معرفی و دانلود کتاب جین ایر - جلد دوم

عکس جلد کتاب جین ایر - جلد دوم
قیمت:
۱۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جین ایر - جلد دوم

رمان جین ایر عاشقانه‌ای کلاسیک به قلم شارلوت برونته، نویسنده‌ی نامدار ادبیات بریتانیاست. در کتاب جین ایر - جلد دوم ادامه‌ی ماجراهایی را پی خواهید گرفت که در جلد نخست این اثر خوانده بودید. گفتنی است که کتاب پیش رو، از سوی نشریه‌ی گاردین، یکی از برترین رمان‌های انگلیسی تمام دوران‌ها لقب گرفته است.

درباره کتاب جین ایر - جلد دوم

شارلوت برونته (Charlotte Brontë) یکی از برترین نویسندگان ادبیات انگلستان در عصر ویکتوریا بود. این رمان‌نویس برجسته، با خلق شاهکارهایی چون «ویلت»، «پروفسور» و «جین ایر»، نقشی مهم و به‌سزا در رشد هنر داستان‌نویسی در زمانه‌ی خود ایفا نمود. آثار شارلوت برونته بر طیف وسیعی از نویسندگان پس از او تأثیر گذاشتند. از میان مهم‌ترین این نویسندگان، می‌توان به ویرجینیا وولف، نویسنده‌ی بزرگ ادبیات انگلستان در قرن بیستم اشاره کرد. وولف، در مقاله‌ای مفصل، ضمن اذعان به تأثیرپذیری خود از کتاب‌های شارلوت برونته، او را یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان زن در تمام تاریخ ادبیات لقب داده است.

در میان آثار شارلوت برونته، کتاب جین ایر (Jane Eyre) جایگاهی یکّه و بی‌بدیل دارد. به نحوی که می‌توان آن را یگانه شاهکار نویسنده، و عصاره‌ی نبوغ عظیمِ او لقب داد.

کتاب جین ایر نخستین بار در سال 1847 به انتشار رسید. قهرمان این اثر دختری جوان به نام جین ایر است که با سرگذشت تلخ و تأثربرانگیز خود، نظر هر خواننده‌ی حساسی را به خود جلب می‌کند. جین که از همان آغاز سنین کودکی از نعمت برخورداری از پدر و مادر بی‌نصیب شده، ابتدا، برای ایامی چند، در خانه‌ی یکی از بستگان سخت‌گیر خود، و بعد، تا سر رسیدن ایام جوانی، در نوانخانه‌ای محقر، به زندگی ادامه می‌دهد. با آغاز جوانی امّا، اینطور به نظر می‌رسد که ستاره‌ی اقبال سرانجام نظری نیز به جینِ بینوا نموده است. چنان‌که به نظر می‌رسد پس از سال‌هایی مملو از رنج و عذاب، سرانجام دورانی آکنده از آسایش و خوشبختی در زندگی دخترک یتیم داستان ما آغاز گشته است. ماجرا از این قرار است که جین، پس از ترک نوانخانه، به عنوان معلم سرخانه، وارد خانه‌ی مردی متمول و اشرافی به نام آقای راچستر می‌شود. جین بناست در خانه‌ی این مرد، به تربیت کودکی به‌سرپرستی‌گرفته‌شده بپردازد. در ابتدا تمام امور به نحوی عالی پیش می‌روند. آقای راچستر نه از موضع بالا به پایین، بلکه همچون دوستی صمیمی با جین رفتار می‌کند. جین نیز، در مقابل، ضمن قدردانی از الطاف آقای راچستر، از مواهب زندگی در خانه‌ی اعیانی او به تمامی بهره می‌گیرد. کمی بعد، اوضاع حتی از این نیز رؤیایی‌تر می‌شود. آقای راچستر به جین ایر دل می‌بازد و با خلوصی عاشقانه از او خواستگاری می‌کند. جین نیز می‌پذیرد و در عالم خیال، خود را خوشبخت‌ترین زن جهان تصور می‌کند. تا این‌که کشف واقعیتی شوم، یک‌شبه تمام این خیالات خوش را محو و نابود می‌سازد. این واقعیت شوم، از این قرار است: آقای راچستر، پیش از این ازدواج کرده بوده، و همسر او، هم‌اینک در قید حیات است!...

از رمان جین ایر ترجمه‌های زیادی در زبان فارسی در دست است. اثری که هم‌اکنون پیش روی شما قرار دارد، جلد دوم کتاب جین ایر با ترجمه‌ی نوشین ابراهیمی است. این اثر ذیل مجموعه‌ی «عاشقانه‌های کلاسیک» نشر افق به انتشار رسیده است. در پایان، بد نیست این نکته را نیز اضافه کنیم که کتاب جین ایر، یکی از عناوین داستانی پرفروش در سراسر جهان، و همچنین، یکی از برترین رمان‌های انگلیسیِ تمام اعصار به انتخاب نشریه‌ی گاردین است.

اقتباس از کتاب جین ایر - جلد دوم

- فیلم سینمایی جین ایر، ساخته‌ی رابرت استیونسون، محصول سال 1943
- فیلم سینمایی جین ایر، ساخته‌ی کریستی کابان، محصول سال 1934
- فیلم سینمایی جین ایر، ساخته‌ی فرانکو زفیرلی، محصول سال 1996
- فیلم سینمایی جین ایر، ساخته‌ی کری فوکوناگا، محصول سال 2011
- فیلم سینمایی جین ایر، ساخته‌ی رابرت یانگ، محصول سال 1977
- فیلم سینمایی جین ایر، ساخته‌ی دلبرت من، محصول سال 1970

نکوداشت‌های کتاب جین ایر - جلد دوم

- اثری که ما را در نبوغ، شور و هیجانِ خالق خود مستحیل می‌کند. (Virginia Woolf)
- شارلوت برونته تمام شخصیت‌های کتاب جین ایر را به نحوی زنده و ملموس تصویر کرده است. (Library Journal)
- خصیصه‌ی بارز و متمایز رمان جین ایر، تواناییِ آن در برقراری رابطه‌ای نزدیک و بی‌واسطه با خواننده است. (Guardian)

کتاب جین ایر - جلد دوم مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب جین ایر - جلد دوم را به سه گروه از مخاطبین توصیه می‌کنیم: دوست‌داران ادبیات داستانیِ کلاسیک، طرفداران ادبیات انگلستان، علاقه‌مندان به رمان‌های ملودرام و عاشقانه.

با شارلوت برونته بیشتر آشنا شویم

شارلوت برونته نویسنده و شاعر بزرگ انگلیسی بود که به سال 1816، در منطقه‌ی همپشر انگلستان دیده به جهان گشود. دو خواهر دیگر او، امیلی و آن نیز، از نویسندگان بزرگ عصر خویش بودند.

شارلوت برونته زندگی پرماجرا اما کوتاهی داشت. او در سال 1855، بر اثر بیماری تیفوس از دنیا رفت. با این حال، فعالیت‌های ادبی شارلوت در طول همین عمر کوتاه سی و هشت‌ساله چنان پربار و غنی بود که برای جاودانه ساختن نام او در تاریخ ادبیات انگلستان کفایت کند.

مشهورترین اثر شارلوت برونته رمان «جین ایر» است؛ داستانی درخشان که از بسیاری جهات، اثری یکّه و بی‌نظیر در ادبیات قرن نوزدهم به شمار می‌رود. با این حال، از شارلوت برونته کتاب‌های دیگری نیز به جا مانده، که اگرچه در غنا و عظمت به پای جین ایر نمی‌رسند، در نوع خود آثاری درخور توجه و خواندنی‌اند. از جمله‌ی این آثار می‌توان به عناوینی چون «ویلت»، «پروفسور» و «شرلی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جین ایر - جلد دوم می‌خوانیم

همان‌طور که لباس می‌پوشیدم، فکر کردم نکند تمام اتفاق‌های دیشب خواب و خیال بوده. تا وقتی دوباره آقای راچستر را نمی‌دیدم و او عشق و پیمانش را تکرار نمی‌کرد، نمی‌توانستم مطمئن باشم.

وقتی موهایم را مرتب می‌کردم، صورتم را در آینه نگاه کردم و متوجه شدم که دیگر عادی نیست. چهره‌ام پرامید شده و رنگ زندگی گرفته‌ بود. انگار چشمانم به چشمه‌ی وصال باز شده و از امواج تابناکش فروغ گرفته‌ بودند. قبلاً بارها پیش آمده‌ بود که دلم نمی‌خواست به چهره‌ی اربابم نگاه کنم، چون می‌ترسیدم از نگاهم خوشش نیاید، اما حالا مطمئن بودم می‌توانم صورتم را مقابلش بگیرم، بی‌آنکه عشق او را نسبت به خودم سرد کنم. یک پیراهن تابستانی ساده، اما تمیز و سبک از گنجه‌ام برداشتم و پوشیدم. تا‌به‌حال لباسی چنین برازنده نپوشیده‌ بودم، چون هیچ لباسی را با این همه شادمانی نپوشیده‌ بودم.

وقتی به راهروی طبقه‌ی پایین دویدم از اینکه آن شب طوفانی جایش را به صبح دل‌انگیز ماه ژوئن داده‌ بود تعجب نکردم. از لای در شیشه‌ای نسیمی تازه و معطر به داخل می‌وزید. وقتی من آن‌قدر خوشحال بودم حتماً طبیعت هم سرحال بود. یک زن گدا و پسرکش (هر دو رنگ‌پریده و ژنده‌پوش) از گذرگاه بالا می‌آمدند. دویدم و هر چه پول در کیفم بود به آن‌ها دادم حدود سه‌چهار شیلینگ. آن‌ها هم باید در شادی من شریک می‌شدند. کلاغ‌ها قارقار می‌کردند و پرندگانِ سرخوش آواز می‌خواندند، اما هیچ‌چیز خوش‌آهنگ‌تر و شادتر از قلب مسرور من نبود.

خانم فرفاکس با قیافه‌ای عبوس سرش را از پنجره بیرون آورد و با لحنی ناراحت گفت: «دوشیزه ایر، نمی‌آیید صبحانه بخورید؟» موقع خوردن صبحانه سرد و ساکت بود، اما زود بود که موضوع را برایش توضیح بدهم. باید صبر می‌کردم تا خود ارباب قضیه را روشن کند. خانم فرفاکس هم باید منتظر می‌ماند. صبحانه‌ام را خوردم و به طبقه‌ی بالا دویدم. آدل از کلاس درس بیرون می‌آمد.

- کجا می‌روی؟ موقع درس است.

- آقای راچستر گفت بروم پیش پرستارم.

- خودش کجاست؟

به اتاقی که آن را ترک کرده‌ بود اشاره کرد و گفت: «آنجا.» وارد اتاق شدم. آقای راچستر آن جا ایستاده‌ بود.

گفت: «بیا به من صبح‌بخیر بگو.» با خوشحالی جلو رفتم. دیگر نمی‌توانستم خشک‌ و رسمی حرف بزنم یا فقط دست بدهم. حالا وقت بوسه و آغوش بود. این کار خیلی طبیعی به‌نظر می‌رسید. چه خوب بود که دوستم داشت و عاشقانه رفتار می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جین ایر - جلد دوم
نویسنده
مترجمنوشین ابراهیمی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-600-353-064-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جین ایر - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جین ایر - جلد دوم

برای دریافت کتاب جین ایر - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.