معرفی و دانلود کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران

عکس جلد کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران

بسیاری از افراد به غلط تصور می‌کنند که متهمان از حقوق و حمایت در قانون محروم‌اند. درحالی‌که قوانین حمایتی مشخصی برای این دسته از افراد وجود دارد. در کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران تألیف علی اکبر بیدسکی بخش‌هایی از قوانین حمایتی مرتبط با متهمان در حقوق ایران مطرح شده است که شما را با اصول و تبصره‌های مهم در این‌باره آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران

دادرسی کیفری یکی از حساس‌ترین و شاید بتوان گفت سخت‌ترین فعالیت‌ها در زمینه حقوقی است که باید با دقت زیادی انجام شود. در این میان شاکی و متهم (هر دو طرف دعوی) دارای حقوقی هستند که می‌بایست آن را محترم شمرد و نسبت به حفظ کرامت انسانی هر دو اقدام کرد. در سال‌های اخیر،‌ تغییرات زیادی در قوانین حقوقی و به‌ویژه حمایت از متهمان صورت گرفته است. در قوانین جدید آیین دادرسی مدنی که ایران نیز به آن‌ها پایبند است،‌ تلاش شده تا کارکرد و نقش قوانین در جریان تحقیقات مقدماتی به شکل مطلوب‌تری در حمایت از حقوق متهم نمایان گردد.

بحث بسیار مهمی که در اینجا مطرح می‌شود،‌ حفظ حقوق متهم است که توجه به آن و همچنین دقت در عدم مغایرت این حق با اصل برائت، ضروریست.

کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران تألیف علی اکبر بیدسکی منبع بسیار خوبی برای مطالعه و بررسی قانون‌های حمایتی ایران از متهمان است. نویسنده در این اثر با جمع‌آوری قوانین حقوقی آیین دادرسی کیفری به بیان همه اصول و تبصره‌های حمایت از متهمان در حقوق ایران پرداخته است.

خواندن کتاب حاضر دید وسیعی را نسبت به قوانین حقوق کیفری متهمان به شما ارائه می‌دهد.

کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران برای چه کسانی مناسب است؟

همه کسانی که در زمینه حقوق آیین دادرسی کیفری و حقوق مرتبط با متهمان فعالیت می‌کنند می‌توانند از کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران استفاده کنند.

در بخشی از کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران می‌خوانیم

انسان موجودی فطرتاً اجتماعی است، لذا با افراد و گروه‌های دیگر، جوامع را به وجود می‌آورد و برای دستیابی به زندگی مطلوب، در این راه پرپیچ‌وخم دارای رسوم و عادات، سنن و عرف و قوانین مختلفی می‌گردد و تشکیل حکومت می‌دهد که دوام آن در سایه قوانین و مقررات امکانپذیر است. بنابراین منابع حقوقی یک جامعه از ارزش به سزایی برخوردار است. نکته حائز اهمیت این است که مسأله تضمین آزادی‌های فردی و اجتماعی، جلوگیری از استبداد قضات و احترام به شخصیت انسانی، مستلزم رعایت یکی از اصول بسیار مهم نظام جزایی یعنی اصل قانونی بودن جرم و مجازات است؛ اصلی که سپر محکم دفاعی افراد جوامع مختلف در برابر تهاجمات بی‌رحمانه حکومت‌های خودکامه‌ای است که آنها را نادیده گرفته؛ ولی مقنن، قاضی و دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت آن می‌باشند. در گذشته به دلیل عدم‌وجود قاعده و قانون، خودکامگان هر عملی را که به زعم خویش ناپسند می‌دانستند، جرم تلقی نموده و مرتکب آن را مجازات می‌کرده‌اند.

در واقع جوامع بشری برای رسیدن به اصل قانونی‌بودن جرم و مجازات، دوران پرفراز و نشیبی را طی کرده‌اند. قتل‌ها، شکنجه‌ها و ظلم‌های زیادی را از ناحیه حکمرانان، ظالمین و طاغوت‌ها تحمل کرده‌اند و نتیجه آن مبارزات در مقابل خودکامگی قضات و حاکمان ظالم، تن دادن آنان به تبیین جرائم و مجازات بوده است، که در اصل قانونی بودن جرم و مجازات متبلور است. از دستاوردهای مهم اصل قانونی بودن جرم و مجازات این است که قضات و حاکمان را از خودکامگی، خودمحوری و اجرای عدالت به تشخیص خود باز داشته و موجب می‌شود، که قانون محور اعمال حاکمیت قضایی قرار گیرد و ازسوی‌دیگر، جامعه بشری و افراد حاضر در آن، از اعمال مجرمانه اعم از فعل یا ترک فعل آگاهی یابند.

حمایت از متهم در آیین دادرسی کیفری در قبال قرارهای صادره در دادسرا جهت حمایت از آزادی متهم قرارهای پیش‌بینی شده در آیین دادرسی کیفری به منظور حمایت از متهم و تأمین حقوق شاکی قرارهایی وضع شده است. برخی قرارها جنبه حمایتی داشته و به جهت جلوگیری از بازداشت متهم در وهلة اول با نگاه حمایتی و احترام به آزادی افراد صادر می‌گردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعاریف و مفاهیم
گفتار اول: مفاهیم اصلی
مفهوم حمایت و حقوق متهم در آیین دادرسی کیفری
مفهوم حقوق متهم درحقوق اسلامی
مفهوم حمایت از حقوق متهم در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
گفتار دوم: اصول مربوط به حمایت از متهم
اصل کرامت انسانی
اصل برائت
اصل عدالت کیفری
گفتار سوم: حریم خصوصی و مسئولیت پلیس در رعایت آن
مفهوم حریم خصوصی
مسئولیت پلیس در نقض حریم منزل و خلوت افراد
حریم ارتباطات خصوصی
فصل دوم: حقوق متهم
گفتار اول: حقوق متهم پیش از محاکمه و حین محاکمه
حقوق متهم تا پیش از محاکمه
حقوق متهم در جریان محاکمه
گفتار دوم: حقوق متهم پس از دادرسی یا اجرای مجازات
تجدیدنظرخواهی متهم
واخواهی
گفتار سوم: اعاده دادرسی
فصل سوم: ارزیابی مطالب و ارائه پیشنهادات
پیشنهادات
فهرست منابع
الف) کتاب‌ها
ب) مقالات
پ) پایان‌نامه‌ها و جزوات
ت) قوانین و مقررات
ث) سایت‌ها
ج) نرم‌افزارها
ح) منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فانوس دنیا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-622-7407-44-0
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران

برای دریافت کتاب حمایت‌های قانون از متهم در حقوق ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.