معرفی و دانلود کتاب حکمت مالیه: کشف انسانیت در جهان مخاطره و برگشت

عکس جلد کتاب حکمت مالیه: کشف انسانیت در جهان مخاطره و برگشت
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حکمت مالیه: کشف انسانیت در جهان مخاطره و برگشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حکمت مالیه: کشف انسانیت در جهان مخاطره و برگشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حکمت مالیه: کشف انسانیت در جهان مخاطره و برگشت

کتاب حکمت مالیه: کشف انسانیت در جهان مخاطره و برگشت به قلم میهیر دسای، امور مالی را واکاوی کرده و نگاه حیرت‌انگیز ایده‌های مالیه به جنبه‌های مشترک انسانیت را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

کتاب حاضر نشان می‌دهد که چگونه فهم شما از بیمه کمک می‌کند تا نابسامانی‌های جهان را بشناسید و با آن مقابله کنید؛ اینکه چگونه فهم مدل قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای کمک می‌کند ارزش رابطه‌ها و طبیعت عشق بی‌قید و شرط را درک کنید؛ که چگونه به این درک برسید که ارزش‌آفرینی می‌تواند به شما در برخورداری از یک زندگی معنا‌دار کمک کند؛ که فهم ورشکستگی می‌تواند به شما در واکنش نشان دادن به ناکامی‌ها یاری برساند؛ و اینکه بررسی نظریه‌های اهرم می‌تواند ارزش جامعه‌ها را به شما آموزش بدهد.

میهیر دسای (Mihir A. Desai) در تلاش است تا به خواننده‌ی ناآشنا با مالیه که در عین حال به این مقوله کنجکاو است، طرح ایده‌های عمده مالیه را بدون ارائه حتی یک نمودار یا معادله و تنها به یاری داستان‌ها نشان بدهد و با آوردن داستان‌هایی درباره ایده‌های مالیه نشان می‌دهد مسائلی که پیش‌تر موجب ترس و دلهره دیگران می‌شدند، مسائلی عادی و سرگرم کننده‌اند. برای شهروندان علاقمند یا دست‌اندرکاران مشتاق، مالیه هرگز پراهمیت‌تر، و غفلت از آن هرگز پرهزینه‌تر از این نبوده است.

کتاب حکمت مالیه (The wisdom of finance) موضعی غیرمتعارف را دنبال می‌کند که در آن به مالیه از منشور علوم انسانی نگریسته می‌شود که این می‌تواند در بازگرداندن انسانیت به مالیه مددکار باشد.

مسائل مورد خطاب مالیه و نیز زیبایی نگرش مورد استفاده آن را هنگامی به‌ سادگی می‌توان دریافت که مالیه را به داستان‌های زندگی‌مان گره بزنیم. اداره مالیه بیش از پیگیری مقررات یا خشمگین شدن، مستلزم آن است که دست‌اندرکاران آن به ایده‌ها و آرمان‌های محوری مالیه بازگردند تا این تضمین به وجود آید که آن‌ها به جای استخراج ارزش، دارند ارزش ‌آفرینی می‌کنند.

این کتاب به دانشجویان یا دست‌اندرکاران مالیه امکان می‌دهد در ایده‌های بزرگ مالی به شیوه‌ای تازه و متفاوت بازنگری کنند.

در بخشی از کتاب حکمت مالیه می‌خوانیم:

با نگاهی به فعالیت‌هایی که بیمه جایگزین آن‌ها می‌شود نیز می‌توان به اهمیت بیمه پی برد. آلن مک‌فارلن، مورخ، می‌نویسد «مجازات کردن جادوگران تنها به خاطر اعمال خلاف گذشته‌شان نبود... بلکه پیش‌شرط التیام از اعمال جادوگری و بیمه‌ای در برابر ناملایمات آینده نیز به حساب می‌آمد». و اوئن دیویس، مورخ دیگر، می‌نویسد با پیدایش و گسترش بیمه «نه‌تنها دامنه و تاثیر ناملایمات تخفیف پیدا کرد، بلکه ملامت فاجعه‌ها و ناملایمات هم به گردن همین سازوکارهای رفاه انداخته شد». اگر بشود همسایه‌ای را که جادوگر اعلام شده است در آب غرق کرد، شکایت از شرکت بیمه‌ای هم که ادعای شخص را رد کرده است، نباید چندان بد باشد.

اگر بیمه به این نیاز اساسی انسان پاسخ می‌دهد و با سرشکن کردن ریسک‌ها بین افراد تامین می‌شود، باید به یک پرسش بزرگ پاسخ بدهد: افراد برای بیمه چقدر باید بپردازند؟ سهم اتحادیه برگزاری مراسم خاکسپاری چقدر باید باشد؟ این همان جای دشوار مسئله است و باید از جعبه گالتن و توزیع نرمال کمک گرفت. حتی اگر به دلیل ماهیت شانس نتوانیم سرانجام کار شخصی یکایک افراد را پیش‌بینی کنیم، اما به دلیل امید بستن و حضور گسترده توزیع نرمال، پیش‌بینی مجموعه آن‌ها ممکن است. همین منطق دقیقا پایه پیش‌بینی‌های صنعت بیمه را تشکیل می‌دهد. با بهره‌گیری از تجربه تاریخی درباره میانگین‌های جمعیت می‌توان احتمالات و سیاست‌های قیمت‌گذاری بیمه را برآورد کرد، یعنی درست همان کاری که چارلز پرس در رشته سخنرانی‌های دانشگاه هاروارد انجام داد.

اما مسئله اینجاست که همین نگرش آماری صرف، یک موضوع کلیدی را نادیده می‌گیرد: اینکه وقتی قرارداد بیمه‌ای را پیشنهاد می‌دهید همه چیز را درباره خریداران آن نمی‌دانید. پیامدهای این امر مسئله‌سازند؛ کافی است اشاره کنیم که آن پیامدها نقشی محوری در ایجاد انقلاب فرانسه داشتند؛ نقشی که دست‌کم گرفته شده بود. لویی شانزدهم و وزیر دارایی او مسئله را دست‌کم گرفتند. بیمه را نادرست قیمت‌گذاری کردند و برای این رفتار خود، بهایی بس سنگین پرداختند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
یادداشت نویسنده
پیش‌گفتار: مالیه و زندگی خوب
فصل 1: گردونه خوشبختی
فصل 2: کسب وکار و ریسک
فصل 3: در باب ارزش‌ها
فصل 4: تهیه‌کننده شدن
فصل 5: عاشقی بدون پول، هرگز
فصل 6: با رویا زیستن
فصل 7: شکست را سکوی پیروزی کنیم
فصل 8: نفرت از مالیه؟ چرا؟
پی‌گفتار
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حکمت مالیه: کشف انسانیت در جهان مخاطره و برگشت
نویسنده
مترجماحمد تدین
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-600-497-044-0
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حکمت مالیه: کشف انسانیت در جهان مخاطره و برگشت

برای دریافت کتاب حکمت مالیه: کشف انسانیت در جهان مخاطره و برگشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.