معرفی و دانلود کتاب جامع آداب معاشرت: آداب اجتماعی امیلی پست

عکس جلد کتاب جامع آداب معاشرت: آداب اجتماعی امیلی پست
قیمت:
۷۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جامع آداب معاشرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع آداب معاشرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع آداب معاشرت: آداب اجتماعی امیلی پست

در کتاب جامع آداب معاشرت، به نویسندگی پگی پست​​​، آنا پست​​​، لیزی پست​​​ و دانیل پست سنینگ با آداب و قوانین معاشرت و روابط اجتماعی آشنا خواهیم شد. کتاب حاضر به معرفی آن دسته از قواعد رفتاری که انتظار می‌رود اشخاص در یک موقعیت اجتماعی خاص رعایت کنند، اشاره دارد. این اثر کاربردی و آموزنده همچنین نشان می‌دهد که بهترین رفتار و واکنش در موقعیت‌های مختلف اجتماعی چیست و چگونه می‌توانیم همواره در جامعه رفتاری متناسب با شأن اجتماعی خود داشته باشیم.

درباره‌ی کتاب جامع آداب معاشرت

انسان موجودی است اجتماعی و از همان مراحل ابتدایی شکل‌گیری تمدن‌ها به این نتیجه رسیده که برای داشتن زندگی بهتر باید با انسان‌های دیگر در تعامل باشد. مجموعه‌ای از افراد که بنا به قوانین و هنجارهای خاصی زندگی اجتماعی‌شان به یکدیگر پیوند خورده، یک جامعه را تشکیل می‌دهند. این قوانین و هنجارها سبب افزایش کارایی و بهبود عملکرد جوامع می‌شوند، بنابراین وجود آن‌ها بیش از آن‌که دست‌و‌پا‌گیر باشد، سودمند است. برخی از این قوانین شامل قواعد و آداب معاشرت با دیگران هستند. از آن‌جایی که داشتن روابط اجتماعی سالم با دیگران یکی از شروط رسیدن به موفقیت در زندگی اجتماعی است، رعایت اصولی و صحیح آداب معاشرت سبب می‌شود بتوانیم با دیگر افراد جامعه روابطی مؤثرتر برقرار کنیم و در نهایت جنبه‌ی اجتماعی زندگی خود را بهبود ببخشیم. اما این آداب و قوانین شامل چه مواردی می‌شوند و از هر کدام باید در چه موقعیت زمانی و مکانی بیشترین بهره را برد؟

به کمک کتاب جامع آداب معاشرت (Emily post's etiquette)، نوشته‌ی پگی پست (Peggy post)، آنا پست (Anna post)، لیزی پست (Lizzie post) و دانیل پست سنینگ (Daniel post Senning) نه‌تنها قواعد آداب معاشرت را در دنیای کنونی می‌آموزیم، بلکه موقعیت مناسب برای کاربرد این قواعد را نیز می‌شناسیم. این کتاب ویرایش هجدهم و نسخه‌ی به‌روز شده‌ی کتاب آداب معاشرت امیلی پست بوده که توسط نتیجه‌های او اصلاح شده و به چاپ رسیده. این اثر خواندنی یک منبع قابل اعتماد برای آشنا شدن با مجموعه‌ی قواعد اجتماعی حاکم بر روابط انسانی در عصر حاضر است. اثر پیش‌رو با رویکردی تازه به بررسی طیف وسیعی از مسائل اجتماعی زندگی می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب جامع آداب معاشرت

زندگی اجتماعی امروزی پیوندهایی غیرقابل‌انکار با پدیده‌هایی همچون دنیای مجازی و روابط حاکم بر آن، همین‌طور شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید دارد. نویسندگان کتاب جامع آداب معاشرت به خوبی توانسته‌اند توصیه‌های رفتاری متناسب با این تغییرات اجتماعی را در اثر خود به مخاطب ارائه دهند. آداب اجتماعی روزمره، آداب ضروری هنگام سفر یا حضور بر سر میز غذاخوری، رعایت آداب لازم هنگام خروج از خانه یا صرف غذا در رستوران، آداب مرتبط با ورزش یا برنامه‌های تفریحی، آداب مربوط به برگزاری مهمانی، ارسال دعوت‌نامه، هدیه دادن، یافتن کار جدید، اداره‌ی امور خانوادگی، برخورد مناسب با افراد مسن و... از دیگر موضوعات این راهنمای کاربردی هستند. به مخاطبان اطمینان می‌دهیم که پس از مطالعه‌ی توصیه‌های پگی پست، آنا پست، لیزی پست و دانیل پست سنینگ، به هیچ منبع دیگری برای آموختن آداب و اتیکت‌های اجتماعی نیازی نخواهند داشت.

کتاب حاضر به همت مریم تقدیسی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات پندار تابان در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های آداب معاشرت

هدف کلی مجموعه کتاب‌های آداب معاشرت، بهبود روابط اجتماعی و آداب معاشرت است. در این مجموعه می‌توانید موضوعات مختلفی از آداب اجتماعی را با جزئیات مورد مطالعه قرار دهید. آثار این مجموعه شامل مواردی مانند «آداب برخورد با افراد دارای معلولیت»، «آداب رفتار در مکان‌های عمومی»، «آداب مهمانی دادن» و ... می‌شوند.

کتاب جامع آداب معاشرت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر برای علاقه‌مندان آشنایی با آداب معاشرت و افرادی که خواهان گسترش و ارتقای روابط اجتماعی خود هستند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب جامع آداب معاشرت: آداب اجتماعی امیلی پست می‌خوانیم

معمولاً همه برای جشن‌های تولد یا سالگرد ازدواج و مهمانی‌های قبل از تولد نوزاد و ازدواج هدیه می‌برند، ولی گاهی میزبان در دعوت‌نامه ذکر می‌کند که کسی هدیه نیاورد. در این صورت، باید به تصمیم او احترام بگذارید. رسم ادب این است که میزبان این مسئله را به مهمانان خود تذکر دهد. و راه آن این است که در پایین هر دعوت‌نامه‌ای غیر از دعوت‌نامه‌ی ازدواج بنویسد: «لطفاً هدیه نیاورید». چرا نباید این جمله را در دعوت‌نامه‌ی ازدواج بنویسید؟ هدیه بردن برای مراسم ازدواج یک رسم جاافتاده است، ولی هر نوع اشاره به هدیه، فهرست هدایای مورد نیاز، یا حتی درخواستِ هدیه نیاوردن، از ارزش ماهیت شخصی و خاص این دعوت می‌کاهد. اگر زوج واقعاً هدیه نمی‌خواهند، اقوام و دوستانشان می‌توانند این موضوع را به سایرین بگویند و زوج می‌توانند در صورتی که مستقیماً از آن‌ها سؤالی در این رابطه شد به آن پاسخ بدهند.

هر وقت دعوت‌نامه‌ای با تذکر «لطفاً هدیه نیاورید» را دریافت کردید آن را جدی بگیرید. اگر هدیه بیاورید میزبان، مهمان‌ افتخاری و سایر مهمانان را که به ‌حق هدیه‌ای نیاورده‌اند شرمنده خواهید ساخت. اگر می‌خواهید لطفی در حق او انجام دهید این کار را به زمان دیگری موکول کنید.

سؤال: سال‌هاست برای عید سال نو با چند تا از دوستان و اقوامی که دیگر نزدیکی خاصی با آن‌ها ندارم هدیه رد و بدل می‌کنیم. سعی من این است که مسائل را در مورد سال نو ساده‌تر کنم. آیا راهی وجود دارد تا بتوانم به دوستان و اقوام بگویم دیگر نمی‌خواهم در این روال شرکت داشته باشم؟

فهرست مطالب کتاب

یادداشتی برای خوانندگان
آداب اجتماعی روزمره
بخش اول: آداب روزمره
1: رهنمودهایی برای زندگی
2: آداب مهم روزمره
3: آداب متداول
4: تصویر فردی
5: آداب سر میز
بخش دوم: آداب خارج از خانه
6: زندگی در کنار همسایه‌ها
7: در شهر
8: غذا خوردن در رستوران
9: سفر به دور و نزدیک
10: ورزش و تفریح
11: شرکت در برنامه‌های تفریحی و فرهنگی
12: کارهای داوطلبانه
بخش سوم: ارتباطات و فناوری
13: سخنگوی خوب
14: یادداشت‌ها و نامه‌ها
15: عناوین و اسامی اجتماعی
16: آداب تلفن
بخش چهارم: زندگی اجتماعی
17: میزبان و مهمان
18: مهمانی که قرار است شب بماند
19: دعوت‌نامه‌ها و اعلامیه‌ها
20: پذیرایی از مهمان در خانه
21: جشن‌های زندگی
22: مهمانی‌های شام و مهمانی‌های رسمی
23: هدیه دادن و گرفتن
زندگی در محیط کار
بخش پنجم: به دست آوردن کار
24: در جست‌وجوی کار
25: مصاحبه‌ی کاری
بخش ششم: در محیط کار
26: مسائل کاری
27: مشتریان، مُراجعان، فروشندگان و پیمان‌کاران
28: بُعد اجتماعی کار
مراحل زندگی و اوقات خاص
بخش هفتم: خانه و زندگی خانوادگی
29: زندگی خانوادگی
30: خانواده‌های امروزی
31: کودکان و نوجوانان
32: زندگی با دیگران
33: افرادی که در خانه‌ی شما کار می‌کنند
34: جدایی و طلاق
35: آداب مربوط به افراد مسن
36: بیماری
بخش هشتم: ازدواج
37: نامزدی
38: دوران جدید، سنت‌های جدید
39: جامه‌ی عروسی
40: فهرست هدایا و کارت‌های تشکر
41: روز بزرگ
42: ازدواج مجدد
43: راهنمایی برای مهمان‌های جشن عروسی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع آداب معاشرت: آداب اجتماعی امیلی پست
نویسنده، ، ،
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات664
زبانفارسی
شابک978-600-6895-05-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جامع آداب معاشرت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جامع آداب معاشرت

برای دریافت کتاب جامع آداب معاشرت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.