معرفی و دانلود کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول

عکس جلد کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول
قیمت:
101000 تومان - 10.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول

کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول به قلم ذبیح الله رضایی، به ارائه راهکار‌های مهم و کاربردی در حوزه‌ی اخلاق کسب و کار و چگونگی پیشبرد اهداف شرکت می‌پردازد.

امروزه که شرکت‌ها روز به روز در حال افزایش‌اند و مالکیت از مدیریت جداناپذیر شده، مشکلات نمایندگی جدیدی نیز به وقوع پیوسته است. در چنین شرایطی، راه حل‌ها و ابزارهایی که بتوان به وسیله‌ی آن‌ها تضاد منافع به وجود آمده میان مالکان و مدیران را به نوعی کاهش داد و مشکلات نمایندگی را به کمترین میزان ممکن رساند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

در میان این ابزارها، راهبری شرکتی و مکانیزم‌های آن، مورد توجه اقشار مختلفی از خبرگان و تصمیم گیرندگان مالی و اقتصادی قرار گرفته است. از طرف دیگر، رسوایی‌های مالی دهه 1990 و دهه 2000 باعث شد تا اعتماد سرمایه‌گذاران به گزارشات مالی که توسط شرکت‌های عام ارائه می‌شد سلب گردد.

ذبیح الله رضایی (Zabihollah Rezaee) استاد تمام دانشگاه ممفیس آمریکا، در کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار (Corporate governance and ethics) مطالب مهم و کاربردی در این حوزه را در 15 فصل گردآوری نموده است که در این جلد به هشت فصل آن پرداخته شده و برای ایجاد هماهنگی بیشتر در فصول، فصل 7 و 9 با هم جابه‌جا شده‌اند.

در بخشی از کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول می‌خوانیم:

نقش اولیه و اصلی تمامی مشارکت کنندگان در راهبری شرکتی طبق تعریف این کتاب بر حفاظت از سهامداران، بازیابی اعتماد سرمایه گذاران و حمایت از ایجاد یک بازار سرمایه قوی و کارا نهاده شده است، به عبارت کلی‌تر، تصور این کتاب از مفهوم راهبری شرکتی، مدیریت سازمانی و مکانیزم‌هایی است که بر نقش مشارکت کنندگان در راهبری شرکتی تاثیر گذاشته یا تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

منظور از مشارکت کنندگان در راهبری شرکتی در این کتاب، هیأت مدیره، مدیران اجرایی، مدیران ارشد، حسابرسان داخلی و مستقل، مشاوران مالی، قانون گذاران، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان می‌باشد. راهبری شرکتی را در بیان دیگر می‌توان به عنوان فرآیندی تعریف کرد که در آن سهامداران به مدیریت این اجازه را می‌دهند که در جهت منافع آن‌ها عمل کرده و درجه‌ای معقول از اطمینان را به سرمایه گذاران اعطاء نماید که برای عملکرد اثربخش بازار ضروری است.

راهبری شرکتی اثربخش باعث حصول اطمینان از پاسخگویی شرکتی می‌شود؛ قابلیت اطمینان و کیفیت اطلاعات مالی عمومی را افزایش می‌دهد؛ سلامت و کارایی بازارهای سرمایه را می‌افزایده و بنابراین اعتماد سهامداران را جلب می‌کند.

راهبری شرکتی ضعیف می‌تواند به اثرات منفی بر ظرفیت‌های شرکت، عملکرد و پاسخگویی آن منجر شود و باعث ایجاد مشکلات مالی و حتی بروز تقلب گردد، راهبری شرکتی در قرن بیست و یکم نقشی مهم در اقتصاد جهانی و بازارهای سرمایه بازی می‌کند، چرا که در این اقتصاد و بازار سرمایه بر موسسات بخش خصوصی که مدیریت پس‌اندازها و وجوه بازنشستگی افراد جامعه را بر عهده دارند، تاکید زیادی شده و این موسسات با راهبری شرکتی مناسب، عملکردی بهتر خواهند داشت، در واقع راهبری شرکتی، مجموعه‌ای از قراردادها و روابط بین شرکت، مدیران، مسئولین و ذینفعان آن را تعریف می‌کند و در عین حال براثرات این قراردادها و روابط بر عملکرد کلی اقتصاد، سلامت بازار و اعتماد عمومی به اطلاعات مالی تاکید دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: سیستم بازار و کسب و کار آزاد
فصل 2: راهبری شرکتی
فصل 3: مقدمه‌ای بر اخلاق کسب و کار
فصل 4: نقش و مسئولیت هیأت مدیره
فصل 5: نقش و مسئولیت کمیته‌های هیأت مدیره
فصل 6: نقش و مسئولیت مدیریت اجرایی
فصل 7: نقش و مسئولیت حسابرسان داخلی
فصل 8: نقش‌ها و مسئولیت‌های حسابرسان مستقل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول
نویسنده
مترجمبیتا مشایخی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات358
زبانفارسی
شابک978-964-468-461-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
101000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول

نیما ایلچی
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
عالیه این کتاب ولی صرفا بیشتر حسابداری رو صحبت میکنه
محمد حسین یزدان پناه
۱۴۰۱/۹/۱۳
بسیار عالی من که خوشم اومد
Ebrahim
۱۴۰۱/۸/۱۵
کتابی موثر برای اهل حساب. 🌹
خلیلی
۱۴۰۱/۷/۱۷
کتاب مفید در زمینه حسابداری 👏🏻
Ali Asadi
۱۴۰۰/۸/۲۱
در کل کتاب مفیدی هست
Gharim
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
عالی خوب اعلام قوی۲۰
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول

برای دریافت کتاب راهبری شرکتی و اخلاق کسب و کار - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.