معرفی و دانلود کتاب ماشین‌های پیش‌بینی: اقتصاد ساده هوش مصنوعی

عکس جلد کتاب ماشین‌های پیش‌بینی: اقتصاد ساده هوش مصنوعی
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماشین‌های پیش‌بینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماشین‌های پیش‌بینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماشین‌های پیش‌بینی: اقتصاد ساده هوش مصنوعی

کتاب ماشین‌های پیش‌بینی نوشته‌ی آجای آگراوال، جاشوا گانز و اوی گلد فارب، از فناوری جدید هوش مصنوعی و قدرت پیش‌بینی آن می‌گوید و اهمیت آن را در تصمیم‌گیری‌های تجاری و اقتصادی بررسی می‌کند. این کتاب پرفروش و تحسین‌شده، به خواننده نشان می‌دهد که هوش مصنوعی تا چه حد می‌تواند برای اقتصاد مفید باشد و چطور می‌توان از آن برای کاهش ریسک و بالا بردن شانس موفقیت در بازار استفاده کرد.

درباره‌ی کتاب ماشین‌های پیش‌بینی

هوش مصنوعی (AI) پدیده‌ی امروز دنیاست؛ نه‌فقط دنیای فناوری که حتی زندگی روزمره‌ی ما هم کم‌کم تحت تأثیر آن قرار گرفته؛ خودروهای هوشمند تسلا، دستیارهایی مثل الکسا یا سیری، یا سیستم چت جی‌پی‌تی. حالا تقریباً همه‌ی حوزه‌های صنعتی به سرعت در حال حرکت به‌سوی این تکنولوژی هستند و سعی دارند روی آن سرمایه‌گذاری کنند. تا حدی که یکی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مشهور پیش‌بینی کرده تا پنج سال بعدی تقریباً همه‌چیز بر مبنای الگوریتم‌های هوش مصنوعی ساخته خواهد شد. بنابراین گفتن اینکه امروز هوش مصنوعی ما را احاطه کرده و همه‌جا حاضر است چندان اغراق نیست. این تکنولوژی امکانات زیادی به ما داده و طبیعتاً زندگی را ساده‌تر کرده. اما شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی آن، قدرت پیش‌بینی‌اش باشد. درواقع آنچه امروز به‌عنوان AI شناخته می‌شود، نوعی فناوری برای یادگیری و پیش‌بینی آینده است. و همین ویژگی این امکان را به ما می‌دهد تا از آن برای کارهای تجاری و اقتصادی استفاده کنیم. کتاب ماشین‌های پیش‌بینی (Prediction Machines) نوشته‌ی آجای آگراوال (Ajay Agrawal)، جاشوا گانز (Joshua Gans) و اوی گلد فارب (Avi Goldfarb) دقیقاً روی همین موضوع دست می‌گذارد و می‌کوشد تأثیر پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی را در اقتصاد نشان دهد.

در طول قرن گذشته هر بار که تکنولوژی جدیدی ابداع شد و در دسترس عموم قرار گرفت، یک پیامد اقتصادی بسیار مهم هم در پی داشت؛ ارزان شدن. اقتصاددان‌ها عمیقاً معتقدند حتی در عصر پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها هم اقتصاد به شکل همیشگی و معمول خود کار می‌کند. آن‌ها کامپیوتر را مثال می‌زنند و می‌گویند کامپیوتر ابزاری محاسباتی است و وقتی همه‌جا گسترش یافت باعث شد هزینه‌ی محاسبات ارزان شود. یا اینترنت که برای ارتباط خلق شده بود به کاهش هزینه‌های توزیع، جست‌وجو و ارتباطات منجر شد. و حالا می‌گویند فوران ابزارهای AI و گسترش آن‌ها هم باعث ارزانی خواهد شد. ارزانی چه چیزی؟ همان امکانی که برای آن خلق‌شده‌اند؛ پیش‌بینی. آجای آگراوال، جاشوا گانز و اوی گلد فارب در کتاب ماشین‌های پیش‌بینی، این ایده را دنبال می‌کنند که گسترش هوش مصنوعی به کاهش هزینه‌های پیش‌بینی خواهد انجامید و در نتیجه فرصت بزرگی به فعالان بازار خواهد داد. پیچیدگی بازار، متغیرهای زیاد و عدم قطعیت آن مشکل بزرگی بود که باعث می‌شد ریسک فعالیت در آن و سرمایه‌گذاری بالا باشد. اما حالا هوش مصنوعی با قدرت پیش‌بینی خود می‌تواند این ریسک را کمتر کند. نویسندگان به ابزارها و راهبردهایی اشاره می‌کنند که به پیش‌بینی سریع‌تر و دقیق‌تر بازار و رسیدن به موفقیت منجر می‌شود.

کتاب ماشین‌های پیش‌بینی را انتشارات مازیار با ترجمه‌ی قاسم کیانی مقدم منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب ماشین‌های پیش‌بینی

  • برنده‌ی مدال نقره‌ی جایزه‌ی آکسیوم در بخش نوآوری / هوش تجاری
  • یکی از ده کتاب تکنولوژی برتر سال 2018 به انتخاب نشریه‌ی فوربس
  • در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نشریه‌ی Globe & Mail کانادا

نکوداشت‌های کتاب ماشین‌های پیش‌بینی

  • یک راهنمای خواندنی قابل‌فهم در مورد هوش مصنوعی و پیامدهایی که می‌تواند برای نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ما داشته باشد. (رابرت رابین، وزیر خزانه‌داری اسبق آمریکا)

  • کتابی به‌جا و خوش‌خوان که دیدگاه‌هایش را خیلی ساده در اختیار خواننده می‌گذارد. ارزش خواندن را دارد. (Irish Tech News)

  • کتابی عالی در مورد اقتصاد هوش مصنوعی... این کتاب نه‌فقط برای اقتصاددان‌ها و سیاست‌گذاران که برای همه نکاتی خواندنی دارد. اکیداً خواندن آن را توصیه می‌کنم. (جیسون فورمن، دبیر اسبق شورای اقتصاد ملی آمریکا)

کتاب ماشین‌های پیش‌بینی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به اقتصاددان‌ها، مدیران و رهبران توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید آینده‌ی اقتصاد چطور با هوش مصنوعی گره خورده، این اثر را مطالعه کنید.

با آجای آگراوال، جاشوا گانز و اوی گلد فارب بیشتر آشنا شویم

آجای آگراوال استاد دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تورنتو و مدیر علمی مرکز کارآفرینی و خلاقیت این دانشکده است. او روی موضوعاتی مثل استراتژی فناوری، سیاست علمی و جغرافیای خلاقیت تحقیق می‌کند و بیش از 40 مقاله در این زمینه‌ها منتشر کرده. آگراوال بنیان‌گذار چندین شرکت و آزمایشگاه در دانشگاه تورنتو است. از او تاکنون سه کتاب منتشر کرده که عبارت‌اند از «ماشین‌های پیش‌بینی»، «قدرت و پیش‌بینی» و «شبکه‌های دیاسپورا، جریان دانش و فرار مغزها». نشریه گلوب اند میل کانادا او را در لیست 50 فرد تأثیرگذار بر تجارت این کشور قرار داده بود.

جاشوا گانز اقتصاددان و استاد دانشگاه تورنتو است. او در زمینه‌ی سیاست‌های رقابتی و حفظ مالکیت معنوی تخصص دارد. گانز در سال 2007 برنده‌ی جایزه‌ی اقتصاددان جوان انجمن اقتصاد استرالیا شد. او بیش از ده کتاب تألیف کرده که از میان آن‌ها می‌توان به «اقتصاد در عصر کووید 19»، «اصول اقتصاد» و «خلاقیت + برابری» اشاره کرد.

اوی گلد فارب استاد بازاریابی دانشگاه تورنتو و متخصص داده‌های آزمایشگاه آن است. او سردبیر سابق ژورنال مارکتینگ ساینس بود و مقالات علمی متعددی در زمینه‌های مختلف از آمار تا حقوق منتشر کرده.

در بخشی از کتاب ماشین‌های پیش‌بینی: اقتصاد ساده هوش مصنوعی می‌خوانیم

شرکت نوپای آدا ساپورت از هوش مصنوعی برای جدا کردن سؤالات پشتیبانی آسان از سؤالات فنی مشکل استفاده می‌کند. هوش مصنوعی به سؤالات آسان پاسخ می‌دهد و سؤالات مشکل را برای مسئول انسانی می‌فرستد. معمولاً برای یک ارائه‌دهنده‌ی سرویس تلفن موبایل، اکثر سؤالاتی که مصرف‌کنندگان می‌پرسند، سؤالاتی است که افراد دیگر قبلاً پرسیده‌اند. عمل تایپ کردن پاسخ آسان است. مشکل در پیش‌بینی کردن چیزی است که مصرف‌کننده می‌خواهد و قضاوت کردن پاسخی که باید ارائه شود.

شرکت آدا به‌ جای اینکه افراد را به صفحه‌ی وب «سؤالات متداول» هدایت کند، سؤالات متداول را شناسایی می‌کند و همان‌جا به آن‌ها پاسخ می‌دهد. برنامه می‌تواند برای بهبود ارزیابی خود از سؤال، آن را با مشخصات فردی مصرف‌کننده نیز تطبیق بدهد (مثلاً آگاهی قبلی از صلاحیت فنی، نوع تلفنی که از آن تماس گفته می‌شود، یا تماس‌های قبلی). در این اثنا، سرخوردگی کمتر می‌شود، و مهم‌تر از آن اینکه می‌تواند به سؤالاتی بیشتری به‌سرعت پاسخ دهد، بدون آنکه نیازی به صرف پول برای اپراتورهای انسانی پرهزینه‌ی مرکز تلفن باشد. تخصص انسان در سؤالات غیرمعمول و مشکل‌تر است، درحالی‌که سؤالات آسان را ماشین پاسخ می‌دهد.

به‌تدریج که پیش‌بینی ماشینی بهبود می‌یابد، بیش از پیش ارزشمند خواهد بود که قضاوت را در بسیاری از موقعیت‌ها از پیش تعیین کنیم. همان‌گونه که فکرمان را برای افراد دیگر توضیح می‌دهیم، می‌توانیم آن را برای ماشین‌ها هم - به‌صورت کد نرم‌افزاری - توضیح دهیم. وقتی که انتظار داریم که پیش‌بینی دقیقی دریافت کنیم، می‌توانیم قضاوت را قبل از آنکه ماشین پیش‌بینی خود را انجام دهد، برنامه‌نویسی کنیم.

فهرست مطالب کتاب

1. مقدمه: هوش ماشینی
2. ارزانی همه چیز را تغییر می‌دهد
بخش 1. پیش‌بینی
3. جادوی ماشین پیش‌بینی
4. چرا به آن هوش می‌گویند؟
5. داده‌ها نفت جدید است
6. تقسیم کار جدید
بخش 2. تصمیم‌گیری
7. از هم گشودن تصمیمات
8. ارزش قضاوت
9. پیش‌بینی قضاوت
10. رام کردن پیچیدگی
11. تصمیم‌گیری کاملاً خودکار
بخش 3. ابزارها
12. تجزیه‌ی گردش کار
13. تجزیه‌ی تصمیمات
14. طراحی مجدد کار
بخش 4. راهبرد
15. هوش مصنوعی در میان مدیران
16. وقتی که هوش مصنوعی کسب و کار شما را متحول می‌کند
17. راهبرد یادگیری شما
18. مدیریت ریسک هوش مصنوعی
بخش 5. جامعه
19. فراتر از کسب و کار
نمایه
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماشین‌های پیش‌بینی: اقتصاد ساده هوش مصنوعی
نویسنده، ،
مترجمقاسم کیانی مقدم
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-6043-98-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماشین‌های پیش‌بینی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماشین‌های پیش‌بینی

برای دریافت کتاب ماشین‌های پیش‌بینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.