معرفی و دانلود کتاب مدیریت استعداد جهانی: چالش‌ها، استراتژی‌ها و فرصت‌ها

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استعداد جهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استعداد جهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت استعداد جهانی: چالش‌ها، استراتژی‌ها و فرصت‌ها

کتاب مدیریت استعداد جهانی نوشته‌ی اکرام الاریس در حوزه مدیریت و رهبری کارکنان است. همان‌گونه که از نام این اثر پیداست، نویسنده در آن به چگونگی بهره‌برداری بیشتر استعداد‌ها در شرکت‌های بزرگ‌و‌کوچک می‌پردازد و راهکارهای شناسایی استعدادهای پنهان را به مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای خرد و کلان می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب مدیریت استعداد جهانی

مدیران ارشدِ شرکت‌های درجه‌یک، به‌خوبی می‌دانند که استعداد، حرف اول را در استخدام نیرو می‌زند! شرکت‌های بین‌المللی به این نتیجه رسیده‌اند که یک نیروی دارای توانمندی هوشی چشم‌گیر، به اندازه ده‌ها نیروی کار بدون استعداد، برای آن کار خاص، در یک مجموعه سودآوری دارد. اکرام الاریس ( (Akram Al Ariss)، نویسنده‌ی کتاب مدیریت استعداد جهانی، رقابت تنگاتنگی را میان شرکت‌های تراز اول برای استخدام نیروهای مستعد در آینده‌ای نزدیک پیش‌بینی می‌کند. بر اساس اطلاعات کتاب، این رقابت به اندازه‌ای رقابتی می‌شود که دست‌کمی از جنگ ندارد. در این جنگ، شرکت‌ها با پیشنهاد‌های وسوسه‌برانگیزی، نیروهای نابغه شرکت‌های رقیب را به اختیار می‌گیرند. ترفیع شغلی، افزایش چشمگیر دستمزد و کار در پروژه‌های دلخواه، قسمتی از این پیشنهاد‌های وسوسه‌برانگیز به‌حساب می‌آید. از طرف دیگر، استخدا‌م‌کردن نیرو، پایان این نبرد نیست. درواقع تلاش شرکت‌ها برای حفظ این نیروهای با استعداد، آغاز نبردی نفس‌گیر و پر هزینه است. دلیل این امر کاملاً روشن است، زیرا شرکت‌های رقیب برای به‌خدمت گرفتن نیروهای با استعداد شرکت شما، دست‌روی‌دست نمی‌‌گذارند. اینجاست که اطلاعات کتاب مدیریت استعداد جهانی، جایگاه ویژه‌ای در بین مدیران و کارمندان بخش‌ نیروی انسانیِ شرکت‌ها پیدا می‌کند!

معرفی و دانلود کتاب مدیریت استعداد جهانی

مطالب این کتاب با ترتیب بسیار خوش‌خوانی پیش روی مخاطب قرار گرفته‌اند. در نتیجه مخاطب را سردرگم نمی‌کند و هر آنچه را باید بداند، به شکل روشن و دقیق به او می‌گوید. تعامل با نیروهای با استعداد، شیوه‌های خاص خود را دارد؛ اکرام الاریس، در کتاب مدیریت استعداد جهانی به روش‌های تعامل با نیروهای با استعداد پرداخته و آن را به شکلی دقیق بیان کرده است. نویسنده برای توضیحِ منظورِ خود، نمونه‌های سودمند و جالبی راهم ارائه کرده است. بنابراین خواننده به لطف این نمونه‌ها، به‌راحتی می‌تواند سیاست‌‌گذاری‌های مختلف را در حوزه مدیریت استعداد با یکدیگر مقایسه کند. بر اساس اطلاعات این کتاب، سازمان‌ها باید به سطحی از پیشرفت برای استخدام و مدیریت نیروهای با استعداد، دست پیدا کنند. در نتیجه می‌توان گفت کتاب مدیریت استعداد جهانی، چراغ راهی است برای مدیرانی که به‌دنبال روش‌های بهتری برای تعامل با نیروهای یک مجموعه می‌گردند.

با نگاهی به فهرست مطالبِ کتاب، متوجه می‌شویم که نویسنده برای نگارش‌ آن سنگ‌تمام گذاشته است. بخش نخست کتاب مدیریت استعداد جهانی به معرفی این مفهوم (استعداد جهانی) اختصاص دارد. شناخت مدیران منابع انسانی از مفهوم استعداد و چالش‌های پیشِ رو برای نیروهای مستعد مهاجر، از قسمت‌های مهمی است که در این بخش درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌شود. مدیریت استعداد در کشورهای مختلف نیز از دیگر موضوعاتی است که در بخش‌های بعدی کتاب مدیریت استعداد جهانی از آن‌ها سخن به میان می‌آید. به‌طورکلی باید گفت با کتابی روبه‌رو هستیم که راه‌کارهای ارزشمندی را برای انتقال بحث‌های تئوری در حوزه عمل پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ و نشر کتاب مدیریت استعداد جهانی را بر عهده داشته است و منوچهر منطقی، ابوالفضل کیانی بختیاری، یونس نظری و صمد علی‌نیا این کتاب را ترجمه کرده‌اند.

کتاب مدیریت استعداد جهانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر رهبری یک تیم، سازمان یا شرکت را برعهده دارید یا می‌خواهید بهترین استعدادها را در حوزه فعالیت خود بشناسید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب مدیریت استعداد جهانی: چالش‌ها، استراتژی‌ها و فرصت‌ها می‌خوانیم

هوش فرهنگی براساس مفهوم هوشمندی بنا شده است و یکی از توانایی‌های مهم افراد در حل مسائل سازمانی پیچیده را تشریح‌ می‌کند. سازمان‌ها باید تعیین کنند چرا برخی اعضا مسائل را بهتر از دیگران حل‌ می‌کنند؛ هوشمندی‌ می‌تواند یکی از دلایل اصلی آن باشد. کارکنانی با هوش بیشتر، مسائل پیچیده را به خوبی حل‌ می‌کنند و آزمون‌های هوش برای سنجش هوش عقلی طراحی شده است، این آزمون ابزار سازمانی مهمی برای انتخاب استعدادهای با عملکرد بالا‌ست. کاربرد نامناسب هوش عقلی، سبب تبعیض علیه جمعیت اقلیت سازمان‌ می‌شود. گرچه برخی شرکت‌ها از این آزمون‌ها استفاده‌ می‌کنند، بسیاری از سازمان‌ها تشخیص دادند که هوش عقلی نمی‌تواند عملکرد حل مسئله را به درستی تشریح سازد، زیرا احساس آثار جانبی دارد. مدیرانی که احساسات دیگران را‌ می‌فهمند، بهتر‌ می‌توانند مشارکت مؤثری ایجاد کنند

گلمن (1995) و میر و همکارانش (2000) واژه هوش احساسی را معرفی کردند؛ به زودی ابزارهای توسعه هوش احساسی توسعه‌ می‌یابد. از این رو، سازمان‌ها‌ می‌توانند برای پیش‌بینی عملکرد افراد مستعد، هوش عقلی و احساسی را سنجش کنند.
عمدتاً این معیارها با کمبودهایی همراه است: آن‌ها وابسته به زمینه‌اند. فردی که هوش عقلی و احساسی برتری در لهستان از خود نشان داد لزوماً عملکرد بهتری در فرانسه ندارد، به ویژه اگر خود را با زمینه‌های جدید تطبیق ندهد. اوایل سال 2000، مفهوم جدیدی برای تشریح توانایی کار اثربخش میان فعالیت‌ها ظهور یافت. ارلی (2002) و ارلی و انگ (2003) آن را هوش فرهنگی نامیدند و تا سال 2007، مقیاس هوش فرهنگی توسعه یافت (آنگ و همکاران، 2007). این طیف از هوشمندی (عقلی، احساسی و فرهنگی) تشریح‌کننده توانایی‌های مورد نیاز برای استعدادهای افراد در سازمان‌های جهانی است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار مترجمان
بخش I: مفاهیم و فرایندهای مدیریت جهانی استعداد
مقدمه و مرور اجمالی
شناخت مدیران منابع انسانی از مفهوم استعداد: مطالعه میان‌فرهنگی
مدیریت هوشمند استعداد جهانی: رویکرد ترکیبی
مدیریت استعدادهای کلیدی در شرکت‌های چندملیتی
چالش فرهنگی به عنوان سازه کلیدی مدیریت جهانی استعداد
کارکنان سایر مراکز به عنوان بعد کلیدی مدیریت استعداد
چالش استعداد جهانی نیروهای مهاجران
فرصت‌ها و چالش‌های سازمان و متخصصان مهاجر متبحر
بخش II: مدیریت جهانی استعداد در حوزه‌های جغرافیایی
مدیریت جهانی استعداد در برزیل: جتینهو به عنوان استعداد مدیریتی
مدیریت استعداد در چین
مدیریت جهانی استعداد در شرکت‌های چندملیتی ژاپن: مورد مطالعاتی شرکت موتور نیسان
مدیریت استعداد در ASEAN: مطالعه کشور تایلند
مدیریت جهانی استعداد در شرکت‌های دانش‌محور اروپا و هند
مدیریت استعداد در منطقه منا و شورای همکاری خلیج فارس: چالش‌ها و فرصت‌ها
مدیریت استعداد در لهستان: چالش‌ها، استراتژی‌ها و فرصت‌ها
چگونگی جذب و نگهداری کارفرمایان جهانی: شواهدی از کشور فنلاند
مدیریت جهانی استعداد در شرکت‌های چندملیتی فرانسوی
مدیریت جهانی استعداد و مدیران زن آمریکا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت استعداد جهانی: چالش‌ها، استراتژی‌ها و فرصت‌ها
نویسنده
مترجممنوچهر منطقی، ابوالفضل کیانی بختیاری، یونس نظری، صمد علی نیا
ناشر چاپی سازمان مدیریت صنعتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-275-141-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت استعداد جهانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت استعداد جهانی

برای دریافت کتاب مدیریت استعداد جهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.