معرفی و دانلود کتاب صوتی جست و جوی معنا: ششمین مرحله از سوگ

عکس جلد کتاب صوتی جست و جوی معنا: ششمین مرحله از سوگ
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جست و جوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جست و جوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جست و جوی معنا: ششمین مرحله از سوگ

دیوید کسلر در کتاب صوتی جست و جوی معنا، از مراحل پنج‌گانه‌ی سوگواری فراتر می‌رود و مرحله‌ی جدیدی را به آن می‌افزاید: معنا. نویسنده‌ی این کتاب، که خود یکی از فرزندانش را از دست داده است، نشان می‌دهد تنها با جست و جو و یافتن معناست که ما می‌توانیم پس از سوگواری به آرامش برسیم و التیام یابیم.

درباره‌ی کتاب صوتی جست و جوی معنا

الیزابت کوبلر راس (Elisabeth Kübler-Ross) یکی از مهم‌ترین و می‌توان گفت خبره‌ترین نویسندگان درزمینه‌ی مرگ و سوگ به شمار می‌رود. عمده‌ی شهرت کوبلر راس مربوط به مدل پنج مرحله‌ای سوگ است که واکنش افراد در مواجهه با مرگ خود یا عزیزان‌شان را توصیف می‌کند. مطابق با مدل کوبلر راس، افراد در زمان مواجهه با خبر نزدیکی مرگ خود یا نزدیکان‌شان، اول آن را «انکار» می‌کنند و این خبر را نادیده می‌انگارند. سپس، زمانی که متوجه می‌شوند دیگر نمی‌توانند به انکار ادامه دهند، دچار «خشم» می‌شوند و از بی‌عدالتی جهان می‌نالند. در مرحله‌ی بعدی، به «چانه‌زنی» می‌پردازند و تلاش می‌کنند از مرگ فرار کنند و آن را با نوعی جبران کردن دور بزنند. ناکامی در این تلاش‌ها، آن‌ها را وارد مرحله‌ی بعدی، یعنی «افسردگی» می‌کند. در این مرحله، آن‌ها از دیدن دیگران اجتناب می‌کنند و منزوی‌تر می‌شوند. تا اینکه در نهایت، وارد مرحله‌ی پنجم، یعنی «پذیرش» می‌شوند. در این مرحله، افراد به آرامش می‌رسند و به خود می‌گویند: «راه فراری در میان نیست؛ بهتر است خود را آماده کنم».

این مدل مقبولیت و محبوبیت زیادی یافته است و تحقیقات زیادی بر پایه‌ی آن انجام شده‌اند. اما دوست و همکار کوبلر راس، دیوید کسلر (David Kessler)، پس از اینکه یکی از فرزندان خود را از دست داد، مرحله‌ی ششمی را به آن اضافه کرد و آن را «معنایابی» نامید. او این مرحله را در کتاب صوتی جست و جوی معنا (Finding Meaning: The Sixth Stage of Grief) معرفی کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جست و جوی معنا

دیوید کسلر در این کتاب صوتی، با ارائه‌ی مثال‌های متعددی از سوگواری کسانی که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند از جمله جو بایدن (که پسرش بو را به علت سرطان مغز از دست داده بود)، با سادگی و ظرافتی که بیشتر در کتاب‌های ادبی دیده می‌شود، نشان می‌دهد یافتن معنا در مرگ تا چه اندازه می‌تواند منجر به التیام و رسیدن به آرامش شود. از نظر او فرقی نمی‌کند شما پدر و مادر، فرزند، دوست و یا حتی معلم‌تان را از دست داده باشید؛ اگر عشق شما واقعی باشد، سوگواری شما هم واقعی خواهد بود و برای رسیدن به آرامش، باید معنایی در سوگ‌تان بیابید.

این نویسنده با ارجاع به نوشته‌های عصب‌شناس برجسته‌ی آمریکایی، اولیور ساکس، نشان می‌دهد مغز ما برای سوگواری کردن سیم‌کشی شده است و بازماندگان چگونه با افتادن در دام حس گناه، آخرین لحظات زندگی با عزیز از دست رفته‌شان را دوباره و دوباره زندگی می‌کنند. از نظر دیوید کسلر، قلب ما به‌خوبی می‌داند چگونه باید سوگواری کند، اما مغز ما جلوی این سوگواری را می‌گیرد. در همان زمانی که قلب از عشق سرشار می‌شود، مغز، ما را مقصر می‌شمارد و ذهن‌مان را از تأسف و پشیمانی پُر می‌کند. به همین علت است که یافتن معنا، بسیار کند و آهسته صورت می‌گیرد و نیازمند تلاش جداگانه‌ای از سوی ماست.

کتاب جست و جوی معنا، توسط نشر نوین منتشر شده و ترجمه‌ی آن را میثم همدمی برعهده داشته است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط همین نشر و به گویندگی آزاده اکبری تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب جست و جوی معنا

  • کتابی عالی... هر کسی که عزیزی از دست داده باشد، در کتاب دیوید کسلر آرامشی را خواهد یافت. (Publishers Weekly)

  • اثری عالی در زمینه‌ی سوگواری که به درمان و التیام افراد کمک زیادی خواهد کرد. (Library Journal).

  • کتاب جست و جوی معنا، راهنمایی عالی، دلسوزانه و عملی برای شناختن گام ششمِ سوگواری‌ست. (دنیل جی. سیگِل، پزشک و نویسنده)

  • دیوید کسلر، قطب‌نمایی برای سوگواری و راهی برای پیدا کردن معنا در از دست دادن عزیزان به ما ارائه می‌دهد. (دنیس جابلوسنکی-کای، روان‌شناس اداره‌ی پلیس لوس آنجلس)

  • دیوید کسلر در مورد جهانی می‌نویسد که به‌ندرت تا این حد دقیق و احساسی درباره‌اش نوشته شده است. (ماریان ویلیامسون، نویسنده و سیاستمدار آمریکایی)

کتاب صوتی جست و جوی معنا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال این هستید که در فقدان عزیزان‌تان، معنایی پیدا کنید و خود را التیام بخشید، شنیدن کتاب صوتی جست و جوی معنا به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی جست و جوی معنا: ششمین مرحله از سوگ می‌شنویم

سوگ هر فرد، همچون اثر انگشتش، منحصربه‌فرد است. بااین‌همه، وجه مشترکِ سوگِ تک‌تک افراد، صرف‌نظر از نحوه‌ی سوگواری‌شان این است که آن‌ها محتاج مشاهده شدن سوگ‌شان هستند. این بدان معنا نیست که آن‌ها نیازمند کسی هستند که سوگ‌شان را تخفیف دهد یا به‌نحوی آن را برای‌شان باز تعریف کند. بلکه نیاز دارند که کسی به‌طور کامل در پیشگاه عظمت فقدان عارض شده بر آنان حاضر باشد؛ بی‌آنکه بکوشد به روزنه‌ی امیدی در این فقدان اشاره کند. چنین نیازی در ما نهادینه شده است، زیرا این هیجانات، ما را به هم مرتبط می‌سازند و همین ارتباط‌ها کلید بقای ما هستند.

ما از همان لحظه‌ای که به دنیا می‌آییم به این نکته پی می‌بریم که تنها نیستیم. مغز ما به نورون‌های آیینه‌ای مجهز است؛ از همین رو، وقتی مادر لبخند می‌زند، نوزاد هم با لبخندش به او پاسخ می‌دهد و این روند در سرتاسر بزرگسالی، تداوم دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
47 دقیقه
مقدمه
52 دقیقه
فصل اول: معنا چیست؟
62 دقیقه
فصل دوم: سوگ شاهد می‌طلبد
55 دقیقه
فصل سوم: معنای مرگ
46 دقیقه
فصل چهارم: نخستین گام در معنایابی
45 دقیقه
فصل پنجم: تصمیم
42 دقیقه
فصل ششم: معنایابی در چرایی مرگ
47 دقیقه
فصل هفتم: خودکشی
51 دقیقه
فصل هشتم: روابط پیچیده
39 دقیقه
فصل نهم: مرگ فرزند
29 دقیقه
فصل دهم: سقط جنین و مرگ نوزاد
54 دقیقه
فصل یازدهم: ناخوشی‌های ذهن، بیماری‌های روانی و اعتیاد
39 دقیقه
فصل دوازدهم: عشقی بیش از درد
43 دقیقه
فصل سیزدهم: میراث
32 دقیقه
فصل چهاردهم: از سوگواری تا باورمندی
58 دقیقه
فصل پانزدهم: همه‌چیز برای همیشه تغییر می‌کند
13 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جست و جوی معنا: ششمین مرحله از سوگ
نویسنده
مترجممیثم همدمی
راویآزاده اکبری
ناشر صوتی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جست و جوی معنا

نگین 74
۱۴۰۲/۱۱/۲
داغ عزیز هیچ وقت سرد نمیشه. پذیرش و کنار اومدن تنها راهه. گوینده خوب بود، کتاب هم دوست داشتم، ازش دریافت داشتم و توصیه میکنم گوش بدید. ممنون
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جست و جوی معنا

برای دریافت کتاب صوتی جست و جوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.