معرفی و دانلود کتاب حافظ عاشق و رند و...: شرح غزلیات حافظ به زبان ساده

عکس جلد کتاب حافظ عاشق و رند و...: شرح غزلیات حافظ به زبان ساده
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حافظ عاشق و رند و... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حافظ عاشق و رند و... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حافظ عاشق و رند و...: شرح غزلیات حافظ به زبان ساده

در طولِ تاریخِ ادبیات پارسی، شاعران بزرگ با به‌کارگیری آرایه‌‌های ادبی مختلف نظیر تشبیه، استعاره و ایهام بر گنجینه‌ی سخن ارزش نهاده‌اند. کتاب حافظ عاشق و رند و... نوشته‌ی ابراهیم قیصری به شرح دیوان حافظ شیرازی پرداخته است و این اثر را مختص شناسایی و تعبیر مضمون‌ها و اشارات چندپهلوی غزلیات حافظ به رشته‌ی تحریر درآورده است.

درباره‌ی کتاب حافظ عاشق و رند و...

امروزه، ما شاهد منابع بسیاری برای شرح و تفسیر اشعار حافظ هستیم. ابراهیم قیصری در کتاب حافظ عاشق و رند و... تفسیری از غزل‌های این شاعر بلندآوازه را در اختیار خواننده قرار داده است. نویسنده از پرداختن به توضیح آرایه‌های گوناگون در شعر حافظ خودداری کرده است. البته، در پایان کتابِ حافظ عاشق و رند و... فرهنگ‌واره‌ای گردآوری شده است که شامل اصطلاحات عرفانی و اشاره‌های نمادین حافظ می‌باشد.

به نقل از ابراهیم قیصری، اشعار حافظ همچون پل صراط می‌مانند؛ از شمشیر تیزتر و از مو باریک‌تر. همان‌گونه که بیان خواجه از شمشیر تیزتر و برنده‌تر است و ظرافت‌های شعری او از مو نازک‌تر و باریک‌تر. پیام اصلی و منظور واقعی حافظ در برخی از ابیات دیوان او فدای بحث‌های درازدامن لفظی و کشاکش بر سر اختلاف، تغییر یافته است که ابراهیم قیصری به این موضوعات نیز کاملاً پرداخته است. همچنین، برخی ابیات در دیوان لسان‌الغیب هستند که از دیده‌ی برخی شارحان و حافظ‌پژوهان پنهان مانده‌اند، اما تأمل‌برانگیز می‌باشند. بنابراین، ابراهیم قیصری به این ابیات می‌پردازد، عمق معانی آن‌ها را وارسی می‌کند و پرده از منظور و مقصود حافظ برمی‌دارد.

کتاب حافظ عاشق و رند و... به همت انتشارات مازیار به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان شعر و ادبیات فارسی قرار گرفته است.

کتاب حافظ عاشق و رند و... مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب علاقه‌مندان شعر فارسی و مشتاقان مطالعه و پژوهش در باب اشعار حافظ می‌باشد. آن‌ها در این اثر با مقصود و مفهوم اصلی شاعر آشنا خواهند شد.

در بخشی از کتاب حافظ عاشق و رند و...: شرح غزلیات حافظ به زبان ساده می‌خوانیم

اگر دشنام فرماییّ و گر نفرین، دعا گویم
جواب تلخ می‌زیبد، لبِ لعلِ شکرخا را

ای معشوق! تو مرا دشنام می‌دهی و نفرین و ناسزا می‌گویی. ولی من در برابر، دعاگوی تواَم. راستی را چقدر پاسخ تند و تلخ از آن لب و دهان شکرین برای من شیرین است!

نصیحت گوش کن جانا، که از جان دوست‌تر دارند
جوانان سعادتمند، پندِ پیرِ دانا را

عزیز من! نصیحت بزرگان و پیران پر تجربه را به گوش جان بشنو که این سخنان راهنمای سعادت و خوشبختی توست. از همین روست که جوانان خواهان خوشبختی، پند پیران خردمند را از دل وجان دوست دارند ومی‌پذیرند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حافظ عاشق و رند و...: شرح غزلیات حافظ به زبان ساده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات593
زبانفارسی
شابک978-600-6043-51-7
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حافظ عاشق و رند و...

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حافظ عاشق و رند و...

برای دریافت کتاب حافظ عاشق و رند و... و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.