معرفی و دانلود کتاب جست و جوی معنا: ششمین مرحله از سوگ

عکس جلد کتاب جست و جوی معنا: ششمین مرحله از سوگ
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جست و جوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جست و جوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جست و جوی معنا: ششمین مرحله از سوگ

دیوید کسلر در کتاب جست و جوی معنا به سراغ موضوعی رفته که اگرچه از اتفاقات معمول این دنیاست اما روانشناسان آن‌طور که شایسته‌ است بدان نپرداخته‌اند. سوگ، درگذشت عزیزان و مرگ آشنایان از آن دسته اتفاقات رایجی‌ست که شاید همه‌ی ما آن‌ها را تجربه کرده باشیم؛ بااین‌حال، همچنان نمی‌دانیم که با اندوه و رنج عمیق این تجربیات چگونه برخورد کنیم، طوری‌که کمتر آسیب را به خود و اطرافیانمان بزنیم. کتاب حاضر به ما می‌آموزد که چطور با ابعاد روانی مرگ عزیزان مواجه شویم.

درباره‌ی کتاب جست و جوی معنا

خواه فیلسوف باشید یا به علوم تجربی اعتقاد داشته باشید، حتماً با مفهوم «مرگ» چه برای خود و چه برای دیگر روبه‌رو شده‌اید. البته برای دریافتن این مفهوم لزوماً نیازی نیست به سراغ قوانین طبیعی یا وادی فلسفه برویم. اصولاً تمامی انسان‌ها از همان زمانی که خود و جهان اطرافشان را می‌شناسند، با مرگ و مصائب آن نیز آشنا می‌شوند. فرقی ندارد به دنبال معنای عمیقی برای مرگ باشید یا سعی کنید آن را جایی در لابه‌لای ذهنتان به فراموشی بسپارید، همه‌ی ما دیر یا زود با این رخداد، درمورد خودمان یا عزیزانمان، رویارو می‌شویم و چه بهتر که پیش از تجربه‌ی آن، به لحاظ روانی آمادگی لازم را در خود ایجاد کرده باشیم. دیوید کسلر (David Kessler) که خود چنین تجربه‌ای را پشت سر گذاشته، در کتاب جست و جوی معنا (Finding meaning the sixth stage of grief)، تفسیر دیگری از مرگ و سوگواری را به شما ارائه می‌کند.

واقعیت این است که انسان‌ها به خاطر نوع تربیتی که در کودکی داشته‌اند یا نگرشی که درمورد مرگ دارند، واکنش متفاوتی را نسبت به مرگ عزیزان و اطرافیانشان بروز می‌دهند. برای بسیاری از افراد، زمان خاطرات گذشته را در خود مخفی می‌کند و فرد اندوه و ناراحتی خود را با گذشت ماه‌ها و سال‌ها از یاد می‌برد. برای بسیاری از افراد ممکن است رویارویی با مرگ پیچیده‌تر از این‌ها باشد. «خودکشی»، «افسردگی»، «اعتیاد» و مواردی از این قبیل، پاسخ خیلی از افراد نسبت به درگذشت اعضای خانواده، دوستان و هر کسی است که او را دوست می‌داشتند. اینجاست که می‌بینیم پرداختن به موضوع «روانشناسی سوگ» که از حوزه‌های نوین روانشناختی است تا چه حد اهمیت دارد.

دیوید کسلر می‌کوشد تا در کتاب جست و جوی معنا بینش شما را نسبت به مرگ دگرگون کند. او به شما نشان می‌دهد که برخلاف تصور بسیاری از ما، مرگ پایان حیات نیست، بلکه پرده‌ای است که حقایق آن‌سوی دنیای مرگ را از ما پنهان می‌کند. اگر در اعماق قلب خود بپذیریم که عزیزانمان، پس از مرگ به جهان دیگری وارد شده‌اند، نه اینکه در فنا و نیستی غرق شده باشند، پذیرفتن درگذشت آن‌ها برایمان آسان‌تر خواهد بود. اثر حاضر را می‌توان ترکیبی از فلسفه و روانشناسی دانست؛ به این شکل که نویسنده جهان‌بینی‌تان را دستخوش تغییر می‌کند تا رفتارهای روانی شما را در مقابله با مفهوم مرگ بهبود ببخشد.

خواندن این کتاب فرصتی به شما می‌دهد تا با زندگی ده‌ها انسان داغ‌دیده و تأثیری که مرگ اطرافیان بر روح آن‌ها گذاشته آشنا شوید. می‌آموزید که هر یک از این افراد چگونه توانستند با آگاهی‌ و پی بردن به معنای حقیقی مرگ به آرامش برسند. درک معنای زندگی و امید به فردایی بهتر تنها بخشی از دستاوردهای ارزشمندی است که با مطالعه‌ی این کتاب به خود هدیه می‌دهید.

میثم همدمی برگردان کتاب جست و جوی معنا را به عهده داشته و نشر نوین آن را به طرفداران آثار خودسازی، خودیاری و خوددرمانی عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب در جست و جوی معنا

  • راهنمای درخشان، دلسوزانه و عملی برای کمک به درک ناراحتی‌ها. (دانیل جی. سیگل)
  • دیوید کسلر درباره جهانی برای شما می‌نویسد که به‌ندرت با چنین حساسیتی بررسی شده است. (ماریان ویلیامسون)
  • هر مخاطبی که یکی از عزیزان خود را از دست داده باشد، با خواندن کلمات تسلی‌بخش کسلر آرامش خواهد یافت. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • زیبا، لطیف و هوشمندانه! (کیتی باتلر)
  • یک بحث عمیق درباره‌ی سوگواری! (لس‌آنجلس تایمز)

کتاب جست و جوی معنا برای چه کسانی مناسب است؟

خودسازی، روانشناسی سوگ و خوددرمانی پس از درگذشت عزیزان، موضوعات اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد. اگر به دنبال کتابی کاربردی و مفید حول محور این موضوعات هستید، خواندن کتاب جست و جوی معنا را هرگز از دست ندهید.

با دیوید کسلر بیشتر آشنا شویم

دیوید کسلر متخصص حوزه‌ی سوگ‌درمانی و از شاگردان الیزابت کوبلر راس، روانشناس مشهور است. آثار او در نیویورک تایمز، لس‌آنجلس تایمز، بیزنس ویک، سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی و بسیاری از منابع معتبر دیگر منتشر شده‌اند. کسلر چندین کتاب نیز نوشته که از این میان، کتاب‌های «جای خالی او» و «درس‌های زندگی» به فارسی برگردانده شده‌‌اند.

جملات برگزیده کتاب جست و جوی معنا

  • انکار مرگ انکار زندگی است. (ارنست بکر)
  • باید شاهدی باشیم بر زندگان و مردگان. (اِلی ویزل)
  • بدون رنج بردن و مرگ، زندگی آدمی نمی‌تواند کامل باشد. (ویکتور فرانکل)
  • سرانجام در اوج زمستان دانستم که در درونم تابستانی شکست‌ناپذیر جاری است. (آلبر کامو)
  • پرندگان پس از طوفان آواز می‌خوانند؛ چرا انسان‌ها نباید بعد از طوفان، از آفتابی لذت ببرند که برایشان باقی مانده است؟ (رُز کِنِدی)

در بخشی از کتاب جست و جوی معنا می‌خوانیم

چه خوب می‌شد اگر تا پیش از مرگ همه روابطمان به نحو خوبی تمام و همه مسائل زندگی‌مان حل‌وفصل می‌شدند، ولی شوربختانه زندگی واقعی این‌چنین نیست. الیزابت کوبلر-راس این وضعیت را "کار ناتمام" خوانده است. ما پس از مرگ یکی از عزیزانمان، اغلب با کاری ناتمام مواجه می‌شویم؛ این عارضه ما را به خشم، احساس گناه، پشیمانی و اتهام‌افکنی دچار می‌سازد. این احساسات ما شاید به جدل روز قبلمان با متوفی مربوط باشد، شاید هم سرچشمه‌اش به رویدادی در دوران کودکی‌مان بازگردد. روابط بین‌فردی به‌سادگی می‌توانند به تیرگی بگرایند یا برای مدتی طولانی یا به‌گونه‌ای دائمی قطع شوند.

البته برای حل‌وفصل رابطه‌ای که یکی از طرفینش مرده است، هیچ راهی وجود ندارد. در این حالت، کار ناتمام تا همیشه ناتمام باقی می‌ماند. اما اگر بدانیم فردی که رابطه‌ای گره‌خورده با او داریم در حال مردن است، چه؟ این وضعیت ما را با یک دوراهی و البته یک فرصت روبه‌رو می‌سازد. آیا مایلیم تا به‌رغم مسائلی که در گذشته ما را از این فرد جدا کرده‌اند، در کنار او حاضر باشیم؟ یا اینکه می‌خواهیم فاصله‌مان را با او حفظ کنیم؟ آیا اگر نزد او آفتابی شویم با آغوش باز از ما استقبال خواهد کرد؟

دو خواهر را می‌شناختم که روابطی متشنج با هم داشتند و ریشه مشکلاتشان هم به دوران کودکی آن‌ها بازمی‌گشت. راشل کسی بود که نمراتی بالا می‌گرفت و از همه قوانین تبعیت می‌کرد، حال‌ آنکه خواهرش لیزا خوب درس نمی‌خواند، علیه والدینش طغیان می‌کرد و اغلب باعث دردسر می‌شد. راشل و لیزا دائماً در حال جدال با یکدیگر بودند و راشل از اینکه لیزا زندگی خانواده را تا آن حد با مشکل مواجه می‌کرد از او عصبانی بود. مثلاً طی دوران نوجوانی، راشل خودروی خانواده را شست و لیزا بدون اجازه آن را به بیرون برد و خرابش کرد. آن دو مثل پنبه و آتش بودند، هرگز کنار هم آرام نمی‌گرفتند و مدام دعوا می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
آری، معنایابی شدنی است!
یادداشت نویسنده
پیش‌درآمد
بخش نخست: هر فقدانی معنایی دارد
فصل اول: معنا چیست؟
فصل دوم: سوگ شاهد می‌طلبد
فصل سوم: معنای مرگ
فصل چهارم: نخستین گام در معنایابی
فصل پنجم: تصمیم
بخش دوم: چالش‌های سوگ
فصل ششم: معنایابی در چراییِ مرگ
فصل هفتم: خودکشی
فصل هشتم: روابط پیچیده
فصل نهم: مرگ فرزند
فصل دهم: سقط‌جنین و مرگ نوزاد
فصل یازدهم: ناخوشی‌های ذهن: بیماری‌های روانی و اعتیاد
بخش سوم: معنا
فصل دوازدهم: عشقی بیش از درد
فصل سیزدهم: میراث
فصل چهاردهم: از سوگواری تا باورمندی: حیات پس از مرگ
فصل پانزدهم: همه‌چیز برای همیشه تغییر می‌کند
سخن آخر
قدردانی
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جست و جوی معنا: ششمین مرحله از سوگ
نویسنده
مترجممیثم همدمی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-5213-17-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جست و جوی معنا

hossein hadi
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب بسیار خوب و مفیدی هست ولی صرفا در مورد سوگ مرگ عزیزان صحبت شده و اگر برای سوگ رابطه دنبال کتاب هستید این خیلی کمک نمیکنه کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوب نیست ب مراتب مفید تره
RezaRadmanesh
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
کتابی عمیق و زیبا. حتماً بخوانیدش.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب جست و جوی معنا

برای دریافت کتاب جست و جوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.