معرفی و دانلود کتاب بدن: راهنمای ساکنان

عکس جلد کتاب بدن: راهنمای ساکنان
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۴۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بدن: راهنمای ساکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بدن: راهنمای ساکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بدن: راهنمای ساکنان

کتاب بدن: راهنمای ساکنان اثری شگفت‌انگیز از بیل برایسن، نویسنده‌ی مطرح آمریکایی‌ست. برایسن در این اثر علمی و آموزنده، ساختار بدن انسان را به دقت و با مهم‌ترین اعضای آن، تشریح کرده است. گفتنی‌ست که این کتاب یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره کتاب بدن: راهنمای ساکنان

باروخ اسپینوزا، فیلسوف مشهور هلندی، معتقد بود که ذهن آدمی تابع بدن اوست. به باور اسپینوزا، این بدن است که هستی ما را می‌سازد. این منظور، به زبان فلسفی چنین بیان می‌شود: «انسان موجودی بدن‌مند است.» بدن‌مندی انسان که خصوصاً در سده‌ی بیستم مورد توجه بسیاری از فیلسوفانِ سنت قاره‌ای، از جمله مارتین هایدگر، مرلو پونتی، ژیل دلوز و دیگران قرار گرفت، بدین معناست که انسان جهان را به واسطه‌ی بدنش تجربه می‌کند. به واقع، چیزی به عنوان ذهنِ شناسای مستقل از جسم وجود ندارد. تمام تجارب ما، از اداراکات ساده‌ای چون دیدن و شنیدن گرفته، تا قرار گرفتن در معرض احساساتی چون عشق و یأس و حرمان، به واسطه‌ی بدن است که ممکن و محقق می‌شود. این‌ها البته گفته‌هایی بدیهی‌ست که صحتشان با اندکی دقت بر همگان معلوم است. مراد ما از نقل این سخنان، تأکید بر اهمیت بدن و تجربه‌ی بدنی بود.

حال که دانستیم بدن انسان برسازنده‌ی تجربه‌ی اوست، آیا درست نیست که ادعا کنیم بی‌شناخت بدن خود، نمی‌توانیم به شناختی کامل از ماهیت وجودی خویش دست یابیم؟ آیا شناخت بدن، همان‌قدر ضرورت ندارد که شناخت روح و روان؟...

کتاب بدن: راهنمای ساکنان (The Body: A Guide for Occupants) اثری عالی و تحسین‌شده از بیل برایسن، نویسنده‌ی مطرح انگلیسی‌زبان است. برایسن از آن دست نویسندگانی‌ست که در آثارشان موضوعات دشوار و پیچیده‌ی علمی را با زبانی ساده و همه‌فهم بیان می‌کنند. او در اثر پیش رو کوشیده تا به طور اجمالی، اما با نگاهی جامع، ساختار بدن انسان را برای ما توضیح دهد. بدین منظور، او از مهم‌ترین اعضای بدن شروع کرده و پس از شرحِ وظایف آن‌ها و نحوه‌ی عملکردشان، به بررسی بیماری‌هایی پرداخته که بدنِ آدمی را تهدید می‌کنند.

با مطالعه‌ی کتاب بدن: راهنمای ساکنان، در یک کلام، به شناختی کافی و وافی از بدن انسانیِ خودمان می‌رسیم، و عملکردهای اعضای بدن را در پرتو دانسته‌های علمی، درک می‌کنیم.

کتاب بدن: راهنمای ساکنان توسط انتشارات مازیار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

افتخارات کتاب بدن: راهنمای ساکنان

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
  • بهترین کتاب سال از نگاه واشنگتن پست
  • نامزد دریافت جایزه‌ی PEN E.O. WILSON
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز به عنوان بهترین اثر در بخش علم و فناوری در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب بدن: راهنمای ساکنان

  • اثری شگفت‌انگیز... بیل برایسن پس از توضیح ساختار کائنات در کتاب قبلی‌اش، این بار در کتاب بدن: راهنمای ساکنان توضیح داده که خود ما از چه ساخته شده‌ایم. (واشنگتن پست)

  • اثری لذت‌بخش... برایسن در این کتاب هزاران وظیفه‌ای را که بدن ما در طول یک شبانه‌روز به انجام می‌رساند، توضیح داده است. (ای. جی. جیکوبز)

  • آخرین کتاب بیل برایسن بررسی‌ای شگفت‌انگیز درباره‌ی ساختار بدن ماست. (وال استریت ژورنال)

کتاب بدن: راهنمای ساکنان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار علمی، خصوصاً دوست‌داران دو علم زیست‌شناسی و آناتومی، مخاطبین اصلی کتاب بدن: راهنمای ساکنان به شمار می‌روند.

با بیل برایسن بیشتر آشنا شویم

ویلیام مک‌گایر برایسن که با اسم بیل برایسن (Bill Bryson) نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ی مطرح و پرفروشِ اهلِ آمریکاست. او به سال 1951، در ایالت آیووا دیده به جهان گشوده است. برایسن در ژانرهای گوناگونی کتاب نوشته؛ از سفرنامه و آثار داستانی گرفته تا بیوگرافی و آثار علمی. مشهورترین کتاب بیل برایسن یک اثر علمی درخشان به نام «تاریخچه تقریباً همه چیز» است که به زبان‌های گوناگون، از جمله فارسی، ترجمه شده است.

از میان دیگر آثار او می‌توان به کتاب «تاریخچه‌ی خصوصی خانه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بدن: راهنمای ساکنان می‌خوانیم

در کالبدشناسی به عمل بلعیدن «دگلوتیشن» گفته می‌شود، و این عملی است که ما خیلی زیاد انجام می‌دهیم. تقریباً دو هزار بار در روز، یا به‌طور متوسط هر سی ثانیه یک بار. وقتی که غذا را می‌بلعید، غذا صرفاً براساس عمل جاذبه توی معده‌ی شما نمی‌افتد، بلکه با انقباضات عضلانی به پایین رانده می‌شود. به این علت است که اگر بخواهید، وارونه هم می‌توانید چیزی بخورید یا بیاشامید. عمل بلع از آن‌چه احتمالاً تصور می‌کنید، پیچیده‌تر است. بر روی هم، پنجاه ماهیچه ممکن است به کار بیفتند تا تکه‌ای از غذا را از لب‌های شما به معده برسانند، و آن‌ها باید دقیقاً با ترتیب درست عمل کنند، تا چیزی که به درون دستگاه گوارش می‌فرستید، اشتباهاً وارد مسیر نادرست نشود، و مانند سکه‌ی برونل، درون راه هوایی مستقر نشود.

پیچیدگی بلع در انسان‌ها تا حد زیادی ناشی از این است که حنجره‌ی ما در مقایسه با نخستیان دیگر در قسمت پایین‌تری از گلو قرار گرفته است. به‌منظور هماهنگی با وضعیت ایستاده در زمانی که ما شروع به راه رفتن روی دو پا کردیم، گردن ما بلندتر و راست‌تر شده و بر خلاف کَپی‌های دیگر که نسبتاً در عقب قرار گرفته است، به جایگاهی مرکزی‌تر در زیر جمجمه رانده شده است. این تغییرات به‌طور اتفاقی قابلیت بیشتری برای صحبت کردن به ما داده است، ولی به گفته‌ی دانیل لیبرمن، خطر «انسداد نای» را نیز افزایش داده است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ما در میان پستانداران آن است که ما هوا و غذا را از یک تونل یکسان به داخل می‌فرستیم. فقط ساختمان کوچکی به نام اپی‌گلوت، که نوعی دریچه برای گلو است، بین ما و فاجعه واقع می‌شود. اپی‌گلوت وقتی نفس می‌کشیم، باز می‌شود و وقتی غذا را می‌بلعیم، بسته می‌شود، به‌طوری که غذا از یک مسیر عبور می‌کند و هوا از مسیری دیگر، ولی گاهی اشتباه می‌کند و این گهگاه منجر به نتایج وحشتناکی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

1. چگونه یک انسان بسازیم؟
2. نمای بیرونی: پوست و مو
3. جزء میکروبی شما
4. مغز
5. سَر
6. زیر درپوش: دهان و گلو
7. قلب و خون
8. حوزه ی شیمی
9. در اتاق تشریح: اسکلت
10. در حرکت: راه رفتن روی دو پا و فعالیت بدنی
11. تعادل
12. دستگاه ایمنی
13. نفس عمیق: ریه ها و تنفس
14. غذا، غذای عالی
15. روده ها
16. خواب
17. به سوی اسافل اعضا
18. در آغاز: لقاح و تولد
19. اعصاب و درد
20. وقتی اوضاع خراب می شود: بیماری ها
21. وقتی اوضاع خیلی خراب می شود: سرطان
22. خوب و بد پزشکی
23. پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بدن: راهنمای ساکنان
نویسنده
مترجمقاسم کیانی مقدم
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات424
زبانفارسی
شابک978-622-96004-0-5
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۴۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بدن: راهنمای ساکنان

علی
۱۴۰۲/۷/۲۱
من رشته‌ام پیراپزشکیه و آناتومی و فیزیولوژی رو پاس کردم اما بیل برایسون زیبا توضیح میده و تاریخچه کشف پدیده هارو هم گه گاه توضیح میده و مسائلی مثل ارزش تمام عناصر تشکیل دهنده بدن که ابتدای کتاب توضیح میده نگاه جالبتری به بدن انسان میده.
رشید اکبری
۱۴۰۲/۶/۲۰
به نظرم کتاب فوق العاده است باعث شناخت انسان به بدن خود و یک نوع خودشناسی می‌شود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بدن: راهنمای ساکنان

برای دریافت کتاب بدن: راهنمای ساکنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.