معرفی و دانلود کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی

عکس جلد کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی
قیمت:
163800 تومان - 17.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی

دان ریچارد ریسو و راس هادسون با معرفی هشت الگوی رفتاری - شخصیتی شناخته‌شده در کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی، به شما کمک می‌کنند که از بسیاری از زوایای پنهانِ شخصیت خود و نزدیکانتان شناخت پیدا کنید و از این طریق جنبه‌های گوناگون زندگی‌ شخصی و اجتماعی‌تان را بهبود ببخشید.

درباره کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی:

در علم روانشناسی الگوهایی کارآمد برای طبقه‌بندی تیپ‌های گوناگون شخصیتی وجود دارد. «انیاگرام‌» یا «انیگرام» نامی‌ست که بر این الگوها نهاده‌اند. کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی (Personality types) که اکنون پیش رو دارید، درباره‌ی اصلی‌ترینِ این انیاگرام‌‌ها یا همان تیپ‌های شخصیتی بحث می‌کند. دان ریچارد ریسو (Don Richard Riso) و راس هادسون (Russ Hudson) به عنوان دو محقق برجسته، به ترتیب از هشت تیپ شخصیتی‌ای سخن می‌گویند که به زعم ایشان، هر فردی ذیل یکی از آنها قابل طبقه‌بندی‌ست. بحث ریسو و هادسون در کتاب حاضر بسیار روش‌مند و مبتنی بر قاعده است. آنها پیش از ورود به مباحث جزئی، در ابتدای هر فصل، چکیده‌وار مطالب اصلی را بیان می‌کنند، و بعد از آن وارد موضوعات تخصصی‌تر می‌شوند.

برای مثال در فصل پنجم که عنوان «تیپ سوم: موفقیت‌طلب» را بر خود دارد، ابتدا کلی‌ترین ویژگی‌های تیپ‌سومی‌ها، از جمله جذابیت، انعطاف‌پذیری، برخورداری از عزت نفس بالا و ...، ذیل سرفصل «توصیف مختصر» آورده شده است. در گام بعد، نویسندگان هر یک از این ویژگی‌ها را به طور مفصل شرح می‌دهند، و بالاخره از خصیصه‌های منفی این تیپ نیز سخن می‌گویند. به این ترتیب، شما پس از اتمام هر فصل، می‌توانید به روشنی به قضاوت خود بنشینید و ببینید که آیا متعلق به فلان تیپ شخصیتیِ مورد بحث هستید یا خیر.

مزیت کتاب تیپ‌های شخصیتی نگاه توصیفی و غیرارزش‌گذارانه‌ی آن است. به این معنی که در این اثر، ابداً نشانی از قضاوت‌های زمخت اخلاقی (مثلاً این که ویژگی‌های تیپ شخصیتی x خوب و ویژگی‌های تیپ شخصیتی y بد است) وجود ندارد. نویسندگان کتاب حاضر تنها در پی آگاهی‌بخشی به مخاطبین خود بوده‌اند. به همین خاطر نیز، از همان ابتدای مسیر مرز قاطعی میان روانشناسی و اخلاقیات ترسیم نموده‌اند. بنابراین، می‌توانید یقین داشته باشید که با گوش سپردن به کتاب تیپ‌های شخصیتی، تنها بر معلومات خود خواهید افزود، بی‌آنکه نگاهی منفی نسبت به خود و یا اطرافیانتان پیدا کنید.

کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی مناسب چه کسانی است؟

اگر به مباحث مربوط به شخصیت‌شناسی علاقه‌مند هستید، به هیچ‌وجه این کتاب را از دست ندهید.

با نویسندگان کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی بیشتر آشنا شویم:

دان ریچارد ریسو یکی از محققین برجسته‌ی روانشناسی شخصیت، و از نویسندگان پرفروشِ حوزه‌ی انیاگرام است. از او آثار قابل بحثی در این زمینه به انتشار رسیده، که از جمله عناوین مهم در میان آنها، یکی همین اثر حاضر است. گفتنی است که دان ریچارد ریسو بنیان‌گذار مؤسسه‌ای بزرگ موسوم به «انیاگرام» است. راس هادسون نیز از همکاران او، و البته نویسنده‌ی مشترک برخی از کتاب‌ها به همراه وی است.

در بخشی از کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی می‌شنویم:

هیچ تیپ شخصیتی به طور ذاتی بهتر یا بدتر از تیپ شخصیتی دیگر نمی‌باشد. هر تیپ شخصیتی دارای نقاط قوت و ضعف‌های خاص خود می‌باشد و دانستن این نقاط قوت و ضعف، بسیار مفید است. در حالی که کلیه‌ی تیپ‌های شخصیتی دارای امتیازات و دردسرهایی می‌باشند، برخی از آنها معمولاً در فرهنگ یا گروه معینی، مطلوب‌تر از بقیه می‌باشند. شما ممکن است از تیپ شخصیتی خود راضی نباشید یا ممکن است احساس کنید که تیپ شخصیتی شما از برخی لحاظ دچار ضعف‌هایی است که شما را ناراحت می‌کند. با این حال، همچنان که مطالب بیشتری راجع به کلیه‌ی تیپ‌های شخصیتی می‌آموزید، متوجه خواهید شد که هر یک از آنها از جنبه‌های خاصی محدود بوده و دارای ظرفیت‌های منحصربه‌فرد خود می‌باشند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مقدمه
12 دقیقه
بخش اول - فصل اول: درک تیپ‌های شخصیتی
15 دقیقه
فصل دوم: ریشه‌ها
23 دقیقه
فصل سوم: رهنمون‌ها (بخش یک)
24 دقیقه
فصل سوم: رهنمون‌ها (بخش دو)
33 دقیقه
بخش دوم - هشت تیپ شخصیتی؛ فصل چهارم: تیپ دوم: یاری‌رسان (بخش یک)
29 دقیقه
فصل چهارم: تیپ دوم: یاری‌رسان (بخش دو)
26 دقیقه
فصل پنجم: تیپ سوم: موفقیت‌طلب (بخش یک)
21 دقیقه
فصل پنجم: تیپ سوم: موفقیت‌طلب (بخش دو)
27 دقیقه
فصل ششم: تیپ چهارم: فردگرا (بخش یک)
31 دقیقه
فصل ششم: تیپ چهارم: فردگرا (بخش دو)
29 دقیقه
فصل هفتم: تیپ پنجم: کنجکاو (بخش یک)
26 دقیقه
فصل هفتم: تیپ پنجم: کنجکاو (بخش دو)
26 دقیقه
فصل هشتم: تیپ ششم: وفادار (بخش یک)
29 دقیقه
فصل هشتم: تیپ ششم: وفادار (بخش دو)
32 دقیقه
فصل نهم: تیپ هفتم: خوشگذران (بخش یک)
22 دقیقه
فصل نهم: تیپ هفتم: خوشگذران (بخش دو)
26 دقیقه
فصل دهم: تیپ هشتم: مبارز (بخش یک)
27 دقیقه
فصل دهم: تیپ هشتم: مبارز (بخش دو)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی
نویسنده،
مترجممحمدابراهیم گوهریان، شهاب شالچیان
راویمینا علیپوری
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
163800 ت - 17.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی

علیرضا نوروزی
۱۴۰۱/۷/۱۸
تیپ‌های شخصیت یا کتابهای شخصیت شناسی خیلی متنوع هست و کتابهای بهتری هم هستش که دیدگاه‌های کامل تری داره اما از حالت کلاسیک بیرون اومدن هم جسارت میخواد که تو این کتاب پیدا میشه
حمید یزدان پناه
۱۴۰۱/۷/۲۱
خوب بود برای من کمی سنگین بود چون روانشناس نیستن کار فنی میکنم
abbas masjedian
۱۴۰۰/۹/۱۹
کتاب عالی است ولی دو تیپ شخصیتی توی اون نیست متاسفانه
Dorna Akbari
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
کتاب خوبیه برای تحلیل دیگران و ارتباط گرفتن
میر مهدی
۱۴۰۲/۸/۶
بسیار عالی... خیلی خوب...
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی

برای دریافت کتاب صوتی تیپ‌های شخصیتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.