معرفی و دانلود کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها

عکس جلد کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها

کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها نوشته‌ی برونو سالگوئز است. این کتاب به توضیح طرحی با نام جامعه 5.0 که از طرف ژاپن ارائه شده بود می‌پردازد، تاریخچه و دلیل شکل‌گیری این طرح را توضیح داده و از چگونگی اجرا و پیاده‌سازی این طرح در جامعه‌ی مبدأ سخن می‌گوید. هدف نهایی این طرح رفاه عمومی ضمن حفظ اهداف اقتصادی است.

درباره‌ی کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها

طرح جامعه 5.0، طرحی بود که در سال دو هزار و شانزده توسط ژاپن ارائه شد و هدف آن ایجاد رفاه عمومی در ضمن حفظ اهداف اقتصادی ژاپن بود. کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها (Society 5.0: Industry of the Future, Technologies, Methods and Tools) که توسط برونو سالگوئز (Bruno Salgues) نگاشته شده به توضیح همین طرح می‌پردازد. سالگوئز ابتدا از تاریخچه‌ی پیشرفت تکنولوژی تا ایجاد جامعه 4.0 و حالا شکل‌گیری اجتماع 5.0 سخن می‌گوید و از تاثیر اجتماعی فناوری و اینترنت صحبت می‌کند.

نویسنده با ترکیبی از آمار، مطالعات موردی، و مثال‌های دنیای واقعی، بزرگی تحول قریب‌الوقوع را به‌طور موثر بیان می‌کند. موضوع اصلی جامعه 5.0" مفهوم صنعت 5.0 است، تکاملی فراتر از صنعت 4.0 که این بار نیروی انسانی را نیز با فناوری های پیشرفته ادغام می‌کند. یکی از نقاط قوت کتاب، توانایی آن در انتقال ایده‌های پیچیده به شیوه‌ای قابل فهم است. برونو سالگوئز مفاهیم فنی را به گونه‌ای ارائه می‌دهد که به راحتی قابل درک است و مطالعه‌ی کتاب را برای خوانندگانی با درجات مختلف آشنایی با موضوع مناسب می‌کند. علاوه بر این، استفاده‌ی ماهرانه‌ی نویسنده از تصاویر و نمودارها، وضوح متن را افزایش می‌دهد و به خوانندگان اجازه می‌دهد تا پیچیدگی‌های صنعت 5.0 را به راحتی درک کنند.

جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها شامل دوازده فصل به علاوه‌ی یک فصل نتیجه‌گیری می‌باشد و نویسنده پس از گذر از مفاهیم ابتدایی می‌کوشد تا روش‌های پیاده‌سازی و بومی‌سازی این طرح را برای خوانندگان شرح دهد و به مشکلات این کار نیز بپردازد. از عناوین فصول این کتاب می‌توان به «از جامعه 5.0 تا سیاست‌های مرتبط با آن»، «هسته مرکزی جامعه 5.0»، «فناوری اطلاعات 2.0، شالوده جامعه 5.0» و ... اشاره کرد.

این کتاب توسط نشر سازمان مدیریت صنعتی به چاپ رسیده است.

کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب که در زمره‌ی کتاب‌های علوم اجتماعی و مهندسی کامپیوتر قرار می‌گیرد، برای تمامی علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی، هوش مصنوعی و کامپیوتر، صنعت و اقتصاد مناسب و قابل توجه خواهد بود. از نکات مثبت این کتاب متن قابل فهم و روان آن است که سبب می‌گردد استفاده از آن برای عموم سهل و ممکن باشد.

در بخشی از کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها می‌خوانیم

اصطلاح «جامعه 5. 0» اولین بار در سال 2016 در ژاپن مطرح شد. از آن زمان تاکنون، گسترش این اصطلاح و شکل‌گیری مفاهیم بنیادین آن را شاهد بوده‌ایم.
اصطلاح جامعه 5. 0 اولین بار در سندی با عنوان «پنجمین طرح اساسی علم و فناوری» استفاده شد. این سند را شورای علم، فناوری و نوآوری دولت ژاپن تدوین کرده بود. در ماه ژانویه‌ی 2016 هیئت وزرای ژاپن، این طرح را اجرا کرد.

تعریف: «جامعه 5. 0» را می‌توان «جامعه اطلاعات‌محور» تعریف کرد؛ جامعه‌ای که در آن، فضای فیزیکی و فضای سایبر به‌شدت با یکدیگر ادغام و یکپارچه شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: پیش‌درآمدی بر درک جامعه 5.0
1: جامعه 5.0: منطق و ساخت
2: از جامعه 5.0 تا سیاست‌های مرتبط با آن
3: صنعت 4.0؛ هسته مرکزی جامعه 5.0
4: شهر و تحرک 3.0
5: فناوری اطلاعات 2.0، شالوده‌ی جامعه 5.0
6: جامعه 5.0 و مدیریت آینده
7: پیامدهای پایان نوآوری‌های بزرگ
8: نوآوری در جامعه 5.0
9: جامعه «مشارکتی»
10: چالش‌های بومی‌سازی، بازار، مهارت‌ها و دانش
11: جامعه اقتضایی
12: اقتصاد در جامعه 5.0

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها
نویسنده
مترجمابوالفضل کیانی بختیاری
ناشر چاپی سازمان مدیریت صنعتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات237
زبانفارسی
شابک978-600-275-148-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها

برای دریافت کتاب جامعه 5.0: صنعت آینده، فناوری‌ها، روش‌ها و ابزارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.