معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

عکس جلد کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد نوشته‌ی کیمبرلی بروبیکر بردلی، اثری در حوزه‌ی ادبیات کودک و جلد اول از مجموعه‌ای هیجان‌انگیز درباره‌ی زندگیِ دختری قهرمان در جنگ جهانی دوم است. بردلی در این کتابِ برنده‌ی جایزه‌ی وال‌استریت ژورنال، داستانِ آدا، دختربچه‌ی ده‌ساله‌ای را روایت می‌کند که معلولیت باعث شده نتواند شبیه باقیِ بچه‌ها زندگی کند و حتی اجازه ندارد از خانه بیرون برود...

درباره‌ی کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

کیمبرلی بروبیکر بردلی (Kimberly Brubaker Bradley) در کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد (The War that Saved My Life) راوی زندگی آدا اسمیت، دختر ده‌ساله‌ای است که با مادر و برادرش زندگی می‌کند. جنگی که جونمو نجات داد جلد اول از رمان دوجلدی جذابی درباره‌ی زندگیِ آدا است. آدا به معلولیت دچار است. مادرِ آدا که از ظاهر دخترش احساس شرمندگی و حقارت دارد، با او با خشونت و بی‌رحمی رفتار می‌کند. مادر که دوست ندارد بقیه دخترش را ببینند، آدا را از بیرون رفتن از خانه منع کرده است و به همین خاطر، دخترک تمام زندگی‌اش را در آن آپارتمان کوچک تک‌اتاقه گذرانده است.

با شروع جنگ جهانی دوم، بریتانیا کودکان را از مناطق شهری به حومه‌های شهر می‌فرستد تا از آسیب در امان باشند. مادرِ آدا هم پسرش، جیمی را می‌فرستد اما با این توجیه که هیچ کسی نیست دلش بخواهد از آدا مراقبت کند، از فرستادن دخترش امتناع می‌کند. آدا که در طول تابستان، خودش یاد گرفته چطور باید راه برود، تصمیم می‌گیرد بدون آنکه به مادرش چیزی بگوید، مخفیانه همراهِ جیمی، خانه را ترک کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

آدا و جیمی به سوزان سپرده می‌شوند تا از آن‌ها مراقبت کند. سوزان که در ابتدا، چندان تمایلی به نگهداری از بچه‌ها ندارد، اندک‌اندک به این دو بچه‌ی مهربان و باهوش علاقه‌مند می‌شود و سعی می‌کند آن‌ها را با تجربه‌های جدید آشنا کرده و مطالب زیادی را به این خواهر و برادر بیاموزد. آدا حتی به نیروهای بریتانیا کمک می‌کند جاسوسی آلمانی را شناسایی کنند! سوزان متوجه می‌شود که راهی برای درمانِ قطعی آدا وجود دارد اما برای انجام عمل جراحی، پول و اجازه‌ی مادر آدا نیاز است. سوزان بارها در این باره به مادر آدا نامه می‌نویسد. مادر آدا سرانجام به روستا می‌آید تا بچه‌ها را با خود ببرد. آدا می‌تواند کنار سوزان بماند اما ترجیح می‌دهد به‌خاطر مراقبت از برادرش به خانه و نزد مادر بی‌عاطفه‌اش برگردد. در کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد می‌بینیم که آیا فرصتی پیش خواهد آمد تا آدا، جیمی و سوزان دوباره کنار یکدیگر باشند یا به‌اجبار با مادر سنگدل خود زندگی خواهند کرد؟ آیا آدا تسلیم می‌شود یا می‌تواند شجاعانه از میان درد و رنج‌ عبور کند و آینده‌ای روشن برای خود بسازد؟

کیمبرلی بروبیکر بردلی، خالق کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد، نویسنده‌ای موفق و برجسته در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. مهارت او در داستان‌نویسی به آفرینش رمان‌های کودک منحصربه‌فردی انجامیده و برایش، جوایز بسیاری را به ارمغان آورده است. کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد را ریحانه وادیدار به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب به همت انتشارات آوای چیروک و به خوانش زهرا لطفی منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ جنگی که جونمو نجات داد

مجموعه کتاب جنگی که جونمو نجات داد، اثری جالب‌توجه و هیجان‌انگیز از کیمبرلی بروبیکر بردلی است که ماجراجویی‌های دختر قهرمانی به نام آدا را در طول جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. نوشته‌های بردلی به دلیل شیوایی بیان و لطافت معانیِ خود، نظرِ مثبت منتقدان و توجه مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. آدای داستانِ ما در این روایت‌ها مدام در تلاش است تا بهترین‌ راه‌حل را برای چالش‌های تمام‌نشدنیِ زندگی‌اش بیابد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

  • نامزد جایزه‌ی منتخب «گودریدز» در سال 2015
  • بهترین کتاب کودکان «وال‌استریت ژورنال» در سال 2015
  • جزو بهترین کتاب‌های کتابخانه‌ی عمومی شیکاگو در سال 2015
  • جزو بهترین کتاب‌های هفتگی ناشران در سال 2015
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب «اشنایدر فمیلی» در سال 2016
  • برنده‌ی جایزه‌ی «ادیسه» در سال 2016
  • نامزد جایزه‌ی «ورمونت گلدن دم» در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی کتاب «بلوستم» در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان «ربکا کودیل» در سال 2017

نکوداشت‌های کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

  • شیوه‌ی نگارش کتاب جنگی که جونمو نجات داد، لطیف، دلپذیر و به‌شدت عاطفی است. (روزنامه‌ی وال‌استریت)
  • رمان جنگی که جونمو نجات داد، داستانی پرجاذبه، احساسی و متفاوت است. (هورن بوک)
  • چیزهای زیادی وجود دارد که باعث می‌شود رمان جنگی که جونمو نجات داد را دوست داشته باشید: شخصیتِ منحصربه‌فرد آدا، فضای پویای داستان، شیوه‌ی بیان آمیخته به طنز نویسنده، و از همه مهم‌تر اراده‌ی استوار آدا برای زنده ماندن. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)
  • آدا، قهرمان داستان جنگی که جونمو نجات داد، ثابت می‌کند که شجاعت و مهربانی او بسیار بزرگ‌تر از ناتوانی‌اش است. عزت‌نفسی که از خود نشان می‌دهد، او را قهرمان واقعی این داستان می‌کند. (ناشران هفتگی)

کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد برای کودکانِ هفت تا دوازده‌ ساله‌ای که به رمان‌های تاریخی و هیجان‌انگیز علاقه‌ دارند، بسیار جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد می‌شنویم

واقعاً از قصد این کار را نکردم. دیده بودم سوزان چطور از آن استفاده می‌کند. ساده به نظر می‌رسید. من هم برای شروع فقط می‌خواستم دو تکه پارچه را به هم بدوزم. با اینکه پارچه از زیر چرخ کشیده شد تو، سوزن مدام روی پارچه جلو و عقب می‌رفت. نفهمیدم از کجا یک مشت نخ هم ریخت بیرون و گره خورد و بعد چرخ خیاطی صدای بدی داد و سوزن دو تکه شد. پایم را از روی پدال برداشتم. به پارچه و نخ‌های در هم گره خورده و تکه‌های سوزن خیره شدم. توی بد دردسری افتاده بودم. سوزان هر روز خیاطی می‌کرد. بعد از اینکه بالاپوش‌هایمان را درست کرد، یک لباس برای خودش و چند شلوار برای جیمی دوخته بود. عاشق چرخ‌خیاطی‌اش بود. اصلاً نمی‌دانستم باید چه کار کنم. دلم آشوب بود. فرار کردم طبقه‌ی بالا و خودم را در اتاقی قایم کردم که هنوز پر از وسایل بَکی بود. به دورترین نقطه‌ی زیر تخت خزیدم. ذهنم فلج شده بود. می‌لرزیدم.

ساعت‌ها بعد صدای سوزان را شنیدم که از در خانه وارد شد. شنیدم که صدایم می‌زند. صدای پای جیمی را شنیدم که از پله‌ها بالا می‌آید. در اتاق خوابمان را باز کرد و فریاد زد: «اینجا نیست.» صدای سوزان را شنیدم که می‌گفت: «باید همون‌جا باشه. عصاش همین‌جا کنار پله‌هاست.» چندین و چند بار اسمم را صدا کردند. جیمی بارها بیرون دوید و باز دوباره برگشت. هوا تاریک‌تر شد. بالاخره کله‌ی سوزان سرک کشید زیر تخت. «دختر بی‌عقل. برای چی قایم شدی؟» خودم را بیشتر مچاله کردم. سوزان بازویم را گرفت و مرا از زیر تخت بیرون کشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
47 دقیقه
قسمت اول
60 دقیقه
قسمت دوم
53 دقیقه
قسمت سوم
57 دقیقه
قسمت چهارم
46 دقیقه
قسمت پنجم
51 دقیقه
قسمت ششم
45 دقیقه
قسمت هفتم
59 دقیقه
قسمت هشتم
49 دقیقه
قسمت نهم
47 دقیقه
قسمت دهم
50 دقیقه
قسمت یازدهم
19 دقیقه
قسمت دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد
نویسنده
مترجمریحانه وادیدار
راویزهرا لطفی
ناشر چاپیانتشارات آفتابکاران
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

فرانک رضایی
۱۴۰۲/۸/۱۵
داستان به این قشنگی چرا عین عصا قورت داده‌ها روایت شد؟ کتاب کودکه لحن رو توی بچه و ادم بزرگ یه جور بیان میکنه بالا پایین نداره صدا توپوقم زیاد داره. در کل از متن کتاب بگذریم راوی افتضاح بود لاقل برای کودک و نوجوان که جالب نبود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد

برای دریافت کتاب صوتی جنگی که جونمو نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.