معرفی و دانلود کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV)

عکس جلد کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV)
قیمت:
58500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV)

کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV) نوشته‌ی رضا پاکدامن، موضوعاتی مانند سیاست‌های مالی، اداره مشارکت، انتقال تکنولوژی، تعهدات فنی و مهندسی، قانون حاکم، حل و فصل اختلافات، نمونه قرارداد مشارکت بین‌المللی و... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

با توجه به توسعه فعالیت‌های اقتصادی در جهان، الگوهای سنتی قراردادی دستخوش تغییرات اساسی شده و برخی از الگوهای جدید طراحی مورد کاربرد فعالین اقتصادی قرار گرفته است. از جمله الگوهای قراردادی که طی چند دهه اخیر با شتاب زیادی مورد استقبال قرار گرفته عبارتند از قراردادهای تحقق و توسعه (R & D)، قرارداد لیسانس، قرارداد انتقال تکنولوژی، قرارداد تهاتر و قرارداد خرید متقابل (buy back).

از لحاظ حقوقی تعریف واحدی برای قراردادهای مشارکت یا سرمایه‌گذاری مشترک ارائه نشده است و نظام‌های حقوقی مختلف جهان از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا تعریف خاصی ارائه کرده‌اند. با توجه به میزان فراگیری این نوع از قراردادها، قانون امور سازمان‌های برخی از کشورها، تعریف و مقررات خاصی را وضع کرده‌اند.

اما نظام حقوقی کشور ما اصولا در مورد این نوع خاص از قرارداد، ساکت بوده و در قانون تجارت ایران در طبقه‌بندی هشتگانه سازمان‌های تجاری، شرکت‌های مشترک به صورت مستقل طبقه‌بندی نشده و احکامی برای آن وضع نشده است.
بنابراین در ایران یک مشارکت در قالب شرکت، در یکی از طبقه بندی‌های هشتگانه مزبور خصوصا سهامی قابل فعالیت خواهد بود.

علی رغم خلاءهای حقوقی، در کشور ما عملا، تشکیل و فعالیت شرکت‌های مشترک در ایران گسترش زیادی یافته و این موضع خلاءهای قانونی و حقوقی زیادی را پدید آورده، اگرچه با وضع چند مصوبه به صورت موردی سعی گردیده این خلاءها پوشش داده شود.

کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV) (The law of international Joint venture (Iranian law & international standards از هفت فصل تشکیل شده است. در فصل اول شرایط کلی حاکم بر تشکیل مشارکت بین‌المللی، در فصل دوم، تعهدات شرکاء دریک مشارکت و در فصل سوم، سیاست‌های مالی یک مشارکت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فصل چهارم شیوه‌ها و نکات حائز اهمیت در اداره مشارکت اعم از این که به صورت شرکت مشترک یا به صورت مشارکت مدنی باشد، تشریح می‌کند. در دو فصل پنجم و ششم، نکات اساسی مربوط به انتقال تکنولوژی و تعهدات فنی و مهندسی یکی از شرکا که خصوصا در مشارکت‌های بین‌المللی بین یک شرکت داخلی و یک شرکت خارجی صاحب دانش فنی موضوعیت دارد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سازوکارهای حل و فصل اختلافات بین شرکا که در مشارکت‌های بین‌المللی از ظرافت‌های بیشتری برخورد است در فصل هفتم مورد توجه قرار می‌گیرد.

در بخشی از کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV) می‌خوانیم:

در نظام حقوقی ایران، تعریف قانونی مشخصی از مشارکت بین‌المللی با سرمایه‌گذاری مشترک بین‌المللی نشده است، ولی قوانین و مقررات متنوعی ناظر بر تشکیل و اداره این نوع از شرکت‌ها وضع شده است.

برای نمونه قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت‌های خارجی (مصوب 1376 مجلس شورای اسلامی مقرر می‌دارد
آماده واحده - شرکت‌های خارجی که در کشور محل ثبت خود شرکت قانونی شناخته می‌شوند، مشروط به عمل متقابل از سوی کشور متبوع، می‌توانند در زمینه‌هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود در چارچوب قوانین و مقررات کشور به ثبت شعبه یا نمایندگی خود اقدام کنند. )

آئین نامه اجرایی قانون مزبور (مصوب 1378 هیات وزیران) نیز تشریفات مربوط به فعالیت شرکت‌های خارجی را تدوین کرده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تشکیل مشارکت بین‌المللی
فصل دوم: تعهدات طرفین
فصل سوم: سیاست‌های مالی
فصل چهارم: اداره مشارکت
فصل پنجم: انتقال تکنولوژی
فصل ششم: تعهدات فنی و مهندسی
فصل هفتم: قانون حاکم، حل و فصل اختلافات
فصل هشتم: قراردادهای مشارکت در تولید و سود
ضمیمه شماره یک: قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی
ضمیمه شماره دو: نمونه قرارداد مشارکت بین‌المللی
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-964-468-852-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی، کتاب‌های حقوق بین الملل
قیمت نسخه الکترونیک
58500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV)

برای دریافت کتاب حقوق مشارکت‌های تجاری بین المللی (JV) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.