معرفی و دانلود کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی

عکس جلد کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی

روپرت اسپیرا در کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی، به شما این قدرت را می‌بخشد که از اسارت محدودیت‌های ذهنی‌تان رها شوید و با شناخت ماهیت درونی خویش، جهان هستی و خداوند، خوشبختی حقیقی را در زندگی درک کنید.

درباره‌ی کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی:

اگر ناگزیر بودیم از تمام جمعیت شش میلیارد نفری کره‌ی زمین نظرسنجی کنیم که در حیات خود بیش از همه خواهان چه بوده‌اند، قریب به اتفاق پاسخ خواهند داد: خوشبختی! البته، برخی مستقیماً به آن اشاره نخواهند کرد و می‌گویند: شریک زندگی صمیمی، خانواده یا ثروت بیشتر و... . انسان‌ها اغلب بیشتر فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند تنها با هدف دستیابی به خوشبختی است.

ابتدا بیایید کلمه‌ی خوشبختی را معنی کنیم. از کودکی یاد گرفته‌ایم دستیابی به چیزهایی که از نظر روحی و جسمی از زندگی می‌خواهیم، خوشبختی را برایمان به ارمغان می‌آورند، اما بعد از گذشت مدتی در صورت نرسیدن به آن‌ها خواه جسمانی باشد، خواه یک رابطه، فعالیت یا حالتی روحی، این احساس ناب خوشبختی کمرنگ می‌شود؛ اگر خوشبختی وابسته به این امیال باشد به زودی زود در زندگی از بین می‌رود.

همه‌ی ما در زندگی همواره تلاش می‌کنیم تا به خواسته‌هایمان دست پیدا کنیم. وقتی به یکی از آن‌ها می‌رسیم به دنبال میل و خواسته‌ی دیگری می‌رویم و این روند ادامه دارد. این الگوی دنبال کردن برای کسب خوشبختی در زندگی اکثر انسان‌ها وجود دارد. اما آیا این روند صحیح است؟ در صورت شکست چه احساسی درونمان شکل می‌گیرد؟ آیا باز هم احساس شادی و آرامش داریم؟

روپرت اسپیرا در کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی (Presence) به شما نشان می‌دهد که خوشبختی به تمام انسان‌های جهان بسیار نزدیک است و نیازی به این همه سختی و فعالیت‌های بیهوده نیست، فقط باید دقیق‌تر به خود و جهان اطرافتان نگاه کنید. به قول سهراب سپهری چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید.

کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که می‌خواهند خوشبختی واقعی را در زندگی درک کنند و ماهیت درونی خود را به خوبی بشناسند، حتماً این کتاب تأثیرگذار را مطالعه کنند.

با روپرت اسپیرا بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌‌‌ی این کتاب معلم و سفالگری برجسته است که در سال 1960 در لندن چشم به جهان گشود. روپرت اسپیرا (Rupert Spira) فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی هنر است. وی از کودکی به ماهیت حقیقت علاقه نشان داده و یادگیری مسائل فلسفی را عمیقاً دوست دارد. روپرت اسپیرا هم اکنون در انگلستان اقامت دارد و به طور معمول جلسات معنوی‌اش را در اروپا و آمریکا برگزار می‌کند.

در بخشی از کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی می‌خوانیم:

یگانه تجربه‌ی ما از جهان هستی در اشکال ادراک، اعم از دیدنی‌ها، اصوات، بافت‌ها، طعم‌ها و رایحه‌ها بروز می‌کند.
ما اغلب چنین می‌پنداریم و احساس می‌کنیم که خویشتن مجزا، درون جسم، از طریق عمل دانستن، تجربه کردن یا درک کردن، به این ادراکات متصل است. برای نمونه، می‌اندیشیم: «من درخت را می‌بینم.»

چنین به‌نظر می‌رسد که «من» درون جسم و درخت بیرون در جهان هستی مأوا دارند و در این قضیه، هر دوی آن‌ها با عمل دیدن با هم مرتبط هستند.

در واقع، خویشتن مجزای درون جسم و ابژه‌ی خارجی مجزا، یعنی «درخت»، هرگز به‌واقع این چنین مورد تجربه واقع نمی‌شوند. تمام آنچه تجربه می‌شود، دیدن است. به بیان دیگر، ما حقیقتاً یک درخت یا یک جهان را به‌عنوان ابژه‌هایی مستقل که از ماده تشکیل یافته‌اند، نمی‌شناسیم، بلکه صرفاً تجربه‌ی دیدن را می‌شناسیم.

دیدن در کجا حادث می‌شود؟ دیدن در جایی حادث نمی‌شود، چرا که یگانه دانش ما از مکان‌ها، تجربه‌ی دیدن است. بنابراین، می‌توان گفت که دیدن در دیدن یا در تجربه کردن حادث می‌شود. و دیدن یا تجربه کردن صرفاً نام‌های دیگری برای خویشتن ما، حضور آگاه، هستند.
تجربه‌ی دیدن از اجزایی تشکیل نیافته است. هر آنچه خویشتن ماست و هر آنچه تجربه‌ی ما از درخت هست، در تجربه‌ی دیدن به‌عنوان یک واحد گنجانده شده است.

با این‌حال، چنین ادعایی اعتراف بر باور به خویشتن مجزای درونی و جهان مجزای بیرونی محسوب می‌شود. اگر به تجربه نزدیک بمانیم، تمام آنچه شناخته می‌شود، در این نمونه، دیدن است.
بنابراین، ما باید با دیدن آغاز کنیم، چرا که آن به‌سادگی تجربه‌ی ماست، به‌جای اینکه با فرض خویشتنی درونی و درخت یا جهان بیرونی آغاز کنیم.
با این درک، دیگر نیازی به تفکیک دیدن به بخشی که می‌بیند و بخش دیگری که دیده می‌شود، نیست. همواره و صرفاً صمیمیت یکپارچه‌ی دیدن وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: طبیعت حقیقی ما
فصل 1: من کیستم یا چیستم؟ 
فصل 2: از «منِ جسمانی» به‌ سوی «حضورِ من آگاه» 
فصل 3: خویشتن ما بدون مکان یا حدومرز است
فصل 4: فراموشیِ بنیادین وجود
فصل 5: خویشتن ما عاری از ‌تولد و ‌مرگ است
فصل 6: طبیعت لایزال و لایتناهی وجود ما
فصل 7: حضور خویش‌تاب است
فصل 8: تنها خویشتنی که هست
بخش دوم: طبیعت صلح، خوشبختی و عشق
فصل 9: وجود بنیادین ما عین صلح است
فصل 10: خوشبختی در وجود ما ذاتی است
فصل 11: عشق شرط طبیعی هر تجربه است
فصل 12: حال لایزال
بخش سوم: منشأ خویشتن مجزا
فصل 13: ماهیت بنیادین خویشتن مجزا
فصل 14: حجاب صلح و خوشبختی
فصل 15: صلح و خوشبختی حالاتی از بدن و ذهن نیستند
فصل 16: خویشتن مجزا: یک فعالیت و نه یک هویت
فصل 17: خوشبختی هرگز غایب نیست
فصل 18: آرزوی غایت آرزو
فصل 19: جست‌وجویی ناکام
بخش چهارم: جسم
فصل 20: حس جدایی در جسم
فصل 21: ادراک جسم
فصل 22: احساس جسم
فصل 23: تجربه‌ی خام و بی‌پرده
فصل 24: یکپارچگی همواره‌ حاضر تجربه
بخش پنجم: جهان هستی
فصل 25: جهان ما از ادراک تشکیل یافته است
فصل 26: ادراک و محدودیت‌های ذهن
فصل 27: مرآت طبیعت
فصل 28: جهان و آگاهی جایگزین هم می‌شوند
فصل 29: مودت جهان هستی
بخش ششم: تجربه
فصل 30: صمیمیت تجربه
فصل 31: صمیمیت و فوریت حال
فصل 32: کدام خویشتن پرس‌وجو می‌شود؟ 
فصل 33: من چیزی، هیچ چیز و همه چیز هستم
فصل 34: همه چیز را به حضور سپردن
فصل 35: هیچ مشکلی نیست
فصل 36: خوشبختی والاترین ممارست معنوی‌ست
فصل 37: نور آگاهی
فصل 38: رابطه با استاد
واپسین سخن
بطن تجربه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی
نویسنده
مترجمفرزانه نژاده
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-6683-35-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی

علیرضا
۱۴۰۲/۴/۲
سلام اگر دو یا سه مرتبه خونده بشه (در سکوت در طبیعت) پرده از رخسار بر می‌کشه و زیبایی تجربه نویسنده هویدا و قابل هضم میشه جز بهترین کتابهایی هست که تا حالا خوندم البته ترجمه بسیار ضعیفی داره پیشنهاد من به مترجم اینکه ترجمه هرچقدر ساده تر باشه نشون از توانایی مترجم داره این کتاب با ترجمه امثال وحید مهدیخانی بسیار و بسیار دلنشین تره موفق باشید
رسول خدری
۱۴۰۲/۴/۲
این کتاب حاوی مطالبی عمیق و تازه برای من بود، برای بار دوم شروع به خوندن این کتاب کردم تا بهتر و بهتر درکش کنم، همینجور که خود نویسنده هم میگه منظور کتاب صرفا از طریق کلمات انتقال پیدا نمیکنه، این نکته هم قابل ذکره که متاسفانه ترجمه‌ی کتاب قوی نیست.
حسین زمانی
۱۴۰۲/۲/۱۳
مطالب این کتاب خیلی عمیق هست ونگارش یا ترجمه اون به خوبی مطالب رو نمی‌رساند
بااین همه عمق مطالبش اگر درک شود فوق‌العاده است
Yasaman Jokar
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
فوق العاده عالی بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی

برای دریافت کتاب حضور، هنر صلح و خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.