معرفی و دانلود کتاب حکایت دو شهر

عکس جلد کتاب حکایت دو شهر
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حکایت دو شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حکایت دو شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حکایت دو شهر

کتاب حکایت دو شهر که به عنوان پرفروش‌ترین رمان تک جلدی انگلیسی‌زبان در طول تاریخ به حساب می‌آید، به قلم نویسندۀ توانمند، چارلز دیکنز تالیف شده است. این رمان ماندگار و ارزشمند ادبی، داستان دو خانواده را روایت می‌کند که طی حوادث تاریخی قرن هجدهم اروپا دچار چالش‌هایی می‌شوند.

درباره کتاب حکایت دو شهر:

این اثر که در لیست پرفروش‌ترین رمان‌های جهان در سراسر دنیا به شمار می‌آید، همچون دیگر آثار چارلز دیکنز (Charles Dickens) مسئله فقر و بی‌عدالتی‌های جامعه را به خوبی روایت می‌کند. کتاب حکایت دو شهر (A Tale Of Cities) که با عنوان داستان دو شهر نیز ترجمه شده است، داستان خانواده‌ای مهاجر را با نیم‌نگاهی به انقلاب فرانسه به تصویر کشیده است. جورج اورول، دیکنز را فراتر از یک داستان‌نویس می‌داند و او را منتقدی به وضعیت سیاسی و معیشتی قشر متوسط انگلستان قلمداد می‌کند.

حکایت دو شهر از سه بخش اساسی تشکیل شده است: دفتر اول: بازگشت به زندگی، دفتر دوم: رشتۀ طلایی، دفتر‌ سوم: در مسیر طوفان. شخصیت‌های متعدد این رمان در ابتدا ممکن است اندکی شما را گیج کند؛ اما رفته‌رفته با پیشروی سیر داستان، فضای روایی و شخصیت‌ها را شناسایی خواهید کرد. در حقیقت این کتاب داستان دو خانواده را روایت می‌کند که بین رفت و آمد بین دو شهر لندن و پاریس هستند. لندن نماینده شهر محبوب دیکنز در رمان است و پاریس شهری است که او همیشه متعجب بود که چرا آن را قلب اروپا می‌دانند.

خط زمانی ثابتی در روایت این کتاب استفاده شده که حدودا سال 1775 میلادی است. قصۀ چند شخصیت اصلی داستان، به موازات هم روایت می‌شوند و مهم‌ترین آن‌ها چارلز دارنی، نجیب‌زاده فرانسوی و سیدنی کارتن هستند. دارنی طی حوادث سیاسی قرن هجدهم میلادی تمام دارایی خود را از دست می‌دهد و این شخصیت‌ها در نقطه‌ای با یکدیگر تلاقی می‌یابند.

تفاوت کتاب داستان دو شهر با سایر آثار دیکنز در ستینگ زمان و مکان آن است؛ به نحوی دیگر رمان‌های او در یک مکان مشخص روایت می‌شوند اما این اثر گذر از لندن به پاریس را شرح می‌دهد.

افتخارات کتاب حکایت دو شهر:

- فروش بیش از 200 میلیون نسخه در سراسر جهان
- ترجمه به بیش از ده‌ها زبان در سراسر جهان

اقتباس سینمایی از کتاب حکایت دو شهر:

سال 1935 فیلمی به کارگردانی جک کانوی در سینماهای آمریکا به نمایش درآمد که فیلمنامه‌اش بر اساس کتاب حاضر تنظیم شده بود. بازی درخشان رونالد کولمن در کنار فیملنامه قوی باعث استقبال گسترده‌ای از این اثر شد.

خواندن کتاب حکایت دو شهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم:

اگرچه آثار چارلز دیکنز بی‌نیاز از معرفی به علاقمندان ادبیات کلاسیک و داستان‌های انگلیسی است، کتاب حاضر را به تمامی دوستداران ادبیات اجتماعی توصیه می‌کنیم.

با چارلز دیکنز بیشتر آشنا شویم:

ستارۀ بی‌بدیل ادبیات عصر ویکتوریایی انگلستان، در سال 1870 دیده به جهان گشود. نبوغ ادبی چارلز دیکنز سبب خلق آثار ماندگاری در ادبیات شد که الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان پس از خود شد. از جمله شاهکارهایی که دیکنز آفرید می‌توان به «سرود کریسمس»، «الیور توئیست»، «آرزوهای بزرگ»، «دیوید کاپرفیلد» و «داستان دو شهر» اشاره کرد.

او دوران کودکی و نوجوانی را در تنگدستی و فقر گذراند؛ همین حادثه، سبب شکل‌گیری موتیف بیشتر آثار داستانی‌اش شد. اغراق‌آمیز نیست اگر وی را یکی از فعالان اجتماعی عصر ویکتوریا بدانیم. قلم شگفت‌انگیز دیکنز سبب شد تا آثارش چه داستان و چه نمایشنامه، در زمره پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌ها در طول تاریخ باقی بماند.

در بخشی از کتاب حکایت دو شهر می‌خوانیم:

وقتی میزبان، با شمعی، تا بیرون، برروی راه‌پلّه، دنبال‌ِ او رفت تا راه‌ِ او را به سمت‌ِ پایین‌ِ پلّه‌ها روشن کند، روز کم‌کم داشت از میان پنجره‌های دوده‌گرفته به داخل راه می‌یافت. وقتی مهمان بیرون رفت، هوا سرد و غم‌انگیز، آسمان ابری و گرفته، رودخانه تاریک و محو، و کل‌ِ‌ّ صحنه شبیه‌ِ بیابانی بی‌حیات بود؛ و حلقه‌های گردوغبار، پیش از طلوع‌ِ کامل‌ِ صبح، این طرف و آن طرف می‌چرخید، گویی شن‌های صحرا در دوردست برخاسته‌اند، و نخستین افشانۀ آن، در پیشاپیش‌ِ آن، کم‌کم شهر را در خود فرو می‌برد.

و این مرد، با نیروها و توانایی‌های به‌هدررفتۀ درون، و بیابانی دورتادور‌ِ خود، در راهش، در جایی ساکت، ثابت ایستاده بود و برای لحظه‌ای، در پهنه‌ای که پیش‌ِ رویش بود، سرابی از بلندهمّتی، ازخودگذشتگی، و پایداری شریف را می‌دید که درمقابلش قرار گرفته است. در شهر‌ِ زیبای این پندار، دالان‌های بادگیر و خوش‌هوایی وجود داشت که از آن‌ها عشق‌ها و زیبایی‌ها به او می‌نگریستند، باغ‌هایی که میوه‌های رسیدۀ زندگی از درخت‌های آن آویزان بودند، و دریاهای امید که در جلوی‌ِ دید‌ِ او برق می‌زدند. اما همۀ اینها فقط یک لحظه بود، و پس از آن محو شد. به اتاقی رفت که بالای انبوهی از خانه‌ها قرار داشت؛ با لباس، خود را برروی بستری انداخت که به امان‌ِ خدا رها شده بود؛ و بالش‌اش با اشک‌هایی بی‌ثمر مرطوب شد.

خورشید، غمگین و غمگین، برآمد؛ اما بر هیچ چشم‌اندازی برنیامد که غمگین‌تر از این مرد باشد، با آن توانایی‌های زیاد و احساسات‌ِ پاک که ناتوان از جهت‌دهی آن‌ها بود، ناتوان از اینکه با آن‌ها به خود و خوشبختی و سعادت خود کمک کند؛ و او آگاه بود از بلایی که او را در چنگ گرفته بود، خود را به آن سپرده و راهش را باز گذاشته بود تا او را بساید و ازبین ببرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌سخن
دفترِ اوّل: بازگشت به زندگی
1: عهد
2: درشکۀ پست
3: سایه‌های شبانه
4: آماده‌سازی
5: میخانه
6: کفش‌ساز
دفترِ دوم: رشتۀ طلایی
1: پنج سال بعد
2: رخدادی دیدنی
3: نومیدی
4: به بهانۀ تبریک
5: شغال
6: صدها نفر
7: عالی‌جناب در شهر
8: عالی‌جناب در روستا
9: سرِ گورگون
10: دو قول و قرار
11: تصویری از یک یار
12: باملاحظه
13: بی‌ملاحظه
14: کاسبِ شرافتمند
15: بافتن
16: باز هم بافتن
17: یک شب
18: نُه روز
19: نظری کارشناسانه
20: یک درخواست
21: پژواک گام‌ها
22: دریا همچنان می‌خیزد
23: آتش شعله‌ور می‌شود
24: به سوی صخرۀ آهن‌ربا
دفتر‌ِ سوم: در مسیرِ طوفان
1: انفرادی
2: سنگِ چاقوتیزکنی
3: سایه
4: آرام در طوفان
5: هیزم‌شکن
6: پیروزی
7: ضربه‌ای بر در
8: یک دست ورقِ بازی
9: بازی کامل شد
10: حقیقتِ سایه
11: تیرگی
12: تاریکی
13: پنجاه‌ودو
14: پایانِ کارِ بافنده
15: صدای پاها برای همیشه ازبین می‌رود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حکایت دو شهر
نویسنده
مترجمسید جلیل شاهری لنگرودی
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات576
زبانفارسی
شابک978-600-7987-36-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حکایت دو شهر

محمدمهدی چمنی
۱۴۰۱/۱۲/۳
بسیار کتاب شاهکاری هست حتما پیشنهاد میشه. همونطور که تو توضیحات اشاره شده، خواننده شاید تا اواسط داستان گیج بشه و نفهمه داستان از چه قراره؛ ولی از یه جایی به بعد غرق در داستان میشه. بویژه انقلاب فرانسه و حواشی اون. خوندن کتاب بسیار توصیه میشه
لیلا رضایی
۱۴۰۱/۱/۱۱
با کتاب صوتی کتاب رو خوندم تا داستان رو بهتر متوجه بشم در کل بد نبود👍
رسول گزبر
۱۴۰۱/۶/۲۸
بینظیر. کتاب خوبیه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب حکایت دو شهر

برای دریافت کتاب حکایت دو شهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.