معرفی و دانلود کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم: پژوهش‌ها و فرصت‌های نوظهور

برای دانلود قانونی کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم: پژوهش‌ها و فرصت‌های نوظهور

پیتر اسمیت و جان پوردهناد در کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم، به بیان فناوری‌های نوظهور و پیشرفته‌ی دیجیتالی می‌پردازند و می‌کوشند شیوه‌های برنامه‌ریزی و آمادگی سازمان‌ها را برای مواجهه با آن‌ها توضیح دهند. این کتاب با مرور مهم‌ترین تکنولوژی‌های انقلاب صنعتی چهارم، یک مدل کسب‌وکار نوین ارائه می‌کند و استراتژی‌ها و راهبردهایی را به مدیران کسب‌وکارها پیشنهاد می‌دهد که با کمک آن‌ها می‌توانند بهره‌وری سازمان‌شان را به حداکثر برسانند.

درباره‌ی کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم

در قرن بیست‌ویکم، فناوری با رشدی خیره‌کننده مواجه شده که بر تمام ارکان جامعه، ازجمله صنعت تأثیر گذاشته است. تلاقی این دو شاخه باعث شده تا عصر حاضر را انقلاب صنعتی چهارم بنامند. دوره‌ای که قرار است در آن ربات‌ها، هوش مصنوعی و ابرکامپیوترها کنترل ارکان صنعتی را بر عهده بگیرند. طبیعتاً سازمان‌ها و شرکت‌ها باید خود را برای این شرایط آماده کنند و آگاهانه به استقبال آن بروند. مقاومت در برابر آن مثل مقاومت شرکت‌های سنتی در برابر کامپیوتر و اینترنت است. دقیقاً به همان اندازه ساده‌انگارانه و محکوم به شکست خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم

این سازمان‌ها باید با فلسفه‌ی دوران صنعتی معاصر آشنا باشند، بدانند چه تکنولوژی‌هایی در حال ظهور است و چطور می‌توان آن‌ها را به نفع خود به خدمت گرفت. این موضوع نه‌فقط برای مدیران، که در مورد کارکنان هم صادق است. یعنی آن‌ها هم باید آمادگی مواجهه با اتفاقات در حال وقوع را داشته باشند. اما ما با آینده‌ی پیچیده‌ای طرفیم، بنابراین مدل‌های کسب‌وکار آتی هم به همان اندازه پیچیده و سخت خواهند بود. این بدان معناست که برای استقبال از فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم، باید برنامه‌ریزی داشت و با راهبردهایی مؤثر با آن روبه‌رو شد. یکی از منابع مفید که این موضوع را به‌خوبی تحلیل کرده، کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم (Organizational Leadership for the Fourth Industrial Revolution) نوشته‌ی پیتر اسمیت (Peter Smith) و جان پوردهناد (John Pourdehnad) است. این کتاب به انواع تکنولوژی‌های این دوره اشاره می‌کند و آن‌ها را یک‌به‌یک توضیح می‌دهد. همین‌طور از این موضوع می‌گوید که این ابزارهای دیجیتالی چه تأثیری بر زندگی و کار خواهند گذاشت.

در حال حاضر فناوری‌های دیجیتالی زیادی در اطراف ما وجود دارد که زندگی‌مان به آن‌ها وابسته است. اما از دید دانشمندان و محققان، سه تکنولوژی نقشی اساسی در انقلاب صنعتی چهارم ایفا خواهند کرد: رایانش ابری، ابرکامپیوترها و اینترنت اشیا. به‌زعم آن‌ها این سه در کنار هم بنیادهای عصر جدید را می‌سازند. اما دو فناوری دیجیتالی دیگر هم هستند که تا حدی نادیده گرفته شده‌اند. درواقع بالقوه هستند و هنوز کاملاً پتانسیلشان درک نشده: هوش مصنوعی و جمع‌سپاری. گام‌های اولیه‌ی این تکنولوژی‌ها کاملاً نویدبخش بوده و به نظر می‌رسد آن‌ها هم در آینده‌ی نزدیک نقش غیرقابل‌انکاری را در صنعت بازی خواهند کرد. پیتر اسمیت و جان پوردهناد در کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم، پس‌ازاینکه موارد را بررسی کردند به موضوع برنامه‌ریزی برای مواجهه با این انقلاب می‌پردازند. از دید آن‌ها، دنیای فعلی، دنیایی مبهم و سرشار از پیچیدگی و البته ناپایدار است که هیچ‌چیز در آن قطعی نیست. پرسش اساسی اینجاست که در این فضا سازمان‌ها چطور می‌توانند برای آینده تصمیم‌گیری کنند و ابتکار عمل به خرج دهند؟ نویسندگان به چندین نظریه در این زمینه اشاره می‌کنند و استراتژی‌ها و راهبردهایی را ارائه می‌دهند. درنهایت به یک مدل کسب‌وکار مدرن می‌رسند که می‌توان از آن در دنیای دیجیتالی در حال ظهور استفاده کرد و به بهره‌وری بیشتری دست یافت.

کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم را قاسم تقی زاده، سیدمجید ابن‌الرضا و یونس نظری ترجمه کرده‌اند و انتشارات سازمان مدیریت صنعتی آن به چاپ رسانده است.

کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران سازمان‌ها، مخصوصاً مدیران استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوظهور پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم: پژوهش‌ها و فرصت‌های نوظهور می‌خوانیم

چالش حوزه برنامه‌ریزی سازمانی (در شرایط غیرممکن بودنِ پیش‌بینی آینده)، تدوین فرایندی برای تعیین مسیرهای راهبردی بهینه و متقاعد کردن ذی‌نفعان برای سرمایه‌گذاری در زمینه اجرای موفق راهبردهاست. در رویکرد برنامه‌ریزی تعاملی، فرض می‌شود که سازمان، سیستمی چندهدفی است و در فرایند برنامه‌ریزی، اهداف همه ذی‌نفعان، از جمله کل جامعه باید مد نظر قرار بگیرند. فرایند برنامه‌ریزی تعاملی، همه اهداف متنوع موجود را لحاظ می‌کند و رویکردی را برای حل‌و‌فصل منازعات پیشنهاد می‌دهد که از جمله عوامل اجتناب‌ناپذیر سیستم‌های چندهدفی هستند.

هنگامی که سازمان را نوعی سیستم اجتماعی هدفمند در نظر می‌گیریم، متوجه می‌شویم که از مجموعه واحدهای هم‌بسته تشکیل شده است که هیچ‌کدام از زیرمجموعه‌هایش مستقل از یکدیگر نیستند. به عبارت دیگر، سازمان، به‌صورت کلی دارای ویژگی‌های سیستمی است که در هیچ یک از اجزا و زیرمجموعه‌هایش یافت نمی‌شوند و همه واحدهای آن نیز به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با یکدیگر مرتبط هستند. هماهنگ کردنِ منافع اجزای هدفمند (مردم) با یکدیگر و نیز با کل سیستم، چالش اصلی فرایند برنامه‌ریزی در سازمان است. این چالش با اتخاذ رویکرد برنامه‌ریزی تعاملی حل می‌شود.

برنامه‌ریزی تعاملی نوعی روش‌شناسی است که نیازمان به پیش‌بینی را از میان بر‌می‌دارد. این رویکرد در پی شناسایی مفروضات راهبردی مد نظر و چارچوب‌بندی آن‌ها در قالب ممکن‌ها و حوزه‌های برنامه‌ریزی اقتضایی است. مفروضات با ممکن‌ها سر‌و‌کار دارند و پیش‌بینی‌ها و پیش‌گویی‌ها با احتمالات مرتبط هستند؛ بنابراین، آن دسته از روش‌های برنامه‌ریزی، که بسیار به دقتِ پیش‌بینی‌ها وابسته هستند، در شرایط کنونی، کمتر درخور اطمینان هستند. البته، شناسایی مفروضات پایش، اعتبار این روش‌ها را برخلاف تغییر شرایط محیطی ممکن می‌کند. بخشی که در ادامه آمده است، به تبیین فرایند گام‌به‌گامِ برنامه‌ریزیِ تعاملی می‌پردازد.

فهرست مطالب کتاب

سخن نخست
فصل 1: فناوری‌های دیجیتال بنیادین
فصل 2: فناوری‌های دیجیتال بالقوه بنیادین
فصل 3: برنامه‌ریزی برای سازمان‌های انقلاب صنعتی چهارم: ملاحظات عملی مهم
فصل 4: برنامه‌ریزی برای سازمان‌های انقلاب صنعتی چهارم: بررسی فرایندهای جایگزین
فصل 5: ارزیابی سرمایه راهبردی و استفاده بهینه از آن
فصل 6: تحقق سازمان‌ها مبتنی بر برنامه‌ریزی‌های جدید
فصل 7: تأملات مهم
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم: پژوهش‌ها و فرصت‌های نوظهور
نویسنده،
مترجمقاسم تقی زاده، سید مجید ابن الرضا، یونس نظری
ناشر چاپی سازمان مدیریت صنعتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-600-275-144-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم

برای دریافت کتاب رهبری سازمانی در انقلاب صنعتی چهارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.