معرفی و دانلود کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن

عکس جلد کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن
قیمت:
۱۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن

مگان مک دونالد، نویسنده‌ی کودک و نوجوان اهل آمریکا، در کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن داستان برادر جودی دمدمی، یعنی استینک را برایتان شرح می‌دهد که به دنبال یک کشف تاریخی است. او همه‌ی حیاط پشتی‌شان را گودال کنده تا شاید بتواند بقایایی از اسمیلودُن‌ها (گربه‌های دندان‌خنجری) را پیدا کند. غافل از این‌که شانس پیدا کردن آن‌ها در حیاط خانه‌ی جودی و استینک یک در هزار است...

درباره‌ی کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن

کتابی که پیش روی شماست، با نام استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن (Judy Moody and Friends: Searching for Stinkodon) نوشته‌ی مگان مک دونالد (Megan McDonald) است. این اثر که نخستین بار در سال 2019 به انتشار رسیده، ذیل مجموعه‌ی «جودی دمدمی و دوستان» در دسترس عموم قرار گرفته است. در این کتاب نیز همچون سایر مجلدهای مجموعه‌ی جودی دمدمی و دوستان، شاهدِ داستان‌ها و ماجراهایی هستیم که استینک و جودی، به همراه دوستانشان رقم می‌زنند. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، خلاصه‌ای از کتاب استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن است.

به ببر دندان خنجری، اسمیلودُن می‌گویند. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم که آن‌ها ببر نیستند، بلکه گربه‌های دندان خنجری‌اند. جانورانِ پیش از تاریخ که میلیون‌ها سال قبل روی زمین ساکن بودند و در حال حاضر نسل‌شان منقرض شده.

اما چه فایده‌ای دارد که بدانیم اسمیلودُن‌ها چه کسانی هستند؟ کمی صبر داشته باشید تا به شما بگوییم. راستش را بخواهید، استینک، برادر جودی دمدمی، شروع کرده به کندن گودال در حیاط پشتی‌شان. وای اگر حیاط را ببینید! مثل آبکش سوراخ‌سوراخ شده است. تمام صورت و توی گوش‌ها و دهان استینک پر از خاک شده، اما باز هم از کندن دست‌بردار نیست. آخر می‌دانید، دارد دنبال بقایایی از اسمیلودُن‌ها می‌گردد!

با مطالعه‌ی کتاب استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن متوجه می‌شویم هر چه جودی به استینک می‌گوید که شانس پیدا کردن هر موجود دندان‌خنجری در حیاط پشتی‌شان یک در هزار میلیون است، به خرج استینک نمی‌رود. آخر به تازگی شنیده که دو تا بچه در ایالت میشیگان مشغول گرفتن خرچنگ از نهر حیاط پشتی‌شان بوده‌اند که یک استخوان ماستادن پیدا کرده‌‍اند. ماستان‌ها یک جور فیل پیش از تاریخ است!

خلاصه این‌که استینک رؤیای یک کشف تاریخی را در سر دارد. آرزویش است عکسش را روی جلد مجله‌ی کودک علم چاپ کنند و خواهرش از حسودی بترکد! با این همه هیچ ماجرایی در کتاب استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن مطابق پیش‌بینی جودی و استینک پیش نمی‌رود. برای آن‌که بدانید این کشف تاریخی به کجا ختم می‌شود، تنها کافی است کتاب استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن را در دست بگیرید و شروع به خواندن کنید.

کتاب استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن را محبوبه نجف خانی به زبان فارسی ترجمه کرده و گروه انتشاراتی افق آن را ذیل مجموعه کتاب‌های فندق به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جودی دمدمی و دوستان

آثاری که ذیل مجموعه‌ی جودی دمدمی و دوستان (Judy Moody and Friends) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» و دوستانش رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته باهوش و باذکاوت.

مجموعه داستان‌های جودی دمدمی و دوستان سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌کنند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی و دوستانش را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی جودی دمدمی و دوستان تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخارات فراوانی را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است.

در نکوداشت کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن

  • در کتاب استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن یک غافلگیری بزرگ در انتظار است. چراکه استینک تصمیم گرفته در حیاط خانه‌ی خود به دنبال بقایای یک جانور منقرض‌شده بگردد و جودی نیز در این مسیر به او کمک می‌کند. (آمازون)

کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن برای چه کسانی مناسب است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن، اثر مگان مک دونالد، لذت و بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن می‌خوانیم

فردای آن روز، استینک برگشت سر کندن و کندن و کندن. وبستر، دوست صمیمی‌اش، به کمک استینک آمد تا با هم بگردند.

آن‌ها تمام روز مشغول کندن زمین بودند. خاک را که زیرورو می‌کردند، به نظرشان آمد هفت‌صد بار پشه نیششان زد و هفت‌هزارتا ریشه‌ی قاصدک کندند تا روی جای نیششان بگذارند. در پایان روز دوم گودال کندن، استینک فقط یک در بطری، یک عالمه کلاهک میوه‌ی بلوط و یک سکه‌ی یک‌سنتی سال 1985 پیدا کرده بود. وبستر هم عینک جودی را پیدا کرد که مثل عینک شخصیت کتاب والدو کجاست؟ بود.

روز سوم گودال کندن، جودی آمد طبقه‌ی پایین تا صبحانه بخورد، برای خودش توی کاسه برشتوک ریخت و گفت: «شیر را رد کن بیاید، استینک.»

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: گودال کندن
فصل 2: دزدکی - یواشکی
فصل 3: غافلگیری دندان‌خنجری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-600-353-944-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن

برای دریافت کتاب جودی و دوستان 10: استینک دمدمی در جست و جوی بزرگ‌ترین کشف قرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.