معرفی و دانلود کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان: مطالعات موردی در اخلاق، تقلب و راهبری شرکتی

برای دانلود قانونی کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان: مطالعات موردی در اخلاق، تقلب و راهبری شرکتی

کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان نوشته‌ی الهام جمالی، بیتا مشایخی و عالمه یزدانیان، به مطالعات موردی در اخلاق، تقلب و راهبری شرکتی می‌پردازد و با ذکر نمونه از سازمان‌های بزرگ جهانی از مزایا و اهمیت اخلاق حرفه‌ای در کسب‌وکار سخن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان:

از گذشته، راهبری شرکتی براساس تئوری نمایندگی و تضاد منافع بین مالک و مدیر به دلیل جدایی مالکیت و کنترل در شرکت‌های سهامی عام، به عنوان سازوکاری برای همسو کردن منافع مدیریت و سهام‌داران در نظر گرفته شده است. راهبری شرکتی اثربخش باعث حصول اطمینان از پاسخگویی، افزایش قابلیت اطمینان و کیفیت اطلاعات مالی عمومی، افزایش سلامت و کارایی بازارهای سرمایه و بنابراین جلب اعتماد سهام‌داران می‌شود. از طرف دیگر راهبری شرکتی ضعیف منجر به اثرات منفی بر ظرفیت‌های شرکت، عملکرد، پاسخگویی، ایجاد مشکلات مالی و حتی بروز تقلب می‌گردد.

در حقیقت از یک طرف راهبری شرکتی ضعیف به تضعیف نیروهای شرکت و در بدترین صورت به مشکلات مالی و حتی تقلب ختم می‌شود. از طرف دیگر، یک نظام راهبری شرکتی مؤثر از راه تقویت سیستم نظارتی به کم کردن تقلب در شرکت‌ها می‌انجامد.

علاوه بر نقش نظام راهبری شرکتی ضعیف در بروز تقلبات مالی، مشکلات اخلاقی نیز باعث رسوایی و تقلبات مالی در شرکت‌ها و در نهایت در سطح جامعه شده است. منشورهای اخلاقی می‌توانند ناظر بر رفتار باشند، ولی نمی‌توانند جایگزین اصول، فرهنگ و ویژگی‌های اخلاقی شوند. ایجاد یک محیط اخلاقی مناسب می‌تواند با ترویج فرهنگ و سیاست‌های اخلاقی، بر رفتار افراد تأثیرگذار باشد. آموزش اخلاق کسب و کار باید انگیزه، فرصت و توجیه عقلانی را در افراد به خصوص افراد هر حرفه، به وجود آورد تا درستکاری و پاسخگویی حرفه‌ای را در آن‌ها تقویت کند.

می‌توان ادعا کرد، در حالی که بی‌اخلاقی‌ها به تقلب و رسوایی‌های مالی منجر می‌شوند، راهبری شرکتی قوی احتمال وقوع موارد تقلب و رسوایی مالی را کاهش می‌دهد. بنابراین می‌توان این طور نتیجه گرفت که رعایت اصول اخلاقی و سیستم صحیح راهبری شرکتی به کاهش تقلب می‌انجامد و در مقابل، عدم احترام به اصول اخلاقی و ضعف در نظام راهبری شرکتی به افزایش تقلبات و رسوایی‌های مالی منجر می‌شود.

در کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان (Ethics, Fraud and corporate governance) بعضی از مشکلات و چالش‌های مربوط به سه مسئله راهبری شرکتی، اخلاق و تقلب در قالب یک مجموعه از مطالعات موردی حقیقی که از منابع معتبر خارجی گرفته شده است، ارائه می‌شود.

کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب به تمامی مدیران و کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان می‌خوانیم:

در اولین ملاقات در دفتر مشتری، هانت به سندی که یک دفتردار پاره‌وقت و دانشجوی تمام‌وقت حسابداری در یک دانشگاه محلی است، معرفی می‌شود. در دیدار بعدی، سندی به طور محرمانه به هانت می‌گوید که این شغل را در ابتدای ترم، بعد از جستجوی بسیار پیدا کرده است. او برای برآمدن از پس هزینه‌های تحصیل به پول احتیاج دارد و از اینکه در این رکود اقتصادی توانسته یک شغل با درآمد خوب پیدا کند، احساس خوش‌شانسی می‌کند. سندی احساس می‌کند هانت کسی است که می‌توان با او صحبت کرد و از او راهنمایی گرفت؛ بنابراین موضوعی را که مدتی است در ذهن داشت برای هانت بازگو می‌کند.

مسئله به اداره کردن درآمد فروش برمی‌گردد. وقتی پول‌های حاصل از درآمد فروش، محاسبه و به صورت هفتگی به حساب واریز می‌شود، دسته‌بندی نوع پرداخت‌ها به طور کاملاً دقیق در یک چارت مشخص می‌شود: نقد، چک، کارت اعتباری و غیره. رئیس سندی بعد از واریز مجموعه مبلغ هفتگی، شخصاً کل مبلغ واقعی واریز شده را در چارت وارد می‌کند و چارت را برمی‌گرداند.

پس از بررسی بعضی از این چارت‌های هفتگی، سندی متوجه شد که پانصد دلار وجه نقد از هر کدام از واریزها ناپدید شده است. بعد از بررسی دقیق‌تر اسناد مالیات ماهانه که توسط تامسون پر شده بود، متوجه شد که درآمد ناخالص ماهانه گزارش شده دو هزار دلار کمتر از مبلغ واقعی ثبت شده بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تصمیمی دشوار
ساعات بدون حقوق
ثبت بودجه
هزینه‌ی آسیب‌دیدگی
وجوه نقد در دست
داده‌های صحیح
بودجه براونینگ
دوام آوردن تا پایان سال
سینماروز
حقیقت یا پیامدها
چه بر سر خطاهای اعتباری آمده است؟
نادیده گرفتن خطا؟
تولید اپل؟
حساب هزینه‌های اداری و عمومی
اتوماسیون کارخانه
تجهیزات بازیافت
بودجه انبساطی
رفتن یا نرفتن
تقلب حسابداری در ورلدکام
سینتیا کوپر و ورلدکام
بحران در تایکو - از منظر یک مدیر
ایجاد سود تحقق‌نیافته، شرکت کیدر، پی بادی
رسوایی شرکت توشیبا
معمایی در شرکت ملی سلامتی
تقلب حسابداری در شرکت زیراکس
راهبری شرکتی براساس دیدگاه چارلز مانگر
استعفای دیوید سوکال، کوه یا تپه‌ای برای شرکت برکشایر
چالش‌های رهبری در شرکت هیولت - پاکارد
مؤسسه مالی و اعتباری نیوسنچری
داستان دوپرگرین
افشای اطلاعات خصوصی یا اطلاع‌رسانی به عموم؟
سقوط بارینگز
بنیاد ملی کلیه: مدیرعاملی با شیرآب طلا
چگونگی تصمیم‌گیری هیئت مدیره‌های موفق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان: مطالعات موردی در اخلاق، تقلب و راهبری شرکتی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات267
زبانفارسی
شابک978-964-468-522-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان

برای دریافت کتاب نمونه‌هایی از تقلب و رفتارهای غیراخلاقی در شرکت‌های بزرگ جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.