معرفی و دانلود کتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود

عکس جلد کتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جستجوی خودباوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جستجوی خودباوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود

کتاب جستجوی خودباوری نوشته‌ی آلن دوباتن، اولین مجلد از سری جدید داستان‌های روان‌درمانی از مدرسه‌ی زندگی است. این کتاب داستان بخشی از زندگی دختری جوان به‌نام آنا را روایت می‌کند. آنا فردی مهربان و متفکر، در اواسط بیست‌سالگی است که اخیراً با مشکلاتی روبه‌رو شده و روزهای سختی را می‌گذراند. شغل او به‌شدت استرس‌زاست، رابطه‌ی عاطفی‌اش فاقد تعادل است و سابقه‌ی زندگی خانوادگی دشوار و پیچیده‌ای نیز دارد. اگر شما هم برخی از حالات و نگرانی‌های آنا را تجربه کرده باشید و به‌دنبال تسکین خود می‌گردید، پس با این داستان همراه شوید.

درباره‌ی کتاب جستجوی خودباوری

گروه مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) این‌بار دست به تألیف مجموعه‌ای جدید تحت‌عنوان داستان‌های روان‌درمانی زده‌ است. آلن دوباتن (Alain de Botton) در اولین مجلد از این مجموعه، یعنی کتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود (A Voice of One's Own: A story about confidence and self-belief) سبکی کوتاه و خلاصه اما تکان‌دهنده و عمیق را برای نوشتن برگزیده است. در این داستان شما روزهایی را همراه با دختر جوانی به‌نام آنا خواهید گذراند. این دختر ریشه‌های بدگمانی و کمبود عزت‌نفس خود را آرام‌آرام نشانتان می‌دهد و شما به رازها و عمیق‌ترین حالات روحی و درونی او پی خواهید برد. در پایان همراه با آنا چیزی را کشف خواهید کرد که لایق شنیدنش هستید اما تا پیش از این انکارش کرده‌اید؛ صدای درونی خودتان!

معرفی و دانلود کتاب جستجوی خودباوری

در هر صفحه از کتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود، عکس زیبایی را خواهید دید که به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن، مستندی از زندگی یک دختر جوان را به نمایش گذاشته است. سارا برتون (Sarah Burton) عکاس این کتاب، تخیل و خلاقیت را در هم آمیخته و با عکس‌های آرامش‌بخش خود، به دنبال ارائه‌ی نوعی از تسلی خاطر، شناخت و انتقال بینش درمانیِ مدّنظرِ نویسنده به خوانندگان بوده است. این کتاب داستانی از سفر یک زن جوان برای کشف خود و احساسات درونی‌اش است که دوباتن با نگارش آن، به‌دنبال ارائه‌ی نوعی درمان به خوانندگان خود بوده. شاید در نگاه اول این کتاب تنها یک داستان ساده به نظر برسد اما در حقیقت، مطالبی را در خود گنجانده که بسیار مهم‌تر و عمیق‌تر از حد انتظار خواننده است. برای مثال در بخشی از کتاب خواهید خواند که آنا علاقه‌ی چندانی برای مراجعه به رواندرمانگر در خود حس نمی‌کرده و حتی در اولین جلسه‌ی درمانی به دکتر می‌گوید که دوست ندارد بیش از دو یا سه جلسه به آنجا مراجعه کند. این چالش را شاید بسیاری از افراد تجربه کرده باشند و ندانند که انتخاب درست کدام است؛ صبر کردن و دست و پنجه نرم کردن به‌تنهایی با مشکلات یا مراجعه به درمانگر و اعتماد به او؟

زندگی شخصیت اول این داستان احتمالاً برای عده‌ی زیادی آشناست، شغلی پراسترس که او را تحت فشار شدید قرار داده است، یک رابطه‌ی عاطفی که فاقد حمایتِ موردِ انتظار آنا است و در نهایت والدینی که با ندانم‌کاری‌های خود، خاطرات بدی را در ذهن او حک کرده‌اند. با این حال این دختر جوان مصمم است که پیشرفت کند و خود را از موانع رهایی بخشد. کتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود، رمانی است که در قلب خود مأموریتی بسیار مهم دارد: دوباتن نه فقط برای ما داستانی زیبا را تعریف کرده، بلکه با مثالی ساده از زندگی فردی دیگر، به ما نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم زندگی خود را تغییر دهیم.

هفت فصل کتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود شامل عناوینی چون پیشینه، دیدار از خانه، بحران، روانکاو، بهبودی، عشق نو و جمع‌بندی می‌شود. داستان آنا سیری صعودی دارد و در پایان شاهد نتیجه‌بخش بودن تلاش‌های او برای بهبود شرایط زندگی‌اش خواهید بود. با این امید که مطالعه‌ی این داستان کوتاه برای شما نیز مفید و ثمربخش باشد.

بنفشه شریفی‌خو کتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود را به فارسی برگردانده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب جستجوی خودباوری

  • من فقط یک داستان خواندم و یک جلسه‌ی درمانی داشتم، چقدر باورنکردنی! (کیلی هزل، بازیگر بریتانیایی)
  • یک مطالعه‌ی مبتکرانه، صمیمانه و روشنگر که نه تنها لذت‌بخش است، بلکه آموزنده نیز هست. به هر کسی که زندگی‌اش سخت شده می‌گویم، بهتر است داخل این کتاب بپرد و اجازه دهد درس‌ها و بینش آن به او کمک کنند تا موفق شود و قدم کوچک بعدی را در زندگی خود بردارد. (اما گانون، نویسنده و پادکست پرفروش ساندی تایمز)

کتاب جستجوی خودباوری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از مطالعه‌ی کتاب‌های مستند روان‌درمانی و تجربه‌های شخصی دیگران لذت می‌برید، این کتاب برای شماست!

در بخشی از کتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود می‌خوانیم

مطب دکتر دِوی پشت رستورانی چینی در خیابان اصلی واقع شده بود. علی‌رغم موقعیتش در مرکز شهر، مطب عجیب ساکت بود. درخت مگنولیای بزرگی توی حیاط بود و از حیاط همسایه صدای پرندگان به گوش می‌رسید. روی دیوارها تصاویری از الهه‌های هندویی به چشم می‌خورد که آنا اسم‌هایشان را نمی‌دانست. چند اثر از دیوید وینیکات هم بود به اضافه‌ی یک کاناپه‌ی بزرگ که آنا ترجیح داد از خیر نشستن روی آن بگذرد و به‌جایش روی یکی از دو صندلی دسته‌دار بنشیند.

آنا از همان اول اعلام کرد که قصد ندارد مدتی طولانی به دیدن دکتر برود، دو جلسه، خانه‌ی پرش شاید سه تا. گفت آدمی نیست که دوست داشته باشد ساعت‌ها «درباره‌ی مشکلاتش داستان‌سرایی کند» و «با مزخرفاتش وقت ارزشمند دیگران را بگیرد». چهره‌ی دکتر دِوی همان‌طور بی‌تفاوت باقی ماند، اگرچه اگر بادقت نگاه می‌کردی می‌توانستی سایه‌ی لبخندی گرم از سر همدلی را بر لب‌هایش ببینی.

بعد از آنکه چند دلیل دیگر هم برای نیامدنش خاطرنشان کرد، دکتر دِوی گفت: «چرا شروع نمی‌کنی تا ببینی چه احساسی درباره‌ش داری و اون‌وقت تصمیم بگیری؟»

اظهارنظری چنان معقول و متواضعانه که باعث شد آنا ناخودآگاه آهی از سر آسودگی خیال بکشد. واقعاً چرا نباید اول به خودش اجازه بدهد ببیند چه احساسی خواهد داشت؟ مدت‌های مدیدی بود چنین کاری نکرده بود. ناخودآگاه سعی می‌کرد هر موقعیتی را از پیش موشکافانه بررسی کند تا جایی برای عدم قطعیت باقی نماند. مشخصاً، فی‌البداهه عمل کردن روش معمول او نبود.

دکتر دِوی، که این‌بار لبخندی مرموز بر لب داشت، ادامه داد: «یادت باشه، این جلسات قراره درباره‌ی تو باشه و چیزهایی که تو بهشون نیاز داری.»

حرفش چنان مهرآمیز و انسانی بود که آنا، برخلاف میلش و با آزردگی، حس ناخوشایندی را پیدا کرد که همیشه پیش از گریه کردن در بینی‌اش داشت.

فهرست مطالب کتاب

1: پیشینه
2: دیدار از خانه
3: بحران
4: روانکاو
5: بهبودی
6: عشق نو
7: جمع‌بندی
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود
نویسنده
مترجمبنفشه شریفی خو
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-350-051-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جستجوی خودباوری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جستجوی خودباوری

برای دریافت کتاب جستجوی خودباوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.