معرفی و دانلود کتاب جهش تولید: موانع و راهکارها در اقتصاد ایران

عکس جلد کتاب جهش تولید: موانع و راهکارها در اقتصاد ایران
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جهش تولید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جهش تولید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جهش تولید: موانع و راهکارها در اقتصاد ایران

حسین حسینی و جعفر جعفری تویه در کتاب جهش تولید به بررسی موضوع اقتصاد و تولید پرداخته‌اند که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان در هر کشوری به‌شمار می‌رود. بنابر نتایج آماری و بررسی‌های اقتصاددانان، در جامعه‌ای که اقتصاد قوی و میزان تولید بالاتر و باکیفیت‌تری داشته باشد، مردم نیز رفاه و وضعیت معیشتی بهتری دارند. در همین راستا این کتاب به‌طور دقیق به موضوع تولید داخلی در ایران پرداخته و ابعاد گوناگون آن را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب جهش تولید

از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین موضوعات اقتصادی برای مسئولان هر کشوری، ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم تولیدی است. دهه‌هاست که علم اقتصاد و بررسی‌های دقیق آماری ثابت کرده‌اند، هرچه میزان تولید یک کشور بالاتر باشد، رفاه و وضع اقتصادی مردم جامعه نیز بهتر خواهد بود. حسین حسینی و جعفر جعفری تویه در کتاب جهش تولید، به بررسی موضوع تولید در کشورمان ایران پرداخته‌اند. همانطور که می‌دانید، با توجه به جنگ اقتصادی و وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، داشتن اقتصاد قوی بیش از پیش برای ما اهمیت پیدا کرده است. در سال‌های اخیر اقدامات مؤثر و زیادی در جهت افزایش تولید داخلی و ملی صورت گرفته، اما هنوز راهی بسیار طولانی تا مقصدی که در نظر داریم در پیش داریم و همتی دوچندان برای نیل به مقصود لازم است.

حسین حسینی و جعفر جعفری تویه در کتاب جهش تولید بیان می‌کنند که مهم‌ترین مورد در رابطه با افزایش تولید داخلی، شناخت موانع موجود بر سر راه است. با توجه به اهمیت شناخت موانع و پیش‌بینی راه‌هایی برای رفع آن‌ها، سلسله جلساتی در نیمه‌ی دوم سال 1399 با همین موضوع در اندیشکده‌ی سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد و هفت عنوان از این موانع طی هفت جلسه‌ی کاری بررسی و شناخته شدند. کتاب جهش تولید در واقع در هفت فصل به رشته‌ی تحریر درآمده که هرکدام از این فصول صورت‌جلسه‌‌ای از نتایج آن نشست‌ها هستند. در هر یک از نشست‌ها یکی از موانع تولید به‌عنوان محوریت بحث قرار گرفته و پژوهشگران و متخصصانی که از بخش دانشگاهی حضور داشتند، به ارائه‌ی دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند. پس از پیاده‌سازی صحبت‌های اولیه‌ی کارشناسان، سرفصل‌ها مجدداً و توسط خودشان بررسی و از نظر محتوایی اصلاح شده‌اند تا برای چاپ و انتشار در قالب کتاب پیش رو آماده شوند.

هفت نشستی که در کتاب جهش تولید به آن‌ها پرداخته شده شامل عناوینی هستند که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد. جلسه‌ی اول به سیاست‌گذاری صنعتی در شرایط تحریم اختصاص دارد. مسئولان و کارشناسان در جلسه‌ی دوم معضل واردات بی‌رویه و قاچاق را مورد بررسی قرار داده‌اند. در نشست سوم به بررسی موانع موجود در زنجیره‌ی تولید پرداخته شده و در نشست چهارم موانع اداری و قانونی تولید معرفی شده‌اند. موضوع نشست پنجم بررسی موانع صادرات محصولات ایرانی بوده و بالاخره نشست ششم و پایانی است که در آن موانع سرمایه‌گذاری در امر تولید و صنعت شناسایی شده‌اند. حسین حسینی و جعفر جعفری تویه در کتاب جهش تولید سعی کرده‌اند که تبیین درستی نسبت به موانع تولید از دیدگاه‌های متفاوت داشته باشند و همچنین راهکارهای مناسبی را برای گذر از این موانع ارائه دهند. راهکارهایی که شاید در کوتاه‌مدت، اثرشان به چشم نیاید اما در بلند مدت و به یاری خداوند توانا و همت ملی، نتیجه‌بخش خواهند بود.

کتاب جهش تولید را انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب جهش تولید برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به‌عنوان کارشناس در حوزه‌ی افزایش تولید ملی فعالیت می‌کنید یا حتی صاحب کسب‌وکاری هستید و در تولید داخلی نقش دارید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب جهش تولید: موانع و راهکارها در اقتصاد ایران می‌خوانیم

از مهم‌ترین مباحث امروز در اقتصاد ایران، صحبت از محیط کسب‌وکار است، اما محیط کسب‌و‌کار از چه مؤلفه‌هایی تشکیل‌شده است؟ اگر این بخش را طبقه‌بندی کنیم، شاید بتوانیم راحت‌تر مفهوم را برسانیم. ما طبقه‌بندی خود در این رابطه را حداقل دو دسته در نظر می‌گیریم؛ هرچند طبقه‌بندی‌های ادامه‌دار دیگری را نیز می‌توانیم برای آن در نظر بگیریم. طبقه‌بندی که امروز توضیح می‌دهم، مربوط به قوانین و مقررات و مجوزها است که تقریباً از دل یکدیگر می‌آیند. متأسفانه، می‌دانیم که در ایران هزینه‌های مقررات‌گذاری ناشناخته است و نادیده نیز گرفته می‌شود. این امر که ما بدانیم در چه زمانی چه مقدار مقرره می‌خواهیم ایجاد کنیم، برای کسی شناخته‌شده نیست و اهمیت زیادی هم ندارد. درحالی‌که در کشورهای پیشرفته برای هر مقرره یا قانون که می‌خواهند به تصویب برسانند و اجرا کنند، از قبل آن قوانین مختلف را ارزیابی کرده‌اند و بار هزینه‌ایِ هر قانونی را مشخص کرده‌اند و هنگام وضع قانون مکلف هستند هزینه‌های آن بر محیط کسب‌وکار را اندازه‌گیری کنند. این موضوع به‌خصوص از سال 2012 ‌در انگلیس اتفاق افتاده است. این قاعده می‌گوید که ما به ازای هر واحد هزینه‌ای که از مقرره‌گذاری بر جامعه و محیط کسب‌وکار تحمیل می‌کنیم، مکلف هستیم 2 واحد هزینه را کاهش دهیم. یعنی اگر بخواهم قانونی را وضع کنم، مکلف هستم به میزان دو برابر هزینه‌ای که این امر به جامعه تحمیل می‌کند را از بخشنامه‌های قبلی خود حذف کنم. به‌بیان‌دیگر، این کار باعث می‌شود که هزینه مقررات‌گذاری در کشور برای مسئولان بالا باشد. یعنی اگر شما قانونی را وضع کردید، باید بابت آن هزینه دهید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری
مقدمه دکتر گودرزی
فصل اول: نشست اول: سیاست‌گذاری صنعتی در شرایط تحریم
فصل دوم: نشست دوم: واردات بی‌رویه و قاچاق
فصل سوم: نشست سوم: بررسی موانع موجود در زنجیره تولید
فصل چهارم: نشست چهارم: بررسی موانع اداری و قانونی تولید
فصل پنجم: نشست پنجم: بررسی موانع صادرات محصولات ایرانی
فصل ششم: نشست ششم: موانع سرمایه‌گذاری در امر تولید و صنعت
فصل هفتم: نشست هفتم: بررسی و شناسایی موانع فرهنگی جهش تولید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جهش تولید: موانع و راهکارها در اقتصاد ایران
نویسنده،
ناشر چاپی سازمان مدیریت صنعتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-600-275-206-2
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جهش تولید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جهش تولید

برای دریافت کتاب جهش تولید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.