معرفی و دانلود کتاب جین ایر - جلد اول

عکس جلد کتاب جین ایر - جلد اول
قیمت:
۱۲۵۰۰۰ 87500 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جین ایر - جلد اول

کتاب جین ایر - جلد اول رمانی عاشقانه به قلم شارلوت برونته، نویسنده‌ی بزرگِ ادبیاتِ قرن نوزدهم انگستان، است. برونته در این اثر خواندنی داستان زندگی دختری تنها به نام جین را به تصویر کشیده، که پس از تحمل مشقت‌های فراوان، سرانجام با ورود به خانه‌ای اشرافی، رؤیای خود مبنی بر بهره‌مندی از زندگی‌ای آرام را در آستانه‌ی تحقق می‌یابد. غافل از آن‌که سرنوشت هنوز بازی‌های زیادی برای او در سر دارد... گفتنی است که رمان جین ایر، یکی از برترین آثار ادبیات انگلیسی در فهرست نشریه‌ی گاردین است.

درباره کتاب جین ایر - جلد اول

شارلوت برونته (Charlotte Brontë) یکی از نوابغ مسلم تاریخ ادبیات است؛ نویسنده‌ای خوش‌قریحه، خلاق و جسور، که با رمان‌های درخشان خویش سهمی مهم در اعتلای ادبیات انگلیسی‌زبان در طول قرن نوزدهم ایفا نمود. شاهکار برونته، به زعم تمام صاحب‌نظران و سخن‌شناسان، کتاب جین ایر (Jane Eyre) است؛ رمانی عاشقانه که نخستین بار در 16 اکتبر سال 1847 به انتشار رسید.

کتاب جین ایر، از زمان نگارش تا به امروز، همواره به عنوان یکی از کلاسیک‌های ادبیات داستانی انگلستان، مورد ستایش عام و خاص بوده است. این اثر، به سبب فرم روایی بدیعش، نثر شاعرانه‌اش و شخصیت‌پردازی درخشانی که عرضه می‌کند، یکی از بهترین رمان‌های انگلیسی در عصر ویکتوریا به شمار می‌رود. هنگامی که از عصر ویکتوریا سخن می‌گوییم، باید به یاد داشته باشیم که از دوران اوج ادبیات انگلیسی در طول سه سده‌ی اخیر بحث می‌کنیم. از زمانه‌ای که در آن نوابغی چون چارلز دیکنز، جورج الیوت، جین آستین، تامس هاردی و البته، دو خواهر شارلوت، آن و امیلی برونته، ظهور نموده و شاهکارهای ماندگار خویش را خلق کردند. بنابراین، ناگفته پیداست زمانی که رمان جین ایر را در میان انبوه آثار بزرگ این عصر، یکی از برترین‌ها می‌خوانیم، به واقع سخنی حساس و تأمل‌برانگیز گفته‌ایم. با این حال، هر مخاطب سخن‌شناسی پس از مطالعه‌ی این اثر، تصدیق خواهد کرد که در این ادعا ابداً جای شک و تردید نیست.

عنوان کتاب جین ایر، مثل اغلب آثار بزرگ قرن نوزدهم، از نام شخصیت اصلیِ اثر گرفته شده است. در این کتاب مخاطب داستان زندگی دختری جوان به نام جین ایر خواهید بود، که از بدو تولد همواره به سان یک خانه‌به‌دوش گذران حیات کرده است. او که از همان آغاز سنین کودکی از نعمت بهره‌مندی از پدر و مادر محروم شده، ابتدا، برای ایامی چند، در خانه‌ی یکی از بستگان سخت‌گیر خود، و بعد، تا سر رسیدن ایام جوانی، در نوانخانه‌ای محقر، به زندگی ادامه می‌دهد. با آغاز جوانی امّا، اینطور به نظر می‌رسد که ستاره‌ی اقبال سرانجام نظری نیز به جینِ بینوا کرده است.

آری، گویی از پسِ سال‌های مملو از رنج و عذاب، سرانجام دورانی سرشار از آسایش و خوشبختی در زندگی دخترک یتیم داستان ما آغاز گشته است. ماجرا از این قرار است که جین، پس از ترک نوانخانه، به عنوان معلم سرخانه، وارد خانه‌ی مردی متمول و اشرافی به نام آقای راچستر می‌شود. جین بناست در خانه‌ی این مرد، به تربیت کودکی به‌سرپرستی‌گرفته‌شده بپردازد. در ابتدا تمام امور به نحوی عالی پیش می‌روند. آقای راچستر نه از موضع بالا به پایین، بلکه همچون دوستی صمیمی با جین رفتار می‌کند. جین نیز، در مقابل، ضمن قدردانی از الطاف آقای راچستر، از مواهب زندگی در خانه‌ی اعیانی او به تمامی بهره می‌گیرد. کمی بعد، اوضاع حتی از این نیز رؤیایی‌تر می‌شود. آقای راچستر به جین ایر دل می‌بازد و با خلوصی عاشقانه از او خواستگاری می‌کند. جین نیز می‌پذیرد و در عالم خیال، خود را خوشبخت‌ترین زن جهان تصور می‌کند. تا این‌که کشف واقعیتی شوم، یک‌شبه تمام این خیالات خوش را محو و نابود می‌سازد. این واقعیت شوم، از این قرار است: آقای راچستر، پیش از این ازدواج کرده بوده، و همسر او، هم‌اینک در قید حیات است!...

از کتاب جین ایر ترجمه‌های زیادی در زبان فارسی در دست است. اثری که هم‌اکنون پیش روی شماست، جلد اولِ رمان جین ایر با ترجمه‌ی نوشین ابراهیمی است که ذیل مجموعه‌ی «عاشقانه‌های کلاسیک» نشر افق به انتشار رسیده است.

در پایان، بد نیست اضافه کنیم که رمان جین ایر، یکی از عناوین پرفروش داستانی در سراسر جهان، و همچنین، یکی از برترین رمان‌های انگلیسیِ تمام اعصار به انتخاب نشریه‌ی گاردین است.

اقتباس از کتاب جین ایر - جلد اول

رمان جین ایر تاکنون الهام‌بخش خلق آثار اقتباسی فراوانی در عالم تئاتر و سینما شده است. یکی از معروف‌ترینِ این اقتباس‌ها، فیلم سینمایی جین ایر به کارگردانی کری فوکوناگا است. این اثر تماشایی در سال 2011 به اکران عمومی درآمد. میا واشیکوفسکا، مایکل فاسبندر و جودی دنچ، از جمله بازیگران مشهوری‌اند که در فیلم سینمایی جین ایر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب جین ایر - جلد اول

- رمانی که ما را غرق در نبوغ، شور و هیجانِ خالق خود می‌کند. (Virginia Woolf)
- ویژگی متمایز این اثر، تواناییِ آن در برقراری رابطه‌ای نزدیک و بی‌واسطه با خواننده است. (Guardian)
- شارلوت برونته تمام شخصیت‌های داستان خود را به نحوی زنده و ملموس ساخته و پرداخته است. (Library Journal)

کتاب جین ایر - جلد اول مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی کلاسیک و دوست‌داران رمان‌های عاشقانه، دو گروه از مخاطبینی‌اند که بی‌شک شیفته‌ی این شاهکار بی‌نظیر از شارلوت برونته خواهند شد.

با شارلوت برونته بیشتر آشنا شویم

شارلوت برونته نویسنده و شاعر بزرگ انگلیسی بود که به سال 1816، در منطقه‌ی همپشر انگلستان دیده به جهان گشود. دو خواهر دیگر او، امیلی و آن نیز، از نویسندگان بزرگ عصر خویش بودند.

شارلوت برونته زندگی پرماجرا اما کوتاهی داشت. او در سال 1855، بر اثر بیماری تیفوس از دنیا رفت. با این حال، فعالیت‌های ادبی شارلوت در طول همین عمر کوتاه سی و هشت‌ساله چنان پربار و غنی بود که برای جاودانه ساختن نام او در تاریخ ادبیات انگلستان کفایت کند.

مشهورترین اثر شارلوت برونته رمان «جین ایر» است؛ داستانی درخشان که از بسیاری جهات، اثری یکّه و بی‌نظیر در ادبیات قرن نوزدهم به شمار می‌رود. با این حال، از شارلوت برونته کتاب‌های دیگری نیز به جا مانده، که اگرچه در غنا و عظمت به پای جین ایر نمی‌رسند، در نوع خود آثاری درخور توجه و خواندنی‌اند. از جمله‌ی این آثار می‌توان به عناوینی چون «ویلت»، «پروفسور» و «شرلی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جین ایر - جلد اول می‌خوانیم

یادم می‌آید به هوش که آمدم احساس کردم از کابوس وحشتناکی برخاسته‌ام. از پشت چند میله‌ی ضخیم و سیاه، نور قرمز درخشانی می‌دیدم و صداهای نامفهومی می‌شنیدم. انگار صدای اطرافیانم میان جریان شدید آب یا تندباد خفه می‌شد؛ اضطراب، تردید و ترسی شدید باعث شده بود فکرم حسابی آشفته شود. چیزی نگذشت که متوجه شدم کسی جابه‌جایم می‌کند؛ دست‌هایی بلندم کردند و مرا نشاندند. به یاد نداشتم کسی این‌قدر ملایم با من رفتار کرده باشد. سرم را به بالش یا بازویی تکیه دادم و آرام گرفتم.

بعد از پنج دقیقه، ابرهای گیجی و آشفتگی از بین رفتند. حالا مطمئن بودم در تخت خودم هستم و آن نور قرمز درخشان از آتش بخاری اتاق بچه‌هاست. شب بود و شمعی روی میز روشن بود. بسی با لگنی در دست، کنار تختم ایستاده بود. آقای محترمی هم کنار بالشم، روی صندلی نشسته‌ و به‌طرفم خم شده‌ بود.

با دیدن آن غریبه به طرز عجیبی احساس آرامش کردم. حضور کسی که از اهالی گیتسهد نبود و ارتباطی هم با خانم رید نداشت باعث شد احساس امنیت و اطمینان کنم. رویم را از بسی برگرداندم (هرچند حضور او را راحت‌تر از اَبت تحمل می‌کردم) و با دقت به غریبه نگاه کردم. او را شناختم؛ آقای لوید داروفروش بود. بعضی وقت‌ها که خدمتکارها مریض می‌شدند خانم رید او را خبر می‌کرد، اما برای خودش و فرزندانش پزشک استخدام کرده بود.

پرسید: «خب، مرا می‌شناسی؟»

اسمش را گفتم و دستم را به‌طرفش دراز کردم. آقای لوید لبخندزنان دستم را گرفت و گفت: «‌همه‌چیز درست می‌شود.» بعد مرا خواباند و از بسی خواست در طول شب مراقب باشد کسی مزاحمم نشود. سفارش‌های دیگری هم کرد و گفت فردا باز هم به دیدنم می‌آید، سپس آن جا را ترک کرد. هنگامی که او کنار بالینم نشسته‌ بود احساس می‌کردم پشت ‌و پناهی دارم، برای همین‌ از رفتنش ناراحت شدم. وقتی در را پشت‌سرش بست، تمام اتاق تاریک شد و دوباره دلم گرفت؛ به‌شدت غصه‌دار شدم.

بسی تقریباً با ملایمت پرسید: «خوابت می‌آید دوشیزه؟»

من که می‌ترسیدم جمله‌ی بعدی را با خشونت بگوید، مخالفت نکردم و گفتم: «سعی می‌کنم بخوابم.»

- دلت می‌خواهد چیزی بخوری یا بنوشی؟

- نه، متشکرم بسی.

ساعت از دوازده گذشته، من می‌روم بخوابم، اما اگر به چیزی احتیاج داشتی، صدایم کن.

چقدر مؤدب شده بود! دلم را به دریا زدم و پرسیدم: «بسی، چه اتفاقی برایم افتاده؟ مریض شده‌ام؟»

جواب داد: «آن‌قدر توی اتاق سرخ گریه کردی که از هوش رفتی. چیزی نیست، زود خوب می‌شوی.» و به قسمت خدمتکارها رفت که نزدیک اتاق بچه‌ها بود. صدایش را شنیدم که گفت: «‌سارا، بیا با من در اتاق بچه‌ها بخواب. می‌ترسم امشب با این بچه‌ی بیچاره تنها بخوابم؛ ممکن است بمیرد. بدجوری ضعف کرده‌ بود. نمی‌دانم چیزی دیده‌ یا نه. خانم به او سخت گرفت.»

سارا همراه بسی به اتاق آمد؛ هر دو به بستر رفتند و قبل از خواب نیم‌ساعتی پچ‌پچ کردند. حرف‌های‌شان را درست نمی‌شنیدم، اما معلوم بود درباره‌ی چه موضوعی حرف می‌زدند.

فهرست مطالب کتاب

جین ایر: قهرمان زنان اندیشمند
زندگی و آثار شارلوت برونته
بررسی زمینه‌ی ادبی و تاریخی جین ایر
سرمایه‌داری و صنعتی‌شدن
رئالیسم، رمانتیسم، گوتیک و انواع ادبی
گاه‌شمار زندگی و آثار شارلوت برونته
زمینه‌ی تاریخی جین ایر انقلاب و رمانتیسم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جین ایر - جلد اول
نویسنده
مترجمنوشین ابراهیمی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-600-353-065-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۵۰۰۰ 87500 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جین ایر - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جین ایر - جلد اول

برای دریافت کتاب جین ایر - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.