معرفی و دانلود کتاب حیات هوشمند در کائنات: اصول و پیش نیازهای لازم برای ظهور حیات

عکس جلد کتاب حیات هوشمند در کائنات: اصول و پیش نیازهای لازم برای ظهور حیات
قیمت:
۱۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حیات هوشمند در کائنات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حیات هوشمند در کائنات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حیات هوشمند در کائنات: اصول و پیش نیازهای لازم برای ظهور حیات

پیتر اولم اشنایدر، اخترفیزیکدان برجسته‌ی آلمانی، در کتاب حیات هوشمند در کائنات به بررسی پیدایش، توسعه و سرنوشت گونه‌های هوشمند در جهان هستی پرداخته و مخاطبان را با مباحثی از جمله ویژگی‌های مورد نیاز برای تشکیل و گسترش حیات هوشمند، جدول زمانی تکامل و همچنین چگونگی شکل‌گیری کره‌ی زمین آشنا می‌سازد. هم متخصصان و هم مخاطبان عام از مطالعه‌ی این کتاب علمی و کیهان‌شناختی بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

درباره‌ی کتاب حیات هوشمند در کائنات

علم نجوم و اخترشناسی در سراسر جهان علاقه‌مندان خاص خود را دارد. پرسش‌هایی مانند این‌که هستی و کائنات چگونه شکل گرفته‌اند، ماه و زمین چگونه پدید آمده‌اند و آیا به غیر ما، موجودات هوشمند دیگری نیز در جهان هستی وجود دارند، قرن‌ها ذهن بشر را به خود مشغول کرده‌اند و همچنان نیز موضوع بحث بسیاری از دانشمندان به شمار می‌روند. البته طرح چنین سؤالاتی صرفاً به اندیشمندان و متخصصان علم نجوم محدود نمی‌شود و حتی افرادی که آشنایی اندکی با مباحث تخصصی این علم دارند نیز ممکن است روزی در زندگی خود به چنین سؤالاتی بربخورند و به پاسخ‌های احتمالی‌شان بیاندیشند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که چنین پرسش‌هایی را در سر می‌پرورانید اما تاکنون موفق نشده‌اید پاسخی جامع و علمی برای آن‌ها بیابید، توصیه می‌کنیم با پیتر اولم اشنایدر (Peter Ulmschneider) در کتاب حیات هوشمند در کائنات (Intelligent life in the univers) همراه شوید تا از این طریق به منبعی معتبر و دقیق از نتایح تازه‌ترین پژوهش‌های کیهان‌شناختی دسترسی داشته باشید.

نویسنده در آغاز کتاب، ابتدا به بررسی منشأ پیدایش ستارگان و کهکشان‌ها و نحوه‌ی تشکیل سیارات پرداخته است. سپس با بهره‌گیری از روش‌های علمی، امکان وجود حیات در سیارات دیگر را تحلیل نموده و ویژگی‌های سیاراتِ مناسب برای حیات را برشمرده است. اشنایدر پس از تشریح نحوه‌ی تکامل حیات بر روی کره‌ی زمین، شواهدی را نیز پیرامون حیات موجودات فرازمینی ارائه داده است. مؤلف کوشیده تا تصویری را از زندگی در جهان هستی برای خوانندگان ترسیم کند که مبتنی بر اصول علمی و بر اساس آخرین یافته‌های کیهان‌شناسان باشد.

پیتر اولم اشنایدر در تشریح سیر تکاملی موجودات زنده، پا را از قلمرو نجوم فراتر گذاشته و وارد مباحث زیست‌شناختی شده تا ساختار دی‌ان‌ای، باکتری‌ها، کد ژنتیکی موجودات زنده، سازوکار سلول‌ها و مولکول‌ها را تحلیل کند و جریان تحولات آن‌ها را بررسی نماید. نویسنده درعین‌حال که قصد دارد احتمال وجود موجودات فرازمینی را به بحث بگذارد،‌ در تلاش است تا آینده‌ی حیات بشری را با توجه به مسیری که اکتشافات کیهان‌شناختی پیش گرفته‌اند تحلیل نماید.

تاریخ زیست‌شناختی و کیهانی جهان، تحولات بنیادین حیات بر روی کره‌ی زمین، سیاراتی که به‌تازگی کشف شده‌اند و می‌توانند مسکن بعدی انسان‌ها باشند، نظریات داروین و انطباق آن‌ها با یافته‌های اخیر دانشمندان و خطراتی که پیش روی بشر امروزی قرار دارد، موضوعاتی دیگری هستند که مؤلف در فصول ده‌گانه‌ی کتاب حیات هوشمند در کائنات مطرح کرده است.

چنانچه مایل‌اید اطلاعات خود را در زمینه‌ی نجوم و کیهان‌شناسی ارتقا دهید، اما نگران پیچیدگی متون کتاب‌های این حوزه هستید، باید بگوییم کتابی که روبه‌روی شما قرار گرفته، از زبان و بیانی بسیار ساده برخوردار است و به همین علت می‌تواند بهترین انتخاب برای مخاطبانی باشد که قصد دارند نخستین گام‌های خود را در مسیر آشنایی با علم اخترشناسی بردارند.

حسن احمدی کرویق برگردان این کتاب را بر عهده داشته و انتشارات مازیار آن را به‌عنوان یکی از مجلدهای مجموعه‌ی قلمرو علم در اختیار مخاطبان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ قلمرو علم

«قلمرو علم» عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه و... در بر می‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی‌های سری کتاب‌ قلمرو علم به شمار می‌آید. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌روییم. نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را بر عهده داشته است.

«آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» برخی از عناوین مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب حیات هوشمند در کائنات

  • کتاب حاضر از رویکردی دقیق برای ارائه‌ی اطلاعات خود برخوردار است. نویسنده مطالبی را پیرامون نحوه‌ی ایجاد سیارات و شروط لازم برای تکامل هستی، عرضه کرده است. (New scientist)

  • کتاب پیش‌ رو در زمینه‌ی سه موضوع اصلیِ سیارات، حیات و هوش نوشته شده است. یقیناً این اثر نه‌تنها برای دانشمندان و کیهان‌شناسان، بلکه برای طیف وسیعی از مخاطبان غیرمتخصص نیز جالب خواهد بود. (Societa' Italiana di)

  • کتاب حیات هوشمند در کائنات پیرامون چنین استدلالی نگاشته شده که اگر انسان‌ها به بینش دقیقی از آینده‌ی بشریت برسند، می‌توانند وجود یا عدم وجود موجودات فرازمینی را نیز بررسی نمایند. کتابی جالب که خوانندگان بسیاری را محذوب خود کرده. (Physicalia)

کتاب حیات هوشمند در کائنات برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی اثر حاضر را به تمامی مخاطبانی که به علم نجوم و موضوعات مرتبط با موجودات فرازمینی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم. هم متخصصان و هم مخاطبان عام استفاده‌ی فراوانی از نکات علمی کتاب حیات هوشمند در کائنات خواهند برد.

با پیتر اولم اشنایدر بیشتر آشنا شویم

پیتر اولم اشنایدر (1938) دانشمند و اخترفیزیکدان آلمانی است که تاکنون آثار ارزشمندی را در زمینه‌ی کیهان‌شناسی به نگارش درآورده. او تحصیلات خود را در دانشگاه ییل به پایان رسانده و هم‌اکنون نیز در انجمن نجوم آلمان و آمریکا به فعالیت می‌پردازد. اشنایدر از سوی Marquis who's who به‌عنوان مربی برجسته‌ی حوزه‌ی اخترفیزیک معرفی شده است.

در بخشی از کتاب حیات هوشمند در کائنات: اصول و پیش نیازهای لازم برای ظهور حیات می‌خوانیم

چون مریخ در ناحیۀ قابل زیست مدارگردی می‌کند، لذا بیشترین امیدها برای یافتن حیات فرازمینی در منظومۀ شمسی، به این سیاره می‌رود. این سیاره، در دوره‌های نخستین تاریخ خود، جوّی متراکم و آب مایع در سطح خود داشته است. در آن دوران، نوع اولیۀ حیات به خوبی می‌توانسته در این سیاره شکل گیرد و آثار آن ممکن است هنوز باقی مانده باشد و یا به صورت فسیلی پیدا شود. جست وجو برای یافتن آثار باقی ماندۀ حیات اولیه، یکی از اصلی‌ترین اهداف میسیون‌های مریخ در آیندۀ نزدیک است.

فهرست مطالب کتاب

بخش یک: سیارات
فصل 1: ستارگان، کهکشان‌ها و منشا عناصر شیمیایی
فصل 2: تشکیل سیارات
فصل 3: زمین
فصل 4: جست‌وجوی سیارات خارج از منظومه شمسی
فصل 5: سیارات مناسب برای حیات
بخش دو: حیات
فصل 6: حیات و منشا آن در زمین
فصل 7: تکامل
فصل 8: جست‌وجوی حیات فرازمینی
بخش سه: هوشمندی
فصل 9: آینده بشر
فصل 10: حیات هوشمند فرازمینی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حیات هوشمند در کائنات: اصول و پیش نیازهای لازم برای ظهور حیات
نویسنده
مترجمحسن احمدی کرویق
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات517
زبانفارسی
شابک978-964-5676-98-6
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حیات هوشمند در کائنات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حیات هوشمند در کائنات

برای دریافت کتاب حیات هوشمند در کائنات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.