معرفی و دانلود کتاب حکایت‌های علمی

عکس جلد کتاب حکایت‌های علمی
قیمت:
۷۸۰۰۰ ۳۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حکایت‌های علمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حکایت‌های علمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حکایت‌های علمی

کتاب حکایت‌های علمی نوشته‌ی ایدرین بری مجموعه‌ای جذاب از داستان‌ها و حکایاتی است که به عمق تاریخ علم و زندگی دانشمندان می‌پردازد. این اثر مجموعه‌ای غنی از داستان‌هایی را ارائه می‌کند که نبوغ و حقایقی از افرادی را که درک ما از جهان طبیعی را شکل داده‌اند، نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب حکایت‌های علمی

کتاب حکایت‌های علمی (The Book of Scientific Anecdotes) مجموعه‌ای از داستان‌ها درباره‌ی تاریخ علم است. این اثر با مقدمه‌ای متقاعدکننده آغاز می‌شود که زمینه را برای سفری جذاب فراهم می‌کند.

کتاب حکایت‌های علمی مجموعه‌ی آموزنده و خواندنی‌ای شامل بیش از شصت حکایت است که توسط آدریان بری (Adrian Berry) انتخاب یا به رشته‌ی تحریر درآمده. هر حکایتی که در این کتاب وجود دارد، نگاهی اجمالی به زندگی و ذهن دانشمندان مختلف انداخته و سعی می‌کند اطلاعات جالب و کمترشناخته‌شده درباره‌ی افرادی که نقش مهمی در پیشرفت علم داشته‌اند را ارائه دهد. همچنین درباره‌ی ویژگی‌های خاص، لحظات الهام‌بخش و موانع و چالش‌های پیش‌ روی این افراد صحبت می‌کند و استقامت و پشتکار آن‌ها در مواجهه با این ناملایمات را به خوانندگان نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب حکایت‌های علمی

ایدرین بری با استفاده از نثری جذاب و داستان‌سرایی، سعی دارد جنبه‌ی انسانی اکتشافات علمی را به تصویر بکشد. او تأثیر علم بر جامعه را موردمطالعه قرار می‌دهد، به جنبه‌های اجتماعی اکتشافات علمی می‌پردازد و تأثیرات مثبت یا منفی این پیشرفت‌های علمی را بر جنبه‌های مختلف زندگی انسان بررسی می‌کند. بری با لحنی طنزآمیز، حکایت‌هایی را بیان می‌کند که توانسته‌اند تفکر انسان را متحول کنند یا تحقیقاتی را مورد بررسی قرار می‌دهد که باعث شده‌اند اسرار دنیای طبیعی آشکار شوند. نویسنده با سبک نوشتاری ساده و ارائه‌ی توضیحی روشن از پدیده و اکتشافات علمی، کتاب را برای خوانندگانی با سطوح مختلف دانش علمی قابل‌فهم کرده است.

کتاب حکایت‌های علمی مروری مختصر بر تاریخچه‌ی زمان ارائه و مفاهیم پیچیده‌ی سیاه‌چاله‌ها، انفجار بزرگ و ماهیت خود زمان را بررسی می‌کند. این کتاب همچنین به لحظات رقابت در علم، رفاقت، مجادلات، معضلات اخلاقی و... می‌پردازد و سعی می‌کند دیدگاه جامعی از پویایی انسان ارائه دهد.

معرفی و دانلود کتاب حکایت‌های علمی

ایدرین بری در این کتاب به تلاقی علم با هنر، ادبیات و فرهنگ عامه نیز می‌پردازد. به‌ طور کلی، آنچه که کتاب حکایت‌های علمی را از سایر آثار علمی متمایز می‌کند، تمرکز آن بر داستان‌های شخصی خود دانشمندان است. نویسنده این افراد را زنده می‌کند و پرتره‌های واضحی از شخصیت‌ها، ویژگی‌ها و انگیزه‌های آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. بری شوروشوق دانشمندان برای کارشان و عزم آن‌ها در مواجهه با موانع را به تصویر می‌کشد. این کتاب که توسط محمدتقی فرامرزی و محمد شعبانی ترجمه شده و انتشارات مازیار آن را چاپ کرده، می‌تواند برای هر کسی که می‌خواهد از نمایش‌های انسانی در پس دستیابی به دانش آگاهی پیدا کند، جذاب و خواندنی باشد.

نکوداشت‌های کتاب حکایت‌های علمی

  • داستان‌های حکایت‌های علمی، جالب و لذت‌بخش هستند. (New Scientist)
  • کتاب ایدرین بری یک اثر هنری است. هر صفحه از آن را که باز کنید هیجان‌زده خواهید شد، چراکه در هر صفحه یک شگفتی وجود دارد. (الیور ساکس)
  • کتاب حکایت‌های علمی یک اثر سورئال و خشک و درعین‌حال جذاب و تکان‌دهنده است که از خواندن آن لذت خواهید برد. (Focus)
  • ایدرین بری یک نویسنده و ویراستار عالی برای این مجموعه داستان خنده‌دار و عجیب از تاریخ علم است . (ساندی تایمز)
  • اثری سرگرم‌کننده. (ساندی تلگراف)
  • کتاب حکایت‌های علمی یک گشت‌وگذار در میان بهترین داستان‌های تاریخ علم است و خواندن آن برای کسانی که به این موضوع علاقه دارند، لذت‌بخش خواهد بود. (راهنمای کتاب خوب)

کتاب حکایت‌های علمی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به هرکسی که به جهان طبیعی و پیشرفت‌های علمی علاقه دارد و می‌خواهد در مورد منشأ جهان بداند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب حکایت‌های علمی می‌خوانیم

درحالی‌که خم رودخانه را دور می‌زدند، «چندین روستا، آن هم روستاهای خیلی بزرگ که از سفیدی می‌درخشند» در برابرشان ظاهر شدند سرخ‌پوستان برای دیدار با آن‌ها از خانه‌ها بیرون آمدند. اورلیانا به‌آرامی با آنان سخن گفت، ولی آن‌ها خندیدند و گفتند که چند نفر در پایین‌دست رودخانه منتظرشان هستند و می‌خواهند دست‌وپایشان را ببندند و به نزد آمازون‌ها بفرستند. چون اسپانیایی‌ها دوباره دچار کمبود مواد خوراکی شده بودند به نظرشان رسید که اگر قرار است در جنگی طولانی در امتداد رودخانه درگیر شوند بهتر است سریعاً دست‌به‌کار شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: داستان‌هایی از کاشفان
فصل دوم: هوا و فضا
فصل سوم: اوج آسمان
فصل چهارم: ارتباط
فصل پنجم: نیاکان
فصل ششم: شهیدان
فصل هفتم: علم کاذب
فصل هشتم: خدمات رفاهی
فصل نهم: جنگ
فصل دهم: داستان‌های علمی و تخیلی
فصل یازدهم: مطالب گوناگون
پیوست
کتاب‌شناسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حکایت‌های علمی
نویسنده
مترجممحمدتقی فرامرزی، محمد شعبانی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-964-5676-74-0
موضوع کتابکتاب‌های علمی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۷۸۰۰۰ ۳۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حکایت‌های علمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حکایت‌های علمی

برای دریافت کتاب حکایت‌های علمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.