معرفی و دانلود کتاب صوتی شب‌های روشن: یک داستان عاشقانه از خاطرات یک رویاپرداز

عکس جلد کتاب صوتی شب‌های روشن: یک داستان عاشقانه از خاطرات یک رویاپرداز
قیمت:
۷۸۰۰۰ 54600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب‌های روشن: یک داستان عاشقانه از خاطرات یک رویاپرداز

روایتی از یک دیدار افسانه‌ای در شهر زیبای سن پترزبورگ! کتاب صوتی شب‌های روشن قصه‌ی عشقی است که میان دو غریبه شکل می‌گیرد و به آن‌ها فرصتی برای فاش ساختن پنهانی‌ترین اسرار درونی‌شان عطا می‌کند... . عده‌ای این داستان کوتاه را جزء بهترین آثار فئودور داستایوفسکی می‌دانند و هنرمندان بسیاری در قالب‌های گوناگون آن را مورد اقتباس قرار داده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی شب‌های روشن

از چه باید گفت؟ داستان مردی تشنه محبت که با زنی دلفریب ملاقات می‌کند و به او دل می‌بازد ایده‌ای آشنا در دنیای ادبیات داستانی است. تعداد نویسندگان بسیاری برای توصیف چنین دیداری دست به قلم شده‌اند را بی‌اغراق نمی‌توان شمرد اما وقتی فئودور داستایوفسکی -کسی که هیچ شخصیتی را به ما معرفی نمی‌کند مگر آنکه تحلیلی روان‌شناسانه و دقیق از او در اختیارمان بگذارد- تصمیم به تالیف داستانی عاشقانه می‌گیرد، باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟ کتاب صوتی شب‌های روشن (White Nights) چه حرفی برای گفتن دارد که بعد از تقریبا دویست سال هنوز شنیدنی است؟

راوی این داستان کوتاه مانند دیگر شخصیت‌های مخلوق نویسنده فردی است حساس، درونگرا، خیال‌پرداز و منزوی. او که روزگارش بی‌هیچ دوست و آشنایی در سن پترزبورگ می‌گذرد در طلب عشقی ناب می‌سوزد، اما چه حیف که به‌اندازه‌ی تنهایی‌اش در ارتباط با دیگران هم خام است. همین نبود روابط اجتماعی راوی قصه را به سفرهایی پایان‌ناپذیر در شهر سوق داده. مرد جوان در خیابان‌ها قدم می‌زند در حالی که مکالمه‌ی میان ساختمان‌ها را تصور می‌کند. او به آدم‌ها می‌نگرد و از خودش می‌پرسد این پیرزن کیست؟ آن مرد میانسال و جدی چه دلیلی برای آن همه عجله داشت؟ زوج خوشبختی که بر پل ملاقات کردم چطور با هم آشنا شدند؟

آری. کتاب صوتی شب‌های روشن که با ترجمه‌ی سروش حبیبی در اختیار شماست، احوالات شخصیتی رویایی را روایت می‌کند که تماما در ذهن خود زندگی می‌کند، تا اینکه روزی در گشت‌وگذارهای بی‌هدفش زنی زیبا را می‌بیند.

این غریبه‌ی مرموز با چهره‌ای ملیح و لباس‌های ساده اما برازنده‌اش به روی پل ایستاده بود. حضور او آنقدر بر وجود راوی اثر گذاشت که نفسش بند آمد. احساس می‌کرد باید حتما چیزی بگوید، کاری انجام دهد یا به هر طریق توجه‌اش را به خود جلب کند ولی صدای هق‌هقی که ناگهان از سمت او بلند شد افکارش از هم گسست. چه چیزی بانویی تا این حد موقر را متزلزل و دل‌نگران ساخته است؟ مرد دستپاچه به سمت زن می‌رود و ملاقات تصادفی شخصیت‌های کتاب صوتی شب‌های روشن به این ترتیب رقم می‌خورد. زنی دلشکسته و مردی تنها، این دو گویی به دست سرنوشت کنار هم قرار گرفته‌اند. آن‌ها ساعتی را به قدم زدن می‌گذرانند و تصمیم می‌گیرند فردا شب هم یکدیگر را ببینند، دیداری کوتاه که شب‌های بعد نیز تکرار می‌شود و محلی امن برای فاش ساختن پنهانی‌ترین بخش وجودی هر دو را فراهم می‌کند... .

کتاب صوتی شب‌های روشن یکی از لطیف‌ترین و عمیق‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی دنیاست که توسط انتشارات ماهی به چاپ رسیده است. نسخه‌ی گویای این اثر درخشان به وسیله‌ی نشر صوتی ماه آوا تهیه شده و شنیدن آن با صدای ماهرانه‌ی رضا عمرانی و بهناز جعفری، می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی برای علاقه‌مندان ادبیات داستانی باشد.

نکوداشت‌های کتاب شب‌های روشن

  • فراموش‌نشدنی. (Yomu Teader)
  • یک شاهکار مسلم! (Barnes & Noble)
  • داستانی متأثرکننده درباره‌ی عشق و تنهایی، به قلم نابغه‌ی برجسته‌ی ادبیات روسیه. (Penguin)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب شب‌های روشن

رمان شب‌های روشن یکی از پراقتباس‌ترین آثار ادبی‌ست. این داستان کم‌حجم همواره مورد توجه هنرمندان گوناگون در نقاط مختلف جهان بوده است. آنچه در ذیل می‌بینید، عناوین برخی از بهترین آثار سینمایی ساخته‌شده با الهام از عاشقانه‌ی ماندگار نویسنده‌ی بزرگ روس‌اند:

  • فیلم سینمایی شب‌های روشن، ساخته‌ی لوکینو ویسکونتی (1957)
  • فیلم سینمایی شب‌های روشن، ساخته‌ی فرزاد موتمن (1381)
  • فیلم سینمایی دو عاشق (Two Lovers)، ساخته‌ی جیمز گری (2008)
  • فیلم سینمایی شب‌های سفید ساخته ایوان پیرایف (1959)
  • فیلمی سینمایی چهار شب یک رویابین از رابرت برسون (1971)
  • فیلمی سینمایی شب‌های سفید به کارگردانی آلن سیلور (2005)
  • فیلم سینمایی چهار شبِ یک رویاباف (Four Nights of a Dreamer)، ساخته‌ی آندره برسون (1971)

کتاب صوتی شب‌های روشن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی کلاسیک توصیه می‌کنیم.

با فئودور داستایوفسکی بیشتر آشنا شویم

فئودور داستایوفسکی در سال 1821 دیده به جهان گشود و به سال 1881 از دنیا رفت. کتاب «داستایوفسکی»، نوشته‌ی «رابرت برد»؛ و کتاب «داستایوفسکی: جدال شک و ایمان»، نوشته‌ی «ادوارد هالت کار» دو سرگذشت‌نامه از زندگی پرفرازونشیب فئودور داستایوفسکی (Fyodor Mikhailovich Dostoyevsky) هستند. رمان‌ها و کتاب‌های این نویسنده‌ی نابغه، از جمله: «یادداشت‌های زیرزمینی»، «جنایت و مکافات»، «ابله» و «تسخیر‌شدگان» از شاهکارهای ادبیات کلاسیک جهان به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب صوتی شب‌های روشن می‌شنویم

دختر چیزی نگفت و بازوی خود را که هنوز از هیجان و ترس می‌لرزید به من داد. وای، ‌ای آقای مزاحم، ‌ای همراه ناخوانده، چقدر در آن لحظه رعایت کردم! نگاه سریعی به دختر انداختم. دختر سیاه‌چشم و بسیار ملیحی بود. درست حدس زده بودم. در مژه‌هایش دانه‌هایش اشک هنوز برق می‌زد. نمی‌دانم از ترس لحظه‌ای پیشش بود یا از اندوه پیش از آنش. اما برق لبخندی می‌درخشید. او نیز دزدانه به من نگاهی کرد و کمی سرخ شد و چشمش را فرود آورد. «می‌بینید؟ چرا مرا از خودتان راندید؟ اگر پهلوتان بودم این اتفاق نیفتاده بود...»

«آخر من شما را نمی‌شناختم. خیال کردم شما هم...»

«اما حالا که مرا می‌شناسید، نه؟» «یک‌خرده، ولی چرا اینجور می‌لرزید؟»

من خوشحال از اینکه دوستی که پیدا کرده‌ام تیزهوش است و دختر زیبایی که تیزهوش هم باشد گلی است به سبزه آراسته. جواب دادم: «آه، شما از همین اول تشخیص دادید. بله، فورا فهمیدید که طرفتان چه‌جور آدمی است! درست تشخیص دادید. من وقتی با خانم‌ها روبه‌رو می‌شوم دست‌وپای خودم را گم می‌کنم. جای انکار نیست. آرامشم را از دست داده‌ام...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
39 دقیقه
بخش اول
46 دقیقه
بخش دوم
25 دقیقه
بخش سوم
20 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
11 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب‌های روشن: یک داستان عاشقانه از خاطرات یک رویاپرداز
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راویبهناز جعفری، رضا عمرانی
ناشر چاپینشر ماهی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ 54600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب‌های روشن

Ata
۱۴۰۲/۹/۱
اجرای رضا عمرانی عزیز و همکار گرامیشان و غنای رمان آنقدر ارتعاش در روان من ایجاد کرد. ذرات عشق و محبت را از انتهای ناخودآگاه تا ارتفاع هوشیاری، بالا آورد. ساعاتی را فارغ از سیاهی روزگار شدم و دل دادگی و دلاوری و دلبندی رو باز چشیدم. بیشتر ما در گوشه‌ای از ذهن این بزرگواری عشق را تجربه کرده ایم. حرف زیاد دارم
کارکرد هنر این است. زیبا و سازنده. فکرش رو بکنید چقدر داستان آشناست، دیالوگ‌هایی که در نوع انسان وجود دارد و نویسنده داستانی آشنا، آشنا برای روان انسانی نیکسرشت را بازگو کرد. سپاس. البته بر خلاف نظر دوستان اجرای خانم جعفری و نوع خوانش لطافت خاصی به داستان داد و به نظرم حساب شده بود. و شخصیت زن داستان اگر که فرهیختگی هم‌سطح با مرد را داشت، که پایان داستان این نبود، اجرای زن داستان متناسب بود.
غزال ایلخانی‌زاده
۱۴۰۱/۱۱/۴
داستان کتاب عالی‌ست، توصیف‌هایی عمیق از روابط بین دو انسان، پر از احساس... صدای کتابخوان، جناب رضا عمرانی مثل همیشه گرم و دلنشین بود و لذت شنیدن کتاب رو دو برابر میکرد اما به‌نظر من، انتخاب خانم بهناز جعفری به‌عنوان کتابخوان در مقابل آقای رضا عمرانی اشتباه بود و لحن صحبت کردنشون کاملا از یک دنیای و متفاوت بود... حالت محاوره‌ای بی‌احساس.
من ترجیح دادم بعد از بخش دوم به‌سراغ همین کتاب اما با کتابخوانی شخص دیگری برم. چون این کتاب رو به‌هیچ وجه نباید از دست داد.
م.عارفیان
۱۴۰۲/۵/۱
راوی عالی
متن داستان روان
من زیاد داستان عاشقانه نمی‌پسندم اما خارج از موضوع گوش دادن به نوشته‌های یک نابغه ادبیات برام ارزشمند بود
موضوع از دیدار خانم و آقایی شروع میشه که دختر در تمام مراحل آقا رو به عنوان برادر و مشاور خطاب می‌کنه اما آقا عاشق خانم میشه و در پایان داستان دختر به عشق خودش و در
میرسه آقا حسرت عشق دختر میمونه
صدا گذاری عالی از موارد این داستان هست و راویان زبردست به زیبایی داستان اضافه میکنند
ممنون از کتاب راه عزیز
سوده امینی
۱۴۰۲/۷/۲۹
فیلم سینمایی که از این کتاب اقتباس شده سالها پیش وقتی دانشجو بودم و عاشق پیشه! دو بار در سینما دیدم... هرچند حافظه ضعیف مانع از یادآوری دقیق داستان فیلم میشه ولی در حین خوندن کتاب احساس کردم خیلی با فیلمنامه‌اش فاصله داره (شایدم اشتباه میکنم، بهرحال باید یه بار دیگه بعد از بیست سال بشینم و اون یه و فیلمو ببینم!) بعنوان اثر معروف از یه نویسنده معروف خوب بود که خوندمش... ولی هیچ حس خاصی در من ایجاد نکرد اونجور که فکر میکردم باید جذاب باشه، نبود.
Pardis Sharifi
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
کتابی که حتما و قطعا ارزش خواندن داره گرچه قلبت رو به درد میاره 💔💔اما توصیفاتی که از عواطف انسانی در این کتاب هست قابل ستایشه🙏
من صدای راوی (اقای عمرانی) رو خیلی دوست داشتم البته که به نظرم اگه خانوم جعفری محاوره‌ای صحبت نمی‌کردن خیلی خیلی فضای کتاب دلنشین تر می‌شد و همخوانی بیشتری با اقای عمرانی داشت 🙏
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۳/۱۵
داستانی کوتاه و در عین حال دربردارنده همه گفتنی‌هایی بود که می‌شد گفت. توصیف‌ها بدیع بودند، داستان، دردناک اما زیبا بود.
نمی‌دانم چرا نقش ماتریونا به کلی حذف شده بود. نقشش کوتاه بود اما میشد از آن صرف نظر نکرد و میشد گوینده‌ای هم، همان چند جمله مربوط به او را بگوید. گویندگان عالی بودند.
عسل
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خوب بودن یا بد بودن کتاب کاملا سلیقه ایه، می‌تونه کتابی اصلا برای کسی به دل نَشینه و برای کسی دیگر جذاب باشد. این کتاب اصلا منو جذب نکرد بی معنی بود و پایان بی معنی تری داشت. ستاره‌ای که دادم فقط برای اجرای خوبش دادم. ممنون از کتابراه عزیز و عوامل سازنده این کتاب.
ملیکا شفیع پور
۱۴۰۲/۸/۲۰
با سلام و‌ تشکر از عوامل تهیه کننده مخصوصا جناب عمرانی عزیز که بسیار زیبا صداگذاری کردند و از اجرایشان نهایت لذت را بردم.
این کتاب از شدت ساده بودن، عمق گرفته و گویی‌ پیچیده تر از چیزی ست که به نظر میاد. داستان ساده و بی آلایشی بود. نه آنقدر جذاب نه آنقدر کسل کننده …
لیلا .قاف
۱۴۰۲/۴/۱۴
زندگی از اونچه که فکر می‌کنی بی رحم ترِ. درست در لحظه‌ای که فکر می‌کنی بهتر از این نمی‌شه... یه هو همه چیز کن فیکون می‌شه. بسیار عالی بود قلبم با خوندن این کتاب مچاله شد. توصیفاتش رو دوست داشتم به خصوص فصل ِآخر فضای اطرافش تنهاییش رو خوب و عالی توصیف کرده 🥺
سمین ارشادی
۱۴۰۲/۲/۱۲
داستایوسکی نویسنده بسیار قدری بود اثار زیبایی از خود به جا گذشته واما این داستان احساسی، نوعی متفاوت بود صدای هر دو راوی بسیار زیبا وبیان شیوایی دارند، ازشنیدن داستان لذت بردم مخصوصا کهررویا پردازیهای مرد جوان انسان را مجذوب خود می‌کند
غلامرضا حدت
۱۴۰۱/۱۱/۷
عالی بود برای کسایی که اول نظرات میخونم بعد کتاب و تهیه می‌کنند پیشنهاد می‌کنم! ناخودآگاه با خوندن این کتاب یا بهتر با گوش دادن به آن یاد این شعر افتادم: من همیشه با سوزن نگاه با نخ آرزو روزها هفته‌ها
ماه ها سال‌ها را به هم دوختم
عاطفه فراهانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نقطه قوت داستان صدا و انتقال احساس آقای عمرانی به شنونده که مثل همیشه بی نظیر بود. صدای گوینده خانم بسیار خسته و بی روح بود خیلی‌ها بازیگر هستند ولی کتاب را خوب روایت نمیکنند. داستان هم روایتی آرام معمولی و عاشقانه‌ای ساده بود.
سارا رشیدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
داستانی گیرا و‌ جذاب از شکل گیری عشقی ناگهانی شاید داستان خیلی از انسانهای امروزی از این نظر که امروزه انسانها بیشتر درونگرا هستند و در افکار و ذهن خود غوطه می‌خورند و عشقی بیرونی لازم است تا آنها را از انزوا بیرون آورده به میان جمع ببرد
مریم مومن
۱۴۰۲/۲/۲۲
خیلی خوب بود، واقعا سپاسگزارم بابت این کیفیت کار. داستان واقعی و با همه‌ی فراز و نشیب‌های یک رابطه بود.
صداها و بازی‌ها عالی بود خصوصا آقای عمرانی، اما صداشون برای بیست و پنج سال یه کمی بیشتر به نظر میومد
F.m
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
سلام
کتاب زیبایی بود محتوا رو دوست داشتم و انگار این داستان یک روزی خود من بودم.
ممنون از صدای اقای عمرانی واقعا دلنشینه اما صدای گوینده خانم برای من زیاد جالب و دل نشین نبود
مشاهده همه نظرات 38

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب‌های روشن

برای دریافت کتاب صوتی شب‌های روشن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.