معرفی و دانلود کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت

عکس جلد کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت

با توجه به اهمیت مهارت جرأت‌ورزی و ابراز وجود در روابط بین فردی، در کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت اثر سو بیشاب سعی شده به این مهارت به طور کاربردی پرداخته شود.

جرأت‌ورزی دقیقاً به چه معناست و چه چیزی را شامل می‌شود؟ جرات‌ورزی نوعی توانایی برای اظهار وجود با اعتماد به نفس می‌باشد، بدون اینکه مجبور باشیم به رفتار منفعلانه، پرخاشگرانه یا کنترل‌گرانه متوسل شویم. این ویژگی شامل خود‌آگاهی بیشتر می‌باشد؛ یعنی داشتن بصیرت، علاقه و کنترل نسبت به "خود" واقعی‌تان. این امر نیازمند این است که به نیازهای دیگران گوش داده و به آن پاسخ دهیم بدون اینکه علایق خود را نادیده بگیریم یا اصول اساسی و زیر بنایی خود را به خطر بیندازیم.

جرات‌ورزی یعنی بهبود مهارت‌های بین فردی؛ ارتباط موثرتر و کنترل استرس از طریق کنترل بهتر افراد و موقعیت‌های مشکل‌آفرین. جرأت‌ورزی نوعی انتخاب است؛ توانایی اظهار خواسته‌ها، عقاید و احساسات با اطمینان از این که در مقابل این خواسته‌ها، تحت سلطه، استثمار یا زور و اجبار نخواهیم بود.

جرات‌ورزی یعنی ارتباط مؤثر و این امر فقط به معنی انتخاب کلمات مناسب برای گفتن در یک موقعیت خاص نمی‌باشد. درجه (تن) صدا، آهنگ، میزان بلندی، حالت چهره، ژست و زبان بدن همگی در پیامی که شما به فرد دیگری می‌فرستید نقش دارند و اگر این همتا سازی و تعدیل صورت نگیرد، شما پیام ناقصی را به طرف مقابل خواهید فرستاد.

در کل، اگر شما به هر طریقی خود یا فرد دیگری را تحقیر کنید سبک ارتباطی شما جرات‌ورزانه نیست. اگرچه زمان‌هایی خواهد بود که شما منفعل بودن را انتخاب می‌کنید یا از "نیروی" پرخاشگرانه‌تری استفاده می‌کنید، اما پاسخ جرات‌ورزانه همواره ارجحیت دارد و منجر به موقعیت‌های برد-برد می‌شود که در آن هر دو طرف نسبت به خویشتن احساس خوبی دارند. مهارت‌های جرات‌ورزی قابل یادگیری هستند، در کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت (Develop Your Assertiveness) نوشتۀ سو بیشاب (Sue Bishop)، فصول متعددی شامل رویکردها و تکنیک‌های متنوعی است که می‌توانند اتخاذ شوند تا افراد جرات‌ورزی خود را بهبود ببخشند.

در بخشی از کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت می‌خوانیم:

لغات سازنده، مختصر و صریح جنبه مهم و حیاتی جرات‌ورزی می‌باشد. همچنین توانایی بیان چیزها با روشی مثبت و نه منفی از موارد حائز اهمیت در این حوزه است. این امر به با انگیزه‌تر شدن شما کمک می‌کند و باعث می‌شود طرف مقابل کمتر احساس کند که مورد تهدید واقع شده و بیشتر به صورت پاسخ دهنده عمل کند. برای مثال، تفاوت بسیار ظریفی وجود دارد بین اینکه به کودک بگوییم "با آن (مثلاً توپ) در اینجا بازی نکن" و اینکه بگوییم "میشه لطفاً بری بیرون با آن بازی کنی؟"؛ یا اینکه "چرا نمی‌توانی بعد از اینکه کارت را تمام کردی همه چیز را تمیز و مرتب کنی؟" و "میشه لطفاً وقتی به گربه غذا دادی باقی مونده غذاشو بذاری سر جاش؟"

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ نویسنده
پیشگفتار مترجم
فصل یکم: جرات‌ورز باشیم یا نباشیم؟
فصل دوم: برای دفاع از حق خود آماده شوید.
فصل سوم: تفکر مثبت
فصل چهارم: درست و غلط
فصل پنجم: هر از گاهی
فصل ششم: حالا شنیدن را امتحان کن
فصل هفتم: گفت و گوی بدن
فصل هشتم: روابط
فصل نهم: واژه‌ها و عبارات
فصل دهم: قدرت
فصل یازدهم: بله و نه
فصل دوازدهم: مردم دردسر ساز
فصل سیزدهم: موقعیت‌های دردسرساز
فصل چهاردهم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت
نویسنده
مترجممحمدحسن آسایش، محمدصادق زمانی زارچی
ناشر چاپیانتشارات پندار قلم
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-600-8783-31-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت

زهره پاکدل
۱۴۰۱/۷/۹
سلام به همراهان کتابراه، این کتاب همون طور که از اسمش پیداست در مورد مهارت جرات ورزی و قاطعیت هست ولی برای قاطعیت در محیط کار خیلی بیشتر کاربرد داره و فقط بعضی از قسمت‌ها برای محیط خانواده و دوستان کاربردی هست. اما واقعا کتاب خیلی خوبی هست و تمام حالات رفتاری ما رو در موقعیت‌های مختلف بیان کرده. ‌ی نکته در این کتاب که خیلی جالب بود. افراد رو به سه دسته تقسیم کرده بود. اول کسانی که در موقعیت‌های مختلف رفتار منفعلانه دارند. دوم کسانی که پرخاشگری میکنند و رده سوم کسانی که با خودآگاهی بالا رفتاری جرات ورزی و قاطعانه دارند. هرچند این کتاب برای قاطعیت و جرات ورزی در محیط کار هست اما برای کسانی که خانه دار هستن و شغلی ندارن هم کاربرد داره چون در محیط بیرون از خانه و خانه هم میتونند استفاده کنند.
زهرا رستمی
۱۴۰۲/۶/۵
واقعا این کتاب صوتی چه لحن روان گوینده و چه محتوای مفیدش اونقدر به دلم نشست که سه بار از اول تا آخرشو گوش کردم و بعد از خوندن این کتاب حس کردم دیگه میتونم خودمو آزادتر کنم.. آزادتر از قضاوت دیگران.. آزادتر از انجام دادن کارایی که طبق رضایت قلبیم نبود و فقط برای ناراحت نشدن دیگران انجام میدادم.. این وقتی کتاب رو گوش میدی اکثر جاهاش میگی آخ چقدر حرف دل منو میزنه چقدر من اسیر و زندایی چیزایی بودم که قلبا دوسشون نداشتم... در یک جمله بخوام این کتاب رو توصیف کنم: این کتاب بهت کمک کنه که یاد بگیری آزادانه تر زندگی کنی دور از هر قضاوتی.. ممنون از نویسنده و کتابراه عزیز
الهام جلیلی
۱۴۰۱/۱/۲۰
سلام. این کتاب خوبی بود برا من. نکاتی رو در روابط بین افراد بیان می‌کنه که معمولا ما انسان‌ها کمتر به اون در برخورد با دیگران اهمیت می‌دهیم. نکاتی رو برای با قاطعیت و در عین حال نفوذپذیر در روابط بیان می‌کند.
مریم اسماعیلی
۱۴۰۰/۱/۱
من خیلی ترسو بودم و نمی‌تونستم قاطعانه نظراتمو بگم و می‌ترسیدم و جرات بیان حقیقت رو نداشتم، این کتاب رو مشاورم معرفی کرد و تاثیرزیادی روی من گذاشت
Mehran Zarif
۱۳۹۶/۱۰/۲۱
لازمه کسب اعتماد به نفس و ایجاد رابطه خوب با دیگران کسب مهارت جرات ورزی میباشد که این کتاب به بهترین شکل ممکن مهارت جرات ورزی را آموزش میدهد
علی آرین راد
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
اگر عمقی کتاب و بخونید و به روشهاش عمل کنید میتونید به بهترین نتیجه برسید ولی سرسری خواندنش نتیجه‌ای نداره
مجید دبیری
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
کتاب برای رشد و پیشرفته و وقتی شهامت بالا باشه خلاقیت توی کارها بیشتر میشه و خودت رو باور میکنی
زهرا عاشق حسینی
۱۴۰۰/۳/۱۶
برای هر کس لازمه همچین کتابی رو مطالعه کنه. روی من خیلی تاثیرات خوبی داشت.
عاطفه نورمحمدی
۱۳۹۹/۱/۸
کتاب خوبی بود ولی قدرت تاثیر زیادی نداره
نیکتا صانعی
۱۳۹۸/۳/۳۰
به من خیلی کمک کرد و دیدگاهم رو در مورد زندگی تغییر داد
مبین جهانبخش
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
جذابیت فقط و فقط با جرات ورزی بدست میاد🕸️🖤
زهرا رضائی
۱۴۰۱/۷/۲۵
بسیار کاربردی در مهارت قاطعیت و دارای تمرینات عملی
مریم یوسفی
۱۴۰۱/۳/۸
خیلی کتاب خوبی بود واقعا متاسفم که دیر این کتاب مطالعه کردم
Mohammed Lotfi
۱۴۰۰/۳/۶
برای شروع عالیه و هرکس بنابه کمبودهای شخصیتیش بخونه خوبه
اکرم زینلی
۱۴۰۰/۱/۵
من از این کتاب در روابط اجتماعی بهره بردم.
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت

برای دریافت کتاب مهارت جرأت‌ورزی و قاطعیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.