معرفی و دانلود کتاب حباب یا انقلاب؟: حال و آینده‌ی بلاک چین و رمزارزها

عکس جلد کتاب حباب یا انقلاب؟: حال و آینده‌ی بلاک چین و رمزارزها
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حباب یا انقلاب؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حباب یا انقلاب؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حباب یا انقلاب؟: حال و آینده‌ی بلاک چین و رمزارزها

از دنیای رمزارزها چه می‌دانید؟ نیل مهتا، آدیتیا آگاشه و پارت دتروجا، سه تن از مدیران برجسته و شاخص شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و فیسبوک، در کتاب حباب یا انقلاب؟ می‌کوشند درکی جامع و کامل را از فناوری جدید کریپتو در اختیار مخاطب خود قرار دهند.

درباره‌ی کتاب حباب یا انقلاب؟

فناوری‌های کمی وجود دارند که به اندازه‌ی بلاک چین تفرقه‌افکن و مناقشه‌برانگیز باشند. نظرات کارشناسان از «کلاهبرداری» تا «مهم‌ترین اختراع بشر از زمان اینترنت تا به امروز» متفاوت است. یک سر طیف به نیکی از صنعت بلاک چین یاد می‌کنند و سر دیگر شامل افرادی است که این عرصه را چیزی جز فریب بزرگ سرمایه‌داری نمی‌انگارند. دشوار است که بخواهیم انتخاب کنیم حق با کدام یک از طرفین این مناقشه است؛ آن‌هایی که از بلاک چین به مثابه حباب یاد می‌کنند یا آنان که معتقدند با ظهور رمزارزها انقلابی در تاریخ بشر رقم خورده است. کتاب حباب یا انقلاب؟ (Blockchain Bubble or Revolution) که توسط سه تن از مدیر محصول‌های برجسته‌ی گوگل، مایکروسافت و فیسبوک نوشته شده است، تب و تاب تبلیغات مثبت و منفی را پیرامون این پدیده به محاق می‌برد و می‌کوشد ارزیابی و تجزیه و تحلیل متعادل و دقیقی را از فناوری بلاک چین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

این کتاب چنانچه در عنوان فرعی آن بیان شده است، می‌کوشد پاسخی مفصل را درباره‌ی پرسشی اساسی ارائه دهد: «آینده‌ی بلاک چین، بیت کوین و رمزارزها چگونه رقم خواهد خورد؟» نیل مهتا، آدیتیا آگاشه و پارت دتروجا در سراسر کتاب می‌کوشند بینشی عاری از غرض‌ورزی و مطابق با واقعیت را در این زمینه در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

کتاب حباب یا انقلاب؟ با ابهام زدایی از تاریخچه‌ی بلاک چین و نحوه‌ی عملکرد آن آغاز می‌شود. سپس نویسندگان کتاب به چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پیرامون بلاک چین می‌پردازند و می‌کوشند با استفاده از رویکرد مطالعه‌ی موردی کاربردی، بینش‌های برآمده از مصاحبه‌هایی انحصاری با نزدیک به صد نفر از رهبران صنعت فناوری را بررسی کنند.

چگونه بلاک چین، ارزهای دیجیتال، و بانکداری سنتی با یکدیگر در آینده تعامل خواهند داشت؟ موضع رسمی کشورهای مختلف در مورد کریپتو چیست؟ چرا بلاک چین‌ها در مریخ بهتر از زمین عمل می‌کنند؟ سناریوهای کاربردی اصلی برای بلاک چین کدامند؟ پاسخ به این پرسش‌ها و همچنین موضوعاتی از جمله نحوه‌ی عملکرد بیت کوین و بلاک چین از منظر فنی، مروری کامل بر مفاهیم مهم کریپتو (مانند بلک، کلید، ماینینگ و…)، روندهای نوظهور در فناوری بلاک چین، بهترین شیوه‌های امنیت ارزهای دیجیتال و نقش بلاک چین در استراتژی شرکت‌های برتر فناوری، تنها بخشی از مطالبی هستند که نویسندگان در این کتاب به شرح و تفصیل آن‌ها می‌پردازند.

مطالعه‌ی کتاب حباب یا انقلاب؟ شما را قادر می‌سازد تا اکوسیستم بلاک چین را به‌طور کامل درک کنید و آگاهانه تصمیم بگیرید که می‌خواهید در کدام سر طیف این مناقشه‌ی اساسی قرار بگیرید. انتشارات مازیار ترجمه‌ی قاسم کیانی مقدم را از این اثر برگزیده و آن را منتشر نموده است.

نکوداشت‌های کتاب حباب یا انقلاب؟

  • چه در حوزه‌ی کریپتو روندی نزولی داشته باشید و چه روندی صعودی، کتاب حباب یا انقلاب؟ هر دو طرف بحث را به خوبی بیان می‌کند و بینش خوبی در مورد آینده‌ی فناوری بلاک چین ارائه می‌دهد. (Mike Novogratz، بنیان‌گذار Galaxy Investment Partners)

  • کتاب حباب یا انقلاب؟ برای هر کسی که علاقه‌مند به درک پتانسیل عظیم و موانع عمیق مرتبط با فناوری بلاک چین است، اثری خواندنی به شمار می‌رود. (Mike Rowan، مدیر محصول ارشد TechStars)

  • دورنمایی کلی و درخشان از آنچه می‌تواند پدیده‌ی جدید در فناوری باشد، در کتاب حباب یا انقلاب؟ توسط رهبران شرکت‌های فناوری برتر امروزی تألیف شده است. (Nir Eyal، نویسنده)

کتاب حباب یا انقلاب؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با حقیقت دنیای رمزارزها آشنا شوید، مطالعه‌ی کتاب حباب یا انقلاب؟ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با نویسندگان کتاب حباب یا انقلاب؟ بیشتر آشنا شویم

نیل مهتا (Neel Mehta) مدیر محصول شرکت گوگل است. پیش از این او در آکادمی خان و مایکروسافت کار می‌کرد و «یاران دیجیتالی مدنی» را تأسیس نمود که از آن به عنوان اولین برنامه‌ی کارآموزی فناوری با بودجه‌ی کامل در دولت فدرال یاد می‌شود.

آدیتیا آگاشه (Aditya Agashe) مدیر برنامه‌ی مایکروسافت است. او شرکت Belle Applications بنیانگذاری کرده است. این شرکت به ساخت پلتفرم‌های نرم‌افزاری برای مشاغل گوناگون می‌پردازد و آن‌ها را بهینه می‌کند.

پارت دتروجا (Parth Detroja) مدیر محصولی کارکشته است که در شرکت فیسبوک فعالیت می‌کند. او پیش از این نیز در شرکت‌های نامداری از جمله مایکروسافت، آمازون و IBM کار کرده است.

در بخشی از کتاب حباب یا انقلاب؟: حال و آینده‌ی بلاک چین و رمزارزها می‌خوانیم

طنز نهایی

به این ترتیب، طنز نهایی کریپتو، و شاید مضمون اصلی این کتاب، آن است که کریپتو دقیقاً با انجام دادن کاری بر خلاف مقصود اولیه‌ی آن، در حال پیشرفت است. رمزارزهای غیردولتی مانند بیت‌کوین و بلاک‌چین‌های عمومی مانند اتریوم تا حدودی نزدیک به آن آرمان اولیه‌ی غیرمتمرکزسازی هستند، ولی احتمال خیلی بیشتری وجود دارد که رمزارزهای دولتی (یعنی ارزهای توکن‌سازی شده) و بلاک‌چین‌های خصوصی بر آن‌ها پیروز شوند. کریپتو قدرت دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ را بیشتر خواهد کرد، نه کمتر - در نظر بگیرید که بلاک‌چین چگونه به قدرت‌های بزرگی مانند وال‌مارت و مایکروسافت کمک کرده که سود خود را افزایش دهند، و این‌که ممکن است چین با استفاده از توکن‌سازی پول خود، تسلط بیشتری بر کشورها و اقتصادهای جهان پیدا کند.

ولی علت این برگشت چیست؟ یک دلیل آن محدودیت‌های فنی است: حجم عظیم پول و منابع مورد نیاز برای ایجاد یک رمزارز بدون نوسان فقط از سوی دولت‌ها و شرکت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک قابل تهیه است، و بلاک‌چین‌ها به علت سرعت پایین، هزینه‌ی بالا، و پیچیدگی زیادی که دارند، برای مصارف روزمره زیاد مناسب نیستند، ولی برای یک شرکت اختصاصی قابل‌استفاده‌اند. ولی فناوری به‌سرعت به پیش می‌رود، و شاید این محدودیت‌ها در رمزارز بزرگ بعدی و یا در پلتفرم بلاک‌چین جدیدی حل شود.

دلیل بنیادی‌تر و جالب‌تر به فلسفه‌ی اساسی این فناوری‌ها و نظریه‌های تغییر مربوط می‌شود.

بلاک‌چین‌ها و رمزارزها فناوری‌های خوبی هستند: امن و قابل اعتماد هستند، و نظریه‌ی محاسباتی زیربنای آن‌ها مستحکم است. داشتن یک سابقه‌ی تغییرناپذیر مشترک از تراکنش‌های گذشته، ایده‌ی بسیار قدرتمندی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: بیت کوین
2: بلاک چین
3: اقتصاد بیت کوین
4: خطاهای بیت کوین
5: آلت‌کوین ها
6: بلاک چین عمومی
7: کسب وکار روی بلاک چین
8: سیاست گذاری رمزارزها
9: مسیر آینده
10: حباب یا انقلاب؟
خاتمه
فرهنگ اصطلاحات (انگلیسی- فارسی)
رمزارزها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حباب یا انقلاب؟: حال و آینده‌ی بلاک چین و رمزارزها
نویسنده، ،
مترجمقاسم کیانی مقدم
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-706103-1
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حباب یا انقلاب؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حباب یا انقلاب؟

برای دریافت کتاب حباب یا انقلاب؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.