معرفی و دانلود کتاب جادوی نظم در زندگی

عکس جلد کتاب جادوی نظم در زندگی
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جادوی نظم در زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جادوی نظم در زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جادوی نظم در زندگی

ژولیا وینیالی در کتاب جادوی نظم در زندگی به شما خواهد آموخت که چگونه فضاهای خود را به بهترین شکل سازماندهی کنید و از این طریق سررشته‌ی تمامی امور زندگی خود را دوباره در دست بگیرید. روش‌های زیادی برای منظم بودن وجود دارد، اما وینیالی معتقد است که در تمامی این روش‌ها یک اصل یکسان وجود دارد: ترکیب و اجرای سه گزینه‌ی جادوییِ گزینش، جداسازی و قراردهی همه چیز در جای مناسب خود.

درباره‌ی کتاب جادوی نظم در زندگی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به نظم و انضباط در زندگی اهمیت خاصی می‌دهند، افرادی که چه در خانه، محل تحصیل یا محل کار خود همه‌‌ی امور را مطابق با زمان‌بندی قبلی و به‌صورت کاملاً برنامه‌ریزی‌شده پیش‌بینی کرده و به انجام می‌رسانند. یا بالعکس از افرادی هستید که ارزش چندانی برای نظم و ترتیب قائل نیستند و مدام سررشته‌ی امور را از دست می‌دهند، از برنامه‌های خود جا می‌مانند، سر قرارها دیر می‌رسند، بدقول می‌شوند و حتی خیلی از موارد را از یاد برده و به راحتی موقعیت‌های خود را از دست می‌دهند. اگر از دسته‌ی دوم هستید، پیشنهاد می‌کنیم زودتر به فکر راه چاره‌ای باشید و تغییر رویه دهید، چراکه زندگی زیباتر و آرام‌تری در انتظار شماست!

معرفی و دانلود کتاب جادوی نظم در زندگی

ژولیا وینیالی (Julia Vignali) در کتاب جادوی نظم در زندگی (Adieu bordel!) اصولی برای نظم و ترتیب دادن به تمامی ابعاد زندگی را در اختیار خوانندگان قرار داده است. به ادعای او ابزارهای بسیار مفید و مؤثری برای کمک به شما وجود دارد؛ مثلاً تقویم‌ها و دفترچه‌های برنامه‌ریزی، جدول‌های موجود برای فهرست کردن کارها و برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و وبلاگ‌ها و بسیاری موارد دیگر... حتماً موردی کاربردی مطابق با سلیقه و بودجه‌ی شما نیز وجود دارد، غیرممکن است آنچه را که مناسب شماست پیدا نکنید، کافی‌ست کمی زمان بگذارید و حوصله به خرج دهید و چند مورد را به‌شکل آزمایشی امتحان کنید تا به نتیجه برسید.

وینیالی در کتاب جادوی نظم در زندگی همچنین تمام نکات و ترفندهای ابداعی خود را برای منظم ماندن، با شما به اشتراک گذاشته است. مواردی که او با بارها به‌کارگیری روش‌های مختلف به آن‌ها رسیده و امتحان خود را پس داده‌اند. تنها با کمی تلاش و تمرکز روی آنچه در اختیارتان قرار گرفته، خوشحالی، حس رهایی و آرامش ناشی از نظم و ترتیب از آن شما خواهد بود! وینیالی می‌گوید زندگی خیلی کوتاه‌تر از آن است که حتی یک ثانیه از آن را با اضطراب از دست دادن زمان، تعقیب عقربه‌های ساعت در انتظار، پرسه زدن در راهروهای یک سوپرمارکت شلوغ، غرق شدن در صدها ایمیل خوانده نشده یا بودن در کنار افراد سمی هدر دهید. بهتر است به مواردی بپردازید که ارزش دارند و زندگی‌تان را زیباتر می‌کنند. تا وقتی می‌توانید لذت ببرید، تفریح کنید و سرگرم شوید، یا به عزیزان، دوستان و اعضای خانواده‌ی خود عشق بورزید، چرا باید بیهوده و با بی‌نظمی وقت خود را تلف کنید؟

ژولیا وینیالی مجری برنامه‌ی Télématin در شبکه‌ی 2 تلویزیون فرانسه است. او به‌خوبی می‌داند چگونه در زمان، پول و لحظات شادی صرفه‌جویی کند و تمامی روش‌های ابداعی و آزمایش‌شده‌ی خود را در کتاب راهنمای پیش رو ارائه کرده است. او نظم را امری جادویی می‌داند و اثرگذاری آن را آنی و معجزه‌آمیز توصیف می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب جادوی نظم در زندگی

کتاب جادوی نظم در زندگی در شش بخش اصلی به رشته‌ی تحریر درآمده و در عین سادگی مطالب و کوتاه بودنش، منبعی بسیار مفید و قابل‌اعتماد است. در بخش اول کتاب یک کلمه‌ی جادویی به خوانندگان معرفی می‌شود؛ گجق! که مخفف گزینش، جداسازی و قراردهی چیزها در جای مناسبشان است. سه اصل اساسی و مفید که تقریباً برای نظم و ترتیب بخشیدن به هر مکان یا هر فرایندی کاربردی و مفید هستند. در بخش دوم وینیالی رازی را با شما در میان می‌گذارد که از شنیدنش شگفت‌زده خواهید شد: نظم‌دهی به معنای به دست آوردن مقدار زیادی پول است! بله، شک نکنید اگر منظم باشید، حساب‌های بانکی‌تان نیز پرپول‌تر خواهند شد. باورش سخت است؟ کافی‌ست راهکارهای ارائه‌شده را امتحان و نتیجه‌ی زودهنگام را مشاهده کنید. بخش سوم به شما می‌گوید که سامان‌دهی به امور، به معنای ساخت زمان بیشتری برای لذت بردن است. خیلی ساده، اگر به همه‌چیز نظم ببخشید و کارها را در زمان معین خود انجام دهید، وقت بیشتری برای تفریح و سرگرمی نیز خواهید داشت! شاید همیشه از اینکه برای گردش و تفریح با دوستانتان وقت ندارید، گله‌مند باشید اما متعجب خواهید شد اگر بینید که با کمی رعایت نظم و ترتیب چه میزان زمان خالی خواهید داشت!

عناوین بخش‌های چهارم، پنجم و ششم کتاب نیز به ترتیب از این قرارند: «نظم‌دهی، احترام گذاشتن به دیگران است»، «سامان‌دهی برای سلامتی مفید است» و «وقتی که سامان‌دهی و دوراندیشی خیلی دور می‌شوند». در این سه بخش شما متوجه خواهید شد که اگر کسی یا چیزی را حقیقتاً دوست داشته باشید، در پی سر و سامان دادن به آن خواهید بود، اینکه نظم و ترتیب بخشیدن به امور به سلامت جسم و روحتان کمک می‌کند و در کل داشتن یک زندگی و روابط سالم، در گروی منظم بودن است.

نشر شبنا کتاب جادوی نظم در زندگی را با ترجمه‌ی نازآفرین مصوری منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب جادوی نظم در زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم در پی ساختن یک زندگی شادتر، زیباتر و آرام‌تر همراه با نظم بخشیدن به امور هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب ژولیا وینیالی را مطالعه کنید و راهنمایی‌هایش را به‌کار ببندید.

در بخشی از کتاب جادوی نظم در زندگی می‌خوانیم

قراردهی در جای مناسب

از این جای کار به بعد تنها کوه وسایلی که بر اساس نوع و دسته‌ای که دارند روی هم تلنبار شده‌اند و می‌خواهیم آن‌ها را نگه داریم، می‌ماند. حالا باید برای هر چیزی جای مشخصی تعیین کرد. این کار چیزی جز همان مرحله‌ی قراردهی در جای مناسب نیست. یعنی باید وسیله‌ی مورد استفاده را در محلی که به آن اختصاص داده‌ایم، قرار دهیم.

برای این مرحله‌ی آخر نیز روش‌های گوناگونی وجود دارد:

اتاق به اتاق: وسیله‌ی مورد نظر را دوباره در اتاقی می‌گذاریم که آن را از آنجا بیرون آورده‌ایم. برای مثال تابه‌ها را در آشپزخانه، وسایل آرایشی بهداشتی را در حمام، فیش‌های حقوقی را در دفتر کار و... می‌گذاریم.

بر اساس میزان استفاده: وسیله‌ی مورد نظر را در جایی که به آن نیاز داریم و نه حتماً در کنار وسیله‌های هم‌نوعش، می‌گذاریم. برای مثال کلیدهای در ورودی را در جاکلیدی نزدیک ورودی می‌گذاریم نه در جاکلیدی دفترکار کنار بقیه‌ی کلیدها. یا دستمال کاغذی‌ها را در دست‌شویی می‌گذاریم نه در اتاق رخت‌شویی. یا لیوان‌های چای‌خوری را در پذیرایی می‌گذاریم نه در آشپزخانه کنار لیوان‌های شربت‌خوری.

بر اساس نوع وسیله: ژاکت‌های سیاه با ژاکت‌های سیاه، محصولات پاک‌کننده با محصولات پاک‌کننده، لیوان‌ها با لیوان‌ها.

یا هم‌زمان روشی را که خودتان دارید دنبال کنید: برای مثال من برخی از دستورات را نادیده می‌گیرم. من دو کمد دارو در خانه دارم. یکی در آشپزخانه دارم برای درمان‌های سرپایی و آسیب‌ها و جراحات جزئی روزمره. و دیگری را در حمام گذاشته‌ام. من ملافه‌های تختخواب را در اتاق خواب مربوط به خودشان نگه می‌دارم. کفش‌های فصل جاری جلوی در ورودی هستند و کفش‌های دیگر فصول را در جعبه‌ای زیر تختم می‌گذارم.

نکته‌ی مهم این است که فضای نگه‌داری‌ای که انتخاب کرده‌اید متناسب با مکان و سبک زندگی شما باشد و در وقت شما صرفه‌جویی کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: گجق: گزینش - جداسازی - قراردهی در جای مناسب، بازی تمام شد!
فصل اول: گجق: کلید کار همینه!
فصل دوم: همه چیز خیلی زیباست. ولی...
فصل سوم: سامان‌دهی، نظم‌دهی و آینده‌نگری عملی جذاب، مفرح و سحرآمیز است!
بخش دوم: نظم‌دهی به معنای به دست آوردن مقدار زیادی پول است
فصل چهار: فروش چیزهایی که دیگر استفاده نمی‌کنید، راهی خوب برای پس‌انداز است!
فصل پنجم: از داشته‌های خود اطلاع داشته باشیم تا از خرید بیش از اندازه جلوگیری شود...
فصل ششم: چگونه «برگه‌باز» بودنم باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود؟
فصل هفتم: کنترل بودجه‌ی خرید مواد غذایی
فصل هشتم: پیگیری تاریخ انقضا و سایر تاریخ‌های مصرف
فصل نهم: زمان تعطیلات را پیش‌بینی کنید!
فصل دهم: در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید!
بخش سوم: سامان‌دهی یعنی زمان بیشتر برای لذت بردن
فصل یازدهم: داشتن خانه‌ای مرتب چقدر باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود!
فصل دوازدهم: منظم بودن در محل کار
فصل سیزدهم: برای یک زندگی خانوادگی آرام: دوراندیشی داشته باشید!
بخش چهارم: نظم‌دهی، احترام گذاشتن به دیگران است
فصل چهاردهم: عشق یعنی سامان‌دهی
فصل پانزدهم: دوراندیشی، سامان‌دهی، نظم‌دهی: دوستی مگر همین نبود؟
فصل شانزدهم: همه چیز برای فرزندان
فصل هفدهم: برای شاد بودن در محل کار یک راه‌حل وجود دارد: منظم باشید!
بخش پنجم: سامان‌دهی برای سلامتی مفید است!
فصل هجدهم: با نظم‌دهی، سامان‌دهی و دوراندیشی سالم خواهید ماند!
فصل نوزدهم: روان سالم در خانه‌ی سالم
فصل بیستم: داشتن بهترین تصویر از خود
بخش ششم: وقتی که سامان‌دهی و دوراندیشی خیلی دور می‌شوند...
فصل بیست‌ویکم: وقتی دوراندیشی با بی‌ثمری هم قافیه می‌شود
فصل بیست‌ودوم: وقتی سامان‌دهی با سلب آزادی هم‌قافیه می‌شود
فصل بیست‌وسوم: آقای دکتر، آیا سامان‌دهی و دوراندیشی خطرناک است؟
فصل بیست‌وچهارم: برای دوراندیشی و سامان‌دهی خوب، رها کنید!
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جادوی نظم در زندگی
نویسنده
مترجمنازآفرین مصوری
ناشر چاپیانتشارات شبنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-9347-33-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جادوی نظم در زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جادوی نظم در زندگی

برای دریافت کتاب جادوی نظم در زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.