معرفی و دانلود کتاب جنگی که نجاتم داد

عکس جلد کتاب جنگی که نجاتم داد
قیمت:
66000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگی که نجاتم داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگی که نجاتم داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگی که نجاتم داد

آدا دختربچه‌ای ده ساله است که به خاطر مشکل لنگیدن پایش مدام مورد تحقیر مادر خود قرار می‌گیرد و حتی اجازه‌ی بیرون رفتن از خانه را ندارد. در کتاب جنگی که نجاتم داد، نوشته‌ی کیمبرلی بروبیکر بردلی داستان تلاش او و برادرش جیمی را برای فرار از سرنوشت تاریکی که به خاطر مادر بدجنسشان به آن دچار شده‌اند، می‌خوانید. این کتاب جلد اول مجموعه‌ی جنگی که نجاتم داد به‌شمار می‌رود که جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز بوده و تاکنون جوایز ادبی متعددی را از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب جنگی که نجاتم داد

وقتی برادر کوچک آدا به خارج از لندن فرار می‌کند، آدا بالاخره تصمیم می‌گیرد قدمی در راه تغییر وضعیت اسف‌بار خود بردارد و به او بپیوندد. او می‌خواهد برای همیشه به زندگی طاقت‌فرسایی که در کنار مادرش دارد، پایان دهد و روزهای تازه‌ای را در تقویم زندگی خود آغاز کند. آدا تصمیم دارد روی همان پای به قول مادرش معیوب خود بایستد و در مسیر سفر پر فراز‌ونشیب خود برای زنده ماندن رویاهایش تلاش کند. همه‌ی این اتفاقات در روزهای هراس‌آور جنگ جهانی دوم رقم می‌خورد. کیمبرلی بروبیکر بردلی (Kimberly Brubaker Bradley) در رمان جنگی که نجاتم داد (The War That Saved My Life) ماجرای ایستادگی و شجاعت دختربچه‌ای را به تصویر می‌کشد که می‌خواهد از میان یک جنگ خونین به سلامت عبور کند؛ جنگی که در بیرون و درون او به وقوع پیوسته است.

بعد از آن‌که آدا به برادرش می‌پیوندد، خواهر و برادر در سفر خود با زنی به نام سوزان آشنا می‌شوند که پناهشان می‌دهد. سوزان آن‌ها را دوست دارد و به این خواهر و برادر فرصت آموختن و یادگیری تجربه‌های تازه را هدیه می‌دهد و سبب می‌شود روشنایی امید بار دیگر به قلب آن‌ها بتابد. آدا حالا می‌داند زندگی تازه‌اش را از صمیم قلب دوست دارد، اما نمی‌داند این خوشبختی تا کی دوام خواهد داشت. آیا ممکن است او و برادرش جیمی دوباره به آغوش سرد مادرش بازگردانده شوند؟ این سوالی‌ست که مدام از ذهن او می‌گذرد. باید دید آدا با شجاعتی که به خرج می‌دهد، خواهد توانست بر درد و رنج زندگی خود غلبه کند و همچنان برای تحقق آرزوهایش بجنگد؟

با خواندن این اثر در جریان برهه‌ای از تاریخ قرار می‌گیریم که سرشار از هیجانات آمیخته به ترس و اضطراب و عشق است. درحقیقت جنگ سبب شده عشق به زنده ماندن و حفظ بقا در وجود شخصیت‌های رمان موج بزند. ویژگی دیگر این رمان زاویه‌دید اول شخص آن است که کمک می‌کند در جریان جزئیات افکار و احساسات آدا به عنوان شخصیت اصلی داستان قرار بگیریم و ترس‌ها و رنج‌های درونی او را با تمام وجود حس کنیم.

رمان جنگی که نجاتم داد ترجمه‌ی مرضیه ورشوساز است که انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب جنگی که نجاتم داد

  • پرفروش‌ترین نیویورک تایمز
  • کتاب سال 2015
  • برنده‌ی جایزه‌ی «هورن‌بوک نیوبری»
  • برنده‌ی جایزه‌ی «ژوزت فرانک»
  • برنده جایزه‌ی خوانندگان جوان دولتی «سان‌شاین»
  • بهترین کتاب کودکان «وال‌استریت ژورنال» در سال 2015
  • جزو 100 کتاب برای خواندن و اشتراک‌گذاری کتابخانه‌ی عمومی نیویورک
  • جزو بهترین کتاب‌های کتابخانه‌ی عمومی شیکاگو در سال 2015
  • جزو بهترین کتاب‌های هفتگی ناشران در سال 2015
  • کتاب منتخب جایزه‌ی هورن بوک فانفار
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب «اشنایدر فمیلی» در سال 2016
  • برنده‌ی جایزه‌ی «ادیسه» در سال 2016
  • نامزد جایزه‌ی «ورمونت گلدن دم» در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی کتاب «بلوستم» در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی منتخب «گودریدز» در سال 2015
  • نامزد جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان «ربکا کودیل» در سال 2017

و...

نکوداشت‌های کتاب جنگی که نجاتم داد

  • کتاب جنگی که نجاتم داد نثری دوست‌داشتنی، لطیف و به شدت عاطفی دارد. (روزنامه‌ی وال‌استریت)

  • در این رمان جهل و سوء‌‌استفاده در کنار قدرت شفابخش احترام و عشق آشکار می‌شود. مبارزه‌ی شخصی آدا برای آزادی و پیروزی نهایی که در پس‌زمینه‌ای از جنگ و فداکاری به وقوع می‌پیوندد، جشن گرفتن دارد. (Kirkus، نقد ستاره‌دار)

  • آدا با اثبات اینکه قدرت شجاعت و شفقت او بسیار بیشتر از ناتوانی‌اش است، عزت نفس خود را به دست می‌آورد و در این اثر در هیبت یک قهرمان ظاهر می‌شود. (ناشران هفتگی)

  • رمان جنگی که نجاتم داد یک داستان احساسی متمایز و پرکشش در نوع خود است. (The Horn Book)

  • در رمان جنگی که نجاتم داد، چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد: شخصیت جذاب آدا، محیط زنده، لحن طنز؛ اما مهم‌تر از همه اراده‌ی استوار او برای زنده ماندن دوست‌داشتنی است. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)

  • واقعیت‌های جنگ جهانی دوم و خشم و ترس آدا، در داستان تأثیرگذار و ریاضت‌آمیز بردلی جان می‌گیرند. (Booklist)

  • کتاب جنگی که نجاتم داد مناسب چه کسانی است؟

    کودکان 7 تا 12 ساله‌ای که به خواندن رمان‌های هیجان‌انگیز فانتزی علاقه دارند از همراه شدن با شخصیت‌های ماجراجوی این کتاب لذت خواهند برد.

با کیمبرلی بروبیکر بردلی بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی سرشناس و موفق ادبیات کودک و نوجوان، کیمبرلی بروبیکر بردلی، سال 1967 در ایالت ایندیانا چشم به جهان گشود. این رمان‌نویس خلاق و خوش‌استعداد، از همان کودکی علاقه‌مند به خواندن و نوشتن داستان بود، اما تحصیلاتش را در رشته شیمی ادامه داد و پس از مدتی کوتاه، علاقه و مهارت خود را در زمینه نویسندگی کشف کرد و به داستان‌نویسی کودکان روی آورد. از جمله افتخارات بردلی می‌توان به دریافت جایزه نیوبری اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جنگی که نجاتم داد می‌خوانیم

«آدا! بیا کنار از پشت اون پنجره!» صدای فریاد مام است. بازویم را گرفت و آن‌قدر محکم کشید که از روی صندلی افتادم و به زمین کوبیده شدم.
«می‌خواستم به اِستیون وایت سلام کنم، همین.»
می‌دانستم که نباید جوابش را بدهم، اما بعضی‌وقت‌ها دهانم زودتر از مغزم کار می‌کرد. نمی‌دانم چرا آن تابستان شجاع شده بودم. مام سیلی محکمی زد. سرم از عقب به پایه‌ی صندلی خورد و تا چند ثانیه فقط ستاره می‌دیدم.
مام گفت: «تو با هیشکی حرف نمی‌زنی! از روی مهربونی گفتم می‌تونی بیرون رو نیگا کنی، اگه بخوای حتی دماغت رو از پنجره ببری بیرون، دیگه تمومه! چه برسه بخوای با کسی حرف بزنی!»
زیرِ لب گفتم: «جِیمی که بیرونه.»
مام گفت: «چرا نباشه؟ مثل تو اِفلیج نیست که.»
لب‌هایم را به‌هم فشار دادم که جمله‌ی بعدی را نگویم، سرم را هم تکان دادم که از ذهنم بیرون برود. بعد روی زمین لکه‌ی خون را دیدم. وای خدایا... از بعدازظهر مانده بود. خوب تمیزش نکرده بودم. اگر مام می‌دید، بیچاره بودم. من را زنده‌زنده برای شام می‌پخت. خودم را سُر دادم و روی لکه‌ی خون نشستم، بعد هم پای معیوبم را جمع کردم.
مام گفت: «بهتره بری چاییم رو حاضر کنی.» روی لبه‌ی تخت نشست و جوراب‌هایش را درآورد و انگشت‌های دو پای سالمش را جلوی صورتم تکان داد. «کم‌کم باید برم سر کار.»
«باشه مام.»
صندلیِ پشتِ پنجره‌ام را سُر دادم که خون را بپوشاند. چهاردست‌وپا روی زمین حرکت کردم و سعی کردم پای ناقص و زخمی‌ام در دیدرس مام نباشد. خودم را کشیدم و روی صندلی دوم رفتم، گاز را روشن کردم و کتری را رویش گذاشتم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگی که نجاتم داد
نویسنده
مترجممرضیه ورشوساز
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات289
زبانفارسی
شابک978-600-8111-68-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
66000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگی که نجاتم داد

زهرا ایزدی
۱۴۰۲/۶/۱۸
عالی بود واقعا تلاش‌های ادا را دوست داشتم خیلی خوب بود. این یعنی اگر تلاش کنی میرسی به تلاشت هرچی هم بخوری زمین باز باید بلند شی واقعا کتاب خوبی بود ممنون از نویسنده‌اش خیلی نویسنده‌اش خوب بود واقعا ممنون و ممنون از کتابراه عزیز خیلی کتاب فوق العاده زیبایی هست ممنون واضح نوشته بود و قشنگ میشد بخونی
Debora
۱۴۰۲/۹/۱۷
اولای کتاب کمی ناراحت کنندست اینکه مادری وجود داشته که به فرزند معلولش انقدر ظلم کرده. اما بعد داستان زیبا و دلنشین شد. من ازش لذت بردم نکات ریز و مهم تربیتی زیادی نامحسوس در داستان به خورد خواننده داده میشه که خیلی مفید و ضروریه. واقعا کتاب عالی بود
Maede
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
کتاب خیلی قشنگی بود تلاشای ادا رو دوس داشتم:) ممنون از نویسنده
غزل فتحی
۱۴۰۳/۱/۱
داستان جالبی داشت و ادمو مجبور میکنه که یه شبه همشو بخونه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب جنگی که نجاتم داد

برای دریافت کتاب جنگی که نجاتم داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.