معرفی و دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

عکس جلد کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

ویکتور فرانکل در کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا تجربیات هولناک را که به‌عنوان یک زندانی در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم تجربه کرده، روایت می‌کند و روش منحصربه‌فرد روان‌درمانی خود را شرح می‌دهد. این کتاب قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد که زندگی روزمره در یک اردوگاه کار اجباری چگونه در ذهن یک زندانی عادی منعکس شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

«یک روانشناس اردوگاه کار اجباری را تجربه می‌کند.» این جمله عنوان اولیه‌ی نسخه‌ی آلمانی کتاب صوتی انسان در جست‌وجوی معنا (Man's Search for Meaning) است. «با این وجود به زندگی بله بگو» و «از اردوگاه مرگ تا اگزیستانسیالیسم» نیز عناوین دیگر این کتاب بودند که در چاپ‌های متعدد به ترتیب روی جلد نسخه‌ی آلمانی و انگلیسی نقش بستند. ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) نویسنده‌ی این کتاب، تجربیات خود را از خلال زندگی در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی به رشته‌ی تحریر درآورده است. تا کنون کتاب‌های بسیاری در این زمینه نوشته شده‌اند اما وجه تمایز این کتاب صوتی با دیگر آثار هم‌رده‌ی خود در این است که در اینجا با یک نویسنده/روانشناس روبه‌رو هستیم. او در طول دو سال زیست سراسر مشقت خود در این شکنجه‌گاه‌های معاصر، توانست به روش‌مندی متفاوتی برای روان‌درمانی دست یابد و نحله‌ی معنادرمانی یا لوگوتراپی را بنیان‌گذاری کند.

ویکتور فرانکل در بخش اول این کتاب صوتی با عنوان «تجربه‌هایی در یک اردوگاه کار اجباری» روایتی دست اول را از زندگی سخت و دهتشناک خود در حد فاصل سال‌های 1942 تا 1945 در کمپ‌های آلمان نازی ارائه می‌دهد. او پس از آن و در بخش دوم کتاب، به شرح ایده‌های علمی در باب معنا و نظریه‌ی منحصربه‌فردش با عنوان «لوگوتراپی» می‌پردازد. به‌طور خلاصه لوگوتراپی فرایندی درمانی است که طی آن یک هدف در زندگی مشخص می‌کنیم و این کار در راستای تقویت احساس مثبت درونی است. سپس با تصور فراگیر و غوطه‌ورانه درباره آن، از موقعیت بغرنج فاصله می‌گیریم، حتی اگر در سخت‌ترین شرایط فیزیکی به سر ببریم. ویکتور فرانکل معتقد است انگیزه‌ی اصلی ما برای زیستن، از خلال جست‌وجو و کاوش برای یافتن معنای زندگی پدیدار می‌شود.

نویسنده‌ی این کتاب صوتی عقیده دارد طبق مشاهداتی که در این سه سال به دست آورده است، زندانیان کمپ‌های اجباری به نحوی سه مرحله‌ی پیاپی را طی می‌کنند: یک) شوک‌زدگی در مرحله‌ی اولیه پذیرش در کمپ، دو) بی‌تفاوتی پس از عادت کردن به حضور در اردوگاه، و سه) واکنش دادن به شرایط موجود از طریق مسخ و دگردیسی شخصیت، بدشکلی اخلاقی، و سرخوردگی در صورت زنده ماندن و رهایی. او از خلال این مشاهدات و پژوهش‌های بعدی خود نحله‌ای را در روان‌درمانی پایه‌ریزی کرد که تا امروز هم با وجود گذشت چندین دهه توسط برخی از روان‌درمانگران به کار گرفته می‌شود.

تا کنون مترجمان بسیاری این کتاب را برای ترجمه کردن برگزیده‌اند اما انتخاب نشر صوتی رادیو گوشه برای این کتاب صوتی ترجمه‌ی مهدی مؤمنی‌نیا بوده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

  • اگر قرار است شما امسال فقط یک کتاب بخوانید، کتاب دکتر ویکتور فرانکل باید همان کتاب باشد. (لس‌آنجلس تایمز)
  • این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تابه‌حال خوانده‌ام. این اثر را حتما باید بخوانند. (سوزان جِفِرز، مؤلف کتاب ترس را احساس کنید ولی به هر حال کارتان را بکنید)
  • یک اثر ماندگار از ادبیات بقاء. (نیویورک تایمز)
  • کتابی که به من امید و قدرت می‌بخشد. (Anderson Cooper)

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم

ویکتور فرانکل بنیان‌گذار لوگوتراپی، روانشناس و عصب‌شناس نامدار اتریشی بود که در سال 1905 در وین به دنیا آمد. او از 16 سالگی با فروید مکاتباتی در زمینه‌ی روان‌درمانی داشت و بعدتر موفق به دیدار حضوری با او نیز شد. ویکتور فرانکل علاوه بر دریافت مدرک دکترای اعصاب و روان از دانشگاه وین، موفق به کسب 120 دکترای افتخاری از دانشگاه‌های مختلف سراسر جهان نیز شد.

او در جنگ جهانی دوم، برادر، پدر، مادر و همسر باردارش را از دست داد و خودش در چهار اردوگاه مختلف آشویتس اسیر شد. تجربیات هولناک ویکتور فرانکل در زمان اسارت به او کمک کردند تا مکتب «معنادرمانی» را پایه‌ریزی کند. «پزشک و روح» عنوان کتاب دیگری از اوست که به فارسی نیز ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا می‌شنویم

آخرین روزمان در اردوگاه فرا رسید. با نزدیک شدن خط حمله‌ی جنگ به اردوگاه، تقریباً همه‌ی اسرا به اردوگاه‌های دیگر منتقل شدند. مسئولین اردوگاه، کاپوها و آشپزها، همه و همه فرار کرده بودند. در آن روز دستور داده شد که اردوگاه باید تا پیش از غروب آفتاب به‌کلی تخلیه شود. حتی اندک افرادی که جا مانده بودند، همچون بیماران، چند پزشک و تعدادی پرستار، باید آن جا را ترک می‌کردند. شب همان روز، مقرر شد که اردوگاه به آتش کشیده شود. بعدازظهر، هنوز خبری از کامیون‌های حمل بیماران نبود. در عوض، دروازه‌های اردوگاه ناگهان بسته شد و سیم‌های خاردار به دقت زیر نظر گرفته شد. در نتیجه دیگر هیچ‌کس نمی‌توانست به فکر فرار باشد. انگار سرنوشت اسرای باقی‌مانده با سوختن در اردوگاه مقدر شده بود. در آن شرایط من و دوستم دوباره برای فرار مصمم شدیم.

به ما دستور داده شد تا جسد سه تن از افراد را در آن سوی سیم‌های خاردار دفن کنیم. ما دو نفر تنها افراد نیرومند باقی‌مانده در اردوگاه بودیم که توانایی این کار را داشتیم. تقریباً همه‌ی اسرا در اتاقک‌هایی که همچنان مورد استفاده بود ساکن بودند. همه‌شان مغروق در هذیان و تب دمر خوابیده بودند. ما همان موقع نقشه‌مان را چیدیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
26 دقیقه
فصل یک - قسمت اول
23 دقیقه
فصل یک - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل یک - قسمت سوم
23 دقیقه
فصل یک - قسمت چهارم
26 دقیقه
فصل یک - قسمت پنجم
25 دقیقه
فصل یک - قسمت ششم
23 دقیقه
فصل یک - قسمت هفتم
21 دقیقه
فصل یک - قسمت هشتم
21 دقیقه
فصل یک - قسمت نهم
24 دقیقه
فصل یک - قسمت دهم
21 دقیقه
فصل دو - قسمت اول
15 دقیقه
فصل دو - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل دو - قسمت سوم
27 دقیقه
فصل دو - قسمت چهارم
19 دقیقه
فصل دو - قسمت پنجم
20 دقیقه
فصل دو - قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انسان در جستجوی معنا
نویسنده
مترجممهدی مومنی نیا
راویحامد عابدینی
ناشر چاپیانتشارات دیوار
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

hesam spehry
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
واقعا باید تاسف خورد کسی که روانشناس بگه درسته آدم باید خودش معنا و هدفشو پیدا کنه. واون دوستمون بگه لب که البته لپ نوشته اشتباه هست میگه آره انسان باید توی هر سختی ادامه بده. نظرات محترمه. اما این شخص در اصل زندگی نامشو گفته و یجورایی زندگی سرشو به سنگ زده و دنبال علاقش رفته. حالا سختی که ایشون که کشیده موجب شده بدستاورد. این چنین برسه.
شاعر میفرمایید. رنج گنج میسر نمی‌شود این کتاب واقعا خارجیه نمیشه با سبک ایرانی یکی دونست شخص به‌سختی هم نمیتونه حتی سختی سربازان
مرضیه زاهدی
۱۴۰۱/۹/۲
بخش اول کتاب خیلی جالب بود، اما فصل‌های بعد که جنبه روانشناسی داشت بیشتر تخصصی بود و من شخصا که نسخه صوتی ان را گوش میدادم و تمرکز کامل هنگام گوش دادن نداشتم مفاهیم برایم دشوار بودند. به نظرم کتابی است که باید چاپی خوانده شود و یا صوتی با تمرکز کامل گوش داده شود.
نادر اصالتی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
اوج قدرت واقعی انسان رو به نمایش میذاره و به بهترین شکل تاثیر پذیرش شرایط حال و ذهنیت قوی و داشتن انگیزه در مواجهه با سختی‌ها رو بیان میکنه.
Amir Sabbaghzadeh
۱۴۰۳/۱/۹
مطالب کتاب برای من بسیار مفید بود، ترجمه دارای ایرادات جزیی است، گوینده محترم اندک جاهایی متن جمله را درست نمیخواند
Farshad Darabi
۱۴۰۲/۷/۸
خیلی این کتاب رو دوست دارم و برای بار چندمه که مطالعه میکنم. بنظرم راه خوبی برای داشتن انگیزه به مانشون میده.
آرزو حیاتی
۱۴۰۲/۵/۲۲
کتاب آموزنده و پر باری بود. این کتاب به ما آموزش می‌دهد داشتن امید، انگیزه و هدف در زندگی راه را هموار می‌کند
marzie
۱۴۰۱/۹/۳۰
فصل یک رو فهمیدم. در کل مفید هست لپ کلام انسان موجودی که در سخت‌ترین شرایط هم دوس داره به زندگی ادامه بده...
زهرا
۱۴۰۲/۴/۲۴
خیلی جالب و شنیدنیه. توصیه میکنم حتما گوش کنید.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

برای دریافت کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.