معرفی و دانلود کتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی

عکس جلد کتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی
قیمت:
۴۹۵۰۰ ۲۴,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی

کتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی نوشته‌ی بهناز پورجعفری جرجافکی، مباحث مرتبط با آسیب‌شناسی را خلاصه کرده و مهم‌ترین نکات آن را دوره می‌کند. این کتاب کنکوری کوشیده به موضوعاتی همچون آسیب‌های استخوانی، مفصل، عضله، تاندون و ستون فقرات و بیومکانیک آسیب‌های ورزشی بپردازد و آزمون‌هایی برای آمادگی بیشتر داوطلبان طراحی و ارائه کند.

درباره‌ی کتاب مروری بر نکات آسیب‌شناسی ورزشی در تربیت بدنی

دانشجویان رشته‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی و داوطلبانی که قصد دارند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند، عموماً با یک مشکل بزرگ روبرو هستند؛ منابع متعدد و گسترده. به خاطر حجم و گستردگی مطالب، بسیاری از افراد نمی‌دانند از کدام منبع شروع کنند و به همین خاطر معمولاً زمان زیادی را از دست می‌دهند و نمی‌توانند مباحث مهم را دوره کنند. این روند باعث شده تا خیلی از دانشجویان در آزمون‌ها به مشکل برخورند و نتوانند نتیجه‌ی دلخواهشان را به دست آورند. در این شرایط، داوطلب بیش از هر چیزی به منابعی احتیاج دارد که دروس مهم و اصلی را مرور کند و چکیده‌ی آن‌ها را ارائه دهد. این‌چنین فرد در مدت‌زمانی کوتاه با مفاهیم اصلی آشنا می‌شود و می‌تواند بارها آن‌ها را دوره نماید. یکی از مجموعه‌های مفید در این زمینه، مجموعه کتاب‌های «مروری بر نکات دروس تربیت بدنیِ» انتشارات حتمی است. کتاب‌های این سری می‌کوشند مباحث اصلی و کنکوری را به شکلی مختصر و مفید در قالب چند نکته‌ی بسیار کوتاه ارائه دهند.

کتاب مروری بر نکات آسیب‌شناسی ورزشی در تربیت بدنی نوشته‌ی بهناز پورجعفری جرجافکی، یکی از کتاب‌های همین مجموعه است. این کتاب به موضوع آسیب‌های ورزشی می‌پردازد و مباحث متنوع مرتبط با آن را به صورت فشرده مطرح می‌کند. در این منبع، به بحث‌هایی همچون آسیب‌های استخوانی، مفصل، عضله، تاندون، بورسا، شانه، آرنج، مچ دست و پا، آرنج و ساعد، لگن و ستون فقرات پرداخته ‌شده است. همین‌طور موضوع بیومکانیک آسیب‌های ورزشی هم مطرح و اقدامات درمانی در محل وقوع آسیب و انواع تمرینات پس از آسیب نیز توضیح داده شده است. در نهایت، چند آزمون برای آمادگی بیشتر ارائه شده تا خواننده با آمادگی بالاتری بتواند در کنکور شرکت کند.

درباره‌ی مجموعه‌‌ی مروری بر نکات دروس تربیت بدنی

مجموعه‌ کتاب‌های مروری بر نکات دروس تربیت بدنی می‌کوشد دروس اصلی و کنکوری رشته‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی را خلاصه کند و نکات مهم و اساسی آن را استخراج نماید. این کتاب‌ها برای داوطلبان آزمون‌ها و دانشجویان این رشته تدوین شده‌اند و تلاش دارند به آن‌ها کمک کنند در مدت زمانی کوتاه درس‌ها را مرور کنند و برای آزمون آماده شوند. انتشارات حتمی ناشر این مجموعه بوده و تاکنون خلاصه‌ای برای دروسی مثل مدیریت ورزشی، فیزیولوژی و تغذیه‌ی ورزشی، و یادگیری و رفتار حرکتی ارائه کرده است.

کتاب مروری بر نکات آسیب‌شناسی ورزشی در تربیت بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی توصیه می‌شود. اگر قصد شرکت در آزمون مقاطع بالاتر را دارید، می‌توانید این منبع را مطالعه کنید.

با بهناز پورجعفری جرجافکی بیشتر آشنا شویم

بهناز پورجعفری جرجافکی (متولد 1375) مؤلف و کارشناس ورزشی است. او در رشته‌ی آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی تحصیل کرده و تاکنون چند کتاب منتشر نموده که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: مروری بر نکات «حرکات اصلاحی»، «حرکت‌شناسی و بیومکانیک ورزشی»، «آمار سنجش و اندازه‌گیری» و «مدیریت ورزشی» در تربیت بدنی.

در بخشی از کتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی می‌خوانیم

در مفصل آرنج زندزیرین با قرقره استخوان بازو و زندزبرین با لقمه استخوان بازو مفصل می‌شوند که مفصل زندزیرین با قرقره از نوع قرقره‌ای و زندزبرین با لقمه از نوع کروی است اما به دلیل وجود اولنا عملکرد قرقره‌ای دارد.

مفصل بین اولنا و رادیوس که ساعد را می‌سازند از نوع استوانه‌ای است که حرکات چرخشی انجام دهد (سوپینیشن و پرونیشن)

در قسمت بالایی زندزیرین زائده الکرانن وجود دارد که وقتی آرنج خم شود کاملا قابل مشاهده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آسیب‌های استخوان
فصل دوم: آسیب‌های مفصل
فصل سوم: آسیب‌های رباط
فصل چهارم: آسیب‌های عضله
فصل پنجم: آسیب‌های تاندون
فصل ششم: آسیب‌های بورسا
فصل هفتم: اقدام‌های درمانی در محل وقوع آسیب و تمرینات پس از آسیب
فصل هشتم: بیومکانیک آسیب‌های ورزشی
فصل نهم: آزمون‌های مبحث آسیب‌شناسی
فصل دهم: آسیب‌های شانه
فصل یازدهم: آسیب‌های آرنج و ساعد
فصل سیزدهم: آسیب‌های مچ دست، دست و انگشتان
فصل چهاردهم: آسیب‌های ستون فقرات
فصل پانزدهم: آسیب‌های لگن، مفصل ران و ران
فصل شانزدهم: آسیب‌های مچ پا، پا و انگشتان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-355-527-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۵۰۰ ۲۴,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی

برای دریافت کتاب مروری بر نکات آسیب شناسی ورزشی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.