معرفی و دانلود کتاب توطئه‌گران

عکس جلد کتاب توطئه‌گران
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توطئه‌گران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توطئه‌گران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توطئه‌گران

کتاب توطئه‌گران رمانی پلیسی و جنایی به قلم کیم یون سو، نویسنده‌ی اهل کره‌ی جنوبی است؛ رمانی پرجاذبه‌ با موضوع قتل‌ و ترور سازمان‌یافته به دست قاتلان حرفه‌ای در هنگامه‌ی پساکودتای کره‌؛ دورانی که هرج و مرج، فساد، دیکتاتوری و توحش بر این کشور حاکم بود. مجله‌ی نیویورک‌تایمز توطئه‌گران را به عنوان کتاب منتخب ویراستارانِ خود معرفی کرده است.

درباره‌ی کتاب توطئه‌گران

از پساکودتای کره‌ی جنوبی چه می‌دانید؟ چه کسی می‌تواند تصور کند این کشور چه دوران تاریکی را از سر گذراند؟ دوره‌ی سیاهِ جدال بر سر قدرت، که طی آن، کره در خون، فساد و کشتار دست و پا می‌زد. حکومت‌های نظامی شکل گرفتند و سپس سقوط کردند. سیاستمداران بی‌رحمی به قدرت رسیدند و کوشیدند با خفقان و ایجاد فضایی رعب‌آور و دهشتناک بر مسند بمانند و هر مزاحمی را بی‌هیچ ابایی از سر راه خود بردارند. انسان‌های گناهکار و بی‌گناه بسیاری در این دوره‌ی گذار از بین رفتند تا سرانجام دموکراسی حاکم شد و رفته‌رفته کره‌ی زیبا و پیشرفته‌ی امروزی شکل گرفت.

کتاب توطئه‌گران (The plotters)، داستان عده‌ای ناشناس است که نقشه‌ی قتل‌هایی فجیع را در دوره‌ی پساکودتای کره‌ی جنوبی طراحی می‌کنند و آن‌ها را به قاتلان زیردست خود می‌سپارند تا اجرایشان کنند. این قاتلان چنان به کشتن خو گرفته‌اند که مثل یک روتین، عملی روزمره و بی‌اهمیت، آدم می‌کشند. «ریسنگ»، قاتلی حرفه‌ای است که بسیاری از این قتل‌ها را اجرا می‌کند؛ بدون اینکه بداند چه کسی یا کسانی پشت ماجرا هستند. او فقط می‌کشد و اهمیتی نمی‌دهد که فلان شخص چرا باید بمیرد و انگیزه‌ی این قتل چیست. خلاصه‌ی کلام این‌که او قاتلی بی‌رحم و ترسناک است که هر بار با لبخند رعب‌آور خود سراغ قربانی می‌رود و طرح قتل را مو به مو اجرا می‌کند. زندگی مقتولان برای ریسنگ ذره‌ای مهم نیست؛ گویی دلسوزی و ترحم هیچ‌وقت در ذاتش وجود نداشته است...

کیم یون سو (Kim Un so) با روایتی شفاف و بی‌محابا در رمانش ماجرای قتل‌ها و ترورهای دوران تاریک کره‌ی جنوبی را روایت می‌کند. او در پردازش شخصیت ریسنگ قاتل، چنان موفق و باورپذیر عمل کرده که مخاطب لحظه به لحظه همراه با کنش‌های این کاراکتر پیش می‌رود.

جوایز و افتخارات کتاب توطئه‌گران

  • معرفی‌شده به عنوان کتاب منتخب ویراستاران از سوی مجله‌ی نیویورک‌تایمز
  • راه‌یافته به فهرست نهایی جایزه‌ی بزرگ ادبیات سیاسی
  • حضور در لیست بهترین تریلرهای فصلِ نشریه‌ی شیکاگو ریویو

نکوداشت‌های کتاب توطئه‌گران

  • سیاه و هوشمندانه. (نیویورک‌پست)
  • ماجراهای هولناک آدمکشان و جنایتکاران به روایت کیم یون سو، نویسنده‌ موفق کره‌ای. (نقد کتاب نیویورک‌تایمز)
  • توطئه‌گران کتابی منحصربه‌فرد است. این کتاب داستان هیجان‌انگیز خشونت‌آمیزی دارد که ممکن است تمثیلی هم باشد: افسانه‌ی خیر و شر و مرز باریک میانشان. (وال‌استریت ژورنال)

کتاب توطئه‌گران برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی رمان توطئه‌گران را به علاقه‌مندان به رمان‌های سیاسی و جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

با کیم یون سو بیشتر آشنا شویم

کیم یون سو در 1972 در کره‌ی جنوبی به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته‌ی ادبیات کره‌ از دانشگاه کیونگ هی است. اولین اثر ادبی‌اش، داستان کوتاه «درس‌های ساده‌ی نوشتن»، را در پاییز 2002 منتشر کرد. او در سال 2003 با داستان «خیابان دانبالجانگ» برنده‌ی نویسندگی اخبار جینجو شد. سپس در 2006 روی دور بردن جوایز افتاد.

در 2016 رمان «خون گرم» او برنده‌ی بیست‌ودومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی هان مو سوک شد. سرانجام در 2017 کیم یون سو با رمان جذاب توطئه‌گران در عرصه‌ی بین‌المللی مطرح شد، تا جایی که به فهرست نهایی جایزه‌ی بزرگ ادبیات سیاسی راه یافت. ترجمه‌ی انگلیسی این کتاب در ژانویه‌ی 2019 منتشر شد که نظرات مثبت منتقدان را در پی داشت. مجله هفتگی «نقد کتاب نیویورک تایمز» این رمان را به عنوان یکی از عناوین منتخب سال معرفی کرد. مجله‌ی تخصصی «شیکاگو ریویو» نیز کتاب توطئه‌گران را در لیست بهترین تریلرهای فصل گنجاند.

در بخشی از کتاب توطئه‌گران می‌خوانیم

ریسنگ را در یک سطل زباله پیدا کردند، چه کسی می‌داند، شاید در همان سطل زباله به دنیا آمده باشد. طی 28 سال گذشته راکون پیر به عنوان ناپدری در خدمت ریسنگ بوده است. وقتی نوبت نوشیدن مشروب می‌شد، دوست داشت ریسنگ را از نظر اصل و نسبش اذیت کند. «تو را در یک سطل زباله روبه‌روی یک صومعه پیدا کردند. شاید هم آن سطل زباله مادرت بود. گفتنش سخت است؛ ولی به‌هرحال بسیار رقت‌انگیز است؛ اما نیمه پر لیوان را ببین. سطل زباله‌ای که راهبان از آن استفاده می‌کنند، بدون شک تمیزترین سطل زباله در آن حوالی است.»

ریسنگ از حرف‌های نیش‌دار او ناراحت نشد. او به این نتیجه رسید که متولد شدن در یک سطل زباله تمیز باید بهتر از این باشد که در خانواده‌ای به دنیا بیایی که والدینت تو را در سطل زباله بیندازند.

ریسنگ تا چهار سالگی در یتیم‌خانه‌ای که توسط صومعه اداره می‌شد زندگی کرد و پس از آن راکون پیر او را به فرزندی پذیرفت و در کتابخانه‌ی او زندگی کرد. اگر ریسنگ در همان پرورشگاه بزرگ می‌شد، جایی که برکات الهی مانند آفتاب بهاری به آن‌جا می‌تابید و راهبه‌های مهربان خود را وقف تربیت دقیق یتیمان می‌کردند، شاید زندگی او بسیار متفاوت می‌شد. در عوض، در کتابخانه‌ای بزرگ شد که پر از آدمکش‌ها، مزدوران اسلحه به دست و شکارچیان جایزه‌بگیر بود. درست همانطور که یک گیاه در هر جایی که ریشه بدواند همانجا رشد می‌کند، تمام مصیبت‌های شما نیز از جایی سرچشمه می‌گیرند که برای اولین بار پا به آن‌جا می‌گذارید. ریسنگ بسیار جوان‌تر از آن بود که جایی را که در آن‌جا ریشه دوانده بود، ترک کند.

فهرست مطالب کتاب

مهمان‌نوازی
پاشنه آشیل
آقای بِر و کوره سوزاندن حیوانات خانگی
کتابخانه سگ‌دونی
هفته آبجو
بازار گوشت
میتو
اسم کافه گربه لایک کتس بود
بافندگی
قورباغه قورباغه را می‌خورد
آرایشگر و همسرش
دری به سمت چپ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توطئه‌گران
نویسنده
مترجماسماعیل امیرخانی
ناشر چاپیانتشارات فانوس دنیا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات354
زبانفارسی
شابک978-622-7407-67-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توطئه‌گران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توطئه‌گران

برای دریافت کتاب توطئه‌گران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.