ شخصیتی ۹و ۱را نداره... و‌خلاصه‌ای از اونو در شروع کار گفته.. این عیب بزرگ‌کتابه
مصطفی بهیادی
۱۴۰۲/۹/۳۰
کتابی هست که می‌تونه تیپ‌های مختلف شخصیتی رو با رویکردی متفاوت نسبت به بقیه کتاب‌ها به عامه مردم بشناسونه
مونا رحمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
مطالب سنگینه از لحاظ تفهیم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب تیپ‌های شخصیتی

برای دریافت کتاب تیپ‌های شخصیتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.